KULT
A Rovatból

Öngyilkosság, termékenységi botrány, iskolai zaklatás – Nehéz volt Pedro Pascal útja a világsikerig

Nem könnyítették meg A mandalóri és a The Last of Us sztárjának gyerekkorát a szülei, ám ő akkor sem adta fel, amikor már minden remény elveszett: Pedro Pascal sikertörténete sokakat inspirálhat.

Link másolása

Pedro Pascal jelenleg népszerűsége csúcsán van, köszönhetően annak, hogy az HBO óriási sikerű, posztapokaliptikus túlélődrámája, a The Last of Us 1. évadában, valamint a Disney+ egyik zászlóshajója, A mandalóri most futó 3. szezonjában egyaránt ő a főhős. E két szerepnek köszönhetően pedig a chilei színész csillaga soha nem látott magasságokban ragyog. Bizonyítja ezt a világ legnagyobb filmes adatbázisa, az IMDb Star Meter-listája, amely több millió felhasználó keresései alapján állítja sorrendbe a legnépszerűbb embereket, s bizony jelenleg épp Pedro Pascal csücsül a lajstrom trónján. Oda is való olyasvalaki, akit épp a Trónok harca tett világszerte népszerűvé, noha csupán egyetlen évadban tűnt fel… Amíg azonban The Last of Usban szereplő karaktere fiktív, gombafertőzött szörnyek ellen harcol, addig a 47 éves színésznek a saját, igencsak megrázó, valós démonjain kellett átküzdenie magát, hogy ilyen karriert futhasson be.

Hányattatott gyerekkor

A kis Pedro 1975. április 2-án született a chilei Santiagóban, Veronica Pascal gyermekpszichológus és Jose Balmaceda termékenységi orvos gyermekeként. Mindössze négy hónapos korában a szülei kénytelenek voltak őt és a nővérét, Javierát a nagynénjüknél hagyni, ők maguk pedig bujkálni, mivel keményen felléptek Chile akkori diktátora, Augusto Pinochet ellen. Hat hónappal később a házaspárnak sikerült átmásznia a venezuelai nagykövetség falain, és menedékjogot kérni.

"Annyira bátrak voltak! Nélkülük nem lennék itt, ebben a csodálatos országban, és bizonyára nem tölthetném ezt az estét önökkel” – mondta Pedro a Saturday Night Live című tévéműsorban elhangzott monológjában.

A családnak végül sikerült áttelepülnie, először Dániába, majd nem sokkal később az Egyesült Államokba, ahol a texasi San Antonio városa adott nekik otthont. Pedro 11 éves korában pedig átköltöztek a kaliforniai Orange Countyba. Pascal már ekkor beleszeretett a filmekbe, hiszen, ahogy a Varietynek adott interjújában elmondta, a szülei gyakran vitték őt és a testvéreit moziba, hogy minél több amerikai kultúrát szívjanak magukba. Kezdetben arról álmodott, hogy versenyúszó lesz, 11 éves koráig állami bajnokságokon is részt vett, ám ezt később abbahagyta, hogy inkább a színészi képességeit fejlessze. Az iskolában ugyanis folyamatosan súlyos zaklatásoknak volt kitéve a származása miatt (az angolt is törte még), ezért a filmekben talált menedéket a való világ kínjai elől. „Nem illeszkedtem be, és elég magányos voltam. Azzal töltöttem az időmet, hogy elkezdtem színdarabokat olvasni, és filmklasszikusokat kikölcsönözni” - magyarázta.

A középiskola elvégzése után Pedro színészetet tanult a New York-i Tisch School of the Artsban, ahol 1997-ben diplomázott. Azonban még főiskolás korában apja egy termékenységi botrányba keveredett, amelynek során többek között adócsalással is megvádolták, valamint azzal, hogy nők lefagyasztott embrióit a tudtuk nélkül kicserélte. Legalább 15 élveszületés származott a szabálytalan átültetésekből, így az általa is vezetett klinikát a petesejtlopási botrányt követően bezárták. Jose emiatt még a tárgyalása előtt elmenekült az országból, Veronica pedig visszaköltözött Chilébe a gyerekekkel. (Tavaly Jose végül bűnösnek vallotta magát adócsalásban, és feladta magát a rendőrségen, jelenleg is folyik ellene az eljárás, mindenesetre úgy tűnik, közte és Pedro között nem szakadt meg a kapcsolat, a színész ugyanis gyakran oszt meg közös képet az apjával az Instagramon.)

Élete szerelme

Négy évvel később, 1999-ben Pascal egy újabb tragédiával szembesült, amikor édesanyja tragikus módon öngyilkos lett.

A The Last of Us sztárja többször is beszélt arról, hogy milyen nagy hatással volt rá az anyja: "Ő volt életem szerelme" – nyilatkozta 2020-ban a People magazinnak.

"Mindig hihetetlenül támogató volt, egyik sikerem sem lenne valódi, ha ő nem lett volna. Minden nap gondolok rá, és érte élek, még akkor is, ha már nincs többé. Elveszíteni az életed legfontosabb személyét, rádöbbenni, hogy ilyesmi lehetséges, hogy megtörténhet az, amitől a legjobban félsz, megmagyarázhatatlan és maradandó pillanat.” Az anyja halálát követően döntött úgy, hogy a tiszteletére felveszi Veronica leánykori nevét, így hivatalosan is Pedro Pascal lett a művészneve. „Persze azért is, mert az amerikaiaknak olyan nehéz volt kiejteniük a Balmacedát. Fárasztó volt hallgatni is” - tette hozzá.

Már majdnem feladta

A karrierje első éveiben Pedro számos kisebb vendégszerepet kapott olyan sorozatokban, mint pl.

a Buffy, a vámpírok réme, a New York rendőrei, a Nyomtalanul, az Esküdt ellenségek, a Jackie nővér, A férjem védelmében, a Testvérek, a Különleges ügyosztály, a Helyszínelők, a Homeland – A belső ellenség vagy A mentalista. Első mozifilmje a 2005-ös argentin Nővérek volt, az USA-ban pedig a 2008-as I Am That Girlben és a 2011-es Matt Damon-féle Sorsügynökségben tűnt fel először.

Szóval rengeteg szerep után, 39 évesen jött a nagy áttörés, amikor megkapta Oberyn Martell szerepét a Trónok harca 4. évadában. „Egy iPhone-on zajlott a meghallgatás, ami szokatlan volt. És nem az egyik új készüléket kell elképzelni a csicsás kamerákkal. Ez szarul nézett ki. Függőlegesen vették fel, az egész nagyon amatőr volt. Kivéve az előadást, ami intenzív és hihető volt, tökéletes!” – elevenítette fel Pedro castingját a Trónok harca kreátora, David Benioff.

Pedro bevallotta, hogy mielőtt megkapta Oberyn szerepét, majdnem teljesen lemondott a színészetről, hiszen hosszú éveken át hiába próbált betörni az iparágba. „Voltak pillanatok, amikor tényleg megfogalmazódott bennem, hogy mit csinálnék, ha nem színészkednék. Elkezdtem ezen agyalni. De fogalmam sem volt, hogy mire támaszkodhaténk, mert mi, színészek hülyék vagyunk, nincsenek egyéb képességeink” – vallotta be őszintén a színész, akit nagyjából mindenki megjegyzett magának a Trónok harcában, s így elkezdtek záporozni hozzá az ajánlatok. Szerepelt többek között a Netflix Narcos című sorozatában, a 2016-os A Nagy Fal című akció-fantasyben (szintén Matt Damonnal), a Kingsman – Az Aranykör (2017) című kémvígjátékban, A lelőhely (2018) című sci-fiben, vagy A védelmező 2-ben (2018) Denzel Washington ellenlábasaként.

De (szerencsére) nem állt meg itt, nem elégedett meg további kisebb-nagyobb mellékszerepekkel.

S bár volt néhány további streaminges vagy mozis vállalása: pl. a Határok mentén (2019) Ben Affleckkel és Oscar Isaackel, a Wonder Woman 1984 (2020), a Mindenkiből lehet hős (2020), A buborék (2022) vagy Nicolas Cage oldalán A gigantikus tehetség elviselhetetlen súlya, napjaink legnépszerűbb színészévé nem ezek tették, hanem két sorozat: a 2019-ben starolt A mandalóri (amiben amúgy alig látni őt), valamint a The Last of Us.

Sorozatsikerek

Az HBO szériájának egészen hihetetlen nézettsége van, már a premierepizóddal 4,7 millió nézőt vonzott az USA-ban, ez a szám pedig a sorozat kilenc része során folyamatosan nőtt, az évadzárót például már 8,2 millióan nézték, ez pedig 75%-os emelkedést jelent. Pedro a Wirednek adott interjújában elmondta, hogy azért vállalta el Joel szerepét, mert valamilyen közös projektre vágyott az egyik példaképével: „Hogy teljesen őszinte legyek, Craig Mazinnal akartam együtt dolgozni, aki a Csernobilt készítette. Emellett az HBO egy olyan platform, amelyen szó szerint felnőttem.”

És hova tovább? Természetesen a The Last of Us második és A mandalóri negyedik évadára mérget vehetünk, s bár van ezeken kívül is akad sorozatterve a Stranger Things David Harbourjával (My Dentist’s Murder Trial), legközelebb egész estés filmekben láthatjuk: a The Uninvited című vígjátékban, valamint a Fél Nelson (2006), A szerencse forgandó (2015) és a Marvel Kapitány (2019) rendezőinek (Anna Boden, Ryan Fleck) új drámájában, a Freaky Talesben. Ez az igaz út!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
36 évesen meghalt Ferich Balázs, Azahriah és a Wellhello menedzsere
A Supermanagement társtulajdonos-ügyvezetője csütörtök hajnalban halt meg hosszú betegség után. Barátja és üzlettársa megható sorokkal búcsúzott tőle.

Link másolása

Hosszú betegség után csütörtök hajnalban meghalt Ferich Balázs, a Supermanagement nevű kiadó-menedzsment társtulajdonos-ügyvezetője, a Blind Myself nevű magyar metálzenekar korábbi basszusgitárosa - írja a Forbes. A zenei szakember 36 éves volt.

A 2016-ban alapított Supermanagement a hazai piac egyik legsikeresebb szereplője, akik olyan magyar előadókat menedzselnek, mint a Wellhello, a Follow the Flow, az Anna and the Barbies, Dzsúdló, Desh és Azahriah.

Ferich Balázsról a Supermanagement másik alapítója, Tóth Gergő búcsúzott a Facebookon.

„2012-ben vettük be a Blind Myselfbe basszusgitározni. Pillanatok alatt lettünk barátok. Rengeteget segített a zenekar dolgainak intézésében. Veleszületett tehetsége volt a menedzseléshez”.

Tóth felidézte, hogy a Cloud 9+ az első banda, amit együtt menedzseltek, és nagy kockázatot vállaltak, amikor megalapították a saját cégüket.

„Balázst imádták az előadóink, kollégái. Über-maximalista volt a melóban, nem elégedett meg sosem a második hellyel. Folyamatosan azon agyalt, hogyan lehetnénk még jobbak és jobbak. Bazsinak hatalmas szíve volt. Imádta a gyerekeit és feleségét, Dittát, a legjobb apuka volt, akit valaha ismertem.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Az egész hazai sztárvilág gyászolja a 36 évesen meghalt Ferich Balázst: „Mérhetetlen fájdalom”
Tóth Gabi, Czutor Zoltán és a Carson Coma is kifejezte együttérzését. A Supermanagement társtulajdonos-ügyvezetője csütörtök hajnalban halt meg hosszú betegség után.

Link másolása

Az egész hazai zenei világ gyászolja a 36 évesen meghalt Ferich Balázst, a Supermanagement nevű kiadó-menedzsment társtulajdonos-ügyvezetőjét.

A zenei szakember számos hazai sztárnak, köztük Azahriah-nak, a Wellhellonak és Dzsúdlónak volt a menezdzsere.

Ferich Balázsról a Supermanagement másik alapítója, Tóth Gergő megható sorokkal búcsúzott a Facebookon.

„2012-ben vettük be a Blind Myselfbe basszusgitározni. Pillanatok alatt lettünk barátok. Rengeteget segített a zenekar dolgainak intézésében. Veleszületett tehetsége volt a menedzseléshez.”

A Supermanagement Facebook-oldalán csütörtök délután közzétett bejegyzésére azóta több mint ezer hozzászólás érkezett, köztük számos hazai sztár is kifejezte a részvétét. A Carson Coma zenekar egy fekete szívvel fejezte ki együttérzését, az AWS gitárosa, Brucker Bence pedig egy érzelmes üzenettel köszönt el Ferich Balázstól.

„A folyamatos profi és maximalista hozzáállásod mindig irigyeltem és nagyon nagy hatással volt rám! Ha nem ismerlek, bizony nem lennék ott ahol. Mindig emlékezni fogok rád!”

- írta többek között a zenész.

„Őszinte részvétem” - írta a hozzászólások között Azahriah gitárosa, Szabolcsi Fészek.

„Őszinte részvétem Gergő, sok erőt a családnak mérhetetlen fájdalom…” - írta Tóth Gabi.

„Végtelenül sajnálom, sok erőt kívánok Gergő!” - üzente megrendülve Czutor Zoltán.

Antal Timi énekesnő egy korlátozott ideig elérhető Instagram-sztoriban, egy fekete-fehér fotóval emlékezett meg, a képhez pedig azt írta:

„Ég Veled, Balázs!”

via Blikk


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Michael Douglas eszik, iszik, csajozik, mégis megvan az AppleTV+ első igazi bukása?
A Franklinnel az AppleTV+ elkövette az első nagy mellélövését? Eddig elég jó szériája volt, úgyhogy talán nem csorbít az amúgy nagyon jó renoméján, de sajnos látni az elpazarolt dollármilliókat a Franklin minden másodpercén.
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2024. április 17.


Link másolása

Timothy Van Patten neve nem ismeretlen sorozatos berkekben. Rengeteg híres klasszikuson dolgozott már, mint rendező, ráadásul nem is kis címekben.

Olyan ikonikus szériákat tudok említeni, mint a Drót, a Deadwood, a Róma, a Maffiózók, The Pacific – A hős alakulat, a Trónok harca, a Fekete tükör, a Perry Mason, A levegő urai vagy a Gengszterkorzó.

Ilyen filmográfiával nem csoda, hogy az Apple TV+ rábízta a Franklin vezénylését. Nem tudom mennyire Van Patten hibája, de a Franklin nem lett túl jó.

Benjamin Franklin amerikai polihisztor, államférfi, diplomata, író, természettudós, filozófus, nyomdász és feltaláló életének 84 éve alatt több érdekes dolog történt vele, mint tíz férfivel történhet 200 év alatt.

A szegény családból származó 13. gyermek életrajza számtalan könyvet tölthetne meg.

Jópárat meg is töltött, a Franklin is egy ilyenen, Stacy Schiff, A Great Improvisation című könyvén alapszik. Nem olvastam az eredeti művet, de amit az AppleTV+-nak sikerült előadnia, az egy rettenetesen unalmas kis szelete ennek a hihetetlen élettörténetnek.

1776-ot írunk, az Amerikai függetlenségi háború alig egy éve zajlik, de a gyarmati erők sorra szenvednek súlyosabbnál súlyosabb vereségeket. A kongresszus helyzete egyre kilátástalanabb. Franklin fia is a britek háborús túsza lett.

Ezekből a harcokból meglepően nem látunk semmit, mert ezekben a sötét időkben Benjamin Franklin (Michael Douglas) átutazta az Atlanti-óceánt, hogy segítséget kérjen a francia nemzettől.

Unokája, Temple (Noah Jupe) kíséretében érkezik Passy kis falujába, amely viszonylag közel van Párizshoz. Itt szövi fondorlatos terveit, hogyan lehetne megnyernie magának a versailles-i támogatást Amerika britek elleni harcában. Igazi kémjátszma, sok-sok unalmas párbeszéd alá rejtve.

Nagyon hiteles az Apple-féle Franklin sorozat, már-már túl hiteles. Egy képkocka háborút kapunk ízelítőnek a harmadik részben, de ez a széria nem más, mint hosszú párbeszédek, partik, előadások és bálok sora, ahol úriemberek beszélgethetnek, miközben a kémek kihallgatják őket. Nem egyértelmű, ki kivel van valójában és mindenki csak a saját hasznát keresi. Van, aki pénzt, egyesek szerelmet, mások megbecsülést várnak Franklintől.

A megvalósítás elsőrangú, a kosztümök, a helyszínek, a tájkép és a díszletek elképesztően autentikusak.

A sorozat külön büszke lehet ezekre. Érezni, amikor szinte céltalanul mutogatják ezt a mozi-mágiát. Sokszor húzza a rendező az időnket egy-egy hosszúra hagyott nagytotállal. Természetesen hatalmas érdem és pirospont jár a történelmi hűségre, és az atmoszféra is páratlan, csupán annyi ezzel a probléma, hogy a tényleges tartalom, amit látunk, nagyon kevés.

Ahhoz képest, hogy Ben Franklinnek milyen érdekes élete volt, nagyon sokáig tartott, hogy egy ilyen nagy költségvetésű sorozatot készítsenek róla. Ez a szerep Michael Douglasnek szinte jutalomjáték. Látszik, hogy a nagy öreg élvezte a forgatást, hiszen jókat ehet, ihat és jól mulathat fiatal hölgyek társaságában, miközben csak beszélgetnie és néha színészkednie kell.

Nem érzem, hogy Douglas eltűnne a szerepben, inkább önmagát hozza, kicsit rájátszva Franklin szinte rocksztár szerepére, máskor meg aggódóan tűnődve.

Az unokáját alakító színész nekem kicsit túlságosan fiatal, de lehet pont ezért őt választották ki a szerepre, ő egy kis ártatlanság a megfáradt mester mellett. A többi színésszel sincs probléma, maximum annyi, hogy a teljes stábból ha öt karaktert fel tudok sorolni, azzal lehet, hogy sokat mondtam. Igazából alig van maradandó szereplő, de erről nem a színészek tehetnek, hanem a történészek… akarom mondani forgatókönyvírók.

Alig történik itt valami! Tényleg! Az egyik legnagyobb drámai csúcspont az első három részből az, amikor Franklin visszakapja a megjavított nyomdáját, miután azt ellenséges kémek összetörték. Értem, hogy így szimbolikusan visszakapta a hangját a feltaláló zseni, de ettől ez még gyenge tartalom, még streamingre is.

Egyáltalán nem szórakoztató, és nem érzem azt a „wow” faktort, amit az Apple álltalában képvisel.

Ez egy alapos történelemlecke, amely azt feltételezi, hogy van bőséggel háttértudásunk a korszakról, mert ha nem figyelünk eléggé, akkor bizony megkavarodunk a sok-sok francia név mellett. Mostanában sokadik sorozatnál látom, amelyben előszeretettel használják az eredeti nyelvet, tehát itt a franciák franciául beszélnek, nem francia akcentusos angollal – ez is a pozitívumok közé tartozik a szememben. Van rajta kellő mennyiségű pátosz, hab és csillámpor is az átlagamerikai nézőnek. Láthatunk hitelesnek érződő kémjátszmát, és három rész alatt azért megértjük, hogyan mozgatták a szálakat a háttérből a diplomaták, de attól még rém unalmas az egész.

Amikor egy függetlenségi háborús történetre gondolok, nem az van a fejemben, hogy a győzelmekről és vereségekről csak híreket hallok, miközben semmit nem látok.

Nem véletlenül vizuális médium a televízió. Sajnos az egész túl unalmas, metodikus és nem érdekes. A Franklin megtekinthető az Apple TV+ streaming szolgáltató műsortárában.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Eltemették Tordy Gézát
Ernyey Béla közös emlékeket idézve búcsúzott Tordy Gézától. Óriási szívű, nagystílű ember volt - mondta. A Vígszínház társulata nevében Lukács Sándor színművész búcsúzott.

Link másolása

Családja, barátai, pályatársai, tisztelői kísérték utolsó útjára Tordy Géza Kossuth-díjas, kétszeres Jászai Mari-díjas színművészt, rendezőt, érdemes és kiváló művészt, a nemzet színészét, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját csütörtökön Budapesten, a Farkasréti temetőben.

A 85 éves korában, március 30-án elhunyt színművész búcsúztatásán elsőként a jövő színésznemzedéke nevében Szőcs Artur mondott beszédet. A színész-rendező felidézte, hogy Tordy Gézát még színművészetisként ismerte meg, majd 15 évadot dolgoztak együtt. Kiemelte: Tordy Gézát ízig-vérig érdekelte a színházcsinálás, fontos volt számára a csapatmunka.

Ernyey Béla közös emlékeket idézve búcsúzott Tordy Gézától. Óriási szívű, nagystílű ember volt - mondta a művészről, akivel 1963-ban találkozott először, és akihez élete leghosszabb barátsága fűzte.

A Vígszínház társulata nevében Lukács Sándor színművész búcsúzott, színészkollégája játékát és közös munkáikat idézte fel. Mint mondta, Tordy Gézában nagy erők lakoztak, nagy dühök és nagy szenvedélyek.

A színészet illanó pálya - fogalmazott. A kincs az az üzenet, amelyet át tudunk adni úgy, hogy a lelkekben minél tovább megmaradjon. "És te, Gézus, ezeknek az üzeneteknek katartikus átadója voltál" - mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET: