Lájtos, szellemes krimi- és akciószéria: egyre sikeresebb a Lupin
A francia moziipar a streaming harcban is megtalálta a helyét és egy szórakoztató sorozattal lepték meg a világot.
A sorozat nézése közben hamar feltűnik a párhuzam az elmúlt két évtized francia kötődésű akciófilmjeivel: az atmoszféra, a rendezés, a képi világ hasonló hangulata ismerős érzést kelt. Ez nem véletlen, hiszen ez is egy francia akciófilm, csak épp 5 részes sorozatban elmesélve. Még az alkotók is ugyanazok, akik ezekben a bizonyos mozikban dolgoztak.
Ketten rendezték az első évadot: Louis Leterrier a Szállítóval és a Szállító 2.-vel rakta le névjegyét a mozis világban, majd a bűvészes Szemfényvesztők első részét is ő dirigálta. Itt az első három részért volt ő a felelős, s egyértelműen neki köszönhetjük a Lupin univerzumának megálmodását. A másik két rész rendezője pedig egy nagy csokor francia filmben volt rendezőasszisztens, többek között az Elrabolva-sorozat két részében is. Nem véletlen, hogy ennek a kultmozinak is érezzük a nyomait a Lupinon.
Íme az előzetes:
A Lupin egy könnyeden szórakoztató sorozat, pont mint az említett alkotások, lájtos, szellemes krimi- és akciószéria, melyben a humort és a lazaságot csipetnyi drámával fűszerezik. Pont, mintha a Szemfényvesztőket kevernénk össze az Elrabolva-filmekkel. A Netflix ezzel nem kockáztatott nagyot, előre be lehetett lőni, hogy sikeres anyag van a kezükben, hiszen az emberek többsége épp ilyen szórakozást keres magának estére egy sör mellé.
Arsene Lupin alakjának kitalálója Maurice Leblanc volt: vagy húsz kötetben mutatta be a karakter történeteit a 19. század második felében és a 20. század elején.
A sorozat a jelenben játszódik, de megfelelően elemelt a világa, és természetesen nem az eredeti Lupin a főhőse, hanem a Lupin-regények egyik nagy rajongója. Őt játssza Omar Sy (Életrevalók), aki huszonegyedik századi Lupinként éli az életét.
Assane Diop (Sy) egy Arsene Lupin-rajongó, akit a karakter inspirált az életformájára, így él a mai Franciaországban. Ő az átverések nagymestere, aki bűvészmutatványokkal felérő színvonalon lopja meg áldozatait. A történetben minden fordulatot és eseményt újabb bűvésztrükként kezelik és mutatják be az alkotók. A sztori kezdetén Lupinnak egy számára kiemelkedően fontos rablást kell véghezvinnie: azt a nyakláncot kell a Louvre-ból kihoznia, melynek ellopását gyerekkorában a saját apjára kenték és emiatt bebörtönözték, s aki aztán felakasztotta magát. Ebben az ügyben szeretne igazságot tenni Assane, és az egész évad ezen helyzet köré szerveződik. Nem tudunk neki nem drukkolni az igazság helyreállításában.
A Lupin egy elemelt univerzumú, nagy mese és a készítők így is álltak hozzá, sőt, olykor a fordulatoknál és az akciójelenetek megoldásainál talán túlzásba is vitték ezt a hozzáállást. A mai nézők ugyanis már annyi akciójelenetet látnak hetente, hogy egyfajta hitelességi szintet várnak el ezek felvezetéséből, ugyanakkor itt gyakran komoly alaposság nélkül megoldódik minden nehéz szituáció.
A történetvezetésben is megengednek az alkotók maguknak olyan logikai hibákat, melyektől épp az a hitelességi faktor gyengül, ami által a néző azonosulni tud egy történettel (például az első részben egy nagy árverésen a főszereplőt nem ismeri fel egy olyan személy, akiről később megtudjuk, hogy nagyon jól ismeri). Mindezek ellenére a sorozat üde színfolt a Netflixen, Omar Sy pedig igazi akcióhősként uralja a képernyőt, miatta is érdemes belekóstolni a szériába. Nem lepődnénk meg, ha a későbbiekben belőle is állandó akcióhős lenne. Például ha egyszer ő lenne az új Liam Neeson.
A szerző írásai itt olvashatók: