hirdetés
vchiller-startuponline.jpg

Kevesebb, mint egy perc alatt hűti le az italokat a magyar startup díjnyertes vákuumhűtője

A V-Chiller csapata egy olyan környezetbarát hűtő fejlesztésén dolgozik, amely képes kevesebb, mint egy perc alatt lehűteni a palackokat .
MTI, Fotó: Startuponline, Facebook - szmo.hu
2019. május 24.


hirdetés

A technológiai innovációkra szakosodott startup vállalkozások legnagyobb kelet- és közép európai energetikai versenyén, a PowerUp krakkói döntőjében harmadik lett a magyar V-Chiller csapata.

A V-Chiller energiaipari fejlesztéssel foglalkozó kezdő vállalkozás.

Jelenleg egy olyan hűtési technológián dolgozik, amely képes egy percnél rövidebb idő alatt lehűteni az italos palackokat.

A fejlesztők szerint: "Ma már természetes, hogy pillanatok alatt fel tudunk melegíteni valamit, de mit tehetünk akkor, ha hűteni akarunk nagyon gyorsan?"

Az általuk kitalált megoldással több mint 50 százalékkal csökkenthető a felhasználók áramköltsége, így környezetbarátabb és takarékosabb a módszer a többinél. Ráadásul teljesen mentes az üvegházhatású gázoktól, így azok 2030-ig történő kivezetése után a jövő hűtéstechnológiája lehet.

hirdetés

A cég azt szeretné elérni, hogy a világon jelenleg használt hűtők, fagyasztók és klímaberendezések mintegy 50 százalékát vákuumhűtést alkalmazó berendezésekre cseréljék.

A prototípusról korábban Facebookon fotót is közzétett a cég:

A PowerUp versenyeken már több magyar startup is sikerrel szerepelt: 2016-ban az áramfogyasztást csökkentő innovációjával nevező Greenergizer szintén harmadik lett, míg 2017-ben az új és hatékony fázisváltós hőtárolási megoldást bemutató HeatVentors első helyezést ért el.

Az idei nemzetközi döntőn 14 startup szerepelt, a versenyre 24 európai országból közel 300 startup nevezett.

Az InnoEnergyt az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT), az Európai Unió testülete támogatja. A verseny nyertesei a pénzdíjak mellett bekapcsolódhatnak az InnoEnergy Highway programba, amely az elmúlt nyolc évben kétmilliárd eurót fektetett különböző projektekbe. Támogatásukkal már több mint nyolcvan termék került piacra áll - a közleményben.


hirdetés
KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
netpincer-wolt-cim.jpg

Az ételkiszállítók lehetnek a járvány nagy nyertesei: a NetPincérhez és a Wolthoz is százával csatlakoznak új éttermek

Megkérdeztük a hazai piac két legnagyobb szereplőjét, mennyivel nőtt a forgalmuk, keresnek-e új munkaerőt és milyen biztonsági előírásokat vezettek be.
Láng Dávid - szmo.hu
2020. április 02.


hirdetés

A koronavírus-járvány kapcsán a megbetegedések mellett a gazdasági nehézségekről lehet a legtöbbet hallani. Elképesztően sok ember vesztette el a megélhetését, teljes ágazatok nullázódtak le egy szempillantás alatt,

A házhoz szállítás azonban szárnyal a home office munkarend és a kijárási korlátozás bevezetése óta.

Arra voltunk kíváncsiak, mennyiben változtatta ez meg a két legismertebb, ételkiszállítással foglalkozó cég mindennapjait, és mit várnak tőle hosszabb távon.

A NetPincért két akkori egyetemista alapította a Közgáz kollégiumában 1999-ben. A cég gyorsan piacvezetővé vált, már a mostani járványhelyzet előtt is országszerte 2000 étterem volt a partnerük. Négy éve felvásárolta a világ egyik legnagyobb online ételrendelő hálózata, a német Delivery Hero, az ő segítségükkel indították el 2018 májusában a NetPincér GO nevű szolgáltatást és az ehhez tartozó mobilapplikációt.

A finnországi központú Wolt épp a fenti időpontban, 2018 májusában jelent meg a magyar piacon, azóta folyamatosan növekednek. Kezdetben csak Budapesten, kisebb szállítási területtel kezdték el a szolgáltatást egy szűkített étterem kínálattal, majd az elmúlt két év során igyekeztek folyamatosan bővülni mindkét szempontból. Ma már négy városban, Budapesten kívül Pécsen, Győrben és Debrecenben is jelen vannak, közel 1000 étterem ételeit szállítják ki.

Ugyanazokat a kérdéseket tettük fel mindkettőjüknek.

hirdetés

Mekkora a forgalomnövekedés, hány új étterem kereste meg őket a veszélyhelyzet kihirdetése óta?

A Woltnál ugrásszerű növekedést tapasztalnak a rendelések számában, lényegében napról napra.

Az elmúlt két hétben körülbelül 600 étterem jelentkezett náluk, ami tízszerese a normál időszakokban megszokottnak. Ennek több mint a felével már le is szerződtek.

Juhász Alexandra marketingigazgató elmondása szerint ezek az új helyek is nagyon vonzóak a megrendelők számára, sokan kipróbálják őket. Szállítási területet is bővítettek már azóta, amit a továbbiakban is terveznek, hogy minél többeket tudjanak kiszolgálni.

A NetPincérnél a rendelések a vírust megelőzően is folyamatosan növekedtek, így nem tudják pontosan megmondani, az elmúlt pár hét növekedéséhez mennyiben járult hozzá a járvány – tudtuk meg Blaumann Debóra marketingigazgatótól.

Új jelentkezők viszont náluk is akadnak bőven: az elmúlt 2 hétben közel 900 étterem kereste fel őket csatlakozási szándékával.

Jelentős részük továbbra is budapesti vagy Budapest környéki, azonban a vidéki nagyvárosok élénkülése is egyre intenzívebb. Amennyiben minden, a csatlakozáshoz szükséges adatot benyújtanak, és a feltételeknek is megfelelnek, akár 3 napon belül bekerülhetnek a rendszerbe.

A most csatlakozók között olyan éttermek és étteremláncok is vannak, mint a Bellozzo, a Félix Kitchen&Bar, a The Box Donut, A Semmi Extra, A Zoska reggeliző, Franziska reggelizője, a Black Cab Burger, a Buja Disznók, a Neked csak Dezső!, a Séf utcája, a Crunchy, a padthai, a Burger King országszerte 41 éttermével, a debreceni Karantén grill, valamint a szintén debreceni Bonita Bistro, akik a 2019-es Nápolyi Pizza Világbajnokságon a legjobb magyar csapatként végeztek.

Milyen biztonsági előírásokat vezettek be?

A Woltnál az érintkezésmentes kiszállítás jelenleg alapbeállítás, tehát minden megrendelés teljesítése így történik. A felhasználóknak lehetőségük van ennek kikapcsolására, de ezt csak nagyon indokolt esetben javasolják nekik.

A legjobban akkor működik a folyamat, ha a rendeléskor megadják a futárnak írt megjegyzésben, hogyan tud bejutni az épületbe, illetve hova helyezze el a csomagot. A gyakorlatban vannak kihívások, előfordult például, hogy a kilincsre kérte a megrendelő akasztani az ételt, ez azonban leesett, mikor belülről az ajtót kinyitották. Napról napra minden futár és megrendelő tapasztaltabb lesz, így egyre kevesebb a fennakadás.

A NetPincér GO-nál külön lehet kiválasztani ezt az opciót egy checkbox segítségével, a NetPincér rendeléseknél pedig a megjegyzés rovatban lehet feltüntetni, ha érintkezésmentes szállítást szeretnénk kérni. Az eddigi visszajelzések alapján a folyamat mindenki számára gördülékeny, nem okoz problémát.

Mivel a NetPincér GO esetén érhető el a checkbox, erre vonatkozóan van pontos statisztikája a cégnek: itt már a rendelések 50%-ánál kérik, két hete ez az arány még csak 20% volt.

A futárok tudatosan figyelnek arra, egy adott rendelést pontosan hova kértek, és szükség esetén telefonon is egyeztetnek a vevővel, hogy a csomag biztonságosan eljuthasson találkozás nélkül is a fogadóhoz.

Részletes útmutatást kaptak a higiéniai előírásokkal kapcsolatban is, illetve igény esetén kézfertőtlenítőt is biztosítanak számukra. Rendszeresen fertőtlenítik az ételszállító dobozukat, valamint minden olyan, kiszállítás során használt eszközt, amivel esetleg más is érintkezhet.

A NetPincér az éttermi partnereinek is többször küldött tájékoztató levelet a koronavírus hazai megjelenése óta. Bár az EFSA (European Food Safety Authority) szerint a fertőzés nem terjed étellel vagy itallal, az éttermek továbbra is fokozottan figyelnek a HACCP és élelmiszerbiztonsági előírásokra.

Minimum 60%-os alkoholtartalmú tisztítószerrel kell, hogy fertőtlenítsenek minden eszközt, amelyet a futárral vagy a fogyasztókkal való fizikai kapcsolat alatt használnak. Továbbá rendszeresen le kell tisztítaniuk a kiszolgálási területet és azokat a tárgyakat, melyekkel a vendégek és futárok érintkeztek.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
padthai1-scaled.jpg

„Beleborzongok, amikor látom, hogy sorban állnak az éttermeinkben” – a padthai wokbar sikersztorija

Az egyik legmenőbb étteremlánc társtulajdonosa, Kanóczky Máté mesélt a márka felfutásáról és jövőbeni terveikről.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. március 12.


hirdetés

Kanóczky Máté még csak 29 éves, de már közel egy évtizede dolgozik cégvezetőként: három társával 2011-ben alapította meg a padthai wokbart, ami azóta az egyik leggyorsabban növekvő étteremlánccá nőtte ki magát.

Következő éttermüket a tervek szerint áprilisban nyitják meg, és már a külföldi terjeszkedés is folyamatban van.

Ennek kapcsán adott interjút.

– Nagyon fiatalon, végzős egyetemistaként csöppentél bele a cég megalapításába. Mennyire érezted ezt akkor mélyvíznek?

– A kezdetekből hittem a sikerben, így kihívásokon is könnyedén túllendültem. Természetesen sokat segített a közgazdász végzettségem, illetve az is, hogy a tulajdonostársak közül mindenki vállalkozó volt. Fokozatosan tanultam bele, az első években reggeltől estig az étteremben voltam.

hirdetés

– Mik voltak a padthai (külföldi, vagy akár hazai) előképei, honnan inspirálódtatok?

– Az inspiráció egyértelműen Horváth Ági által, egyenesen Thaiföldről érkezett. A streetfood és az utcán étkezés ott a kultúra része, és ezt dolgoztuk át Európában is könnyen fogyasztható koncepcióvá. Abban az időben a "fast casual" stílusú éttermek még gyerekcipőben jártak, Magyarországon szinte csak a Vapiano létezett ebben a szegmensben. A cél az volt, hogy melléjük pozicionáljuk a padthait is.

– Itthon mennyire volt elterjedt akkoriban a thai konyha? Miben volt hiánypótló a ti koncepciótok?

– Voltak már thai, ázsiai éttermek, viszont ezek mind hagyományos étlapos, pincéres felállásban mentek.

Mi tudtuk, hogy nem szeretnénk beállni a sorba, hiszen pont abban éreztünk hiányt itthon, hogy a rohanó hétköznapokban gyorsan, egészséges ételeket nagyon nehéz találni.

Arról nem is beszélve, hogy különböző életmód/ételallergia igényeket egyáltalán nem elégítették ki. A wok technológia és a padthai wokbar menürendszere pont ezt az űrt kívánta pótolni.

– Mik voltak az építkezés fázisai? Milyen akadályokat kellett leküzdenetek még az első étterem megnyitása előtt?

– Négy tulajdonostársam közül mindenki olyan háttértudással érkezett, amivel tökéletesen kiegészítettük egymást már a kezdetekben is. Horváth Ági és Lovas Gusztáv is az építőiparban dolgozott, Simon Gergelynek pedig a vendéglátás területén volt tapasztalata. Az én feladatom az üzleti terv elkészítése és a pénzügyi rendszer kialakítása volt.

Sokszor gondolkodtunk rajta, de nem tudunk akadályokat feleleveníteni, mert az egész egy álom megvalósulása volt.

– Mikor éreztétek először, hogy tömeges igény van a padthaira, és egész étteremlánccá is fejlődhettek?

– Titkon vagy nem is annyira titkon a kezdetektől ez volt a terv, hogy egy több egységből álló étteremláncot szeretnénk létrehozni. Már a márka alapokat és a koncepciót is így terveztük meg, hogy könnyedén átültethető legyen. Az első egység már a nyitás napjától túlszárnyalta minden elvárásunk, így nem volt kérdés, hogy nem állunk meg.

– Hogyan vonzotok be újabb és újabb vendégeket, mi szerinted a jó marketing titka?

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:






hirdetés
craftunique.jpg

Egy magyar cég 3D nyomtatott termékei is segítenek a koronavírus elleni küzdelemben

Arcvédő maszkokkal és kilincsre szerelhető ajtónyitókkal is segíti a járvány elleni harcot a CraftUnique Kft.
Fotó: CraftUnique/Facebook - szmo.hu
2020. március 27.


hirdetés

Több száz arcvédő pajzsot nyomtatott ki és adományozott kórházaknak és önkormányzatoknak a 3D nyomtatókat gyártó CraftUnique.

A körülbelül egy óra alatt kinyomtatható pajzs nagy segítség lehet a szemüveges orvosoknak, akik nehezebben tudnak védőszemüveget húzni, de az önkormányzatoknál dolgozó szociális munkásoknak is hasznos, akik például az időseknek segítenek. Ezen kívül közterületeseknek, patikusoknak és idősek otthonában dolgozóknak is jól jöhet.

A CraftBot által gyártott arcvédő pajzsok

Az ellenálló, áttetsző PETG műanyagból készült tartozékot, vagyis magát a védőburkolatot a Makerspace Budapest és a fóti székhelyű Acryl World Kft. ajánlotta fel a pajzsokhoz.

A CraftUnique egy speciális, kilincsre szerelhető ajtónyitó eszközt is kinyomtatott, hogy a tenyerünk használata nélkül, alkarral ki lehessen nyitni az ajtókat, és még kisebb legyen a veszélye a kórokozók terjedésének.

A mintegy 350 pajzsból a Péterfy Kórház-Rendelőintézet Országos Traumatológiai Intézet, a Magyarországi Sürgősségi Ellátásért és Mentésért Alapítvány, valamint a szentgotthárdi, répcelaki, tamási és a kőbányai önkormányzatok kaptak.

hirdetés

Forrás: Index

hirdetés
KÖVESS MINKET:






hirdetés
netpincer-wolt-cim.jpg

Az ételkiszállítók lehetnek a járvány nagy nyertesei: a NetPincérhez és a Wolthoz is százával csatlakoznak új éttermek

Megkérdeztük a hazai piac két legnagyobb szereplőjét, mennyivel nőtt a forgalmuk, keresnek-e új munkaerőt és milyen biztonsági előírásokat vezettek be.
Láng Dávid - szmo.hu
2020. április 02.


hirdetés

A koronavírus-járvány kapcsán a megbetegedések mellett a gazdasági nehézségekről lehet a legtöbbet hallani. Elképesztően sok ember vesztette el a megélhetését, teljes ágazatok nullázódtak le egy szempillantás alatt,

A házhoz szállítás azonban szárnyal a home office munkarend és a kijárási korlátozás bevezetése óta.

Arra voltunk kíváncsiak, mennyiben változtatta ez meg a két legismertebb, ételkiszállítással foglalkozó cég mindennapjait, és mit várnak tőle hosszabb távon.

A NetPincért két akkori egyetemista alapította a Közgáz kollégiumában 1999-ben. A cég gyorsan piacvezetővé vált, már a mostani járványhelyzet előtt is országszerte 2000 étterem volt a partnerük. Négy éve felvásárolta a világ egyik legnagyobb online ételrendelő hálózata, a német Delivery Hero, az ő segítségükkel indították el 2018 májusában a NetPincér GO nevű szolgáltatást és az ehhez tartozó mobilapplikációt.

A finnországi központú Wolt épp a fenti időpontban, 2018 májusában jelent meg a magyar piacon, azóta folyamatosan növekednek. Kezdetben csak Budapesten, kisebb szállítási területtel kezdték el a szolgáltatást egy szűkített étterem kínálattal, majd az elmúlt két év során igyekeztek folyamatosan bővülni mindkét szempontból. Ma már négy városban, Budapesten kívül Pécsen, Győrben és Debrecenben is jelen vannak, közel 1000 étterem ételeit szállítják ki.

Ugyanazokat a kérdéseket tettük fel mindkettőjüknek.

hirdetés

Mekkora a forgalomnövekedés, hány új étterem kereste meg őket a veszélyhelyzet kihirdetése óta?

A Woltnál ugrásszerű növekedést tapasztalnak a rendelések számában, lényegében napról napra.

Az elmúlt két hétben körülbelül 600 étterem jelentkezett náluk, ami tízszerese a normál időszakokban megszokottnak. Ennek több mint a felével már le is szerződtek.

Juhász Alexandra marketingigazgató elmondása szerint ezek az új helyek is nagyon vonzóak a megrendelők számára, sokan kipróbálják őket. Szállítási területet is bővítettek már azóta, amit a továbbiakban is terveznek, hogy minél többeket tudjanak kiszolgálni.

A NetPincérnél a rendelések a vírust megelőzően is folyamatosan növekedtek, így nem tudják pontosan megmondani, az elmúlt pár hét növekedéséhez mennyiben járult hozzá a járvány – tudtuk meg Blaumann Debóra marketingigazgatótól.

Új jelentkezők viszont náluk is akadnak bőven: az elmúlt 2 hétben közel 900 étterem kereste fel őket csatlakozási szándékával.

Jelentős részük továbbra is budapesti vagy Budapest környéki, azonban a vidéki nagyvárosok élénkülése is egyre intenzívebb. Amennyiben minden, a csatlakozáshoz szükséges adatot benyújtanak, és a feltételeknek is megfelelnek, akár 3 napon belül bekerülhetnek a rendszerbe.

A most csatlakozók között olyan éttermek és étteremláncok is vannak, mint a Bellozzo, a Félix Kitchen&Bar, a The Box Donut, A Semmi Extra, A Zoska reggeliző, Franziska reggelizője, a Black Cab Burger, a Buja Disznók, a Neked csak Dezső!, a Séf utcája, a Crunchy, a padthai, a Burger King országszerte 41 éttermével, a debreceni Karantén grill, valamint a szintén debreceni Bonita Bistro, akik a 2019-es Nápolyi Pizza Világbajnokságon a legjobb magyar csapatként végeztek.

Milyen biztonsági előírásokat vezettek be?

A Woltnál az érintkezésmentes kiszállítás jelenleg alapbeállítás, tehát minden megrendelés teljesítése így történik. A felhasználóknak lehetőségük van ennek kikapcsolására, de ezt csak nagyon indokolt esetben javasolják nekik.

A legjobban akkor működik a folyamat, ha a rendeléskor megadják a futárnak írt megjegyzésben, hogyan tud bejutni az épületbe, illetve hova helyezze el a csomagot. A gyakorlatban vannak kihívások, előfordult például, hogy a kilincsre kérte a megrendelő akasztani az ételt, ez azonban leesett, mikor belülről az ajtót kinyitották. Napról napra minden futár és megrendelő tapasztaltabb lesz, így egyre kevesebb a fennakadás.

A NetPincér GO-nál külön lehet kiválasztani ezt az opciót egy checkbox segítségével, a NetPincér rendeléseknél pedig a megjegyzés rovatban lehet feltüntetni, ha érintkezésmentes szállítást szeretnénk kérni. Az eddigi visszajelzések alapján a folyamat mindenki számára gördülékeny, nem okoz problémát.

Mivel a NetPincér GO esetén érhető el a checkbox, erre vonatkozóan van pontos statisztikája a cégnek: itt már a rendelések 50%-ánál kérik, két hete ez az arány még csak 20% volt.

A futárok tudatosan figyelnek arra, egy adott rendelést pontosan hova kértek, és szükség esetén telefonon is egyeztetnek a vevővel, hogy a csomag biztonságosan eljuthasson találkozás nélkül is a fogadóhoz.

Részletes útmutatást kaptak a higiéniai előírásokkal kapcsolatban is, illetve igény esetén kézfertőtlenítőt is biztosítanak számukra. Rendszeresen fertőtlenítik az ételszállító dobozukat, valamint minden olyan, kiszállítás során használt eszközt, amivel esetleg más is érintkezhet.

A NetPincér az éttermi partnereinek is többször küldött tájékoztató levelet a koronavírus hazai megjelenése óta. Bár az EFSA (European Food Safety Authority) szerint a fertőzés nem terjed étellel vagy itallal, az éttermek továbbra is fokozottan figyelnek a HACCP és élelmiszerbiztonsági előírásokra.

Minimum 60%-os alkoholtartalmú tisztítószerrel kell, hogy fertőtlenítsenek minden eszközt, amelyet a futárral vagy a fogyasztókkal való fizikai kapcsolat alatt használnak. Továbbá rendszeresen le kell tisztítaniuk a kiszolgálási területet és azokat a tárgyakat, melyekkel a vendégek és futárok érintkeztek.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:








Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!