News here
hirdetés

KULT

Valentin-napi mozizás: Jennifer Lopez mindent bedob, hogy romantikus esténk legyen

A Vegyél el nem lépi át a Valentin-napi biztonsági sávot, de két főszereplője között annyira működik a kémia, hogy megbocsátjuk neki a kliséket.

Link másolása

hirdetés

Vannak világsztárok, akiket valami miatt kedvelek. Általában azokat, akik néha megengedik maguknak, hogy sebezhetőnek és esendőnek lássuk őket, még ha az eszemmel tudom is, hogy az ilyen személyesnek tűnő akciókon sokszor egy egész stáb dolgozik. Aztán vannak azok a sztárok, akik kifejezetten idegesítenek, akiknél nem látom a teljesítményt, akiknek az allűrjeik irritálóak, persze ettől ők még valószínűleg jól alszanak és remekül élnek a dollármillióikból.

És legvégül vannak azok, akiket se nem kedvelek, se nem utálok, akikkel kapcsolatban teljesen semlegesek az érzéseim. Jennifer Lopez nálam ebbe a kategóriába tartozik már több mint húsz éve. Elismerem, hogy jó a hangja, vannak erős, fülbemászó slágerei, bitangjó színésznőnek soha nem tartottam, de jól mutat a vásznon, és mindig tökéletesen néz ki. A magánéletéről rendszeresen cikkeznek a bulvárlapok, de soha nem voltak komolyabb botrányai.

Amúgy meg le a kalappal, hogy latino nőként az elsők között csinált magából brandet, ráadásul teljesen egyedül. Egy olyan nő, aki rezzenéstelen arccal hordozza a kőkemény munkával elért sztárságát, de nem tudni, hogy a tökéletes mosoly mögött egy elpusztíthatatlan robot vagy egy magányos kislány lakik, esetleg mindkettő.

A Vegyél el sztorija lényegében főszereplőnője személyiségének erre a kettősségére épül. A történet szerint Kat Valdez (Jennifer Lopez), a világhírű latino díva és vőlegénye, a szintén világsztár Bastian (akit a szintén világsztár Maluma játszik) egy ötezer fős koncerten, húszmillió követő előtt, élőben készül kimondani a boldogító igent és elénekelni közös slágerüket, a Merry Me-t. Az egész világ lázban ég, hatalmas csapat dolgozik hónapok óta azon, hogy minden tökéletes legyen a nagy napon. A koncert elkezdődik, a közönség tombol, minden a terv szerint halad. De éppen akkor, amikor az énekesnő elindul gyémántokkal kirakott menyasszonyi ruhájában a színpad/oltár felé, az egyik bulvároldal bombát robbant egy felvétellel, amin Maluma éppen megcsalja Katet az asszisztensével.

A videó futótűzként terjed a közösségi oldalakon, és közvetlenül azelőtt, hogy Valdez felérne a színpadra, ő is tudomást szerez róla.

Az álomesküvő helyett élete legkínosabb pillanatai várnak rá, élő adásban, a fél világ előtt törnek darabokra az álmai, és zúzzák porig az önbecsülését.

Valdez a sokk hatása alatt egy hosszú és kínos monológba kezd a szerelemről és a beteljesületlen ígéretekről, majd találomra rámutat egy férfira a közönség soraiban azzal a felkiáltással, hogy hozzá megy feleségül.

hirdetés

A férfi Charlie Gilbert (Owen Wilson), egy gimnáziumi matektanár, akit elhagyott a felesége. És akinek gőze sincs arról, mekkora sztár Valdez, mert csak a kiskamasz lánya miatt van ott a koncerten. Ennek ellenére Kat és Charlie igent mondanak egymásnak a színpadon, és itt kezdődnek a bonyodalmak. Nagyjából sejteni lehet, hogy mi minden következhet abból, ha egy csalódott, dollármilliárdos díva folyamatos közösségi média jelenléttel, nyomában a lesifotósokkal és az állandó stábjával (színleg) összeköti az életét egy teljesen hétköznapi matektanárral. Akinek sem okostelefonja, sem instagram-fiókja nincs, aki nevetségesnek tartja a sztárok körüli felhajtást, a szelfiket értelmetlennek, a reklámokat pedig ordas kamunak.

A teljes képtelensége ellenére tökéletesen működik az alaphelyzet, mert nagyon is életszerű és átélhető a nyilvánosság előtt átvert nő fájdalma. Innen nézve a hirtelen férjválasztás is abszolút logikus döntés következménye, a „random albínó” pedig szórakoztató ellenpontja a felszínes latin szeretőnek. Ráadásul Lopez és Wilson kettőse nagyon rendben van, az első pillanattól az utolsóig megvan köztük a kémia, átjön, hogy élvezik a közös játékot.

És bár a cselekményben akadnak klisészerű megoldások és elég kiszámítható az egész történet, a Vegyél el összességében egy kellemes, szórakoztató Valentin-napi romantikus mozi. Leszámítva azt, hogy a legtöbb jól induló párbeszédet elrontották azzal, hogy mindig egy mondattal többet mondanak a szereplők a kelleténél, vagy olyan dolgokat is kimondanak, amiket nem kellene. Na meg hogy zenés film ide vagy oda, nincsenek benne igazán emlékezetes dalok, a fő sláger, a címadó Merry me pedig kifejezetten gyenge.

Ahogy az is kizökkent újra meg újra, hogy a főszereplők mellett folyamatosan ott nyüzsgő mellékkaraktereket túljátsszák. A Sztárom a páromon nagyon sokat dobtak a szerethetően kettyós haverok és kollégák, itt viszont szinte az összes mellékszereplő a paródia határát súrolja.

És ha már szerepek, bármennyire szeretném, nem tudom elhinni Jennifer Lopeznek, aki egyébként a film producere is volt, hogy szerepet játszik, nem saját magát. Végig ott motoszkál a fejemben, hogy ez az egész hajcihő igazából az ő egójáról szól. Hogy a szerep van érte és nem fordítva, talán mert túl közel van egymáshoz a kettő. Ennek ellenére vagy ezzel együtt a film mégis magával visz, és ez elsősorban a másik főszereplő, Owen Wilson érdeme.

Wilsonnak, aki hol bugyuta vígjátékokban égeti magát, hol Wes Anderson filmjeiben remekel (szám szerint eddig összesen hétben), nagyon jól áll a magányos apuka és boomer matektanár, Charlie Gilbert karaktere.

Az első pillanatban elhisszük neki, hogy hidegen hagyja a sztárok világa, a közösségi média baromságai, hogy nincsenek illúziói, de elvei nagyon is, és hogy a matematika mellett a kiskamasz lánya a legfontosabb neki.

Amikor azt kérdezi Valdeztől, nem furcsa-e, hogy a világon mindenki ismeri őt, komolyan is gondolja a kérdést. Valdez válasza pedig („csak azt hiszik, hogy ismernek”) tulajdonképpen a film központi üzenete.

Mert lényegében erről szól a Vegyél el. Hogy élhet-e még valódi életet egy világsztár, lehet-e privát szférája vagy fel kell áldoznia mindent a sikerért. Szerelmet, családot, barátokat, mindent, ami emberi. És ez pláne így van azóta, amióta közösségi felületeken éljük az életünket, a sztárság pedig tényleg állandó jelenlétet követel. Hashtag igaz szerelem, hashtag boldogság.

Vegyél el

Amerikai romantikus vígjáték, 113 perc, 2021.

Rendezte: Kat Coiro

Főszereplők: Jennifer Lopez, Owen Wilson, Maluma, John Bradley, Sarah Silverman

Hazai bemutató: 2022. február 10.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
KULT
A Rovatból
hirdetés
Fishing: 400 forint a sportfröccs kedvenc fesztiválunkon, ahonnan egyszerűen nem lehet kiöregedni
Hihetetlen energiáival Péterfy Bori robbantotta be a bulit Fishing on Orfű nagyszínpadán. És nemcsak a tinik csaptak óriási bulit, hanem a szüleik generációja is, akik talán még nagyszülőként is itt csápolnak majd.

Link másolása

hirdetés

Záporoznak a hírek arról, mennyire elszálltak az árak a különböző fesztiválokon.

Drágulás persze a Fishingen is volt, de ez mégis egy élhető és megfizethető hely maradt.

Főleg, hogy az alapozás már a kinti büfésoron elkezdődik, ahol 500 Ft egy korsó sör. De a benti 8-900 Ft-os sörárak is konszolidáltnak mondhatóak, nem is beszélve a borokról. Egy sportfröccsért 400 Ft-ot kérnek, vagyis a szóda árát nem számolják fel, de még az igazán minőségi villányi rozék decije is csak 500 Ft, és ennyiért Günzert, Tiffánt vagy Lelovitsot kortyolgathat sétálós palackjában a nagyérdemű.

Külön öröm, hogy idén már a magyarhertelendi sörfőzde is kitelepült, a teljes választéka ott van csapon az egyik fesztiválbódéban, 1000-1200 Ft-os áron (igaz, 4 deci kerül ennyibe). Hogy ez mennyire jó döntés volt, azt az éjszaka ott kígyózó sor bizonyította.

Kajafronton a kínálatban nincs nagy változás, de azért az árakon érezhető a drágulás, 2-3000 Ft-ot kérnek átlagosan. Viszont valamilyen rejtélyes okból a fesztivál hot dog 700 Ft maradt, és a Bohémia fantasztikus hamburgere sem ment feljebb 2500 Ft-nál. A sajtot-tejfölös lángosért a fesztiválon 1300 Ft-ot kérnek, ami a balatoni árakhoz képest közepesnek mondható.

És itt nem érzi azt azt ember, hogy lehúznák a token-rendszerrel sem, mert a használt repohárért adott tokenek a bejáratnál visszaválthatók készpénzre, nem úgy, mint sok budapesti szórakozóhelyen, ahonnan stócban állnak otthon a felesleges tokenek.

hirdetés
Ami a helyszínt illeti, Orfű továbbra is a legszebb és legtökéletesebb helyszín pár nap önfeledt bulizásra.

Bár a fesztivál melletti strand idén sem nyitott ki, és egyre lehangolóbb képet mutat, a tóban bárki megmártózhat, és a 40 fokban ezen nem is gondolkodik senki sokat. Ehhez már a szabadstrandokig sem kell elmenni, a víziszínpad környéke ideiglenes stranddá változott, maga a víziszínpad pedig kényelmes napozóvá. De persze bármelyik stég is tökéletes a nappali fürdőzésre és napozásra, amiből ezen a héten tuti nem lesz hiány.

Bent a sátrak többsége árnyékban állhat, ami azért a rekkenő kánikulában is segít valamit. Nincs rosszabb, mint reggel arra ébredni, hogy pont a te sátradra süt a nap.

És akkor a zenei kínálatról is essék szó, elvégre egy fesztiválnak mégis ez az egyik legfontosabb eleme. A Fishing nem arról híres, hogy a slágerlistákat követve változnának a nagyszínpados zenekarok, de azért a 7 órás idősávba csak befér már a Carson Coma, Krúbi vagy a Csaknekedkislány.

Az este legfontosabb része viszont az időtlen alterzenekaroké, első nap a Vad Fruttik és a Hiperkarma állt a porondon, és pont azt hozták, amit a közönség várt tőlük.

Az első nagyszínpados fellépő, Péterfy Bori pedig még rá is tett egy lapáttal.

Negyed kilencre, az egy órás időkeretbe szorítva is akkora hangulatot csinált, mintha éjfélkor lépett volna fel. Volt itt minden, a tömegbe ugrástól, a kapott flaskából iváson át a rajongóval váltott színpadi csókig. A lényeg persze az az elképesztő kisugárzás és energia volt, ami a színpadról áradt. Ennél jobb fesztiválnyitást elképzelni is nehéz.

A Fishing továbbra is az a fesztivál, amiben egyszerűen nem lehet kiöregedni. És nemcsak arról van szó, hogy itt már az első nap Karácsony Jánossal énekelhetnek a hatvanasok LGT-dalokat egy erdő közepi tisztáson, vagy a KFT-re tombolhatnak az ötvenesek, a Vad Fruttikon és a Hiperkarmán bulizhatnak a negyvenesek, a Kaukázuson nosztalgiázhatnak a harmincasok, hanem arról is, hogy a tizenévesek is az összes helyen pont olyan jól érzik magukat, mint a szüleik generációja, ami valami egészen különleges bravúr. Itt kölcsönösen megismerhetnek olyasmiket, amivel máshol egész biztos nem találkoznának.

Tökéletesen átjön az az üzenet, hogy a minőségi zene, a tehetség korosztályokon átívelő, sőt, mindenkit összekötő dolog, jóval több, mint egy-egy divathullám.

És a fesztiválozás sem olyasmi, ami a tizen- vagy a huszonévesek kiváltsága, nem a kortól függ, sokkal inkább a nyitottságtól.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
KULT
Ausztrál zászlóval köszöntötte a bécsieket a KISS vasárnapi koncertjén
Legalább a város nevét eltalálta a legendás rockzenekar csapata Ausztriában. A KISS búcsúturnéja október végéig tart, addig még jönnek Budapestre is.

Link másolása

hirdetés

„A KISS szeret titeket, Bécs”- ezzel a felirattal köszöntötte osztrák rajongóit vasárnapi koncertjén a világ egyik leghíresebb rockzenekara. A hiba mindössze annyi volt, hogy a zenekar logója nem Ausztria, hanem Ausztrália színeiben pompázott a színpad felett, írja a LADbible.

A zenekar búcsúturnéjának bécsi állomásán 9000 rajongó volt szemtanúja a leginkább csak a Budapest és Bukarest rendszeres összekeveréséhez hasonlítható bakinak. A rockerek hivatalosan nem kommentálták a malőrt, de a közösségi médiát már elárasztották a hozzászólások.

Többen is felhozzák, hogy ez a tévedés egy újabb bizonyítéka annak, milyen komoly földrajzi hiányosságai vannak az amerikaiaknak. De olyan hozzászóló is akad, aki szerint még úgyis legalább hatszor vonulnak vissza a zenészek, így bőven lesz alkalmuk a javításra.

A KISS július 14-én Budapesten, majd két nappal később Bukarestben búcsúzik el a közönségtől. Augusztus végén pedig hat koncertet adnak Ausztráliában, ahol már a Twitteren is terjedő logó grafikai elemei tökéletesek lesznek, csak a városnevet kell a megfelelőre cserélni:


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
KULT
Brutális reakciókat kapott Adele, miután lemondta a Las Vegas-i koncertjeit
Érezte a csalódottságot, de kitart a döntése mellett.

Link másolása

hirdetés

„Brutális” reakciókat kapott Adele miután lemondta az idén év elejére Las Vegasba tervezett koncertsorozatát - mondta el az énekesnő a BBC Radio 4 Desert Island Discs című műsorában.

A brit énekesnő

a tervek szerint idén január és április között minden hétvégén két koncertet adott volna a Caesar's Palace-ben

a Weekends With Adele sorozat keretében. Adele azonban januárban, egy nappal a show indulása előtt egy érzelmes Instagram-videóban lemondta a fellépéseket. Akkor azt mondta, hogy stábtagok közül sokan elkapták a koronavírust, így nem tudták időben befejezni a műsort.

Az énekesnő most úgy fogalmazott, hogy a koncertsorozat lemondása miatt le volt sújtva, érezte mindenki csalódottságát, de kiáll a döntése mellett.

„Nem fogok csak azért csinálni egy műsort, mert muszáj, vagy mert különben az emberek csalódni fognak, vagy mert rengeteg pénzt fogunk veszíteni. Úgy vagyok vele, hogy a műsor nem elég jó”

- mondta Adele.

hirdetés

Februárban egy műsorban azt mondta, hogy a csapatával keményen dolgoznak az új időpontok előkészítésén, mert a koncerteket biztosan megtartják idén.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
KULT
Ezeket a zenéket hallgatja a legtöbb magyar a hazai rádiókban, a YouTube-on és a Spotifyon
Sok olyan előadó van, akit a rádiók alig-alig tűznek a műsoraikra, míg a többi platformon tarolnak.

Link másolása

hirdetés

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 127 rádióadó adatait vizsgálta meg legújabb kutatásában, hogy feltárja a tavalyi év legnépszerűbb előadóit és dalait. A vizsgált rádiók összesen 94 évnyi adást sugároztak 2021-ben, amelynek nagy részét az NMHH is rögzíti - közölték.

Ha magnókazettákon tárolná az NMHH a magyar rádiók 2021-es évi adásának hanganyagát, több mint 70 ezer kilométer hosszú kazettaszalagon férne csak el, ennyivel majdnem kétszer lehetne körbetekerni a bolygót.

Hozzátették, hogy ekkora mennyiségű hanganyag feldolgozása alapján készült az NMHH kutatása, amelyből

kiderült, hogy kik a legnépszerűbb előadók a magyar rádiók játszási listája alapján.

A programkategóriák közül leginkább a zenék domináltak: összesen 45 évnyi zene volt hallható a vizsgált csatornákon. A teljes zenei repertoár 157 154 különböző zeneszámból állt. 120 771 szám egynél több alkalommal volt hallható, ezek 54,6 százaléka magyar, 45,4 százaléka külföldi alkotás volt - írták.

Az NMHH több mint háromezer olyan zenét regisztrált az év során, amely legalább 365-ször, azaz átlagosan naponta egyszer adásba került. Átlagosan egy zeneszám 3 perc 31 másodperc hosszú és 9,72 éves volt, vagyis továbbra is a régebbi zenék a leginkább kedveltek. A teljes zenei kínálatban 1 522 külföldi és 1 162 olyan magyar előadó szerepelt, aki annyira népszerű volt, hogy napi szinten felbukkant a rádiók műsoraiban.

hirdetés
A magyar zenei toplistát leginkább a pop, a hip-hop és az electronic stílus vezeti, a külföldi lejátszási lista élén a pop mellett szintén nagy teret töltött be az elektronikus zene, viszont kevésbé jelent meg a hip-hop.

A legnépszerűbb magyar előadó Rúzsa Magdi volt, akit 57 181-szer játszottak a vizsgált csatornák, őt a Halott Pénz (40 862 lejátszás), a Wellhello (38 265), a Follow the Flow (36 173) és Ákos (26 543) követte.

A külföldi előadók közül Ava Max (36 195) volt a legnépszerűbb, a második helyen Dua Lipa (35 003) állt, majd a kanadai The Weeknd (23 928), az angol Ed Sheeran (22 108) és az amerikai Jason Derulo (18 258) alkotta a lista első öt helyezettjét.

Az öt legnépszerűbb magyar zeneszám sorban a Compact Disco feat. Hősök - Minden Rendben (9 339), a vallásos műsorokat sugárzó adók által közkedvelt Laudate Kórus - Boldogasszony Anyánk (7 273), a Follow The Flow - Régi Mese (7 105), majd a 2020-ban is toplistás Lotfi Begi X Burai - Háborgó Mélység 2 (6 710) végül Rúzsa Magdolna - Szembeszél (6 635) című dala.

Az NMHH szerint hamarosan megjelenik egy tanulmány a Spotify- és a YouTube-felhasználók kedvenceiről, amelyből néhány adatot már most közöltek.

A Spotifyon a top 20-ban egyenlően oszlanak meg a magyar és külföldi előadók.

Sokan vannak köztük, akiket a rádiók alig-alig tűznek a műsoraikra. Az első helyezett például Azahria & DESH, akiket 2021 során több mint 12 milliószor streameltek. Ők a rádiók rangsorán a 226. helyen végeztek a magyarok között.

Több előadó is van, akiket a rádiók szinte teljes mértékben mellőznek, annak ellenére, hogy Spotifyon milliós elérést produkálnak. Ilyen az 5. helyezett ALEE, akit 3,9 milliószor hallgattak a magyarok az online platformon, a rádiók viszont csak 26-szor tették adásba.

A YouTube-on a magyar előadók sokkal népszerűbbek, mint a külföldiek.

A legnépszerűbb, 90 millió feletti megtekintéssel G.w.M, aki a rádiókban csupán 79 műsorba szerkesztést ért el. A Nemazalány & Szofi - Üres Szívek dalát játszották le a magyar YouTube-felhasználók a legtöbbször 2021-ben - majdnem 19 milliószor -, míg a rádiós lista 756. helyére került.

A rádiós toplistákról ismert Follow the Flow (rádiós lista: 4. hely, Youtube lista: 8. hely), Halott Pénz (r:2, Y:11) és Bagossy Brothers Company (r: 10, Y:17) viszont itt is befutó lett.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: