hirdetés
ND85558-2.jpg

Különleges magyar robogó alakíthatja át a városi közlekedést

A Linda nevű jármű egyszerre retró és ultramodern: ’80-as évekre emlékeztető fazonjába napjaink csúcstechnológiáját építik.
Berei Dániel - szmo.hu
2017. szeptember 04.


hirdetés

Budapest egyik legégetőbb problémája, hogy sokkal több autó közlekedik benne, mint amennyit elbír a város. Az állandó dugók egyre elviselhetetlenebbé teszik a közlekedést, a lég- és zajszennyezés miatt pedig egyre egészségtelenebbül töltjük napjainkat.

A problémák megoldására jó irány a tömegközlekedés fejlesztése, a kötött pályás járművek mellett az elektromos és a gázzal működő buszok is élhetőbbé teszik a várost. Jó kezdeményezés a GreenGo, a Bubi, az elektromos taxik, de a modern város felé vezető megoldásokból sosem lehet elég.

Egy ilyen megoldáson dolgozik a Virgo csapata is, ami, ha sikert arat, magyar fejlesztésű, nulla károsanyag-kibocsátású, ultratrendi elektromos robogók szelik majd a várost.

_ND85558_ND85647

Linda visszatér, csak kicsit modernebb

A Virgo (a cég, ami kifejlesztette az iWiW-et és egymilliárdért eladta azt a Telekomnak) által fejlesztett robogó a nevét a ’80-as évek népszerű sorozata után kapta, amiben a főhős, Linda egy sárga Babettával járta a várost és védte meg az embereket a gonosztól.

69733_565563_784x523

Hasonló (csak kisebb kerekű) Babettája volt Lindának is

A retró segédmotor azonban csak hangulatában köszön vissza a 2017-ben prototípussá váló, 2018-tól gyártásba kerülő elektromos motoron, amit Csapó Balázsék fejlesztenek. A Virgo Csoport fps-virgo nevű tagvállalata a webfejlesztés mellett IOT-vel (Dolgok internete - használati tárgyak, amik internethez csatlakoznak) foglalkozó cég ugyanis az egyszerű, letisztult külsőbe elektromos motort tett, aminek a töltésére egészen egyedülálló rendszert talált ki. A járműveket és a töltési rendszert integráló okos városi közlekedési ökoszisztéma a Servo Movement nevet kapta.

(Remélik), a közösségi áramszolgáltatásé a jövő

“Nyugat-Európában és Ázsiában rengeteget áldoznak az elektromos motorokhoz szükséges infrastruktúra kiépítésére. A töltőállomások és a cserélhető akkumulátor azonban tévút lehet. Egyrészt nagyon drága, másrészt mindenki a saját járműivel kompatibilis töltőállomást épít, ami azt jelenti, hogy nem mindenki tudja használni. Ehhez képest mi egyszerűen kihoznánk a háztartások áramát az utcára” - mondja Csapó.

_ND85822
_ND85847

Linda töltőkábele az ülés alatt rejlik

A közösségi árammegosztás lényege, hogy a társasházak, középületek utcai homlokzatára egy internetre kötött lapos dobozt szerelnek, amibe bekötik a ház áramellátását.

A konnektorokat bárki használhatja, telefon- vagy motortöltésre, az autója kiporszívózására, egy utcai büfé üzemeltetésére.

A társasház is profitál ebből: (egy mobilappon keresztül) a felhasználó fizet azért, hogy használhassa a publikus csatlakozókat és a bevétel (ami 50-50% arányban megy a társasházhoz és a rendszert üzemeltető Servo Movementhez) pedig több, mint amennyit a villanyért fizetni kell az áramszolgáltatónak.

Az elképzelés gátja épp az áramszolgáltató lehet, ami jelenleg tiltja, hogy valaki megossza a saját áramát pénzért, ám egy 2017. júliusi törvénymódosításból (ami elektromos autó töltését engedélyezi) a fejlesztők arra következtetnek, hogy ebben lesz pozitív változás. Ha létrejön, sok társasháznak, középületnek, vendéglátóhelynek, kereskedelmi egységnek lesz érdeke ilyen dobozt telepíteni, és akkor rengeteg helyen töltheted az elektromos robogód.

wfkwc

Bal oldalon a fapados módszer, jobb oldalon a Servo ízléses utcai közösségi árammegosztó eszköze

“Tulajdonképpen arról van szó, hogy a társasházból valaki kilógat egy hosszabbítót, amivel te kiporszívózod a kocsid, majd feldobsz érte egy százast. Csak egy kicsit ízlésesebben” - szemlélteti Csapó a lényeget.

Lindához se külső akkumulátor, se egyedi töltőállomás nem kell. Egy, az ülés alá elrejtett dobra hétköznapi 220-as töltőkábel van tekerve, ezt csak be kell dugni a konnektorba, és a motor feltöltődik.

Semmi sallang, csak a lényeg

A tervezéskor az első számú cél az volt, hogy Linda egyszerű legyen. Csapó szerint egy jármű akkor szép, ha letisztult, nem lógnak rajta kábelek, herkentyűk, meg karok össze-vissza. Megtartották a robogók Mozartjának számító Vespák méretarányait, kidobáltak róla minden felesleges alkatrészt (az elektromos biciklik elengedhetetlen kosarát például az ülés alatti, két rekesz víz méretű “csomagtartóval” pótolták, a kormányon pedig mindenféle kezelőpanel helyett 4 gombot találsz), felvértezték némi retró tökösséggel (a lekerekített vonalak helyett éleseket használtak) és egy LCD-kijelzővel.

IMG_7045

A kormány négy gombja mindenre alkalmas, amire szükség van és Linda kap egy egyszerű LCD-kijelzőt is (ami ha nem elég neked, fölé dokkolhatod az okostelefonodat). A felhasználói felület kialakításakor a legfőbb szempont az volt, hogy ne tegyenek rá semmi olyat, ami elévül.

“Elég komikus, hogy terveznek autókat, amiknek a műszerfalába integrált tabletszerű izék már akkor elavultak, amikor átmennek az engedélyeztetésen és kigurulnak a szalonból” - mondja Csapó.

A Servo applikációnak része egy olyan modul, amivel a kanapédon ülve is követheted, mennyire töltődött fel a járműved.

IMG_4927_ND85868IMG_5010

Az appnak nem csak ez az előnye: azt is mutatja, mekkora távolságot tudsz megtenni az adott töltöttséggel (ezt egy térképen jelzi), és hogy mennyi idő kell, hogy teljesen feltöltődjön. De azt is látod, hogy hol vannak potenciális töltőállomások - egyszóval mindent, ami ahhoz fontos, hogy tervezni tudd a napod és az utazásaid. Az alkalmazás egyben lopásgátló is, ezzel tudod beindítani a motort, és GPS-nyomkövetőként szolgál, ha illetéktelenek elmozdítják.

Az ötlet? Kínából jött - honnan máshonnan...

Csapó tavaly szállt ki a lopásgátló törölközők konkurenciájának szánt Beacheggből (erről itt írtam bővebben) és keresett új kihívást. A Linda ötlete azonban már évek óta a fiókban hevert. Kb. 10 éve járt nászúton a Távol-Keleten, és a nyaralás egy részét Pekingben töltötte. Peking a világ egyik legélhetetlenebb metropolisza, ám Csapó szerint teljesen lehetetlen lenne ott az élet, ha mindenki autóval próbálna ott közlekedni.

“Azt láttam, hogy a kínaiak átültek az elektromos bringákra. Arra gondoltam, ezzel itthon is kezdeni kellene valamit” - mesélte Csapó, ám az ötletet betette a fiókjába. Érdekes, hogy már 8-10 éve is belevágott volna, de a piac akkor nem állt készen. Mára viszont rengeteget fejlődött az elektromos járműipar, és mára mindenki tudja, hogy ez a közlekedés jövője.

Csapó most, negyvenes éveiben úgy érezte, bele kell vágnia egy nagy társadalmi hatású projektbe - ez lett a Servo Movement.

Összefogott jó barátjával, az egyedi motorokat építő Sapka Műhelyt vezető Pákózdi Tamással, és belevágott Linda megépítésébe, a Beachegg mérnökcsapata pedig hozzálátott a töltőhálózat prototipizálásához.

IMG_4987
IMG_5033

Csapó Balázs és Pákózdi "Sapka" Tamás Lindát bütyköli

Az elektromos bicikliket vidéken sokkal többen használják, mint a városokban. Azokban a falvakban, ahol 3-4 kilométereket kell megtenni a kisboltig (templomig, kocsmáig, focipályáig), de nincs tömegközlekedés és pénz autóra, a leginkább megfelelő jármű az elektromos bicaj. Ezzel együtt minden adott ahhoz, hogy elterjedjen a városokban is.

Kényelmes, (amennyire kell,) gyors, és ha megoldott lesz a töltés, akkor azok számára, akiknek csak egy táskányi csomagot kell szállítania, megoldást nyújthat a városi közlekedésre.

“Úgy gondolom, hogy a városi középosztály azon tagjainak, akik nem akarnak városban autót használni, illetve többnyire a lakásuk és a munkahelyük között közlekednek, ideális lehet Linda” - mondja Csapó.

Jövőre élesben is kipróbálhatod

Lindát a trendifaktor miatt a külföldi kiállításokon imádják. Sokan ülnek rá és fotózkodnak, a visszajelzések alapján szívesen robognának vele az utakon is. 2017-ben elkészül a prototípus, és az év végére elindulhat a gyártmányfejlesztés is.

2018 nyarán nagyszabású bemutatóra készülnek, a nagyobb vidéki városokban egy időben próbálnák ki a közösségi áramszolgáltatást és a motort. Ha minden jól megy, a Servo Movement is hozzájárul ahhoz, hogy Budapesten kevesebb autó pöfögje tele az arcunkat káros anyagokkal.

_ND85670

Egy szerzői kommentár a végére: KELL, KELL, KELL, AKAROM, AKAROM, AKAROM

Csapó szeme előtt lebeg egy másik magasztos cél is a magyar városi levegő tisztábbá tétele mellett: szeretné, hogy Linda a nemzetközi piacra is betörjön, és fellendítse a magyar járműipart. Magyarország a KGST óta gyakorlatilag nem gyárt motorkerékpárt, a hazai járműipar néhány kivételtől eltekintve alkatrész-beszállításból és összeszerelésből áll. Olyan exportképes termékeket szeretnének fejleszteni és gyártani, amelyben a lehető legtöbb hozzáadott érték itt keletkezik.


KÖVESS MINKET:





hirdetés
IMG_5859k-1000x674.jpg

Kerteket tervezett, most szoftverfejlesztőket irányít

Bence felnőtt fejjel iratkozott be egy programozói iskolába, és imádja az új munkáját.
Szponzorált tartalom - szmo.hu
2019. június 25.



Bence még csak nem is gondolhatott arra középiskolásként, amikor a továbbtanulásról döntött, hogy majd egyszer scrum master lesz. Nem azért, mert kishitű lett volna, hanem mert akkoriban ez a szakma még nem is létezett – az utóbbi évek technológiai változásai hívták életre.

Egész más pályára készült, eredetileg orvos szeretett volna lenni. Aztán egy váratlanul jött hosszabb kórházi tartózkodás ráébresztette, hogy mégsem tudja magát elképzelni az egészségügyben. Addigra már kémia és biológia fakultációra járt, keresett olyan szakirányt a felsőoktatásban, ahol hasznát veheti a megtanultaknak. A Corvinus Egyetemre került, környezetmérnöki szakon tanult, tájépítészként diplomázott. És hol van ez még a scrum masterségtől?

NÉZD MEG A BENCÉRŐL KÉSZÜLT KISFILMET IS, HOGY MEGTUDD, HOGYAN VEZETETT AZ ÚTJA A KERTTERVEZÉSTŐL AZ IT VILÁGÁBA!

„Nagyon szerettem kertet tervezni, mert ez egy izgalmas, kreatív alkotói folyamat. Leülsz egy emberrel beszélgetni és megpróbálod elképzelni, hogy az a kert, amit megálmodsz, hogy fog neki örömöt okozni hosszú időn keresztül. A kerttervezés egy négydimenziós alkotás, mivel ha elültetsz egy facsemetét, az másként fog kinézni évszakról-évszakra és évről-évre.”

Ha a kerttervezés kreatív örömforrás, miért hagyta mégis el?

Kertek után előbb az adminisztráció, majd vissza az iskolapadba

Kerttervezőként Magyarországon jellemzően egyéni vállalkozóként lehet érvényesülni. Bence pedig azt vette észre, hogy ez nem az ő terepe. Nem tudja jól kezelni az adminisztratív teendőket, vagy elkérni a megfelelő díjazást a munkájáért. Ezért bármennyire is lelte örömét a kertek világában, váltásra adta a fejét. Első állomásként EU-s pályázatok adminisztrációjával foglalkozott mintegy másfél évig. Itt ismerte fel, hogy az IT-fejlesztés egész vonzó terület lehet számára, sőt, abban is kiélheti kreativitását. Innen jött az ötlet, hogy jelentkezik egy intenzív, féléves szoftverfejlesztői képzésre és ez újabb jelentős váltást hozott az életébe.

Amíg a képzésre járt, egy sor dologról le kellett mondania, mivel a napjait az töltötte ki, hogy tanult. 9-től este 6-ig az iskolában, aztán még otthon is várt rá egy kb. két órát igénybe vevő házi feladat. De ahogy mondja, erre már a felvételi eljárás során figyelmeztették: nagyon durva mentális és szellemi megterhelés vár rá.

„Elképesztően sokat vesz ki az emberből a képzés, hiszen úgy épül fel, hogy amint egy pici feladatot megcsináltál, már lépsz a következőre, és észre sem veszed, hogy

"
az, amivel napokkal korábban még 2-3 órát szenvedtél teljes elkeseredettségben, hirtelen úgy megy, mint a karikacsapás.

Folyamatosan lehetetlennek tűnő problémákat kell megoldani, ami pár pillanatig megelégedettséggel tölt el, de nincs idő neki örülni, mert máris jön a következő” – mondja Bence.

Húsz, egymásnak vadidegen ember kezdte el együtt tanulni a szoftverfejlesztést, volt köztük óvónő, egyetemet félbehagyott fiatal, mentős és logopédus is. „A végére annyira sok mindenen mentünk együtt keresztül, hogy egy iszonyatosan jó csapat alakult ki” – emeli ki Bence. – „Ezzel együtt volt egy folyamatos versenyhelyzet, hogy melyikünknek van esélye jobb álláslehetőséget megcsípni.”

Ahogy befejezte a képzést, Bence egy multicéghez került, majd egy év után egy kisebb vállalkozáshoz vezetett az útja, szintén fejlesztőként. Itt ismerkedett meg az agilis működés alapjaival. „Akárhol kezdtem el dolgozni, mindig törekedtem a közösségépítésre, ami talán egyik erősségem is. A scrum masternek pedig jó csapatépítőnek kell lennie” – meséli Bence a döntéséről, miért is végzett el külön egy scrum master képzést is. – „Persze ez nem úgy megy, hogy elhatározom, hogy scrum master akarok lenni és másnapra már sikerül is. Sokáig kerestem én is a megfelelő helyet, míg végül megtaláltam.”

„A karrierváltás mindig valamilyen lemondással jár. Nagyon ritka, hogy az ember életében olyan lehetőség adódik, hogy anélkül válthat, hogy képezni kellene magát, vagy anyagi áldozatot kellene hoznia. Nekem a képzés lett az utam, ebbe fektettem az időmet és energiámat, fél évig napi 12 óra tanulással és önfejlesztéssel. De ez egy olyan befektetés lett, amiből még később is nagyon jól tudok profitálni" - véli Bence. Úgy gondolja, hogy számára mindenképpen jó döntés volt vállalni azt, hogy a képzés néhány hónapja alatt elesik a korábban megszokott rendszeres bevételektől és anyagi biztonságát máshogy kell megoldania, mert csak így indulhatott el egy teljesen új életszakasz felé.

Ha már csak a biztos anyagi háttér hiányzik az újratervezéshez...

Az Újratervezés sorozat inspiráló történeteit látva sokan érezhetik úgy, hogy bár megtehetnék ők is ezt a nagy lépést, de ahhoz, hogy merjenek valami újba fogni, hiányzik még valami: az anyagi háttér.

Mit mond a szakértő?

„Mindannyian rendelkezünk olyan tervekkel, amelyeket hosszú évek óta dédelgetünk, azonban valamilyen okból eddig még nem jutottunk el a megvalósításukig. Van, hogy a saját kételyeink szabnak gátat a jó ötleteknek. Pedig, ahogy az itt szereplő történet is mutatja, egy jókor meghozott döntés teljesen új perspektívákat nyújthat az életünkben, és az önmegvalósítás kezdetét jelentheti. Természetesen minden ilyen jellegű váltás az elején lemondásokkal és anyagi befektetéssel járhat, így érdemes előre felmérni a lehetőségeinket. Ügyeljünk arra, hogy mindig megalapozott döntést hozzunk, és ne feledkezzünk meg a karrierváltással kapcsolatos pénzügyekről sem. A képzésekre, tanfolyamokra szükséges forrás megteremtése akár hónapokat, éveket is felölelhet, ebben az esetben nyújthat segítséget a személyi kölcsön*, amelyet ma már néhány órán belül akár az otthonunkból, online is igényelhetünk. A felmerülő kérdések megválaszolásában pedig az ügyintézőink készségesen segítenek” – javasolja Györkei Krisztián, az OTP Bank fogyasztási hitelek termékfejlesztési vezetője.

*A THM mértéke online kedvezmény nélkül: 8,4%-24,1%

A személyi kölcsön akció 2019. június 3-tól visszavonásig, de legkésőbb 2019. augusztus 4-ig érvényes.

További részletek: www.otpbank.hu/szemelyikolcson

De mit is csinál egy scrum master?

Bence jelenleg egy nagy ingatlanportálnál dolgozik scrum masterként. A scrum egy szabályrendszer, ami a napi szintű működésünket segíti. A mögött rejlő filozófia, az agilitás, az internet megjelenésével és előretörésével jött létre. Megváltozott a fejlesztések módja, mert már nem hatékony a kilencvenes években megszokott módszertan, hogy a megrendelő egy vagy két év után kapja meg készen a terméket. Ennyi idő alatt túl sok minden megváltozhat. Ezért az agilis működés legfőbb előnye, hogy nem kell két évet várni arra, hogy megkapjuk a fejlesztést, hanem kisebb időegységekben, akár kéthetes ciklusokban mindig elkészül valami új elem.

„Hasonlítsuk ahhoz az agilis működést, mintha van egy olyan célunk, hogy le szeretnénk fogyni. Ez esetben az agilitás az a filozófia, hogy vékonyak szeretnénk lenni. Ehhez vannak eszközök, különböző fogyókúrákból és életmódváltó programokból válogathatunk – a scrum is egy ilyen, mintha egy fogyókúraterv lenne. Ha el akarjuk érni a vágyott súlyt, akkor be kell tartani a tervben lévő előírásokat, szabályokat. A scrum masternek pedig ez a feladata, hogy ezeket a szabályokat napi szinten betartassa” – foglalja össze Bence az alapokat.

„A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a srum master működési kereteket ad egy csapatnak, együtt lélegzik velük, és még az előtt azonosítja a problémákat, hogy a csapat azt észrevenné. Apró egységekre bontjuk a feladatokat, a csapat ebből vállal valamennyit egy kéthetes időtartamra. Két hét elteltével leszállítjuk az adott csomagot és leülünk megbeszélni, hogy mi az, amiben nagyon jók vagyunk, miben lehetne még fejlődni. Ezeket a beszélgetéseket én vezetem, és ebben is rejlik a scrum master egyik legfontosabb feladata: megtalálni azokat a pontokat, amiktől még hatékonyabbak lehetünk.”

Mivel telik egy munkanap?

Bence hétköznapi munkája nagyrészt arról szól, hogy másokat figyel, vagy épp megbeszélést tart nekik. Bár ez sokszor nagyon fárasztó, mivel rettenetesen élvezi azt, amit csinál, csak még több energiája szabadul fel arra, hogy munka után is elmerülhessen a hobbijaiban, vagy a közösségi programokban.

Bence mindig is kétkezi embernek tartotta magát, szeretett fúrni-faragni, a kerttervezést is úgy művelte, hogy fejben megépítette a kerteket, átlátta a folyamatokat, el tudta képzelni, mi hogy fog kinézni. Ennek a készségnek most scrum masterként is nagy hasznát veszi.

"
Életemben először van egy olyan munkám, amit akkor is jól csinálok, ha azt gondolom, hogy rosszul csinálom.

Mindenkinek van ilyen, hogy úgy megy haza este, hogy lehetett volna kicsit jobban... Most az az élményem van, hogy még az ilyen pillanatokban is a lehető legjobb döntéseket hozom és nagyon sok pluszt adok azoknak az embereknek, akikkel dolgozom.”


KÖVESS MINKET:



hirdetés
videken.png

34 évesen infarktust kapni, majd vidéken mindent teljesen újrakezdeni

Orbán Péter és családja egy tízemeletes panelban lakott, de egy napon minden megváltozott. Az Off Record legújabb epizódja, a Magasélet a hegyen erről szól.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. június 23.



Az Off Record egy magyar dokumentumfilm-sorozat, ami teljesen új alapokra helyezi ezt a műfajt. A kamera szemszögén keresztül betekintést enged olyan történetekbe, melyeket kevesen ismernek. Az összes epizód olyan kérdésekre keresi a választ, ami mindannyiunkat érinthet vagy foglalkoztat.

A sorozat már a harmadik résznél tart - az előző kettőt a börtönben szülésről, illetve egy éberen elvégzett agyműtétről forgatták, a friss epizód viszont sokkal könnyedebb és humorosabb.

Mindez Orbán Péter élethez való hozzáállásának köszönhető, aki 34 évesen kapott egy infarktust. Ennek hatására családjával eldöntötte, hogy vidékre költözik és teljesen új életet kezd. A munkáját ugyanúgy folytatja, hiszen fotós, nincs helyhez kötve, de az egész élete fenekestől felfordult. Hogyan tanult meg metszeni? Miért szereti a traktorokat? Milyen egy igazi újrakezdés? És mit jelent pontosan a Magasélet A Hegyen? Ezekre a kérdésekre ad választ a következő film.


KÖVESS MINKET:




hirdetés
neszmelyi-amerika1.jpg

Megmászta a magyar ügyvéd mind a 7 földrész legmagasabb hegycsúcsát

Neszmélyi Emilnek már csak Észak-Amerika hiányzott a 7 Summits sorozathoz, de most feljutott a 6194 méter magas alaszkai Denalira is.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. június 17.



Mi is írtunk arról, amikor Neszmélyi Emil ügyvéd arra készült, hogy megmássza az Antarktisz legmagasabb hegyét. Év elején ez sikerült is, úgyhogy már csak Észak-Amerika hiányzott, de most feljutott a 6194 méter magas alaszkai Denalira is.

Amikor interjúztunk vele, ezt mondta:

"...a lélektan nagy tanítómester, a Denalit kétszer nem tudtam megmászni, és nem érdekel, hányadik próbálkozásra sikerül majd. (...) Nem véletlenül gyakorlatoznak ott az amerikai különleges katonai egységek is."

Most a Facebook-oldalán adott hírt arról, hogy végül ez a csúcs is megvan neki, sikerült a Denalit is megmászni.

Sikerült a 7 Summits / 7 Hegycsúcs sorozat!

Június 14-én felértem az alaszkai Denali 6194 méter magas csúcsára is, amivel lezártam a 7 Summits sorozat Messner-féle változatát, amelyből már csak Észak-Amerika kontinensének csúcsa hiányzott.

Ez a videó a korábbi mászás után készült:

Lapozz a posztért:

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
car-wash-2179231_1280.jpg

Magyar fejlesztés: másfél deci víz elég egy autómosáshoz a nanotechnológia segítségével

A hétköznapokban a legtöbbször bele sem gondolunk, hogy mennyi vizet pazarolunk el, amikor beparkolunk egy hagyományos vagy gépi autómosóba.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. június 19.



Világátlagban 144 liter vizet pazarolunk el minden egyes autómosással, ráadásul nagy mennyiségű vegyszert, és veszélyes anyag is keletkezik. Bár léteznek vízvisszaforgatós autómosók, ez közel sem jelenti azt, hogy nullás a vízszámlájuk a hónap végén. A problémára egy nanotechnológiás rendszer lehet a megoldás, amellyel mindössze másfél deciliter az átlagosan elhasznált vízmennyiség járművenként.

A hétköznapokban a legtöbbször bele sem gondolunk, hogy mennyi vizet pazarolunk el, amikor beparkolunk egy hagyományos vagy gépi autómosóba. Ráadásul a legelterjedtebb technikák sok esetben nemcsak a környezetünkben tesznek károkat, hanem a kocsinkban is.

A vizes autómosás lényege, hogy vegyszereket és a nagy mennyiségű víz tehetetlenségét használják fel a kosz eltávolítására. Ezt követően egy kendővel a tiszta felületet szárazra törlik, aminek következtében létrejön egy tiszta fémfelület. A probléma viszont az, hogy nincs rajta védelem, és ha mégis maradt valahol akár egy porszem is, akkor azon a védtelen rétegen karcol a törlőeszköz. Előfordul, hogy a fémfelületre víz alapon viaszt visznek fel, de ennek az anyagnak pont az a jellemzője, hogy nem oldódik a vízben, ezért csak minimális mennyiség marad meg belőle az autón.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x