Ilyen a Die Hard a középkorban: A hercegnő – filmkritika
Számomra is meglepetés volt, de A hercegnő borzasztóan szórakoztató, középkori akciófilm lett. Nem gondoltam volna, hogy a Disney+ főoldalán Joey King főszereplésével ajánlott kosztümös film megfog, de az első percben elkapott és 90 percig nem engedett szorításából.
A film nem teketóriázik, elkezdődik és 200%-on pörög, repkednek a testrészek, szúródnak a szemek és törnek a csontok.
őt ázsiai harcművészek edzették és ha kell, a kis 50 kilós Joey King elkeni a 100 kg-os páncélos lovagok száját. Sok vér folyik, fel kell készülni egy erős 16-os korhatárra.
Rengeteg alapanyagból kölcsönöz Kiet filmje, de mindezt tisztelettel teszi. A hercegnő egész első harmada, a Drágán add az életed, csak minden sallang nélkül, egyszer csak jönnek a rosszfiúk és mindenképpen meg akarják ölni főhősünket. Egy célja van McClane középkori női megfelelőjének: eljutni a torony aljába és megmenteni a családját. A „szereztem egy géppisztolyt” jelenetet is sikerült megidézni, csak itt egy kard a harci eszköz, de a liftaknában való átugrós részt is láthatjuk, csak várfallal. Ez egy kellemes egy helyszínen játszódó, bujkálós, lopakodós akcióremek.
Főhősünk is ebben nevelkedett, illetve maguk az akciójelenetek is a hongkongi akciófilmek stílusában készültek. Mindig van egy központi tárgy, vagy jellegzetes szoba, ahol harcolnak, vagy ami körül megy a halálos „tánc”, a hercegnő is olyan, mint Jackie Chan, minden tárgyat felhasznál maga körül a túlélés érdekében.
Nagyon látványosak az akciók és az alapból kimondottan törékeny Kingről is elhisszük, hogy hiába van ellene 20 páncélos lovag, nem ő van hátrányban.
Ezekre érezhetően nem volt elég pénz, szerencsére nincs belőlük sok, de amikor látjuk őket, akkor nagyon kilóg a lóláb. Egy lovag felgyújtása például kimondottan furán néz ki. Még a TV képernyőjén is olyan, mintha egy 2005-ös videojátékot néznénk. A díszletek teljesen megfelelnek a funkciójuknak, semmi kiemelkedő, viszont remek hátteret ad a középkori stílus ennek a Die Hard-os történetnek. Látszik, hogy streamingre készült, de a kisebb büdzséből is kihozták a maximumot.
A filmet a Die Hard mellett talán a 2012-es Dredd-hez tudnám még hasonlítani. Egyrészről főszereplőnk nagyon hasonlít Alex Garland Dredd bírójához - egy egyszemélyes hadsereg, aki darálja az ellenfél katonáit - másrészről ahogyan Dredd arcát sem látjuk soha, úgy a karakterünk nevét sem mondják ki, ő a film végéig „csak” a hercegnő.
A tempó irdatlan, a harcjelenetek jól átláthatóak, minden pillanatban élvezhetőek, a játékidő tökéles, talán egy 10 perc volt, amíg a film kicsit leült, hogy a néző levegőt tudjon venni.
A többi szereplő nem igazán nyújt emlékezetes pillanatokat. A hercegnő családja teljesen jellegtelen, jelen vannak, de semmi egyéb szerepük nincs. A főgonosz Dominic Cooper egy nagyon jó színész, mégis ebben a filmben, mint főgenyó elég lapos.
Főszereplőnk tanítómestere az események során végig hátra kötözött kézzel figyel, miközben tanítványa és a hercegnő tizedeli a sereget. Gyakorlatilag, hasonlóan a királyi családhoz inkább díszlet, mint karakter. Természetesen ez nem vesz el semmit a film robogó élményéből.
Csak ajánlani tudom a Disney+ újdonságát. Akik kicsit érzékenyebbek a mai nagyon „voke” társadalomra, vagy a középkori történelmi hűségre, azok lehet sok esetben fogni fogják a fejüket, de
Egy nagy költségvetésű Xena-epizódnak tűnik, de sokkal több van benne. Nem győzöm hangsúlyozni, szórakoztató, látványos, korhatáros móka, ha van Disney+ előfizetésetek, egy esti filmezésnél A hercegnővel nem fogtok mellé.