News here
hirdetés

KULT

Azt hittem, ismerlek: tarol a Netflixen a rejtélyes anya-lánya sztori

Baromi izgalmas lehetett volna, végül mégis éber kómába ejt a sorozat. Kritika.
Rónyai Júlia. Fotó: BrainPilot/YouTube - szmo.hu
2022. március 16.


Link másolása

hirdetés

A Netflixet böngészni mostanság olyan, mintha a Bogoly Berti-féle Mindenízű Drazséból válogatnánk: nem tudhatjuk, éppen egy almás pités, vagy netán egy hányásízű cukorka akad a kezünkbe.

Bármit kifoghatunk, a kiváló alkotásoktól (Nyerd meg az életed) szórakoztató szérián keresztül (Az örökösnő álarca mögött) egészen a nézhetetlen trashig (A Kiváltság). De vajon mi segít eldönteni, hogy megéri-e több órát, netán estét invesztálnunk valamelyik újdonságba?

Persze, érdemes megnézni, hol áll az adott tartalom a Netflix népszerűségi listáján, és kik szerepelnek benne. Az igazság azonban, hogy sokszor ez sem garantálja a színvonalas filmélményt.

Az Azt hittem, ismerlek című bűnügyi sorozat jelenleg épp a top 10-ben pöffeszkedik. Főszerepben ráadásul az elismert színésznőt, Toni Collette-t láthatjuk, aki néhány éve a plafonon lebegve randalírozott az Örökségben, ahogyan az egy démon által megszállt anyukától elvárható.

Joggal hihetjük, hogy ezúttal sem a Disney Channelt idéző produkció következik, és ezt hamar igazolja az első 15 percben eldördülő fegyver. A Collette által alakított Laura Oliver és lánya, Andy (Bella Heathcote) épp egy étteremben csevegnek, amikor egy magányos férfi lövöldözni kezd, és a mészárlásnak csak Laura villámgyors közbelépése vet véget.

Az incidensben azonban Andy-nek épp az anyja viselkedése a leggyanúsabb. Vajon miért hord össze a sokk hatására olyan különös dolgokat? Miért ragaszkodik hozzá, hogy a lányát Amerika másik végén tudja, és nem mellesleg miért tárol egy nagy bőrönd készpénzt, meg számtalan hamis jogsit egy eldugott helyen álló terepjáróban?

hirdetés

Egy béna szőke, aki mindent túlél

A lány ekkor már sejti, hogy anyja múltjában is ott virít néhány fekete folt, de épp csak belekezd a kutatásba, amikor rádöbben, hogy őt is követik. Laurát eközben hősként ünneplik, és megküzd a levakarhatatlan média figyelmével is - tudja, hamarosan menekülnie kell, ha nem akarja, hogy rábukkanjanak a régóta lesben álló ellenségei.

Mindez baromi izgalmas lehetne, az első két-három rész mégis éber kómába ejt. A sztori kezdetben Andy útjára fókuszál, a bárok és motelek közt bóklászó szőkeség azonban olyan színészi játékkal kápráztat el, amihez képest Steven Seagal a mikroexpressziók nagymestere.

Heathcote repertoárja kimerül a szájtátásban és a szemmeresztgetésben. Attól pedig kifejezetten kinyílik a bicska a zsebemben, hogy a saját lábában is elbotló Andy - akivel eddig még azonosulnék is - az ellenséges erők csomagtartójába is úgy veti magát, hogy még ő lesz az egyetlen túlélő a végén. Értem én, hogy a főhősünkre szükség van, de azért néha legalább a haja szála meggörbülhetne a hihetőség kedvéért.

Az eközben felbukkanó mellékszereplők közt akadnak jóakarók és gonosztevők egyaránt. Valahogy mégis tök hidegen hagynak, mert egyikük sem kap elég képernyőidőt. Nem világos előttem, hogy Karin Slaughter könyvével, vagy ezzel a filmes adaptációval van-e gond, mindenesetre árnyaltabb karakterekre lenne szükség, hogy legyen miért szeretni vagy utálni bárkit is.

Esélyt sem ad a katarzisra

A történet közepe táján körvonalazódik, hogy mindennek köze van egy zsarnok apa ellen szőtt összeesküvéshez. Egyesek belesodródtak, míg mások fanatikusan hisznek benne, ám a következmények mindannyiuk életét megpecsételik.

Sajnos itt is kartonpapír-figurákat kapunk, ilyen a gonosz gyógyszermágnás lánya, Jane, aki összejön Nickkel, a rendszerellenes lázadóval. A spoilerveszély miatt nem térnék ki rá, ők hogy kerülnek a képbe.

Nickről kiderül, hogy nem a legpozitívabb figura, ám ez a karakter is csak akkor működne jól, ha előzőleg sikerült volna Jane-nel együtt a szívünkbe zárnunk. Így azonban nem értjük, mi vonzza a csajt ehhez a favágószakállas, eszelős tekintetű Charles Manson-imitátorhoz. Nem, kedves forgatókönyvíró, nem elég, ha valaki közli Jane-nel, hogy Nicket “imádni fogja”. Ettől még nem fogja imádni a néző is! Ahhoz korrekt jellemábrázolásra lenne szükség.

A sorozatnak vannak határozottan jó momentumai. Ilyen például az a konferencia, ahol a közgazdász professzorasszony helyére beépített ember kerül, majd az események tragikus fordulatot vesznek. És ilyen az apa ellen lázadó tesók véd- és dacszövetsége is, ami több érzelmet vált ki, mint Andy összes tépelődése nyolc epizódon keresztül.

A forgatókönyvíró azonban halmozza a nevetséges dramaturgiai malőröket, vagy legalábbis nem korrigálja, ami a könyvben félremehetett. Már-már amatőr húzásnak hat, hogy a hősünk csak akkor idézi fel a gyerekkori emlékeit, amikor egy bizonyos helyszínre érkezik. Így párhuzamosan fut a jelen és múlt, ahelyett, hogy a sorozat itt-ott elhintve csigázna a flashbackekkel. Hiába találkoznak azok, akiknek végig talákozniuk kellett volna, ráadásul ott, ahol utoljára látták egymást - esély sincs egy katartikus lezárásra.

Mindezért igazán nem Toni Collette-t terheli a felelősség. Róla még mindig nem döntöttem el, hogy kiváló színésznő, vagy csak az arcberendezése ideális négy-öt negatív érzelem váltogatásához. Mindenesetre az ő alakításának köszönhetően valahogy elgurul a sorozat.

A drazsékra visszatérve: az Azt hittem, ismerlek nem hányás és nem is almáspite, hanem leginkább olyan vízízű. Fogyasztható, még tápértéke is van, épp csak nyomot sem hagy maga után.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
KULT
A Balaton Sound 2022-ben, két év kihagyás után végre visszatér
Idén ismét megrendezik az egyik legmenőbb tóparti fesztivált, a Balaton Soundot. Összegyűjtöttünk mindent, amit érdemes tudnod, mielőtt beleveted magad a buli – és a Balaton – hullámaiba.

Link másolása

hirdetés

A Balaton Sound helyszíne

Európa egyik legnagyobb és legszínesebb szabadtéri elektronikus zenei fesztiválja. A rendezvényt 2007 óta, minden év júliusában tartják Zamárdiban, a Balaton déli partján, közvetlenül a tóparton.

Esténként a leghíresebb és legizgalmasabb DJ és előadók lépnek fel, de a vízpart napközben is bőven nyújt szórakozási lehetőséget.A különféle Balatonsound jegyek már kaphatóak

Balaton Sound 2022 - időpont

A koronavírus-járvány miatti két éves kényszerkihagyás után idén nyáron június 29. és július 2. között ismét lesz Balaton Sound.

Balaton Sound 2022 fellépők és sztárok

A szervezők most is mindent megtettek, hogy színes, változatos legyen a program.

"A kezdetektől arra törekedtünk, hogy a szolgáltatások, a látvány és a zenei felhozatal egyaránt nemzetközi mércével mérve is a legjobbak közé sorolja a fesztiválunkat. Ennek jegyében a két kihagyott év után olyan visszatérést terveztünk, ami felejthetetlen lesz a fesztiválbeach történetében"

– mondta Fülöp Zoltán, a Balaton Sound főszervezője.

hirdetés

A fellépők között lesz több igazi nagyágyú, illetve visszatérnek régi kedvencek is. Eljönnek olyan nagy nevek, mint például Martin Garrix, Dimitri Vegas & Like Mike vagy Timmy Trumpet is, de láthatod például Sven Vath, Yellow Claw, Loco Dice, Marsmello, Alesso produkcióját is.

Idén is többen debütálnak a Soundon, többek között a kazah, vasúti mérnökből lett Grammy–díjas dj, Imanbek, a Dj Mag top 100 világranglistán negyedik helyéig menetelő Alok vagy a brit awards díjazott Becky Hill.

A hazai zenei világból pedig a Follow The Flow, Majka és Curtis, a Wellhello és Lofti Begi is képviselteti magát.

A fellépők részletes névsorát ITT olvashatod.a Balaton Sound 2022 fellépőinek listája

A színpadok napi bontását ITT találod.

A honlapon az egyes fellépőkről külön információt is találsz. Klipet nézhetsz tőlük, vagy a legkedveltebb számaikat is hallhatod. Az előadók hivatalos közösségi oldalait is összeszedték neked, így alaposan felkészülhetsz vagy ráhangolódhatsz egy-egy koncertre. Például Martin Garrix oldala így néz ki.

Balaton Sound jegyek 2022

Balaton Sound jegy árak

- Napijegyek: 28.900,- Ft

- VIP napijegyek: 57.900,- Ft

Balaton Sound bérlet árak

- 3 napos: 75.900,- Ft

- 3 napos: VIP: 111.500,- Ft

- 4 napos: 85.900,- Ft

- 4 napos VIP: 125.500,- Ft

VIP UPGRADE: 36.900,- Ft-tól

A kedvezményes árú jegyeket korlátozott ideig tudod megvenni.

A részletes árakat, szolgáltatásokat, camping- és fesztiváltranszfereket ITT találod.

A jegyekkel kapcsolatos kérdésekben sok hasznos tudnivalót ITT találsz

A 2022-es Balaton Sound szállásokhoz...

...hasznos és praktikus TIPPEK itt olvashatók.az idei Balaton Sound időpontja

Mit kínál még a Balaton Sound?

A zamárdi fesztivál exkluzív VIP helyszínei, a Main Stage VIP, a The VIP Shore és az Elrow VIP fantasztikus, exkluzív szolgáltatásokkal és bulikkal várnak és közvetlen rálátást biztosítanak a színpadra.

A különleges Boat Partyn a fantasztikus balatoni panorámával körbevéve bulizhatsz a külföldi sztár DJ-k zenéire.

A finom ételek kedvelőire is gondolnak, rengeteg ínycsiklandó finomsággal várnak a húsos ételektől kezdve a vegetáriánusig bármit megtalálsz.

Bővebb információk a Balaton Soundról ITT találhatók.

Ilyen volt a Balaton Sound fesztiválhangulat 2019-ben:

Az idei Balaton Soundra jegyek már kaphatóak

Balaton Sound - a díjnyertes fesztivál

Tudtad? A Balaton Sound színvonalát a szakma is elismerte, a 2012-es fesztivál 2013 elején elnyerte a rangos European Festivals Award kitüntetést a legjobb közepes méretű fesztivál kategóriában.

A látogatottsága is folyamatosan nőtt, 2016-ban 157 000-en, 2018-ban 165 000-en, 2019-ben pedig már 172 000-en buliztak a Soundon, és mindegyik újabb rekordot is jelentett a fesztivál eddigi történetében.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
KULT
A Rovatból
hirdetés
A Király visszatér – Az Elvis-film egy izzadt, eszelős mestermű
Na ilyen életrajzi filmet sem láttunk még – Baz Luhrmann fogta a műfajt, bedarálta, és elénk szórta eddig nem látott, ékkövekként csillogó darabokban.

Link másolása

hirdetés

Las Vegas, Hound Dog, Jailhouse Rock, Graceland, flitter, barkó, lábrázás – Elvis Presley-t mindenki ismeri. Megkerülhetetlen jelenség az egyetemes zenetörténetben. Persze akadtak filmjei is, nem is kevés (1956 és 1969 között 31 mozifilmet forgatott), de a mozgóképes öröksége a nyomába sem ér a zeneinek.

Elvis egy jó 25 éves csodás karrier után 1977-ben, 42 éves korában hunyt el szívrohamban, a halál valódi okáról azonban vita folyik.

Egyesek szerint a szíve volt gyenge, mások a gyógyszerfüggőségére gyanakszanak, illetve akadnak olyanok is, akik szerint menedzsere, Tom Parker ezredes az oka annak, hogy a Király ilyen kevés ideig lehetett köztünk.

Ez utóbbi feltevést járja körül a 2013-as A nagy Gatsby óta először alkotó Baz Luhrmann (Kötelező táncok, Rómeó és Júlia, Moulin Rouge!, Ausztrália), az ő látomásában ugyanis Elvis (Austin Butler) és az ezredes (Tom Hanks) kapcsolata van a középpontban. És már itt elöljáróban fontos leszögezni, hogy Luhrmanntól senki ne várjon egy szokványos életrajzi filmet. Az Elvis nem olyan, mint pl. a Ray (2004), A nyughatatlan (2005), a Piaf (2007), a Bohém rapszódia (2018) vagy a Respect (2021), de még csak nem is olyan musicalmegközelítéses, mint a Rocketman (2019). A különbség, a mássága pedig nem a sztori kapcsán ütközik ki, hiszen az Elvis is egy semmiből érkezett tehetség felemelkedéséről, magánéleti és szakmai örömeiről és zűrjeiről, adott esetben bukásáról és nagy visszatéréséről szól.

A forma az, ami igazán különlegessé, egyedivé és reformerré teszi Baz Luhrmann filmjét. Ebben pedig egyértelműen a rendező személye a „ludas”, az ausztrál szakinak ugyanis messziről felismerhető stílusa van.

Bizony, akadnak direktorok, akiknek elég ránézni a filmjeire, és máris beazonosítható a készítője. Többek között Wes Anderson, Jean-Pierre Jeunet, David Lynch és Tim Burton is közéjük tartoznak, de Luhrmann is régóta tagja ennek a klubnak.

Ő nem elégszik meg azzal, hogy szimplán egymás után vágja a felvett jeleneteket, sőt azzal sem, hogy szimplán felvegye azokat.

hirdetés
Az ő extravagáns kamerakezelése, vágása, montázsai, áttűnései és dramaturgiája még egy karburátorfúvókák típusairól szóló előadást is sodróvá és izgalmassá varázsolnának, képzelhetjük, milyen hatást érnek el egy olyan, alapvetően érdekes sztorival, mint amilyen Elvis Presley élete.

Mert bizony Elvis élete sem volt fenékig tejfel, erre viszonylag rövid életútjából is következtethettünk, a Parker ezredessel való viszonyát azonban sokan nem ismerték. Tom Parker volt ugyanis az, aki sztárt faragott az énekesből, ő irányította a dolgokat a háttérből az egész karrierje alatt, ezzel együtt pedig Elvis életére is óriási hatással volt. A Király halála után azonban súlyos visszaélések derültek ki a menedzserrel kapcsolatban, (aki egyébként nem volt sem ezredes, sem Tom, de még Parker sem, csupán egy illegális holland bevándorló), aki Presley bevételeinek 50%-át lenyúlta.

A film egyértelmű kizsigerelőként mutatja be Parkert, a durván elmaszkírozott, megkövérített, szinte felismerhetetlen Tom Hanks pedig talán sosem játszott még ennyire antipatikus karaktert, de (nem túl nagy meglepetés) ezúttal is nagyot alakít, ott lesz a helye jövőre a legjobb férfi mellékszereplők Oscar-jelöltjei közt. Ahogyan a címszereplő Austin Butlernek is kijárna egy nomináció, aki igazi sztárcsináló szerepet fogott ki az Elvisszel. A 30 éves színész amúgy nem ismeretlen az iparban, hiszen olyan filmekben és sorozatokban tűnt fel 2007-ben startolt pályafutása óta, mint pl. a Derült égből család, A zöld íjász, az Ufók a padláson, a Carrie naplója, A holtak nem halnak meg, de említhetjük eddigi leghíresebb szerepét is: ő volt Quentin Tarantino Volt egyszer egy... Hollywoodjának gyilkos hajlamú, Manson-szektás Tex Watsonja.

Butler pedig alaposan meghálálta a belé vetett bizalmat, széles spektrumon mozgó alakításával a nézők elé veti a Királyt minden hibájával és erényével együtt.

Olyan közel hozza hozzánk a rock and roll-császárt, amennyire csak lehetséges, a finálé-beli fellépésénél pedig ember legyen a talpán, aki kibírja könnyek nélkül.

Ha negatív kritika érheti az Elvist, az talán a játékidejével hozható összefüggésbe, a 160 percet ugyanis meg fogjuk érezni. Na nem az első kétharmadban, abban ugyanis kifogástalanul működik a Luhrmann-mágia, az ide-oda ugráló idősíkok, helyszínek és események cunamijában azt sem tudjuk, hova kapjuk a fejünket. A végére azonban megtörik a lendület, és komótosabb képsorokban nézhetjük Elvis leépülését. E lassabb szcénákat viszont végül helyre rakja a lezárás érzelmi töltete, így egészében egy kivételes élménnyel lehetünk gazdagabbak. Az Elvis méltán lehet majd ott 2022 filmes nagyjai közt.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
KULT
Egyetlen karszalaggal lehet végiglátogatni a Múzeumok éjszakája rendezvényeit vasárnap hajnalig
Országszerte mintegy 430 helyszínen több mint 2500 programmal zajlik szombat délutántól vasárnap hajnalig a 20. Múzeumok éjszakája, amely idén az Újragombolt hagyományok szlogen köré épül.

Link másolása

hirdetés

A rendezvénysorozat országos megnyitóján, a Néprajzi Múzeumban Csák János kulturális és innovációs miniszter emlékeztetett arra, hogy az intézmény nemrég költözhetett be világszínvonalú új otthonába.

Ez a múzeum egyfelől tárgyak gyűjteménye, hiszen Magyarország és a világ kulturális örökségéhez tartozó műalkotásokat őriz, de ennél több: egyben szórakozási lehetőség és kreatív hely is - jegyezte meg.

Csák János elmondta, a Múzeumok éjszakáján a látogatók együtt ünnepelhetik a kultúrát, csodálhatják meg a műalkotásokat és a technikai vívmányokat, továbbá a változatos programokon magukba szívhatják a régi korokkal való találkozás szellemiségét.

A Múzeumok éjszakája idén az Újragombolt hagyományok szlogen köré épül, ráirányítva a figyelmet arra, hogy a klasszikus kultúra olyan képviselői, mint a múzeumok is, fel tudják venni a versenyt a könnyebben fogyasztható szórakozási lehetőségekkel - közölte a miniszter.

Kemecsi Lajos, a Néprajzi Múzeum főigazgatója hangsúlyozta: ezen a napon több száz magyarországi múzeum kora délutántól késő éjszakáig színes eseményekkel várja az érdeklődőket.

hirdetés

Részletes programajánlónkat itt olvashatjátok:

A Néprajzi Múzeum májusban megnyílt új otthona először szerepel a Múzeumok éjszakája helyszínei között. Az épületet és a tetőkertet a tervező vagy a főigazgató vezetésével is fel lehet fedezni, a tárlatokat pedig a kurátorok mellett Taraczky Dániel látványtervező is bemutatja.

Külön is bemutatkoznak a Kerámiatér amerikai és afrikai kerámiái, ugyanitt korhatáros tárlatvezetésen is részt vehetnek a "karikás tartalmak" iránt érdeklődők. Meglepetésprogrammal készül a Willany Leó improvizációs táncműhely, Sőregi Anna népdalénekes, Lajtha László fonográfos gyűjtéseinek feldolgozói, valamint a Mugunghwa táncegyüttes. Ezen az éjszakán látogathatóvá válik a készülő állandó kiállítás látványos része, egy hatméteres adatszobor is.

A gyerekeket már 15 órától várja a múzeum. A nekik szóló programok sorát dzsesszjátszótér nyitja Dés Andrással és zenekarával, majd lampionkészítés, vajangbábok, fényfestés, népi játékok, mesterségek, manganaptár-készítés, filmvetítés, emlékfotó, beszélgetések is lesznek.

A Múzeumok éjszakája idei kiemelt helyszíne Szolnok, ahol több mint harminc helyen készülnek különleges programokkal.

Budapesten a programban részt vevő helyszíneket egyetlen karszalaggal lehet végiglátogatni, amely idén nem érvényes a tömegközlekedési eszközökön, csak a múzeumi körjáratokon.

A Múzeumok éjszakája teljes, országos programja a www.muzej.hu linken elérhető.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
KULT
Eltűnt a Besúgó az HBO Maxról, de nem ez az egyetlen széria, ami elérhetetlen
Köddé vált az Aranyélet 3. évada, és több más európai, illetve amerikai gyártású sorozat is.

Link másolása

hirdetés

Áprilisban és májusban is a Besúgó volt az HBO Max legnépszerűbb tartalma itthon. Ennek ellenére szerdára minden előzmény nélkül kikerült a szolgáltató kínálatából a magyar gyártású sorozat - szúrta ki Kreatív.

A lap szerint azonban nem ez volt az egyetlen széria, ami elérhetetlenné vált,

ugyanerre a sorsa jutott többek között az Időbevándorlók két évada, a Szexi svédek és a szintén magyar gyártású Aranyélet 3. évada is.

Sőt, az európai gyártású produkciók mellett köddé váltak amerikai sorozatok is, mint például a Vinyl, a Run vagy a Mrs. Fletcher.

A Kreatív megkereste a Warner Bros. Discovery, az HBO Max tulajdonosának hazai PR managerét az ügyben. Pinczés-Pressing Ádám válaszában azt írta:

„Az HBO Max és a Discovery+ összeolvadásának előkészítéseként zajlik a két platform elemzése és a végső szolgáltatás kialakítása. Ennek a folyamatnak a része, hogy egyes tartalmak lekerülnek a felületekről.”

A lap megkereste a Besúgó alkotóit is, de ők nem akarták kommentálni az esetet.

hirdetés

A Kreatív szerint a lépés nem logikus, hiszen több olyan saját gyártású, friss sorozatról van szó, amelyeket az HBO Max és riválisai is kiemelten kezelnek, jó helyekre tesznek, hiszen ezek saját megrendeléseik, érdekükben áll a sikerük, nézettségük.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: