hirdetés
Legális tabletezés a gyerekeknek - a BOOKR Kids alapítójával beszélgettünk
Horváth Dorka párjával együtt álmodta meg a BOOKR Kids-et, ami egy digitális, interaktív könyveket tömörítő könyvtáralkalmazás. A legkisebbeknek és az olvasni tanuló gyermekeknek készült. Ma már az oktatásban is használják és a nemzetközi piacon is elismertek.
Szponzorált tartalom (x) - szmo.hu
2018. november 30.


hirdetés

Ma már egyáltalán nem meglepő, hogy az óvodások, kisiskolások kezében tabletet, telefont látunk. A digitális kor gyermekeinek pedig már az a megszokott, hogy a YouTube-on vagy különböző applikációkon néznek mesét. Sőt, az iskolások is előbb írnak be valamit a Google-ba, ha meg akarnak tudni valamit, minthogy felcsapják a tankönyvet, vagy a szakkönyveket.

Sokan, köztük szülők is, elítélik, ha a gyerek a telefon, a tablet vagy a számítógép képernyője előtt nő fel, ugyanis amellett, hogy nem egészséges és átalakulnak a szociális képességeik is, elveszik például az olvasás szeretete, a könyvek ismerete.

Már felnőttként is többen nyúlnak az e-book olvasókhoz, de a gyerekeknél ez még nem egy bevált praktika az olvasás, tanulás megszerettetésére, hiszen semmi élvezetes nincs benne számukra. Horváth Dorka pedig meglátta a lehetőséget egy olyan alkalmazásban, ami egyben e-book, de mégis színes, interaktív és érdekes játék is. Ez lett a BOOKR Kids.

Pontosan mi is az a BOOKR Kids?

A BOOKR Kids egy digitális, interaktív könyveket tömörítő könyvtáralkalmazás, amit a legfiatalabb olvasókorosztálynak és az olvasni tanuló gyerekeknek készítettünk. Teljesen egyedi technológiával digitalizáljuk a már felgyülemlett mesekincset, valamint ifjúsági regényeket. A módszertanunk lényege tulajdonképpen az, hogy animált illusztrációkat társítottunk az e-book mellé. Valamint ezt kiegészítettük egy hangoskönyvvel és több száz olvasásfejlesztő, szövegértést fejlesztő, illetve egyéb képességeket fejlesztő játékokat hoztunk létre. Ezek minden esetben illeszkednek a tartalmi környezetbe.

Honnan jött az alapötlet?

Tíz évig dolgoztam a könyvszakmában, édesanyámnak könyvkiadója van és PhD-met is e-learningből írtam. Egyértelmű volt számomra, hogy itt van egy piaci rés, amit jó lenne betölteni. Hiszen már több kutatás is bizonyítja, hogy a gyerekek 3-6 órát töltenek a képernyő előtt, és szerettük volna, ha ezt az időd értékesen, hasznosan töltik el.

Bizonyos formában a BOOKR Kids is a képernyő elé köti a gyerekeket. Hogyan fogadták a szülők az alkalmazást?

Ma már több mint ötezer család használja fizetősen ezt az alkalmazást és huszonötezer pedig ingyenesen. Ezek csak a magyar számok, mert már öt piacon vagyunk jelen.

Nyilvánvalóan minden digitális megoldás az elején kételyeket ébreszt a szülőkben, de mivel mesekönyvekről van szó, ezért úgy érzem, mi lettünk a legális tabletezés ezen a piacon.

A tartalom megmaradt, csak a forma változott. Azt hiszem átmentünk a szűrőn. Ebben nagyon sokat segített még, hogy tavaly elkészült egy három egyetem által szervezett empirikus kutatás, amiben ötszáz óvodás és alsó tagozatos általános iskolás gyermeket vizsgáltak, köztük voltak hallás- és látássérültek is. Egyértelműen kimutatható volt, hogy a mi módszertanunk és a mi könyveink fejlesztik az olvasási készséget és a szövegértés képességét. Ez nagyon sokat jelentett, hiszen egyetemi szinten is validálva lett a módszertan.

Most már a gyerekek nemcsak a szabadidejüket tölthetik hasznosan az alkalmazással, hanem a tanulásban is nagy segítséget jelent, hiszen az oktatásban is jelen vagytok. Pontosan hogyan néz ki ez a gyakorlatban?

Az egész pedagógiai módszertani csomagunknak a fent említett kutatás volt az alapja. Utána létrehoztuk a BOOKR Suli alkalmazást, amit külön oktatási intézmények számára fejlesztettünk. Ez jelenleg száz darab ajánlott és kötelező olvasmányt tartalmaz interaktív hangoskönyv formátumban. Emellett mindegyikhez minimum öt olvasást fejlesztő és szövegértést fejlesztő-feladat társul. Olyan műveket dolgoztunk fel, mint a Tanár úr kérem, a Kincskereső kisködmön, vagy a Toldi. Ezek a könyvek 70 százalékban lefedik a Nemzeti Alaptanterv által megjelölteket Felfigyelt az alkalmazásunkra a Digitális Jólét Központ, ami a digitális átállásért felelős szervezet Magyarországon.

Így másfél év alatt sikerült akkreditáltatni a módszertani csomagunkat és a könyveket. Jelenleg Európai Uniós forrásból lehet pályázni erre a csomagra. Emellett nagyon komoly tárgyalásokat folytatunk a kormányzattal, ha minden igaz, akkor januártól indul egy kísérleti program, ami ezer gyerek bevonásával készül, illetve ha jól sikerül, akkor 55 ezer gyerekhez fog eljutni az alkalmazásunk.

Korábban említetted, hogy jelenleg öt piacon is jelen vagytok. Milyen sikereket értetek el a nemzetközi piacon?

Tulajdonképpen már nem egy alkalmazás, hanem egy alkalmazáscsaládunk szerepel a kínálatunkban. Jelen vagyunk a norvég óvodákban is, emellett Csehország legnagyobb kiadójával együtt elkészítettünk a cseh és szlovák piacra egy merőben hasonló könyvtáralkalmazást, mint Magyarországon.

Most indulunk decemberben a német piacon a Kindermann Verlaggal, ami az egyik legnagyobb és leghitelesebb klasszikus irodalommal foglalkozó német kiadó. Ezen felül még óriási dolog és nagyon büszkék vagyunk rá, hogy decembertől a kínai piacon is bemutatunk egy angolnyelvtanulást segítő alkalmazással, és ha ott beválik, akkor elkészítjük ennek az „európai” változatát is, hiszen több száz angol nyelvtanulást segítő könyvet gyártottunk az utóbbi egy évben.

Mondhatjuk, hogy nemcsak Magyarországon, hanem a nemzetközi piacon is komoly sikereket ért el a BOOKR Kids. Szerinted melyek azok a tulajdonságok, amelyek a magyarokat sikeressé tehetik, amikkel felül lehet írni a magyar gondolkodásban jelenlévő negatív sztereotípiákat?

Elsősorban az optimizmus, a szorgalom és a folyamatos tudásvágy. Az utóbbi négy évben, amióta a piacon vagyunk, számtalan olyan eset fordult elő, amikor már azt gondoltuk, hogy nincs tovább, nem fogjuk megkapni a befektetést, nem tudjuk eladni a termékünket, nem sikerül a nemzetközi áttörés, és mégis továbbléptünk. Hinni kell a termékben és magunkban is. Emellett nagyon fontos a csapat is. Úgy gondolom, hogy olyan munkahelyeket kell létrehozni ma Magyarországon, ahol a csapat tagjai úgy érzik, hogy ez az önmegvalósításra alkalmas hely. Ahol a saját sikerüket ugyanúgy megélhetik, mint a közös sikert.

Milyen céljaitok vannak még a jövőre nézve?

Ezt a tendenciát szeretnénk folytatni. Mi egy startup vállalkozás vagyunk, az üzleti tervünk szerint évente két-háromszorosára kell nőnünk az előző évhez képest. A jövő évben a kínai piac validálása a legfőbb célunk, valamint bevezetni Európában az angol nyelvtanulós programunkat. Szeretnénk, hogy a magyar iskolákban is megvalósuljon ez az áttörés, hogy több mint 50 ezer gyerekhez eljusson az alkalmazás. Ami még egy igazán szuper dolog, hogy a fejlesztési vezetőnk Richter Gergely egy „augmented reality”-guru és kitalált egy nagyon klassz dolgot, ami jövőre gyártásba is kerül. Ez egy 3D-nyomtatóval nyomtatott tablettartó, ami képes mikroszkópként is viselkedni. Ez egy éppen szabadalmi eljárás alatt álló fejlesztésünk. Jövőre is ugyanaz a célunk mindent ebben az évben, nem kevesebb, mint a világmegváltás! :)

A cikket a Telekom támogatta.


KÖVESS MINKET:




hirdetés
25 éves debreceni lány reformálhatja meg a hazai mosószerpiacot
Csegény Zsófia által vezetett cég terméke nem tartalmaz káros vegyszereket és minimális ökológiai lábnyomot hagy.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. május 10.



Fiatal debreceni közgazdász által vezetett cég terméke nem tartalmaz káros vegyszereket, minimális ökológiai lábnyomot hagy, és ugyanúgy kiveszi a makacs foltokat, mint a kőolajszármazékokkal is operáló mosóporok.

A 25 éves Csegény Zsófia által igazgatott Sansin Globe Zrt. célja, hogy a szinte 100 százalékban természetes mosószer kiszolgálja azoknak a fiataloknak és családoknak az igényeit, akik nem szeretnék szervezetüket feleslegesen vegyi anyagokkal terhelni.

A Sansin valamennyi terméke környezettudatos és vegán, amivel hozzájárul az ökológiai lábnyom csökkentéséhez. Az esztétikus csomagolás olyan gyártási folyamat során készül, amelyben az alapanyag az újrahasznosított HDPE regranulátum.

– A külcsín nem mehet a környezetvédelem rovására. Felelős nőként és leendő anyaként mindennél fontosabb számomra, hogy milyen környezetben élek, és milyen bolygóra tervezem az utódaim életét – mondta Csegény Zsófia.

De mi köze az állatoknak a mosószerhez?

Egy igen elszomorító adat aszerint az EU éves műanyaghulladék-termelése 20 millió tonna, amelyből csak 14%-ot hasznosít újra az emberiség, a többi zömmel a természetben köt ki, többnyire az óceánokban és az édesvízi folyókban.

A közösségi oldalakon naponta felbukkannak műanyag zacskók között fulladozó állatok fotói, és elrettentő adatok arról, milyen szörnyű kínokat állnak ki a rengeteg kemikália és műanyag szemét miatt. Ezért Csegény Zsófia hisz abban, hogy az élhető jövő felé vezető út környezetbarát, bio- és vegán termékekkel van kikövezve. Ez mind szép és jó – de pont mosószer?

Ha környezettudatos vagy, kezdd a mindennap használt termékekkel

A fiatal hazai vállalkozó szerint először a takarítószereket érdemes felülvizsgálni. Például a mosószert. Ha nem egyszemélyes háztartást vezetünk, a mosás napi feladat, és sem nekünk, sem a környezet számára nem közömbös, mit rejt a csomagolás.

Vannak az összetevők között káros vagy gyanús vegyszerek? Lehet, hogy mérgeznek engem és a környezetemet? A gyártójuk szívén viseli a természetet fenyegető veszélyeket? Ha az első két kérdésre igen, a harmadikra pedig nem a válasz, akkor ideje váltani. De van egyáltalán olyan mosószer, amely bio, sőt, vegán, nem tartalmaz a környezetre káros anyagokat, a lehetséges allergiás reakciók kockázatát a minimálisra csökkenti, csomagolásához újrahasznosított anyagokat használnak fel, és még a salsafoltot is kiveszi? Kapaszkodj meg: van. Ez a Sansin.

Még egyszer az állatokról: a Vegan Society minősítés

Az állatok védelme nem merül ki az általános környezetvédelmi elvekben. A Sansin mosószerek és öblítők megkapták a hivatalos Vegan Society (Vegán Társaság) pecsétet, ami azt jelenti, hogy a termékek 100%-ban vegánok. Mi több, a márka támogatja a Vegán Társaságot céljai elérésében, amelyek között szerepel az állatok elleni erőszak visszaszorítása és az állatkísérletek betiltása is. Vagyis a Sansin nem pusztán egy kiváló mosószer, hanem túlnőve önmagán a környezettudatos és állatvédelmi szemléletet is szimbolizálja.


KÖVESS MINKET:



hirdetés
Magyar játékos lett a Bundesliga legjobbja
Gulácsi Pétert a Bayern München elleni meccsen mutatott teljesítményéért díjazták.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. május 13.







hirdetés
Kijutottak a vb-re a 17 éves focistáink, Belgiumot verték az Eb-n az 5. helyért
A vb ősszel lesz, Brazíliában. Magyar U17-es csapat mindössze egyszer jutott ki, még 1985-ben.
MTI - szmo.hu
2019. május 16.



A magyar válogatott 1-1-es rendes játékidő után tizenegyes-párbajban legyőzte Belgiumot az írországi U17-es labdarúgó Európa-bajnokságon, így ötödik lett és kijutott az őszi, brazíliai világbajnokságra.

Magyar U17-es csapat ezt megelőzően egyszer, 1985-ben szerzett vb-re részvételi jogot, akkor a negyeddöntőig jutott.

Az idei vb-t Brazília öt városában, Brazíliavárosban, Cuiabában, Manausban, Natalban és Recifében rendezik. A torna pontos időpontja egyelőre nem ismert.

Magyarország-Belgium 1-1 (0-0) - 11-esekkel 5-4

gól: Komáromi (61.), illetve Kalulika (56.)

Preisinger Sándor szövetségi edző együttese három győztes csoportmérkőzése után hétfőn büntetőpárbajban alulmaradt a spanyolok elleni negyeddöntőben, ám mivel benne volt a két legjobb kiesőben, megküzdhetett az ötödik helyért Belgiummal. Az Eb-selejtezők elitkörében - már egyaránt biztos Eb-résztvevőként - találkozott egymással a két csapat, akkor a belgák 4-2-re nyertek.

A dublini első félidőben - az európai szövetség honlapja szerint - a magyarok elsősorban a védekezésre koncentráltak, de letámadással többször is zavarba hozták a belga válogatottat. A rivális kétszer is a kapufát találta el, de Preisinger Sándor együttese is többször veszélyeztette az ellenfél kapuját.

A második játékrészre felpörögtek az események: a belgák Kalulika közvetlen közelről esett találatával vezetést szereztek. Néhány perccel később Kosznovszky Márk kísérleténél a belgák kapusa, Vandevoordt még védeni tudott, a 61. percben azonban Komáromi György fejesével egyenlített a magyar csapat. A folytatásban mindkét válogatott előtt adódtak gólszerzési lehetőségek, ám a két hálóőr nagy védéseinek is köszönhetően a lefújásig már nem változott az eredmény.

Az U17-es kontinensviadalon ha nincs döntés a rendes játékidőben, rögtön tizenegyesek következnek: ebben a belgák harmadik embere rontott, és mivel magyar részről minden játékos betalált, Preisinger Sándor csapata szerezte meg a vb-kvalifikációt érő ötödik helyet.


KÖVESS MINKET:




hirdetés
Autószerelő volt, ma a 30 legsikeresebb fiatal listáján szerepel a cégével
Pál Zoltán Gábor mostanra az ország egyik legjobb keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberévé vált.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. május 14.



Pál Zoltán Gábor, a 27 éves SEO szakértő és cége, az ALH Consulting Kft. már több mint 130 internetes áruház motorháztetője alatt dolgozott. Számos díjat is bezsebeltek és 2019-ben sikerült megháromszorozniuk az ügyfélkörüket, talán ennek is köze van ahhoz, hogy Zoltán néhány napja felkerült a Forbes "30 sikeres fiatal 30 alatt" magyar listájára.

A Forbes magazin idén is összeállította a 30 év alatti sikeres fiatalokat bemutató 30 fős listáját. A válogatásba olyanok kerülhettek be, akik fiatal koruk ellenére feljutottak a csúcsra és a teljesítményük miatt meg kell ismernie őket az országnak. Nem csak az üzleti életből, hanem a kultúra és a sport világából is válogattak.

Pál Zoltán Gábor nevét még kevesen ismerik, munkáival azonban a legtöbb magyar már biztosan találkozott. A 27 éves SEO szakember cégének, az ALH Consulting Kft.-nek jelenleg is 100 aktív ügyfele van, amik vezetik a Google találati listáit.

Zoltán autószerelőből lett az ország egyik legjobb keresőoptimalizálással foglalkozó szakembere.

Kiemelt területe a technikai SEO és a linkmarketing. Cége ügyfélkörét jellemzően kkv-k teszik ki, de többek között a Body Shopnak és a Játékszigetnek is dolgoznak, idénre százmillió feletti árbevételt becsülnek.

"Az egyik célom volt, hogy felkerüljek a Forbs 30-as listájára, így nagyon boldog vagyok, hogy teljesült. Nagyon jó, hogy ezáltal is többen ismerhetnek meg bennünket"

- mondta el.

A fiatal cégtulajdonos jelenleg közel húsz fős csapattal segíti a webáruházak SEO-ját, de ez nem volt mindig így, mert ez a piac nagyon dinamikusan változik, így mindig a felmerülő igényekhez igazodik a csapat mérete és összetétele.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x