hirdetés
Fotók: látni lehet a Ferenc József híd romjait a Dunában, annyira alacsony a vízállás
Soha nem láthattuk még így a felrobbantott híd maradványait, most megmutatjuk nektek is.
Fotók: Mervai Márk - szmo.hu
2018. október 26.


hirdetés

Az alacsony vízállás miatt előbukkant a Dunából az egykori Ferenc József híd roncsa. Most alaposabban is megnézhetitek:

A híd története

Ferenc József személyesen is megjelent 1896. október 4-én, - a millenniumi ünnepségek keretében - a Dunánál, amikor ünnepélyesen átadták Budapest újabb hídját, a Ferenc József hidat, azaz a Szabadság hidat. Az utolsó szegecset maga Ferenc József verte a hídba. (Ez később eltűnt, de kétszer is pótolni kellett.)

A hidra a pályázatot az Erzsébet híddal együtt írták ki, együtt döntöttek róluk. Végül Feketeházy János terve valósulhatott meg. Ennek a hídnak az építése kezdődött el előbb, 1894. szeptember 1-jén. Eredetileg a hídlábaknál négy vámszedő ház is készült, ezekből kettő maradt fenn a pesti oldalon.

A híd 6102 tonna, jellegzetessége többek között a pillérek feletti díszes kapuzat és a csúcson ülő turulmadarak. Ez a főváros legrövidebb hídja, 331,2 méter hosszú, szélessége keskeny, 20,1 méter. A hidat ellátták villamosvágánnyal, elektromos és gázvilágítással. Eredetileg 12 ívlámpát, 8 izzólámpát, és 48 gázlámpát helyeztek el rajta.

A II. világháborúban, 1945. január 16-án a németek felrobbantották a Ferenc József hidat, a Dunába szakadt a befüggesztett tartórész. 1945 márciusában az ideiglenes pontonhidat a jégzajlás tönkretette.

Az újjáépített, és átkeresztelt Szabadság hidat 1946. augusztus 20-án adták át, a munkákhoz a többi híd roncsaiból kiemelt acélelemeket is felhasználták. Ekkor festették át szürkére, mert nem volt megfelelő mennyiségű zöld festék.

Forrás: Wikipédia


KÖVESS MINKET:





hirdetés
Mégis jöhet a fővárosi dugódíj
Kiderült, mi épülhet Budapesten a következő 6-11 évben.
Kép: Pixabay - szmo.hu
2019. április 15.



Közzétették a főváros közlekedésfejlesztési terveit tartalmazó priorizált, pontozott Budapesti Mobilitási Tervet, melyet az Index szemlézett. Ebből kiderül, mi épülhet Budapesten a következő 6-11 évben, több költségkerettel kiszámolva.

A meglepetés, hogy a javaslatok mindegyike számol a dugódíj bevezetésével 2025-ig.

A dugódíjra 2015-ben már pontos fővárosi elképzelések voltak: Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatón jelentette be, hogy kétlépcsős javaslatot tettek a kerületek a fővárosnak a bevezetésére. Első lépcsőben lenne egy Budapest matrica, aminek érvényessége a főváros teljes közigazgatási területére kiterjedne (a megyei matricához hasonlóan). Ennek ára 5000 forint lenne évente.

Második lépcsőben lehet egy szűkebben vett 2. belvárosi zóna, külön díjjal. Ennek határát nem tudni, de Tarlós szerint inkább a városmagot védené.

aláhúzott szöveg jön ide Lapozás után mutatjuk a fejlesztési terv egyéb részleteit!

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:



hirdetés
Valóban jöhet a dugódíj Tarlós szerint, de még nincs döntés a tarifákról
Akár néhány éven belül fizetni kell majd a behajtásért a belvárosba.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. április 16.



Tarlós azt mondja: a díjat érdemes bevezetni és azt is kiemelte, hogy az "nem elsősorban a budapestieket fogja érinteni".

A főpolgármester úgy fogalmazott: "nem ördögtől való" a dugódíj bevezetése, aminek noha egyelőre vannak törvényi akadályai, ezeket azonban egy parlamenti döntéssel akár meg is lehet szüntetni. Tarifákról még nincs döntés, a bevezetés pedig 2020-2025 között valósítható meg" - írta az atv.hu.

Egyelőre nem tudni, hol húzódnak majd a védett övezetek határai, milyen tarifákkal számolhatunk, vagy hogy az ezen belül élők hány autóra kaphatnak majd mentességet.

A megvalósításnak persze egyéb feltételei is vannak: ilyen volt a 4-es metró megépítése és a 3-as felújítása, ezek mellett pedig a közlekedési csomópontokban ki kell alakítani megfelelő méretű és mennyiségű P+R parkolót is az ingázó autósok számára.

Lapozás után látható a Tarlós Istvánnal készített interjú:

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
Júliusban négy hétvégére a megint a gyalogosoké lesz a Szabadság híd
A korábbi években nagy sikert aratott a fővárosiak körében a kezdeményezés, ez valószínűleg idén sem lesz másként.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. április 18.



Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes sajtótájékoztatón bejelentette, hogy idén ismét négy júliusi hétvégére a gyalogosoké lesz a Szabadság híd.

Ezeken a napokon közterületté válik az úttest is. Kiemelten arra kérik a hídra kilátogatókat, hogy lehetőség szerint ne szemeteljenek, bár extra hulladékgyűjtőket is elhelyeznek a helyszínen.

A híd pilléreire való felmászás az eddigiekhez hasonlóan tilos lesz, rácsokat is tesznek ki. A biciklivel közlekedőket arra kérik, hogy ezeken a hétvégéken inkább tolják át a hídon a kerékpárjaikat a nagyobb biztonság érdekében, írta meg az Index.

Címkép: Mag Veronika


KÖVESS MINKET:




hirdetés
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
1970. január 01.




KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x