KULT
A Rovatból

„Szerelmes vagyok Kern Andrisba!" – „Jól van, ezt tudjuk” – A Vígszínház évadnyitója felért egy vígjátékkal

Alföldi Róbert és Novák Eszter is rendez, Kern András Spirót játszik, de lesz Esterházy, Jane Austen és musical is az idei repertoárban.


A Vígszínházban még egy évadnyitó sajtótájékoztató is szórakoztató színházi élmény. Talán ezt ismerték fel Rudolf Péterék, és idén szimpatikus újítást vezettek be: a bérletesek is meghívót kaptak az eseményre.

A nézőtéren sötét van, csönd és izgalommal teli várakozás, mintha csak egy bemutatón lennénk. Ezt az érzést erősíti, hogy a közönség soraiban ott ülnek a színház színészei is – Halász Judit, Lukács Sándor, Fesztbaum Béla, Kövesi Zsombor, Brasch Bence, Kovács Patrícia, Bach Kata, Márkus Luca, akiket hirtelen összeszámolok a közvetlen közelemben. Aztán bebiciklizik két fiatalember. A Vígszínházban alig van most már olyan előadás, amelyik ne terjesztené ki a játékot a nézőtérre valamilyen formában. Bohóckodnak kicsit, majd felmegy a függöny és következik Ötvös András és Keresztes Tamás magánszáma. Előbbi egy fiókos komódból próbál előmászni, utóbbi blazírtan szemléli, és időnként fél szavakkal bíztatja, aztán a színpadon lévő csapóajtó alól előbújik Méhes László. Mint utóbb kiderül a díszlet és a kis jelenet is a Liliomfi előadáshoz tartozik.

A két biciklis fiatalember is ismerősnek tűnik, az SZFE-n láttam őket Bertolt Brecht A csúcsfejűek és gömbfejűek című darabjában, Zsótér Sándor rendezésében. Ők Molnár András és Nyomárkay Zsigmond, akiket több előadásban láthatunk a Vígszínház és a Pestiszínház reperotárjában, például a Liliomfiban is. Egyébként mindketten Hegedűs D. Géza és ifj. Vidnyánszky Attila osztályába járnak.

Ezután színpadra penderült Rudolf Péter igazgató, és elkezdődött a tényleges sajtótájékoztató, ami mi mással is kezdődhetett volna, mint Hegedűs D. Géza köszöntésével. Mint Rudolftól megtudtuk, a színház történetében először fordult elő, hogy aktív színészüket a nemzet színészei közé választották.

Hegedűs – aki 50 éve erősíti a Vígszínház társulatát – elmondta, hogy a díjnak a szomszédjai is nagyon örülnek, mert azóta a környékén mennek fel az ingatlan árak.

A direktor úr fontos bejelentést is tett: új játszóhellyel bővül a Vígszínház, a Hegedűs Gyula utcában nyílik meg a Víg Szalon, ahol elsőként egy irodalmi estet rendez Valló Péter. A színház olyan írókat kért fel, mint Dragomán György, Szabó T. Anna, Závada Pál, Grecsó Krisztián vagy Vámos Miklós, hogy a „szalon” szóból szabadon asszociálva alkossanak műveket.

Ekkor tulajdonképpen egy talk-show vette kezdetét, ahol Rudolf Péter beszélgetett az évadban várható bemutatók rendezőivel, színészeivel. A szakmában csak Rudinak becézett színész-rendező ebben a szerepben is brillírozott, nevetésből nem volt hiány.

Először a Liliomfi alkotóit hívta színpadra. Mint megtudtuk, Ifj. Vidnyánszki Attila már másodszor viszi színre Szigligeti Ede darabját (amit ezúttal Vecsei Miklós dolgozott át kicsit a Vígszínház színpadára). A rendező elismerte, hogy a Liliomfi nem a legbátrabb cím, amit egy rendező választhat magának. A generációjára jellemző szorongás miatt érdekli, azt próbálja feloldani a játékkal.

Ez a „furcsa szorongás akkor is bennünk lenne, ha körülöttünk minden rendben volna.”

Keresztes Tamásnak rögtön nekiszegezte Rudolf Péter azt a roppant udvarias kérdést, miszerint nem érzi-e magát túl öregnek Liliomfi szerepére, Megtudhattuk, hogy a színésznek hajszínpróbán is részt kellett vennie, amiből ő is azt szűrte le, hogy a kora talán mégsem predesztinálja erre a szerepre.

„Már nem vagyok fiatal” – vonta le a konklúziót –, „de azon leszünk, hogy ez ne tűnjön fel.”

Rudolf Péter empatikusan viszonyult a problémához, megjegyezte, hogy ő annak idején, 1983-ban Liliomfiként kezdte ebben a darabban, mostanra pedig Szilvai professzorrá öregedett.

Miután Vidnyánszky mellett Keresztes Tamás is szokott rendezni (például a Pinókkió című előadást jegyzi), adta magát a kérdés: a Kamillát alakító Szilágyi Csenge nem próbálná ki magát a másik oldalon? De a színésznő kurtán közölte, hogy egyáltalán nem érdekli a rendezés.

Szigligeti Ede: Liliomfi

Bemutató: 2024. szeptember 21. szombat 19.00, Vígszínház

A következő bemutató Wéber Kata: Egy nő anatómiája című darabja, amelyből Mundruczó Kornél filmet is készített Amerikában Pieces of a Woman címen. Alföldi Róbert sok év után tér vissza rendezőként a Vígszínházhoz, ahová rengeteg szép emlék köti. Mint elmondta, a filmet nem látta, és amikor kiderült, hogy ezt a darabot fogja rendezni, direkt nem is nézte meg.

Petrik Andrea örömét fejezte ki, hogy Wéber Kata darabjában játszhat, akivel kollégák voltak, Telekes Péter pedig derűs történeteket osztott meg saját gyermekei születéséről. Például, hogy a harmadik gyermeke születésekor vett egy GoPrót, amit gumipánttal a fejére erősített.

De a kamera rögtön az első percekben felcsúszott a feje tetejére, így 4 órányi felvételt készített a szülőszoba plafonjáról.

Wéber Kata: Egy nő anatómiája

Bemutató: 2024. október 5. szombat 19:00, Pesti Színház

Zsótér Sándor rendezi Esterházy Péter utolsó drámáját, a Mercedes Benzt, amely az Esterházy család történetét követi végig a 17. századtól a 20. századig. A rendező külföldi tartózkodása miatt videó üzenetben mesélt az új előadásról. Többek mellett Lukács Sándor, Balázsovits Edit és Petrik Andrea lesz látható benne.

Esterházy Péter: Mercedes Benz

Bemutató: 2024. december 06. | Házi Színpad

Kern András és Igó Éva régi motorosok a Vígben, rengeteg darabban játszottak együtt. Igó Éva bevallotta:

„Szerelmes vagyok az Andrisba, ahová megy, megyek utána.” Amire a színész csak legyintett: „Jól van, ezt tudjuk.”

A színház házi szerzője, Spiró György Az imposztor című darabjában láthatjuk majd őket, Rudolf Péter rendezésében. Különlegessége, hogy a szerzővel egyeztetve Rudi az előadás végére beemelt részleteket Az ikszek című regényből is, amiből annak idején Az imposztor témája is kinőtte magát. Mindenképpen igazi színháztörténeti csemegének ígérkezik.

Rudolf először rendezi Kernt annak ellenére, hogy a színész 137 szerepéből 92-őt a Vígszínházban és a Pesti Színházban játszott el.

Ehhez kapcsolódva Kern felelevenítette Bulla Elma mondását:

„A korral az izgulás nem csökken, hanem nő.”

Spiró György: Az imposztor

Bemutató: 2024. december 07. | Pesti Színház

Bodó Viktor is a színház állandó rendezői közé tartozik. Ő is videó üzenetben tudott csak jelen lenni. Az ember, aki elvesztette az időt című előadásban többek között Dengyel Iván, Dino Benjamin, Ertl Zsombor, Halász Judi, Hegyi Barbara, Hegedűs D. Géza és Kovács Patrícia is színre lép, valamint nagy kedvencem a fiatal generációból, Kövesi Zsombor.

Bodó Viktor & Co: Az ember, aki elvesztette az időt

Bemutató: 2024. december 14. | Vígszínház

Esterházy és Spiró után egészen más műfaj következett: a Rémségek kicsinyboltja zenés horror vígjáték, amelyet Novák Eszter rendez Radnai Csillával és Orosz Ákossal a főszerepben. A szöveget Varró Dani fordítja – még ezekben a percekben is, ami okot ad némi izgalomra. A filmváltozatban annak idején Rick Morannis játszotta a főszerepet, és éppen Rudolf Péter szinkronizálta.

A történet egy húsevő növényről szól, amely egyre nagyobbra nőve lényegében mindenkit felfal. Ugye milyen vidám? :)

A főszereplő, Orosz Ákos elmondta, hogy nem szereti a horrort, mert utána mindig fél fogat mosni. (Remélem, nem nézi meg a Stranger Thingst.)

Howard Ashman-Ala Merken: Rémségek kicsiny boltja

Bemutató: 2025. február 21. | Pesti Színház

A Spiró darab mellett Jane Austen Büszkeség és balítéletét várom legjobban. Colin Firth és Jennifer Ehle helyett Wunderlich Józsefet és Waskovics Andreát láthatjuk majd. Valló Péter visszautalva Alföldi Róbert korábbi kijelentésére kifejtette, hogy ő a maga részéről gond nélkül megnézte a regény összes filmadaptációját. Nem félt attól, hogy befolyásolni fogják, mert úgysem lesznek angol dombjai, lovai, olyan ruhák és díszletek, mint a filmben.

És hogy mi teszi aktuálissá ez a művet?

Valló szerint a női sorsválasztások a mai napig nem változtak, még a #me too hatására sem.

A beszélgetés - és a sajtótájékoztató – egy némileg abszurd momentummal zárult. Rudolf Péter feltette a kérdést, hogy mit jelent a „balítélet”? Amiben az volt a meglepő, hogy a színpadon ülőknek szemmel láthatóan fogalmuk sem volt róla. Mindenféle okoskodásokba bonyolódtak, Valló Péter szerint például ez a szó kizárólag az alliteráció miatt szerepel a címben.

Nagyon bennem volt, hogy jelentkezem, mint az iskolában, és segítek nekik, mígnem Rudolf Péter – aki nyilván úgy tette fel a kérdést, hogy tudta a választ – megkegyelmezett, és elárulta, hogy előítéletet jelent.

Ezt az apró malőrt leszámítva nagyon szórakoztató órákat töltöttünk a színházban. Érdemes lesz látogatni a műfajukat és szereplőgárdájukat tekintve is nagyon változatos előadásokat, és mint látható, érdemes bérletet is váltani, mert akkor az ilyen különleges eseményeken is részt lehet venni.

Jane Austen: Büszkeség és balítélet

Bemutató: 2025. február 21. | Pesti Színház

Fotó: Nagy Bogi, SZMO

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Csuja Imre a kelenföldi erőműben talál rá a klasszikus zenére – így újít a Liszt Ferenc Kamarazenekar
Várdai István művészeti vezetőt a kisfilm bemutatója kapcsán a 2024/2025-ös évad egyik újításáról, a 60 perces koncertekről és a bérletes sorozat vendégszólistáiról is megkérdeztük.


Csuja Imre a kelenföldi erőműben csodálkozik rá a Liszt Ferenc Kamarazenekarra az együttes új imázsfilmjében. Várdai István művészeti vezetőt a kisfilm bemutatója kapcsán a 2024/2025-ös évad egyik újításáról, a 60 perces koncertekről és a bérletes sorozat vendégszólistáiról is megkérdeztük.

- A Liszt Ferenc Kamarazenekar imázsfilmjében a rozsdaövezetben feltárul egy ajtó, és megszólal Grieg magával ragadó zenéje. Mit üzentek ezekkel a képsorokkal?

- Ami a film képi világát illeti, a kelenföldi erőmű indusztriális környezete, a belső terek megkopott, de még mindig csodálatos art deco stílusa ragadott meg minket. A vezérlőterem az ólomüveg ablakokkal, a futurisztikus kapcsolóasztalokkal tökéletes helyszín volt a mi zenekarunknak. Remélem, hogy Grieg g-moll vonósnégyesének ez az energikus részlete, ami az imázsfilmben elhangzik, egy pillanat alatt életet visz a már nem működő erőmű falai közé, ahol valaha áramot termeltek. Csuja Imre egy portást alakít, aki a Sokol-rádión zenét hallgat, aztán a távolból hangokat hall, kinyit egy ajtót, és ott vagyunk mi, teljes létszámban. Ezzel a filmmel az új tagjainkat is szeretnénk megmutatni.

- Rendkívül sokat utazik a zenekar. Milyen visszajelzéseket kaptok a turnékon?

- Mindenhol, ahol az elmúlt években jártunk, szívesen fogadták és várják vissza a zenekart.

A Liszt Ferenc Kamarazenekar vonzerejét – a szép játékon túl – a szokottól eltérő, kísérletező műsorpolitikája jelenti, úgy látom, a szervezők és a közönség is hálásan fogadja, hogy valami újat viszünk nekik ahhoz képest, amit a legtöbb kamarazenekar nyújtani tud.

Épp most készítettünk egy lemezfelvételt Pablo Barragán klarinétművésszel és Sárközy Lajos zenekarával a német Accentus kiadónál Szinergia címmel, ami máris pozitív visszajelzéseket kapott. Csaknem öt év telt el, mióta átvettem a zenekar művészeti vezetői pozícióját, és a legfontosabb mérföldkőnek tekintem, hogy kiforrott egy új repertoárunk, és ezt megmutathatjuk a világnak.

Már a harmadik éve rendszeres résztvevői vagyunk a Musik der Meister-sorozatnak a bécsi Musikvereinban. Az előző évi svájci utazásaink eredménye, hogy 2026-ban visszalátogathatunk Genfbe, és nem először járunk Kronbergben, ami párezres kisváros létére nagy találkozási pontja az európai klasszikus zenének Németországban. Ha minden jól megy, sikerült megszerveznünk egy kínai turnét is, hiszen az ázsiai országban nagyon erős és „versenyképes” koncertélet alakult ki az elmúlt bő évtizedben. De jártunk Dél-Amerikában – Chilében és Brazíliában – az elmúlt évben, ahol nagyon lelkesen fogadták a magyar zenét, valamint Norvégiában, ahová ritkán hívnak külföldi együttest. Hamarosan erdélyi körútra indulunk, november elején négy koncertet adunk.

A képen: Várdai István / Fotó: LFKZ Gordon Eszter

- Az új évadban indul a „60 percben” című koncertsorozat. Mi inspirált erre a koncepcióra?

- Ezek a szünet nélküli, egy órás hangversenyek megengedik, hogy egyetlen lendülettel megragadjunk egy-egy témát, zenei korszakot vagy motívumot. Mindenkinek ajánljuk, akár kezdő zenehallgatóknak is, bárkinek, aki nyitott a felfedezésre és szeretne többet tudni a zenetörténet korszakairól. A „60 percben” ötlete akkor merült fel bennünk, amikor a 45-50 perces gyerekkoncertek után visszahallottuk a fiataloktól, hogy szívesen eljönnének a hangversenyeinkre. Az első alkalomra október 19-én kerül sor a Pozsonyi úti református templomban, ahol barokk műveket adunk elő Bachtól Händelig, én pedig Vivaldi egyik csellóversenyét játszom. Később pedig a klasszika, a romantika és a kortárs zene kincseit mutatjuk be.

Fotó: LFKZ Kőhidai Szabolcs

- Ihlet és forma címet viseli az évad. Kiket lát vendégül a zenekar?

- Minden évben igyekszünk olyan szólistákat meghívni, akiket a hazai közönség talán még nem ismer, de mi már tudjuk, micsoda értéket képviselnek. Nagyon örülök minden egyes alkalomnak, amikor egy olyan darabban muzsikálhatunk, mint Schumann csellóversenye. Vendégünk lesz Roman Simovic, aki a Londoni Szimfonikus Zenekar koncertmestereként és szólistaként is fantasztikus muzikalitással rendelkezik, és a miénkhez hasonló izgalommal nyúl hozzá az olyan ritkaságokhoz, mint Sosztakovics hegedűszonátája, amit vonószenekarra és ütőhangszerekre szabott átiratban adunk elő. A meghívásunkra jár először Magyarországon a francia trombitaművész, Lucienne Renaudin Vary, akit üstökösként üdvözöltek pár éve a szakmában. Abouzahra Amira és Abouzahra Mariam hegedűművészek mellett régi ismerősünk, Dmitry Sitkovetsky is itt lesz az általa átdolgozott Goldberg-variációkkal. Várjuk a közös munkát az Anima Musicae Kamarazenekarral, Bartók Zenéje különleges feladat lesz. Az évad lezárásaként Fejérvári Zoltán a magyar zene egyik kevéssé ismert mestere, Veress Sándor Zongoraversenyével lép fel május 14-én. Muszorgszkij darabja, az Egy kiállítás képei pedig az Everest lesz számunkra, és úgy néz ki, saját átiratban adjuk elő.

Jegyvásárlás ide kattintva!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Kiderült, ki nyerte Az Árulók - Gyilkosság a kastélyban második évadát
A végére Hevér Gábor maradt az egyetlen áruló. A színész nagyon gáláns volt az utolsó szavazásánál, de ez hibának bizonyult.


Csütörtök este az ártatlanok győzelmével ért véget Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban második évada. Hevér Gábor a végére egyedül maradt árulóként, végül őt is lebuktatták.

A szerdai adásban egy újabb árulót buktattak le az ártatlanok, Bíró Bea divatmodellt, így a játék végére Hevér maradt az egyetlen közülük.

Rajta kívül még hárman maradtak a kastélyban: Muri Enikő, Hadas Kriszta és Url Izabella. Árpa Attila még egy utolsó próbatétel elé állította a kastély megmaradt lakóit, ennek tétje pedig egy tőr volt, amely két szavazatot ér a kerekasztal-beszélgetésen.

A játékosoknak egy fáraót kellett felszabadítaniuk az átok alól, a feladat pedig több részből állt, és alaposan megdolgoztatta őket. Végül a megmaradt egyetlen áruló, Hevér Gábor nyerte el az értékes tőrt. Az elmúlt hetekben 15 millió 100 ezer forint halmozódott fel, már csak azt kellett kideríteni, hogy ezt ki, vagy kik vihetik majd haza.

A kerekasztal-beszélgetés után jöhetett is a szavazás, ahol

Hevér úgy döntött: nem használja az utolsó próbatétel során elnyert tőrt. Ez azonban hibának bizonyult, ugyanis a három ártatlan rá tette voksát, így ők vehettek részt a tűz ceremónián.

Muri Enikőnek, Hadas Krisztának és Url Izabellának már csak arról kellett szavaznia, hogy van-e köztük még áruló. ŐK kétkedés nélkül hozták meg a döntést, hogy érjen véget a játék, majd felfedték egymás előtt, hogy mindannyian ártatlanként élték túl a műsort.

via Blikk


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
Dalolászás az elmegyógyintézetben – A Joker: Kétszemélyes téboly merész, mocskos és gyönyörű, mégis sokaknak lesz csalódás
Nem azt kapjuk, amit várunk, Joaquin Phoenix és Lady Gaga őrült románcában azonban sokkal több van, mint ami elsőre látszik.


2019-ben bombaként robbant be a filmvilágba és a köztudatba Todd Phillips Joker című filmje a 76. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon. Nem sokan számítottak arra, hogy a Másnaposok-trilógia, a Terhes társaság, a Cool túra, a Sulihuligánok és a 2004-es Starsky és Huch rendezőjének képregényfilmje megnyeri a fesztivál fődíját, a legjobb filmnek járó Arany Oroszlánt. Ráadásul teljesen jogosan. A Joker ugyanis minden volt, csak nem egy konvencionális képregényfilm.

Inkább egy Martin Scorsese nyomdokain járó „psziché-thriller”, az emberi lélek – jelen esetünkben egy Arthur Fleck nevű, az édesanyjával a létminimumon élő, súlyos mentális problémákkal élő férfi (Joaqin Phoenix) – komoly és komor vizsgálata, ahogy új identitást felvéve menekülni próbál a való élet nyomasztó mindennapjai elől.

A Joker szinte mindent elért, amit egy film elérhet: 11 Oscar-díjra jelölték, amelyből kettőt meg is kapott (Phoenix lett a legjobb férfi főszereplő, és a film zenéje is szobrot kapott), ráadásul ahhoz képest, hogy a divatos Marvel-filmektől annyira különbözött, amennyire csak lehet, és egyáltalán nem próbálta kielégíteni a széleskörű nézői igényeket, óriási kasszasiker lett, több mint egymilliárd dolláros bevételre tett szert világszerte.

A film egyébként kerek egésznek tűnt, alapvetően nem igényelt folytatást, az ilyen Oscar-matériák története amúgy is ritkán kap továbbgördítést. A Jokerről sem feltétlenül gondoltuk, hogy lesz második része, de úgy tűnik, ez egy ilyen franchise, folyton meglep. Minden bizonnyal azért a Warner stúdió presszionálta Phillipséket, hogy dobjanak már össze még egy etapot ebből az egymilliárdos projektből. Az alkotók elmondása szerint pedig végül azért jött létre a Joker: Kétszemélyes téboly, Joaquin Phoenix pedig azért vállalt el a már több mint 40 éves karrierje során először egy folytatást, mert kiokoskodtak hozzá egy olyan felfogást, ami megért egy újabb menetet.

A fentiek tükrében pedig talán egyértelmű, hogy ez a szellemiség minden, csak nem tipikus. Méltó a Jokerhez.

Phillips és forgatókönyvíró-társa, Scott Silver ugyanis azt találták ki, hogy beemelik Arthur Fleck történetének elmesélésébe a musical műfaját is. A Kétszemélyes téboly tehát továbbra sem feltétlenül keresi a nézők kegyeit, sőt, talán még inkább megosztó lesz, hiszen egyrészt a musical jelen korunkban nem épp a legnépszerűbb zsáner, másrészt szinte az egész film az Arkham Elmegyógyintézetben (inkább börtön az) és egy tárgyalóteremben játszódik…

A sztori szerint az első részben a talkshow-házigazda Murray Franklint (Robert De Niro) élő adásban lelövő, és ezzel Gotham utcáin súlyos zavargást szító Arthurt letartóztatják, és az Arkhamba csukják. Éppen a tárgyalására vár, miközben persze továbbra is médiaszenzáció, sok rajongója akad, sőt, egy filmet is forgattak róla. Az intézetben láthatjuk a mindennapjait, többek között a nem túl kedves őrök (élükön Brendan Gleesonnal) ténykedéseit, akik saját szórakoztatásukra („Mondj egy viccet, kapsz egy cigit!”) használják Flecket. Az itteni körülmények persze erősen megviselik őt, ám találkozik a szintén bentlakó Lee Quinzellel (Lady Gaga), aki élénk érdeklődést mutat iránta, és hamarosan egymásba szeretnek. Majd jön a tárgyalás, amely kiemelt médiafigyelmet élvez, százak tombolnak a bíróság épülete előtt bohócmaszkokban/-sminkekben.

Vajon sikerül-e Arthurnak az oldalán Lee-vel megúszni a villamosszéket, az ellene dolgozó ügyész, bizonyos Harvey Dent (Harry Lawte) ugyanis halálbüntetést kért az öt gyilkosságért.

A Joker: Kétszemélyes tébolyról már most látszik, hogy többségében csalódást okoz a nézőknek és a kritikusoknak egyaránt. Senki nem ezt várta ugyanis a folytatástól. Ha egyáltalán várt valamit. Mert abban azért igazuk van, hogy alapvetően nem volt szükség rá. Illetve azzal vádolják még sokan, hogy az egész sztori lényege annyi, hogy az első rész történéseit magyarázza. Ebben is van valami. A Kétszemélyes tébolytól nagyjából azt várhatjuk, hogy Arthur megússza-e a halálbüntetést vagy nem, esetleg sikerül-e megszöknie Lee-vel, és átvenni az uralmat a gothami bűnbandák felett. Aki azonban csak ennyire számít, valóban csalódni fog

Ez a Joker továbbra sem az a Joker, akit a Batman-filmekből ismerhetünk. A Kétszemélyes téboly ezúttal is Arthur lelkivilágát helyezi a reflektorfénybe, a musicalbetétekkel pedig az ő elméjében zajkló lelkiállapotokat igyekszik érzékeltetni.

Joaquin Phoenix ismét parádésan alakítja őt, minden egyes rezdülése, a két énje, a visszafogott, akár gyámoltalannak és tehetetlennek is mondható Arthur és az elsöprő karizmájú Joker (akit igazán egy csodás tárgyalótermi jelenetben láthatunk, amúgy a film játékideje alatt nem túl sokat) közötti őrlődés, valamint az életnek nevezett poklából számára kiutat jelentő Lee iránti érzelmei egyaránt tisztán leolvashatók az arcáról. Lady Gaga pedig tökéletes partnere ebben.

Nehéz a Kétszemélyes tébolyt spoilerek nélkül elemezni, hiszen legfőbb ötlete és vélhetően elkészítésének legnyomósabb oka épp az utolsó snitt, amelynek a hátterében látható valami, ami jelentősen átformálja e franchise-ról alkotott képünket, felfogásunkat. Figyeljünk oda, mert nem érdemes lemaradni róla!

Phillips filmje tehát még annyira sem ismer kompromisszumot, mint az előd, nagy költségvetése tükrében pedig egy kifejezetten bátor és ambiciózus vállalkozásnak tekinthető, amit nem vesz majd be mindenki gyomra, pedig egy kifejezetten sokatmondó és metaforákkal teli, szépen megénekelt sztori többek között a média szenzációhajhász erőszakéltetéséről, és arról, hogyan romanticizáljuk a bűnt. Az egész egy feltartott középső ujj azoknak, akik félreértették az első részt, és menőnek gondolták mindazt, amit Arthur Jokerként véghezvisz. Reméljük, idővel megkapja azt a figyelmet és elismerést, amit megérdemel!

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
A Sztárbox vasárnapi meccseinek legerősebb képei
Óriási izgalmakat hozott a Sztárbox: a 6. versenynapon két negyeddöntőt és egy elődöntőt rendeztek. Noszály Sándor kiütéssel jutott tovább.


Ismét hatalmas izgalmakat hozott a Sztárbox: a 6. versenynapon két negyeddöntőt és egy elődöntőt rendeztek.

A férfi könnyűsúly negyeddöntőjében Pachert Balázs és Sánta Laci lépett ringbe. Utóbbi négy menetben egyhangú pontozással jutott ez elődöntőbe.

A férfi középsúlyban Herceg a negyedik menetben technikai KO-val búcsúztatta Király Viktort. Férfi henézsúly elődöntőjében Noszály Sándor Pulai Imrével mérkőzött meg. Kettőjük csatája az első menetben dőlt el, amikor Noszály Sándor kiütötte ellenfelét, így ő jutott tovább a Sztárbox november 3-i döntőjébe.

Íme a legerősebb képek az estéről.

Link másolása
KÖVESS MINKET: