Ilyen az igazi Black Friday – te tudnál sötétben vásárolni?
Mi történne, ha a Black Friday alatt kialudnának a fények és teljes sötétségben kellene végrehajtani az akciók utáni vadászatot, kitapogatni az álom tv-t és kávéfőzőt? A gondolat nem légből kapott, a MediaMarkt ugyanis szervezett egy játékos vetélkedőt, ahol előre kiválasztott játékosok valóban kipróbálhatták milyen vaksötétben tapogatózni az akciók után. Az Aréna Plázában felállított Black Box egy valódi Black Friday szimulátor, amiben infrakamerák keresztűzében mérhették össze ügyességüket a versenyzők.
Természetesen az „igazi” Black Fridayen, november 24-én visszatér a világosság az áruházakba és csak az óriási akciók maradnak.
Az egész napos kísérletből, itt van Adrienn és István, akiknek 1 perc alatt kellett minél több terméket kihozniuk a dobozból. A játék lényege ezenfelül az volt, hogy a dobozban található termékek akciósak voltak, a játékosok pedig ajándékkártyán vihették haza azt az összeget, amit az akciós termékek kihozásával spóroltak. Emellett minden játékosnak járt egy 30.000 Ft értékű ajándékkártya is.
Az izgalmas az volt, hogy a játékosok nem tudták előre, hogy melyik doboz milyen értékű terméket rejt. Az említett két játékos között sokáig szoros volt a verseny, de István végül nem tudta kivinni egy hűtőt, így lemaradt. Adrienn nyert, ő megkapta a megszerzett kedvezmények 100%-át (Sodaco szódagép, iPad, Hama füles, LG mosógép, Philips akkus porszívó, Philips vasaló), míg István az 50%-át (Asus tablet, HP nyomtató, iPhone 6, Casio szintetizátor, Sencor botmixer, Philips porszívó).
Nézd meg, hogy Adrienn és István, hogyan vásárolt teljes sötétségben:
A két játékos összesen 163.187 Ft (102.196 Ft 60.991 Ft) összeget nyert a megszerzett kedvezmények árából. A MediaMarkt és az NRC Marketingkutató idén készített felmérése szerint a Black Fridayen költeni készülők átlagosan 40.000 forintot szánnak az akciós termékekre. A felmérésből az is kiderült, hogy hiába a közelgő ünnepek, ilyenkor leginkább magunknak szeretünk vásárolni. A válaszok alapján azok, akik nem önmaguknak kedveskednek valamilyen műszaki cikkel – ez egyébként a válaszadók 56%-át teszi ki – azok a párjuknak (30%) vagy a gyermeküknek (30%) szeretnek vásárolni.
Magyarországon is egyre népszerűbb a „Fekete Péntek”. Egy, a hazai internetezők által kitöltött kérdőív szerint a válaszadók 40%-a készül műszaki cikket vásárolni a Black Friday apropóján. Közülük a legtöbben (44%) nem választják ki a konkrét terméket, de tudják, mire van szükségük és azok közül válogatnak, kicsivel utánuk vannak azok, akik semmit sem bíznak a véletlenre (35%), azaz már jó előre kiválasztják a kívánt terméket, és azzal is állnak sorba a kasszához. De olyanok is vannak (21%), akiknek nincsen konkrét célja, ők azt válaszolták, hogy majd az ajánlatokból szemezgetnek és ha megtetszik nekik valami, akkor csapnak le az adott termékre.
A Black Friday akció november 24-én indul országszerte a MediaMarkt áruházban és webáruházban, amire már érdemes előre felkészülni és átgondolni, mire van szükséged.