KULT
A Rovatból

„Az egyetlen csávó vagy az egész országban, aki a Gyere kislányra elkezd sírni” - megnéztük az X-Faktor döntőjét

Nem várt fordulatokat hozott az utolsó adás, akit győztesnek vártam, harmadik lett, és az nyert, akire azt hittem, elsőként búcsuzik,


A finálé nyitányaként Gáspár Laci két kiesett mentorával, Szabó Bencével és Toldi Sándorral vadonatúj, saját karácsonyi dalát énekelte, ezzel mintegy megalapozva a műsor hangulatát.

A dal megtalálható a YouTube-on is, bár klip még nem készült hozzá. További különbség, hogy a videomegosztón hallható változatban Sárközi Roland is közreműködik.

Adásról adásra zajlik a "ki hány nővel jön be" című műsor a színpadon Pápai Joci és Miller Dávid között. A döntőre csavartak még egyet a sztorin, most ugyanis Szépréthy Roland vonult be a hölgyekkel a Maszkban híressé vált Cuban Pete című dalra. Aztán a Joci és Dávid közt kitört cicaharc után végre érdemben is elkezdődhetett a döntő.

Ezen az estén a három versenyben maradt versenyző összesen három produkcióval készült: egy új versenydallal, duettet énekeltek a mentorukkal, valamint még egyszer elénekelhették a legsikeresebb produkciójukat - de ez utóbbira már csak kettőjüknek nyílt lehetősége, mivel az egyik versenyző az első két produkció után kiesett.

Érkeztek a mentorok, gondolom senkit nem lep meg, hogy mindenki a saját versenyzője győzelmét jósolta. Laci úgy vélte, azért kell Sárközi Rolandnak győzni, mert ő a legjobb énekes. Majka mindjárt az elején egész komoly lobbizásba kezdett az Éberkóma javára. Valkusz Milán inkább élvezni akarta a döntőt, Tóth Andi pedig énekesnőként annak örült volna legjobban, ha a legjobb énekes nyer - nyilván Sárközi Rolandra célozva.

Aztán megtudtuk, hogy a múlt héten kiesett Ziliczki Nóra kapta a legsokoldalúbb előadó különdíját, egy kétszemélyes törökországi nyaralást.

Fehér Krisztián lépett színpadra elsőként Álomkép című dalával. Kisvideójában kesergett egy sort azon, hogy mennyire mélyen hatott rá Majka kritikája az előző adásban - a rapper felhívta rá a figyelmét, hogy a hirtelen jött népszerűség nem fog örökké tartani, ha a műsor után is szeretne a szakmában maradni, azért Krisztiánnak bizony keményen dolgoznia kell.

Az éneklése most sem volt a topon, a dal nem volt rossz, de nem is volt forradalmian más, mint bármi, amit eddig hallottunk. Laci egyszerre szórakozott, de meg is hatódott, mert a dal a saját pályakezdésére emlékeztette.

“Nagyon jól megírtad, én nem tudnám így megírni.”

A mentoroknak különösen az tetszett, hogy Krisztián nem csajozni akar, hanem ahogy énekelte: “egy szép asszonyt szeretnék”. Bár Majka bíztatta, hogy még fiatal, ne engedje el a csajozást, az asszony ráér később is. Milán megköszönt mindent Krisztiánnak, főleg, hogy úgy érzi, rajta keresztül kicsit újra megtalálta önmagát is.

Következett az Éberkóma, akiket Majka elvitt ebédelni, és mintegy mellékesen meghívta őket, hogy lépjenek fel vele az Arénában a koncertjén.

Ahogy megszokhattuk, új számmal érkeztek, a címe Sorry. Milán szerint az Éberkóma pontosan azt hozta, amit szeretett volna, hogy elfelejthesse a versenyt, és csak élvezhesse a produkciókat.

Laci annyira nem bulizott jót, nem tetszett neki a szám. Nem fogta meg. Nem értette a szöveget, bár mint mondta, lehet, hogy ő már nagyon boomer. (Akkor mit szóljak én.) Illetve ismét felrótta, ahogy a vokállal megtámogatták a fiúkat. Persze borítékolható volt, hogy Majka ugrani fog rá, és kicsit össze is vesztek. Tóth Andinak viszont nagyon tetszett a produkció.

“Mindig olyan érzésem van, mintha több időtök lenne ezt a produkciót a színpadra lenni, pedig nem.”

A következő produkció előtt Miller Dávid bejelentette, hogy jövőre nem csak X-Faktor lesz, hanem érkezik a Csillag születik is. 12 évvel ezelőtt láthattuk utoljára a felturbózott Ki mit tudot, és leginkább Puzsér Róbert feltűnése tette emlékezetessé, aki zsűritag volt. Aztán jó időre nem láthattunk hasonlót, leszámítva egy 2015-ös próbálkozást a Got Talent formátummal, de ezek szerint több fantáziát látnak a saját fejlesztésű műsorban. Ezeknek a műsoroknak az a nehézsége, hogy bár elvileg minden produkcióval lehet jelentkezni, igazán nagy, tartós sikert ott is az énekesek tudnak elérni.

Na de ez a jövő zenéje, az X-Faktorban Sárközi Roland következett a Yesterday című Beatles-slágerrel. Talán egyszer régen, a Megasztárban volt Beatles-hét (pont Gáspár Laci évadában), de ezt leszámítva a Bealtes ritkán szerepel a hazai tehetségkutatók repertoárjában.

Roland szépen elénekelte, bár nem volt extrán különleges produkció. Hangilag rendben volt, jól is épült, de nekem mégis az volt az érzésem, hogy egy “sima” szép dalt csináltak a popzene egyik legszívbemarkolóbb slágeréből.

Ehhez a dalhoz elsősorban nem is nagy hang, hanem egy Paul McCartney-szintű egyéniség kell.

A mentoroknak összességében tetszett. Majka kihasználta a lehetőséget, hogy a korábbi vitájukra visszatérve odaszúrjon egyet Lacinak a vokál kapcsán, így megint az ő disputájukról szólt a műsor.

Következtek a mentorduettek, ezúttal Majkáék kezdték a kört a Belehalokkal. Ezt a dalt egyébként is szeretem, és Dezső Balázs remixe is jól sikerült. Az Éberkómának nem kellett kicsit sem keresnie a helyét a számban, flottul belesimultak.

A mentorok most nem mondtak véleményt, gondolom részben tapintatból - ne kritizálják a mentor kollégát - de azért is, mert mint látható volt a totálokban, Milán már nem ült a helyén. Nyilván készült a közös produkcióra.

Milán és mentoráltja két nap alatt rakta össze a dalt, a hip-hopot próbálták vegyíteni Krisztián stílusával. Bevallom, nekem ez tetszett legjobban eddig Krisztián produkciói közül, ami nyilván sokban Milánnak közreműködésének is köszönhető.

Marics Peti helyében én kezdenék aggódni.

Az utolsó duettben Gáspár Laci és Sárközi Roland Laci Bolond vagyok című slágerét énekelte. Én a döntőbe valami ütősebb dalt választottam volna, amiben nagyot lehet énekelni, de hát mit értek én hozzá. Pápai Joci közlése szerint ez a “cigány rocky”. Laci elmondta, hogy hét év alatt most élvezte legjobban a közös munkát.

Elérkezett a pillanat, amikor lezárták a szavazást, és kiderült, ki lesz az X-Faktor idei évadának harmadik helyezettje. Én ezen a poszton Krisztián kiesésére számítottam, mert bár Milánnal jók voltak, gyengébb előadónak tartom a másik két versenyzőnél. De tévedtem, Miller Dávid elsőként Krisztián nevét mondta a továbbjutók között.

Felhagytam a tippelgetéssel, ebben a műsorban azt hiszem, egyszer sem jöttek be a jóslataim.

Roland vagy Éberkóma, ez volt a kérdés. Végül Sárközi Roland örülhetett, a rapkvintett számára ért véget a műsor. Majoros Péter zárszóként megjegyezte, hogy fogalma sincs, hogy tudták volna végigtolni az utolsó hetek hajtását, ha neki egynél több versenyzővel kell foglalkoznia, és biztos benne, hogy az Éber kóma maradandót fog alkotni.

Ők is kaptak különdíjat: ők léphetnek fel jövőre a Sziget Fesztiválon.

Az utolsó körben újra indították nulláról a szavazatokat. A versenyzők legnagyobb sikerükkel léptek színpadra. Szerintem senki számára nem lehetett kérdés, hogy Fehér Krisztián a Gyere kislányt énekelte el újra, és az sem meglepő, hogy megint nagyon jó volt, sőt jobb, hiszen Kriszitán is fejlődött az elmúlt hónapokban, és a körítés is sokkal profibb volt, mint a válogatón.

Laci nagyon megdicsérte, biztos benne, hogy Milán, G.W.M. segítségével Krisztián még sokra viheti.

Majka amikor megtudta, hogy Krisztián ezt a dalt fogja énekelni, úgy érezte, a többieknek kár is elindulni. Hozzátette, hogy Krisztián ma este volt a legjobb. Andi is egyetértett, szerinte Krisztián nem a műsort, hanem az egész országot nyerte meg. Milán nagyon meghatódott, nehezen találta a szavakat. Dávid meg is jegyezte:

“Drága, Miló,... szerintem az egyetlen csávó vagy az egész országban, aki a Gyere kislányra elkezd sírni.”

Sárközi Rolandék sem bíztak semmit a véletlenre, a My Wayt választották utolsó számnak. Roland most is nagyszerűen énekelte. Andi szerint ő fejlődött a legtöbbet, a mentor hölgy egy győztes produkciót látott. Majka továbbment:

“Te, haver, Las Vegas-i show vagy.”

Milán is elismerte, hogy Roli világszinten énekel. Laci úgy érzi, ő látta meg a válogatón egyedül Rolandban, hogy mi van benne. Szerinte neki nagyobb szüksége van a győzelemre, mert Krisztián már jó úton van, de Roland műfajával sokkal nehezebb érvényesülni. Sőt, szerinte Roland érdemli meg a győzelmet.

A mentorok az utolsó szó jogán mind elmondták, mennyire jó és egyben nehéz volt ez az évad. Laci persze már rutinos, de rajta kívül mindenkinek ez volt az első X-Faktora mentorként.

Tényleg már csak az eredményhirdetés maradt hátra, a szokásos időhúzás után kiderült, hogy 2024-ben az X-Faktor győztese Fehér Krisztián. Ennek örömére még egyszer meghallgathattuk a Gyere kislányt. Krisztián nyereménye 36 millió forint.

Véget ért a móka (és az évad) mára, de lesz jövőre is X-Faktor. Az új mentorok szerintem beváltották a hozzájuk fűzött reményeket, bár Milán eleinte nem találta a helyét. A legtöbbször Tóth Andival tudtam egyetérteni, de Majka is meglepően jól vette az akadályt.

Maradjatok így, mondanám nekik, de hogy tényleg marad-e ez a mentorcsapat, az a jövő zenéje.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Ezt mindenki várta: Majka megszólalt a Csurran, cseppen viharos sikeréről, pár dolgot tisztába tett a rapper
Nem kíván politikai oldalakhoz sorolni – magyarázza az új számát Majka. Azt írja, a teljes politikai elitet kritikusan kezeli, a zenéje pedig mindenkinek szól.


„Néhány gondolat a dalhoz” – ezzel osztott meg Majka egy Facebook-posztot, amiben az új számáról, a Csurran, cseppenről ír.

„Az általam képviselt műfaj sajátossága, hogy kritizál, görbe tükröt tart. De a nóta elsősorban a szórakoztatásra született. Legalábbis én azért írtam. Ahogy a többit is”

– fogalmaz az előadó. Hozzáteszi:

„Ahogy eddig, ezután sem kívánok politikai oldalakhoz sorolni (nem is járulok hozzá a dal ilyen felhasználásához). Komoly kritikával kezelem a teljes politikai elitet.”

A posztban arról ír, fontosnak tartja a párbeszédet, azt pedig természetesnek tartja, ha másokról véleményt formál valaki.

„A hergeléssel, uszítással ugyanakkor nem tudok azonosulni, pláne kikérem magamnak, ha valaki megkérdőjelezi a magyarságomat az egyetnemértés miatt”

– folytatja. Megjegyzi, hogy „évtizedek óta a showbizniszben dolgozik”, így ezen a téren már „megedződött”. A posztot azzal zárja:

„Klassz lenne, ha ez a fajta primitívség eltűnne a hazai közéletből, oldalaktól függetlenül. Az én zeném továbbra is mindenkinek szól. Oldalaktól függetlenül. Én mindig Majka leszek… Oldalaktól függetlenül.”


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
„A klip pusztító a Fidesz számára” - Majka új klipje már most óriásit ment, 3 milliónál is többen látták 65 óra alatt
Majka nagyon ráérzett valamire: éppen hogy megjelent, de máris több milliószor játszották már le a Csurran, cseppen című klipet.


Majka a hétvégén új klippel jelentkezett, ami máris hatalmas nézettséget produkált. A rapper hétfőn közösségi oldalán osztotta meg a hírt:

„65 óra alatt elértük a 3.000.000 megtekintést!”

Majka a Csurran, cseppen című klipjében Bindzsisztán korrupt miniszterelnökeként egy igazságszérium hatására kitálal az uralkodásáról, és bevallja, hogy minden, amit tett, csak a pénzről szólt.

A klip politikai áthallásai miatt rengetegen felfigyeltek rá – a TV2-vel például szóváltásba is került miatta az előadó. Erről itt írtunk:

A klipről beszélt nemrég az ATV Start című műsorában Nagy Attila Tibor politikai elemző is. Nagy szerint „a klip pusztító a Fidesz számára”:

„A Fidesz az elmúlt 15 évben nagyon sokat tett azért, hogy a kulturális intézmények élére is az ő emberei kerüljenek, hogy az emberek gondolkodását a kultúráról, a művészetről a fideszes narratíva befolyásolja. Majka videója nagyon csúnyán belerondít ebbe a képbe, apaszthatja a rendszer kulturális beágyazottságát a fiatalok és a fiatalabb középkorúak körében.”

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
Deák Dániel is megszólalt Majka új daláról: Ez a showbiznisz, ebből lehet sok pénzt csinálni
A Megafon megmondó embere úgy látja, hogy a jobboldalon sokakat megdöbbentett a rapper kormánykritikus száma.


Felrobbantotta a YouTube-ot Majka legújabb dalának videoklipje, a Csurran, cseppen, amelyben a zenész Bindzsisztán korrupt miniszterelnökeként ad interjút, miután igazságmondó szérumot itattak vele.

A videó múlt héten pénteken jelent meg a YouTube-on, és

hétfő délelőtt már több mint 2,7 milliós nézettségénél jár.

A kormányközeli médiumok körében azonban nem lett népszerű az ózdi rapper új dala. Később az Origo és a Tények is beleállt Majkába egy Donald Trumppal kapcsolatos bejegyzése miatt.

Itt azonban nem állt meg a Csurran, cseppen által a kormányzati nyilvánosságban keltett a hullámverés. A témában azóta megszólalt Deák Dániel, a Megafon egyik fő megmondó embere is.

„Látom, hogy a jobboldalon sokakat megdöbbentett Majka legújabb kormánykritikus száma. Nem kell. Ez a showbiznisz. Ebből lehet sok pénzt csinálni”

- írta Deák a Facebook-oldalán. Szerinte Amerikában ugyanezt láttuk: szinte az összes hollywoodi sztár vagy híres énekes beállt Joe Biden, majd Kamala Harris mögé és Donald Trumpot ostorozta.

„A kampány utolsó napjaiban még Taylor Swift is. És hogy mi történt? Donald Trump fölényesen megnyerte a választást, ugyanis az emberek többsége nem kért a médiaelit és a celebek jelöltjéből. Azt akarták aki békét, biztonságot és normalitást nyújtott nekik.”

Deák szerint vicces, hogy a rapper most ugyanazt mondja még Trumpról is, mint amit az amerikai társai. Majka ugyanis korábban azt írta egy bejegyzésben, hogy élete egyik legnagyobb csalódása volt, mikor Amerika először megválasztotta elnökének Trumpot.

„Hát, el kell keserítenem a művészurat, lesz még sok ilyen csalódása, például 2026-ban. Addig is, jó koncertezést, sok bevételt!”

- üzente a Megafon megmondóembere.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Az anyja elrabolta őt, 12 évesen prostit játszott, és félreértésből hívta a férjére, Josh Brolinra a rendőröket – Diane Lane 60 éves
Számos sikerrel a háta mögött elgondolkodott azon, hogy neki való-e a színészet, vagy csak az apja erőltette rá az egészet. Végül a visszatérés mellett döntött, és generációjának egyik legismertebb sztárja lett.


Diane Lane 1965. január 22-én született New Yorkban. Édesanyja, Colleen Leigh Farrington egy éjszakai klub énekesnője volt, illetve a Hónap Playmate-je a Playboy magazin 1957. októberi számában. Apja, Burton Eugene Lane drámatanárként dolgozott, a színész-rendező John Cassavetesszel közösen vezetett egy színészi műhelyt, de taxisofőrködött is, később pedig humán tudományokat tanított a New York-i City College-ban.

Diane mindössze 13 napos volt, amikor a szülei elváltak. Colleené volt az elsődleges felügyeleti jog, így vele volt egészen hatéves koráig. Az anyja ezután Georgiába költözött, a kislány azonban New Yorkban maradt az apjával. Jó ideig különböző New York-i szállodákban éltek, és Burt gyakran vitte magával a kicsit dolgozni a taxijában.

Lane-t már egészen kislánykora óta foglalkoztatta a színészkedés, amit az apja is szorgalmazott. Miután Burt észrevette egy színházi társulat hirdetését, amelyben fiatal lányt kerestek, elvitte Diane-t a meghallgatásra, s ő el is nyerte a szerepet.

Burt Lane ezután sok éven át a lánya menedzsereként tevékenykedett, aki 1971-ben szerepelt a Medea című produkcióban, amelyet görögül adtak elő. Lane végül a La Mama társulat tagja lett, és minden nyáron külföldre utazott turnézni. Az ilyen nyári munkák mellett persze továbbra is színpadra lépett New Yorkban. „Egyáltalán nem voltam sztár hatévesen. A sztárság nagyon káros lehet egy fiatal számára. Én szerencsére áldott voltam, amiért az apám a koromat meghaladóan beszélgetett velem mindenről, és arra ösztönzött, hogy ne érezzem magam soha egy darab húsnak, ez pedig nagyszerű volt” – nyilatkozta erről az időszakról.

16 évesen lelépett

Lane színpadi karrierje az 1970-es évek végére leáldozóban volt. Egyik utolsó jelentős színházi szerepét 1977-ben kapta, a Runaways című darabban egy fiatal prostituáltat alakított 12 évesen. A produkciót később Tony-díjra jelölték.

Amikor tinédzser lett, modell akart lenni. Ezt az álmát azonban feladta, amikor Eileen Ford, a híres Ford Modellügynökség feje közölte vele, hogy a nyaka nem elég hosszú a modellkedéshez. Így Lane a filmekre összpontosította a figyelmét. 13 évesen kapta az első munkáját, ami rögtön főszerep lett, ráadásul egy olyan nagynevű rendező filmjében, mint George Roy Hill (Butch Cassidy és a Sundance kölyök, A nagy balhé): ez volt az két Oscar-díjra is jelölt, 1979-es Egy kis romantika. Egy fiatal amerikai lányt alakított, aki a szüleivel Európában nyaral, és beleszeret egy francia srácba. A lány megszökik egy piti bűnöző segítségével, akit Laurence Olivier játszott. Lane elismerő kritikákat kapott az alakításáért, ugyanebben az évben pedig már a Time magazin címlapján szerepelt, amely feltörekvő hollywoodi sztárként emlegette.

Amikor 16 éves lett, kiharcolta a bíróságon a függetlenségét az apjától, és egy hétre Los Angelesbe repült a barátjával, Christopher Atkins színésszel, akivel együtt játszott az 1981-es Child Bride of Short Creek című tévéfilmben. „Meggondolatlan viselkedés volt, ami abból fakadt, hogy túl fiatalon túl sok függetlenséget kaptam” – nyilatkozta később erről. Amikor visszatért New Yorkba, egy barátja családjához költözött, nekik fizetett lakbért. 1981-ben beiratkozott a középiskola levelező tagozatára. Az anyja azonban felkereste, és arra kényszerítette, hogy menjen el vele Georgiába (kvázi elrabolta). Lane és az apja ezért feljelentették Colleent, hat héttel később a lány így újra New Yorkban volt. A következő három évben nem is beszélt az anyjával, de végül kibékültek.

Az első sikerek

Lane színészi karrierje az 1980-as évek elején tovább virágzott. Feltűnt például több, Francis Ford Coppola által rendezett filmben is: A kívülállókban (1983) és a Rablóhalban (1983) is ő volt a női főszereplő, és már ismertebb volt, mint a férfi partnerei (többek között Tom Cruise, Patrick Swayze, Matt Dillon, Rob Lowe, Emilio Estevez, C. Thomas Howell, Ralph Macchio, Mickey Rourke, Nicolas Cage).

A harmadik Coppola-filmje az 1984-es Gengszterek klubja volt, ami kudarcot vallott a kasszáknál és a kritikusoknál is. A legtöbben úgy vélték, Lane nem volt megfelelő a szerepre, hiszen csupán 18 évesen kellett az akkor 35 éves Richard Gere által alakított gengszter barátnőjét játszania.

A Gengszterek klubja elhasalása annyira rosszul esett Lane-nek, hogy néhány évre abbahagyta a színészkedést. Persze akkor már megtehette ezt, mivel többszörös milliomos volt. Abban az időben épp a feltörekvő rockzenésszel, Jon Bon Jovival járt, így inkább elkísérte őt a turnéira, közben pedig elgondolkodott a színészi jövőjén. Későbbi elmondása szerint úgy érezte akkor, hogy csak az apja kényszerítette erre a pályára, és nem volt biztos benne, hogy ő ebben szeretne kiteljesedni. Végül azonban úgy döntött, hogy mégis ez az ő útja, és elkezdett azon dolgozni, hogy újra felépítse a karrierjét.

Küszködés, házasság

Az 1980-as évek vége és az 1990-es évek eleje kemény volt Lane számára. Bár viszonylag folyamatosan dolgozott, a szerepválasztásai sokszor félrementek. Az olyan filmekben játszott szerepek, mint a Lady Beware (1987), a Chicago Blues – A nagyváros (1987), a Love Dream (1988) vagy a Vital Signs (1990) szintén nem a legjobb formáját mutatták. A szakmai nehézségek ellenére legalább a magánélete javult. 1988 októberében hozzáment Christopher Lamberthez, akitől megszületett Eleanor nevű lánya 1993-ban, Lamberttel pedig együtt játszottak a Gyilkosság lólépésben (1992) című krimiben.

Lane ebben az időszakban aztán hozott néhány jó színészi döntést is. Például volt egy mellékszerepe az 1992-es, Robert Downey Jr.-féle Chaplinben, illetve feltűnt az 1993-as Indián nyárban is.

Lane filmes karrierje a kilencvenes évek közepén-végén továbbra is küzdelmekkel volt teli, de az elmondható, hogy egyre nagyobb feltűnést keltő produkciókban játszott. Szerepelt például az 1995-ös Dredd bíróban Sylvester Stallone oldalán. Később elismerte, hogy ez sem volt egy jó döntés. „Az ügynökeim vettek rá, hogy csináljam meg azt a filmet. Azzal hitegettek, hogy nagy ismertséget biztosítana nekem. Én meg erre azt mondtam nekik: »Nézzétek meg Stallone utolsó nyolc filmjét! Mi lett azokkal a nőkkel, akikkel együtt dolgozott?«. Később kirúgta az ügynökeit.

Negyven fölött a csúcson

Ezután szerencsére a felívelés időszaka következett: Lane újra rábólintott egy Francis Ford Coppola-filmre (a negyedikre), az 1996-os Jackre, ami egy kisebb siker lett: a Robin Williams által alakított, gyorsan öregedő kisfiú édesanyját játszotta. Majd szerepet kapott a Gyilkosság a Fehér Házban (1997) című akció-krimiben is Wesley Snipes mellett. Ezután jött 1999-ben a Séta a Holdon című romantikus dráma Viggo Mortensennel és Liev Schreiberrel, amiért már remek kritikákat kapott, s az akkor 34 éves Lane pályája újra egyenesbe állt. 2000-ben szerepelt az év egyik legnagyobb sikerfilmjében, a Viharzónában George Clooney-val és Mark Wahlberggel, 2001-ben pedig Keanu Reeves oldalán tűnt fel az Aranytartalékban.

>Aztán jött a 2002-es év és A hűtlen című erotikus drámája, amelyet Adrian Lyne (Flashdance, 9 és ½ hét, Végzetes vonzerő, Jákob lajtorjája, Tisztességtelen ajánlat, Lolita) rendezett. A karaktere, Connie Sumner egy tehetős, férjezett (újra Richard Gere volt a párja) édesanya, aki egy nap minden különösebb ok nélkül mindent elsöprő viszonyba kezd egy fiatalabb francia férfival (Olivier Martinez).

Lane-t több, prominens díjra is jelölték az alakításáért, többek között megkapta élete első (és eddig egyetlen) Oscar-jelölését is 2003-ban. A hűtlen rendesen feltornázta az ázsióját.

Utána olyan filmekben tűnt fel, mint a Napsütötte Toszkána (2003), a Hollywoodland (2006), a Gyilkosság online (2008), a Hipervándor (2008) vagy (megint csak Gere-rel) az Éjjel a parton (2008).

Megverték, vagy nem verték meg?

S bár Lane karrierje ismét a csúcsra ért, nem félt az üzleti életben is keményen játszani, ha kellett. 2003-ban például több millió dollárra perelte be az Intermedia Film Equities USA-t, amikor a cég szerződést kötött vele a Me Again című film főszerepére, amely azonban soha nem készült el. A kontraktus szerint ugyanis a film elkészülésétől függetlenül ki kellett volna fizetni őt. Az ügyet később peren kívül rendezték.

Ráadásul a magánélete is virágzott ekkoriban. Már majdnem egy évtizede volt egyedülálló anya, miután 1994-ben elvált Christopher Lamberttől, amikor másodszor is férjhez ment (közben csak a rendező Danny Cannonnal járt kb. egy évig, akivel a Dredd bíró forgatásán jött össze). A színész Josh Brolin már évek óta ismerte, majd két év randevúzás után, 2004 augusztusában hozzá is ment feleségül. Ugyanazon év december 20-án Lane kihívta a közös otthonukba a rendőrséget, miután csúnyán összeveszett Brolinnal. A színészt akkor le is tartóztatták családon belüli erőszak vádjával. Diane azonban végül nem emelt vádat, a pár szóvivője pedig csupán egy „félreértésnek” nevezte az esetet. S tán ezt támasztja alá az is, hogy Lane és Brolin ezután több mint nyolc éven egy vérbeli hollywoodi álompárt alkottak. Kb. 11 éve voltak együtt, ebből pedig nyolc és felet házasságban, amikor 2013 januárjában a szakítás mellett döntöttek. A válásukat még ugyanazon év novemberében mondták ki hivatalosan. Közös gyermekük nem született, így Lane-nek megmaradt (a most 31 éves) Eleanor az egyetlen csemetéjének. Illetve egyetlen vér szerintinek, mivel a Brolinnal való házassága alatt örökbe fogadta annak előző frigyéből (Alice Adairrel) származó lányát, Edent.

A Josh Brolinnal való válása óta, vagyis már több mint 11 éve nem nagyon hallani semmit Lane magánéletéről: nemhogy nem ment újra férjhez, még párkapcsolatba sem bonyolódott, legalábbis nem tudni ilyesmiről. Vagyis azóta hivatalosan egyedülálló.

Hatvan fölött is kell

S bár a szerelemben elbukott, a karrierje a 2010-es években, immár 45 év fölött új lendületet kapott. Főként a 2013-as kasszasikerrel, Az acélemberrel, amelyben Superman nevelőanyját, Martha Kentet alakította, s amely révén a DC mozis képregényuniverzum további filmjeiben is feltűnhetett, így a Batman Superman ellen: Az igazság hajnalában (2016), vagy Az Igazság Ligája mozis (2017) és rendezői (2021) verziójában. Persze emellett kisebb, elismert filmek is kötődtek a nevéhez, például a Trumbo (2015), a Mélytorok: A Watergate-sztori (2017), a Pszichoanyu (2018) vagy A vér földje (2020), amelyben a DC-filmek után ismét Kevin Costner játszotta a párját. Ez utóbbi egyébként Lane utolsó egész estés filmje mostanáig, 2021-ben ugyanis átpártolt a sorozatokhoz: olyan szériákban tűnt fel, mint az Extrapolációk, a Viszály vagy legutóbb a tavalyi Talpig férfi. Nem mellesleg pedig ő szinkronizálta Riley anyukáját a két Agymanók-filmben és a nemrég streamingre került Álom Stúdió című sorozatos spin-offjában.

Vagyis elmondható, hogy Diane Lane a hatvanas éveibe lépve is keresett színésznő. Sőt, visszatért a filmekhez, mivel legközelebb az Oscar-jelölt Corpus Christi című lengyel film rendezője, Jan Komasa új thrillerjében, az Anniversaryban lesz látható Kyle Chandler, Zoey Deutch, Dylan O’Brien, Phoebe Dynevor és Mckenna Grace oldalán. Várjuk!


Link másolása
KÖVESS MINKET: