„Amikor nem értjük, honnan jön ez az ismeretlen szorongás” – HERSELF klippremier
A HERSELF zenekar gyakorlatilag a Szeretlekmagyarorszag.hu-n mutatkozott be a nagyközönségnek a Gellért Hill Live Sessionnel, ahol csodás gellérthegyi panorámával a háttérben zenéltek.
Később Mountains című klipjük is itt debütált, amit a tavaszi lezárások előtti napon kezdtek el forgatni, és a korlátozások feloldásakor adták ki. A klipben magyar tájak mellett Japán, Spanyolország, Izland és Kína gyönyörű tájai láthatóak – a teljesség igénye nélkül.
Tavaly augusztusban megnyerték a Petőfi Rádió „Saját Zenéd” tehetségkutató versenyét, új dalokat is írtak, a lazítások idején néhány koncertet is megtarthattak.
Ősszel megjelent a Lucky You című daluk klipje Szőke Abigél és Krasznai Vilmos főszereplésével, ráadásul a klip sikerét az is mutatja, hogy a dalt már több rádió is a műsorára tűzte, a KERET blogon pedig bekerült a legjobb novemberi magyar megjelenések közé.
Az „Ez is Terézváros!” pályázat keretein belül támogatást nyertek több száz jelentkező közül egy új klip elkészítéséhez, olyan zenekarok társaságában, mint a Péterfy Bori és a Love Band, a Platon Karataev, vagy a Ricsárdgír.
Most pedig itt a legújabb daluk, ami a Masks címet kapta:
Igazán különleges számomra ez a dal. Eleve életünkben először kezdtünk el egy dalon felkérésre dolgozni. Annak ellenére, hogy azt gondoltuk, mi nem írunk karanténdalt, a TRIP Hajó és Magács László megtisztelő felkérésére – a szájmaszk design-versenyükhöz készült videó zenéjének megírására - nem volt kérdés, hogy azonnal igent mondjunk! Leültem a zongorához és csak hagytam, hogy annak az atmoszférának, azoknak az akkordoknak a hangulata, ahogy most elkezdődik a dal, elhatalmasodjon rajtam.
Érdekes, hogy a dal mondanivalójának egyik alappillére - common mission - mennyire körülhatárolta azt a folyamatot is, ahogyan készült. A dalt a kis otthoni ministúdiómban feldemoztam, Kiss Benji barátunk (Paperdeer, Belau) csodálatos elektronikus alapokat készített hozzá, Horváth András Ádám, a gitárosunk pedig kézbe vette az ügyet, hogy a zenei koncepció, a hangzásvilág hogyan tud igazán izgalmas lenni. Mivel a vírus bezárt minket, a közös munka során mi nagyon sokáig nem is találkoztunk egymással, küldözgettük egymásnak az részeredményeket. (A próbateremben csak hónapokkal később hangzott el a dal először.)
Amikor nagyjából egybeállt a dolog, Kirschner Pétert kértük fel a hiányzó stúdiófelvételek elkészítésére és a zenei producerelésre. Mindenképp nagyon izgalmas volt ez az egész. Végül bár az elkeseredés érzetét megtartva, de mégis a remény folyamatos jelenlétéhez ragaszkodva forrt ki magából a dal és nagyon büszkék vagyunk rá.