hirdetés

KULT

Viszkok Fruzsi könyvet írt a rendrakásról - elolvastuk

Egy hasznos kézikönyv, ami segíthet úrrá lenni, a körülöttünk és bennünk uralkodó koszon.
hirdetés

Ha szeretitek Viszkok Fruzsit, akkor már biztosan hallottátok a hírt, hogy írt egy könyvet. De ha nem követitek őt, akkor lehet, hogy szkeptikus sóhajtások közepette legyintetek egyet: Már megint egy influenszer, aki kierőltet magából valami terméket!?

Én sem tudtam, hogy mit gondoljak, míg közelebbről meg nem vizsgáltam a művet, de az utálkozókat már most most el kell hogy keserítenem: Ez egy izgalmas téma, hasznos feldolgozása!

Viszkok Fruzsi több mint 10 éve foglalkozik online tartalomgyártással. 2010-ben indította el blogját, amit 3 évvel később YouTube-csatornára váltott. Közgazdászként végzett, mára Magyarország egyik legnépszerűbb nőknek szóló videóblogját vezeti, életmóddal kapcsolatos tanácsait több százezren követik. Kedvelt témái: utazás, könyvek, kreatív megoldások, hatékony időbeosztás és rendszerezés. Számos szakmai és közönségdíj nyertese. Saját tervezésű határidőnaplója és élettervezői évről évre hatalmas sikert aratnak. A Púdermentes Podcast egyik készítője.

Én nem követem rendszeresen Fruzsit, de kéthavonta belefutok 1-1 videójába, és az elmúlt években sokat változott a tartalom nála. Régen főként szépségápolással és divattal kapcsolatos csatornának lehetett nevezni az övét, de mostanában egyre több főzős, olvasós, és takarítós vagy rendezkedős videó jelent meg nála. És ez abszolút nem egyfajta trend hatására alakult így.

Bár Fruzsi kevés dolgot oszt meg a követőivel a magánéletéről, a személyisége egy az egyben átjön.

hirdetés
Ő szó szerint egy rendes lány. Az a lány, aki jó tanuló volt, aki tudja, hogy mit illik, és mit nem, aki rendet tart maga körül, és ezt a rendszerezett életet mutatja kifelé is. Nem szégyelli, hogy következetes és alapos, hanem sokkal inkább büszke rá, és másokat is lelkesen motivál.

Ha bármi másról írt volna könyvet, az sem lett volna feltétlenül meglepő, de a rendszerezés annyira az ő asztala, hogy látatlanban érdekelni kezdett a tartalom.

"Üdv rendezett életed első napján!" - köszön be Fruzsi, és arra tesz ígéretet, hogy segít a fizikai környezetünket, és a fejünkben uralkodó káoszt is rendbe tenni.

A könyv hasznos fejezetekre van bontva, így akár ugorhatunk azonnal a menütervezésre, vagy a hosszú távú céljaink meghatározására, de nem érdemes! Az egész könyv remekül van felépítve, és érdemes az elejétől a végéig haladni vele. Először szelektálásra invitál minket, és ha kész vagyunk az első lépéssel, csak akkor haladhatunk tovább a takarítás és rendfenntartás irányába, míg végül a fix napi rutinhoz, és a kiegyensúlyozott élethez is eljutunk, eljuthatunk.

Nem csak Fruzsi saját tapasztalati és gondolatai jelennek meg benne, hanem előszeretettel hivatkozik más szakértők munkáira is, mint például Marie Kondora. Jól érthető és jól olvasható, és konkrétumokat sem fél említeni benne.

Listába rendezett útmutatásokat olvashatunk akár azzal kapcsolatban, hogy miket dobjunk ki a felesleges holmijaink közül, vagy hogy hogyan pakoljunk el a hűtőnkben, és miként osszuk fel feladatok alapján egy napunkat.

Én leültem, és kíváncsiságból egy délután alatt végigolvastam az egészet, de a gyakorlatban ezt szerintem nem így érdemes csinálni.

Hiszen ez egy használati utasítás, a rendszerezett életvitel megteremtéséhez és beüzemeléséhez.

Olvasni, majd gyakorolni is kell a leírtakat. Miután végigvettünk egy részt belőle, neki is kell állni a szelektálásnak, mert ha a rumli tetején ülve olvassuk tovább, akkor nem érezzük a hatását, és nem motivál minket a további változásra.

Hasznos ez a könyv? Segít ez a könyv? Kinek való, kinek jó?

Azzal vitatkoznék, amit Fruzsi is többször említ a könyvében, hogy mindenkinek szüksége van ilyen rendszerre, és hogy mindenki így hozhatja elő a legjobb formáját. Vannak azok az emberek, akik a saját káoszukban tudnak a legnagyobbat alkotni, és jól is érzik így magukat. De megkockáztatom, hogy a többségnek azért jól jönne az, ha ellesne pár trükköt ebből a könyvből.

Akkor vedd kezedbe, ha érzel nyitottságot a téma iránt. Ha azt érzed, hogy a rendszer, amiben élsz és alkotsz, nem működik jól. Ha az otthonod nem szolgálja a feltöltődésedet, ha a munkád közben sokszor érzed azt, hogy összevissza haladsz, és nem vagy elég hatékony. Akkor vedd a kezedbe, ha neki is állsz a rendszerezésnek!

Én Fruzsihoz hasonlóan egyéni vállalkozó vagyok, és saját magam felelek a munkámért, ráadásul otthonról dolgozom. Magamnak kell kialakítanom a rendszeremet, mert csak én vonhatom igazán felelősségre saját magamat. Nekem igazán hasznos egy ilyen összefoglaló mű, ha éppen elvesznék a káoszban, és nem tudnám, hogy mivel kezdjek, hogyan szedjem rendbe magam.

És hasznos lehet ez egy olyan fiatalnak is, aki már saját háztartást vezet, de még nem elég hatékonyan, vagy hasznos lehet valaki olyannak, aki a kiégés szélén áll, és az elejétől építené fel újra magát.

Ha meghallgatnátok Fruzsi gondolatait is a könyvével kapcsolatban, holnap lesz a könyvbemutató a Városmajori Szabadtéri Színpadon.

"A Tedd rendbe az életed című könyvben – és a könyvbemutató beszélgetésen – megtudhatod, hogyan tehetsz rendet az otthonodban, a teendőidben és a gondolataidban egyaránt. Viszkok Fruzsi hasznos tanácsokkal, személyes történetekkel és bevált tippekkel segít céljaid elérésében, a felesleges stressztől megszabadulva pedig azt az életet élheted, amire mindig is vágytál.

Viszkok Fruzsival új könyvéről, a tudatosságról és a harmóniáról Szabados Ágnes beszélget."

Facebook esemény: https://www.facebook.com/events


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
KULT

Elvették Galla Miklóstól a Karinthy-gyűrűt, mert „a tevékenysége nem egyeztethető össze a közmédia értékrendjével”

Pontosan nem lehet tudni, mi áll a döntés hátterében. A humorista értetlenül áll a történtek előtt, félreértésre is gyanakszik.
hirdetés

Galla Miklóst ez év februárjában értesítette az MTVA, hogy idén ő kapja a kiemelkedő teljesítményt nyújtó humoristáknak odaítélt elismerést, a Karinthy-gyűrűt - írja az Index. Ezzel egyszersmind lehetősége volt mérlegelnie, hogy elfogadja-e ez elismerést, amire ő boldogan mondott igent.

Szerdán azonban érkezett egy e-mail szintén az MTVA-tól Dobos Menyhért, az elismerést alapító Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója aláírásával, miszerint visszavonják tőle a díjat.

A döntés szerint: „Ezúton értesítem, hogy a szakmai kuratórium döntése értelmében 2021. évben nem Ön részesül a Karinthy-gyűrű-díjban, mivel közelmúltbéli tevékenysége nem egyeztethető össze a közmédia, valamint a Karinthy-gyűrű-díj értékrendjével, szellemiségével.”

Galla válaszában kifejtette, hogy értetlenül áll a döntés mögött, hiszen szerinte semmilyen okot nem adott a döntésre. Az Indexnek elmondta, harminchat év fáradhatatlan munkája, egy egész életmű áll mögötte, ráadásul nemrég adott portréinterjút a szintén az MTVA-hoz tartozó M5 csatorna Ez itt a kérdés című műsorának, ezen a héten hétfőn pedig még ő konferálta a rádiókabarét.

Galla az Indexnek elmondta, MTVA-beli informátora arról tájékoztatta, valójában arról van szó, hogy politikai berkekben az az álhír terjed, miszerint csatlakozott Karácsony Gergely mozgalmához.

Teljes fikció! Semmilyen kommunikáció nem zajlott a mozgalom és köztem. De ez lehet a döntés hátterében. A politika ártatlan áldozatává váltam

- mondta el a döbbent humorista.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
KULT
A Rovatból
hirdetés

A bejáratnál játszott egy dalt a Junkies egy családnak, akiknek nem volt védettségi igazolványuk, így nem mehettek be

Volt jegyük a koncertre, de nem engedték be őket, a zenekar tagjai ezért kimentek hozzájuk a kapuba.
hirdetés

Hajdúszoboszlón, a Rock Caféban adott koncertet a Junkies szombaton. Az eseményre viszont egy család nem mehetett be, ugyanis nem volt védettségi igazolványuk, így nem engedték be őket. Végül úgy döntöttek, megveszik a jegyet, majd megálltak a bejáratnál autóval és onnan hallgatták a zenekart.

A szervező a koncert közben szólt a zenekarnak a történtekről.

A Junkies tagjai pedig kimentek a kapuba hozzájuk, és játszottak nekik egy dalt.

Szekeres András, a Junkies énekese a Szeretlek Magyarországnak azt mondta, a család tudta, hogy nem mehet be, de támogatni és hallgatni szerették volna őket.

"Gondoltuk, kapjanak valamit a pénzükért"

– fogalmazott a zenész, aki azt is hozzátette, ők és a környezetük már be vannak oltva.

Korábban nagy vitát váltott ki, hogy sok helyre csak védettségi igazolvánnyal lehet bemenni.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
KULT
A Rovatból
hirdetés

„Kérném, küldje el írásban, mit tehetek, és mit nem” – írta Kőhalmi Zoltán a közmédia vezetőjének Galla Miklós Karinthy-gyűrűje ügyében

A humorista Dobos Menyhértnek írt levelében azt írja: nem szeretne ő is „méltatlanná válni” a díjra, mint ahogy Galla esetében indokoltak.
hirdetés

Korábban mi is írtunk róla, hogy visszavonták Galla Miklós Karinthy-gyűrűjét. A humoristát februárban terjesztették fel a műfajában legmagasabb szintűnek számító kitüntetésre, ám nemrégiben azt írták neki, „tevékenysége nem egyeztethető össze a közmédia értékrendjével”, így nem részesülhet benne. Arról azóta sincs biztos információ, mi az a tevékenység, amivel Galla méltatlanná vált a díjra.

A Facebookon többen szót emeltek az eljárás ellen, többek között Kőhalmi Zoltán népszerű humorista, stand up-komikus, író is, aki levelet is írt Dobos Menyhértnek, a Duna Médiaszolgáltató vezérigazgatójának. Az e-mail tartalmát közösségi oldalán is megosztotta. Többek között azt írja:

A mai napon értesültem róla, hogy a díjazottak "tevékenységének" a "közmédia, valamint a Karinthy-gyűrű-díj értékrendjével, szellemiségével" kell összeegyeztethetőnek lenni. Amikor az elismerést kaptam, valamiért elfelejtettek minderről tájékoztatni, én pedig nagyon meg voltam illetődve, ezért nem kérdeztem rá. Sőt, bevallom: tudatlan fejjel azt hittem, elég lesz a szakmai alázat, a maximalizmus, a szüleimtől kapott értékrendem és elődeim, példaképeim iránymutatása.

A humorista a továbbiakban tanácsot is kér a közmédiás vezetőtől: „Kérném, küldje el írásban, mit tehetek, és mit nem, illetve szívesen vennék egy általános iránymutatást, ha esetleg váratlan helyzetbe kerülnék, és önálló gondolatokat kellene megfogalmaznom. Javaslom továbbá az összes eddigi díjazott értékrendjének, szellemiségének átvilágítását, nehogy megbújjon közöttük egy érdemtelen.”

Beszél arról is, hogy 2010-ben a rádió vezetése kidobta a rádiókabaré egyedülálló archívumát.

hirdetés
Szó szerint a folyosóra dobálták a szalagokat, kizárólag a közmédia, valamint a Karinthy-gyűrű-díj értékrendjével, szellemiségével összeegyeztethető módon

- írja Kőhalmi Zoltán, aki levelét úgy írja alá: „pillanatnyilag Karinthy-gyűrűs humorista”.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
KULT

Egy igazán dühös ember: Guy Ritchie megmutatja, hogyan is kell bosszúfilmet készíteni

Az Egy igazán dühös ember a 2004-es A pénzszállító című francia film „amerikai” remake-je Guy Ritchie rendezésében, sőt a film forgatókönyvébe is besegített. Sajnos az eredetit nem láttam, de Ritchie legújabb keménykedése igazán ütős lett.
B.M. - szmo.hu
2021. június 13.

hirdetés

A sztorit nehéz összefoglalni, köszönhetően a rendező történetvezetési módszereinek, ugyanis nemcsak az időben ugrál a film, de többször megmutatja az eseményeket különböző szemszögekből.

A film főkonfliktusa egy félresikerült pénzszállítóautó rablás,

melyből nem sokat látunk az első jelenetekben, de azt halljuk, hogy több áldozattal is járt. Ezt követően megjelenik a vásznon Jason Statham és a nála megszokott mogorva arckifejezéssel elvállal egy pénzszállítói munkát. Megismerjük a fontosabb karaktereket, történik egy-két izgalmasabb akciójelenet, majd elkezdünk ugrálni az időben, előre-hátra, így megtudjuk mi is történt pontosan a rablás alatt.

A rablók szemszögéből is, és az áldozatok szemszögéből is megismerjük az eseményeket.

Érdekes koncepció – már-már sorozatra hajazó hatása van: a „cold open” jellegű nyitány, a film fejezetekre van bontva, ezek a fejezeteknek külön címük van. Ennek ellenére mégis egy koherens egészet alkot, ahogy bemutatják több szemszögből is a cselekményt, mindennek lesz egy ok-okozati kapcsolata, ügyes húzás, büszkék lehetnek az alkotók.

Itt kérem nincsen egyértelműen rossz ember, vagy jó, itt mindenki nagyon kemény és pénzéhes, de alapvetően mindenkinek megvan a maga motivációja, mit miért csinál. Jason Statham H nevű karaktere egy kicsit kivétel, mert ő nagyon kemény és igazán dühös, de erre neki is megvan rá az oka.

Statham csuklóból hozza a faarcú terminátort, aki bármit megtesz a bosszúért,

nem ez lesz a legjobb vagy legkülönlegesebb szerepe, de működik. Viszont ki kell emelni, ez nem egyszerű akciófilm, ez egy fordított heist movie-ba oltott bosszúfilm. Ha a ’70-es-’80-as években forgatták volna, a főszerepet egyértelműen Charles Bronson kapta volna. A többi színész is hozza a kötelezőt, főleg sorozat- vagy karakterszínészeket talált a rendező, van itt Holt McCallany, Josh Hartnett, Jeffrey Donovan, Scott Eastwood, Andy Garcia, s mindenki iszonyatosan komoly és kő kemény.

hirdetés

Szórakoztató, de egyben idegőrlő volt a mozifilm. Élvezettel néztem, de közben mégis volt egy konstans suspense. Sötét, nyomasztó és eléggé depresszív. Főleg a rossz emberekkel történtek a rossz dolgok, de azért akadt jó pár ártatlan áldozat is. Az akciójeleneteket arányosan osztották el, a játékidőt ügyesen töltötték ki, okosan adagolták a nézőknek az adrenalint és a feszültséget.

A film igazi iparosmunka, kicsit lassabb, mint az előzetes mutatja, de végig leköti a közönség figyelmét.

A zene egy pillanatra sem engedett el, egy nyomasztó főtéma kíséri végig az egész filmet. Amikor az a bizonyos ütem elindult, egy picit mindenki kiemelkedett a moziszékből. Gyakorlatilag elmondható a film képlete: látunk valamit, suspense, akciójelent, megtudjuk egyik oldalról mi történt, feszültség nő, akciójelenet, megtudjuk másik oldalról, hogy pontosan miért is történt az úgy, még több suspense, akciójelenet, egészen a stáblistáig egy hullámvasúton ül a néző.

Vizuálisan is elmondható, hogy tipikus Guy Ritchie mozival van dolgunk, ugyan kevesebb a gyors vágás, de a rá jellemző stílusban, ritmusban megy a véres cselekmény. A kamerakezelés mesteri, Alan Stewart már harmadszor dolgozik a rendezővel nagyjátékfilmen. Látszik, hogy jól megértik egymást.

Nagyon ügyesek a kitakarások, a nézőpontok, igazi akciófilmbe való kamerakezelés

– nem a szokásos kézikamerát rángatós akciójelenetek vannak, itt kérem mindent látunk, ami kell. Egyébként ez a partneri viszony annyira jól működik a rendezővel, hogy már az operatőr alá is írt a következő Guy Ritchie mozira.

Maga az akció is működik,

nem kiemelkedő, de például az Úriembereknél több van benne. Bár az egy gangszterfilm volt, nem egy bosszúfilm, úgyhogy az összehasonlítás csupán az alkotók oldaláról jogos.

Mind Ritchie, mind Statham repertoárjába teljesen beleillik a film. Nem kiemelkedő, de nagyon szórakoztató darab, még úgy is, hogy közben

azért erőteljesen nyomasztó. Ne várjon senki egy újabb Blöfföt, Úriembereket vagy Sherlock Holmes-t, ez egy más zsánerű akció, de mint ahogy ismerjük rendezőnk filmográfiáját, ez a sokszínűség igazán nem meglepő.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: