hirdetés
placido.jpg

„Lenyűgöznek a Magyarországon felfedezett tehetségek” – Placido Domingo és Lang Lang is támogatja a Virtuózokat

A spanyol tenor elmondta, milyen fontosnak tartja a magyar klasszikus zenei tehetségkutató munkáját.
Kövesdi Miklós Gábor - szmo.hu
2019. május 26.


hirdetés

Az 5 éve indult Virtuózok vitathatatlanul Magyarország egyik sikertörténete, és remekül mutatja, mi mindent el lehet érni a magyar kultúrában akár egy rétegműfajjal is, ha a kultúrpolitika mögé teszi a megfelelő támogatást és hagyja a szakembereket dolgozni. A klasszikus zenei tehetségkutató már rég több, mint egy tévé műsor. Komplett rendszer, amely nem csak bemutatkozási lehetőséget ad a fiatal zenész tehetségeknek, hanem ténylegesen felkarolja őket, támogatja a pályafutásukat, és közben brandet épít köréjük. Idő közben létrehozták a Kis Virtuózok Alapítványt is, amely célja, hogy anyagilag támogassa a tehetségek tanulását és előrejutását. Arra pedig, hogy jó úton haladnak, a legjobb bizonyíték, hogy olyan világsztárok álltak a kezdeményezés mellé, mint Placido Domingo vagy Lang Lang.

A Pesti Vigadóban megrendezett sajtótájékoztatót Dr. Batta András nyitotta meg, aki úgy fogalmazott:

„A Virtuózok az a hajó, ami átviszi a klasszikus zenét a túlsó partra.”

Prof. Dr. Kásler Miklós emberi erőforrások minisztere kitüntetésben részesített két korábbi virtuóz győztest, Balázs-Piri Somát és Boros Misit (akivel még februárban telefonos interjút is készítettem, most végre személyesen is találkozhattunk).

“Nem elég a tehetségeket felfedezni, szükség van a tehetségek gondozására, fejlesztésére és segítésére is, és ebben az Emberi Erőforrások Minisztériuma kiemelkedő szerepet tölt be”

– fogalmazott a miniszter. – „Célunk a tehetségek támogatása, és hogy a Virtuózok ne csak az országon belül váljon még nagyobb mozgalommá, hanem hogy a koncepció nemzetközileg is sikeresen megvalósuljon.”

A jutalmaknak azonban még nem volt vége. Plcido and Marta Domingo alapítványa, valamint az Emberi Erőforrások Minisztériuma jóvoltából három fiatal zenésznek, Csabay Zsuzsannának, Lugosi Dániel Alinak és Devich Benedeknek új hangszert adományoztak.

A Virtuózokat megálmodó Peller Marian szerint az a sikerünk titka, hogy magyarok vagyunk, Magyarország ugyanis zenei nagyhatalom. 7

Placido Domingo elnézést kért, amiért kicsit fáradt, de előző este még a Macbethet énekelte Berlinben. (Mindenki megnyugodhat: elnéztük neki.) Ő is kiemelte, mennyire fontos a tehetségek felkarolása, és részben emiatt vállalta el, hogy támogatja a Virtuózokat.

„Az első adás óta lenyűgöznek a Magyarországon felfedezett tehetségek. A formátum új, kortárs közönséget teremt, és eléri a klasszikus zene szerelmeseit is” – méltatta a műsort.

A program végén kérdezni is lehetett, igaz, nem túl sokat: jelen sorok írója harmadikként emelte fel a kezét, és rögtön utána hallotta, amint a szervezők összesúgnak: „Ő lesz az utolsó!”

Eszembe jutott, hogy amikor Bogányi Tiborral beszélgettem, és megkérdeztem, mennyire ismerik külföldön a magyar zeneszerzőket, elég lesújtó képet festett. Ezért kaptam az alkalmon, hogy megkérdezhetek egy igazi világsztárt is erről a kérdésről: valójában mennyire híres a magyar zene külföldön? Illetve megkérdeztem azt is, Neki ki a személyes kedvence a zeneszerzőink közül. A Maestro optimistán nyilatkozott:

„Természetesen a magyar zenét ismerik az egész világon” – mondta. –

Személy szerint nagyon romantikus alkat vagyok, ezért Liszt a kedvencem.”

Természetesen egy ilyen alkalom nem múlhat el zene nélkül: Balázs Piri Soma Beethoven Patetikus szonátája első tételét zongorázta, Devich Benedek pedig új nagybőgőjén Bottesini Taratnelláját adta elő.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
men-in-black-foto.jpg

Bukott a Men in Black a mozikban, de nem érdekli a nézőket Samuel L. Jackson új filmje sem

A Tessa Thompson és Chris Hemsworth főszereplésével forgatott új filmtől ugyan nem várták azt, hogy ugyanolyan magasságba röpítse a jegyeladásokat, mint a Will Smithszel és Tommy Lee Jonesszal forgatott előző mozik, de még így is alulteljesített.
MTI - szmo.hu
2019. június 17.



Elmaradt a várakozásoktól a legendás Sötét zsaruk filmek újabb részének fogadtatása, A Men in Black - Sötét zsaruk a Föld körül című amerikai akció-vígjátékra csupán 28,5 millió dollárért váltottak jegyek az észak-amerikai mozikban bemutatója hétvégéjén.

Ez nagyjából fele annak, amit a sorozat korábbi részei hoztak bemutató-hétvégén a Variety című filmes honlap szerint.

A Tessa Thompson és Chris Hemsworth főszereplésével forgatott új filmtől ugyan nem várták azt, hogy ugyanolyan magasságba röpítse a jegyeladásokat, mint a Will Smithszel és Tommy Lee Jonesszal forgatott előző mozik, de elemzők úgy becsülték, hogy 30 millió dollár fölött fog nyitni Észak-Amerikában.

Készítői most abban remélik, hogy a nemzetközi piacokon sikeres lesz a Sony társfinanszírozásában 110 millió dolláros költségvetésből készült film.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:



hirdetés
hernadi-judit.jpg

Hernádi Judit: Ott vannak a szülői minták az emberben, hiába küzdünk ellenük

Rövid időn belül színházban és filmen is olyan anyaszerep jutott a színésznőnek, amelyben szoros, de konfliktusokkal teli viszony fűzi a lányához. Erről kérdeztük.
szöveg:Göbölyös N. László - fotók: Kis-Kádi Judit - szmo.hu
2019. június 15.



A Becéző szavak próbái közben találkoztunk a Jurányi Produkciós Inkubátorházban a művésznővel, aki a darabban Aurorát alakítja. A Larry McMurtry regényéből készült filmben annak idején Shirley MacLaine játszotta ezt a szerepet.

-Nem is annyira az a lényeges Aurorában, hogy ő milyen, hanem az, hogy milyen a kapcsolata a lányával – mondja Hernádi Judit - Elszakíthatatlan kapocs van közöttük, úgy tűnik, mintha a lány egészen másmilyen lenne, mint az anya, de végül kiderül, hogy ez nem így van. Ott vannak a lenyomatok, a szülői minták az emberben, hiába küzdünk ellenük.

Aurora, akárcsak a lánya, roppant őszinte ember, ha önzőnek nem is mondanám, leginkább csak saját magából fogalmaz meg mindent.

-A rendező Kocsis Gergely azt nyilatkozta még mielőtt hozzányúlt a darabhoz, „hallotta a hangokat megszólalni”, tehát tudta előre, hogy kikre osztja a szerepeket.

-Amikor ezt a könyvet elolvastam, nem voltam még harminc éves. De arra gondoltam, hogy majd eljátszhatom ezt a szerepet, ha megérem azt a kort. Bár nem volt szerepálmom, ezt azonnal leszűrtem ebből a könyvélményből. Lehet, hogy Gergő ezt érezte meg.

-Önnek is van egy lánya, a szintén művészi pályát választó Tarján Zsófia.

-A próbák során eszembe jut természetesen a mi kapcsolatunk is Zsófival. Persze nem egészen ugyanez, de azért sok a hasonlóság. Például abban, hogy elszakíthatatlanok vagyunk egymástól, az is lehet, hogy már „függők” vagyunk.

-Egy anya honnan tudja azt, hogy mikor kell beavatkoznia gyereke életébe és érzi-e, hogy mikor van esetleg terhükre?

-Ez egy súlyos kérdés, mert ennek a határát folyamatosan felül kell bírálni. Méghozzá attól a pillanattól kezdve, hogy megszületik egy gyerek. Akkor a szülei fennhatósága alá tartozik, rájuk kell figyelnie minden szempontból. A szülő és az ő gondoskodása határozza meg egy gyerek útját.

Aztán, ahogyan kezd önállósodni, mindig újra és újra át kell gondolni, hogy hol húzzuk meg ezt a határt.

És ez sosem múlik el, mert amikor felnőttnek mondható egy gyerek, akkor is gyerek marad egy anya számára, aki sajnálatos módon mindig bele akar szólni. Ebben a darabban is Aurora próbál állandóan beleszólni a lánya életébe, de ez nem mindig sikerül neki. Ugyanakkor ez egy oda-vissza kapocs, mert a lány is beavatkozik az anyja életébe.

-Érdekes jelenség, hogy mostanában egyre több olyan darabot állítanak színpadra, ami filmként vált ismertté. Ön is játszott ilyeneket – Mindent Éváról, A félelem megeszi a lelket – és ősszel bemutatják a Mi történt Baby Jane-nelt, amelyben ismét találkozik Bette Davis örökségével.

-Ez valószínűleg azért van, mert szinte mindenből csináltak már filmet. Sőt, számos filmet újraforgatnak, újra fogalmazzák ugyanazt a történetet. Ez nagyon nehéz, mert a filmek apró jelenetek egymásutánjai, de a színpadon nem a történet elmesélésén, hanem az érzelmi fejlődésen van a hangsúly.

-Nemrég fejeződött be Grosan Cristina A legjobb dolgokon bőgni kell című filmjének forgatása, amelyben Ön a főszereplő Rainier-Micsinyei Nóra édesanyját játssza.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
bittnersweet_barmerre.jpg

Görbe tükröt mutat az Insta-generációnak a BittnerSweet új klipje

A Bármerre című dalhoz a budapesti Szelfimúzeumban forgattak videót.
Fotó: Schiller Kata - szmo.hu
2019. június 15.



A gitárpopban utazó BittnerSweet együttes ezúttal a közösségi médiában felvett maszkokra lő a Bármerre című számhoz készült videóban. Ciki maszkot viselni, fake profilkép mögé bújni? Vagy ez csak önfeledt játék? Mindenesetre a fiúk kimaxolják a szórakozást, miközben mindent elárasztanak a tőlük megszokott keserédes életszeretettel. Bittner Dániel frontember cukorkamedencében ugrálva mutat görbe tükröt az Insta-generációnak.

A BittnerSweet az énekes-dalszerző Bittner Dániel köré szerveződött. A korábbi Ki Mit Tube döntős előadónak színészként is játszótér a színpad. Zenésztársai, Horváth Gábor basszeros, Martinkó Tamás gitáros és Székely Balázs dobos tökéletes partnerek, nemcsak a zenében, de a játékban is. A Németh Máté (Neminem) által jegyzett videoklip forgatása egy fergeteges party, ahol mindenki jól érzi magát. Még Dani is, aki így fogalmazott a forgatással kapcsolatban: “Legszívesebben mindennap ezt csinálnám.”

Rózsaszín flamingók, sárga banánfüzérek, szivárványok, unikornisok… A klip eléggé színes. Durrognak a szelfik, miközben az együttes az útkeresésről és a mai világ felszínességéről énekel. Űrhajósok, rokokó táncoslány, szuperhősök, sellők vagy épp a sith nagyúr - a maszkok készen állnak egy tökéletes profilképhez.

Lehet, hogy épp általuk formálódik meg a kattintó valódi énje? Milyen kényelmes és vidám dolog a közösségi média jótékony kulisszái között a szuperhőst adni, színesnek lenni, még akkor is, ha a valóság egészen más.

A BittnerSweet szerint nem érdemes túlstresszelni az egészet. Előbb-utóbb úgyis megismerjük magunkat, és remélhetőleg nem kell nagyot csalódnunk. Egy biztos: a BittnerSweet új klipjében senki nem csalódik majd. Minden instásnak kötelező. Sőt. Mindenkinek.


KÖVESS MINKET:




hirdetés
CatchMain.jpg

Fricska a bürokrácia és az amerikai hadsereg orrára kiváló színészekkel - megnéztük George Clooney 22-es csapdája-sorozatát

Egészen kiskorom óta hallom ezt a mondást megoldhatatlan helyzetekre. Fogalmam sem volt, pontosan mi ez, egészen addig, amíg meg nem találtam George Clooney új szerelemprojektjét.
B.M. képek: YouTube - szmo.hu
2019. június 18.



Mert ez egyértelműen egy olyan minisorozat, amit Mr. Clooney el akart készíteni. Ő az egyik producere, szerepel benne, sőt két részt rendezett is. Először 1961-ben jelent meg Joseph Heller regénye, ugyanezen a címen, nem sokkal később filmet csináltak belőle igazán illusztris szereplőgárdával. Az 1970-es filmet Mike Nichols rendezte és olyan nevek szerepeltek benne, mint Alan Arkin, Orson Welles, Anthony Perkins, Bob Newhart, Martin Sheen vagy Jon Voight. Igazán az eredeti mű, és ez a film terjesztette el a 22-es csapdája kifejezést.

A Hulu (ők készítik az Egy szolgáló lány meséjét is) 2019-es sorozata is a

II. világháborúban játszódik, és egy amerikai bombázó-alakulat mindennapjait követhetjük végig benne az olasz fronton.

Főszereplőnk, Yossarian (Christopher Abbott), avagy Yo-Yo, ahogy a társai hívják, azért lép be a bombázókhoz, mert úgy hallotta, nekik a leghosszabb a kiképzésük. Így próbálja túlélni a háborút, hiszen amíg felkészítik a harcra, addig vége is lesz. Nagy sajnálatára nem így történik… a háború tovább dúl, a szakaszát pedig kiküldik Olaszországba, hogy jól bombázzanak le mindent, amit a kissé pszichopata Cathcart ezredes (Kyle Chandler) berajzol a térképen.

Először úgy voltam vele, hogy olyan lesz, mint Az elit alakulat, komoly háborús drámára számítottam, sok akciójelenettel. Mint kiderült, ennél messzebb se kerülhettem volna az igazságtól, a sorozat egy groteszk humorral fűszerezett, bürokráciaellenes anti-háborús sztori, melyben az ember felettesei az igazi ellenségek, nem a szemben álló csapat. A 6 rész alatt összesen egy jelenetben láttunk nácikat, akkor is inkább röhejes helyzetben, mint háborús környezetben. Nem erre számítottam, de nagyon jól szórakoztam azon, amit kaptam:

elképesztően abszurd, groteszk humorú sorozatot, amely néha már-már a fekete komédia határait feszegeti,

és hatalmas fricska a bürokrácia és a tökéletes amerikai hadsereg orrára, kiváló színészekkel.

A Yo-Yo-t alakító Christopher Abbott úgy néz ki, mint egy háborús propagandaposzterről szabadult szívtipró, nagyon hasonlít a fiatal Marlon Brandóra. Az ő szemén keresztül látjuk a harcok borzalmait, de egészen más módon, mint az eddigi háborús eposzokban: ő egy görbe tükröt tart az egész háborúnak és a háborút kiszolgáló hadi gépezetnek. A bombázók bizonyos mennyiségű küldetés után leszerelhetnek, ezt szeretné megjátszani Yo-Yo is, ha hagyná a rendszer, mert a Kyle Chandler által játszott ezredese folyamatosan emeli a küldetésszámot. Ő csinál két küldetést, de a kötelező kvóta 5-el növekszik. Ezért egy folyamatos, véget nem érő hajsza az élete, aminek tétje ténylegesen az élete, hiszen akármikor kilőhetik a repülőjét a bevetéseken. A 22-es csapdája pedig nem más, mint egy menekülési út. Legalább is egy a katonaságtól való menekülési út lezárása: ugyanis ha valaki kijelenti magáról, hogy őrült, a katonaorvosnak kötelessége leszerelni őt, hiszen egy őrült nem kaphat fegyvert.

Ekkor lép be a 22-es cikkely,

miszerint az a személy nem lehet őrült, aki kijelenti magáról, hogy őrült, hiszen még van annyi ép elméje, hogy félti az életét, és nem akar halálos küldetésre menni. Ergo, csak az szerelhet le idő előtt, aki őrültnek vallja magát, de aki őrültnek vallja magát, az nem lehet őrült. Ez az önmaga farkába harapó kígyó a 22-es csapdája. Yossarian is megpróbálja ezt az utat, de az orvos elmagyarázza neki, inkább próbálkozzon valamilyen végtagot elveszíteni, azzal jobban jár.

George Clooney Scheisskopf tábornokot játssza, aki eredetileg Yo-Yo kiképzőtisztje, de később életének másik megkeserítője. Látszik, hogy Clooney imádta a szerepet, igazi irritáló bolond, akinek fontosabb, hogy a menetelésnél hol van a katona keze, mint hogy életben maradjon a fronton. Apróbb szerepben Yo-Yo életében feltűnik még Hugh Laurie, aki szintén emlékezetes módon „jut ki a frontról”. Illetve még a teljes bombázóraj színészeit fel lehetne sorolni.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x