Érintkezésmentes kiszállítást vet be Kínában a koronavírus miatt a KFC és a Pizza Hut
Sorra zárnak be az üzletek és étkezdék a koronavírus miatt - erre a sorsra jutott a Starbucks és a McDonalds is -, az emberek már nem csak attól ódzkodnak, hogy nyilvános helyre menjenek étkezni, hanem attól is, hogy az ételfutár által érintkezésbe kerüljenek az otthonukban olyan személlyel, aki esetleg koronavírussal lehet fertőzött.
A többek közt a KFC-t és a Pizza Hutot üzemeltető Yum China is szembesült ezzel a problémával, a múlt hétig éttermeik mintegy harmadát - ami több mint 3000 vendéglátóipari egységet jelent - kényszerültek bezárni.
Az ún. "érintkezésmentes kiszállítást" először múlt héten alkalmazták a KFC shanghaji üzletében azért, hogy elkerüljék a közvetlen érintkezést a vevők és a futárok közt
Az online rendelés során a megbeszélt helyszínre érkezik a futár, az ételt pedig csak akkor veszi ki a táskából, amikor megjelenik a vevő. Ekkor leteszi a dobozt, majd legalább három méterrel távolabb lép, a vevő pedíg így veheti át az ételt érintésmentesen.
A futároknak a kiszállás előtt megmérik a lázukat - a rendelésre is ráírják a testhőmérsékletet -, a szállításkor pedig kötelező maszkot hordaniuk, fertőtleníteniük kezüket és az ételt tartalmazó táskát minden egyes tranzakció után. A két étteremlánc egyes üzleteiben olyan lehetőséget is biztosít, hogy ott vegyék át a megrendelést - természetesen szintén érintésmentesen - a vevők.
A Daily Mail a China News információira hivatkozva közölte, hogy azóta egy KFC-dolgozónál diagnosztizálták a koronavírust, emiatt mind a 9000 kínai üzletét bezárni kényszerült a cég. Ennek ellenére a kiszállítás továbbra is üzemel, miközben folyamatosan monitorozzák, hogy meddig fenntartható a vészhelyzetben ilyen módon az étterem működése.