hirdetés

KARÁCSONY

5 kedves karácsonyi ajándék

Ha szeretnéd elkerülni a karácsonyi kapkodást és az így született szörnyű ajándékokat, most tippjeink segítségével kedves és egyedi ajándékokat találhatsz.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. november 16.

hirdetés

Bár még van időnk karácsonyig, azonban ha nem szeretnél kapkodni az ajándékok kiválasztásakor, akkor nem árt már most elkezdeni gondolkozni, főleg, ha valami limitált vagy személyre szabott meglepetésen töröd a fejed. Alábbi tippjeink segíthetnek ebben.

Multifunkcionális, egyedi sál

Ha ismersz olyat, aki szeret csinosan öltözködni, meglepheted egy szép és praktikus scarfy-val. A scarfy a Husew táskamárka kitalálójának új ötlete, egy multifunkciós sál, melyet egy karabiner segítségével többféleképpen lehet hordani. Amellett, hogy puha és jó meleg a nyak köré csatolva, a karabiner segítségével rögzítheted is, hogy ne csússzon le, de akár poncsóként is hordható vagy vékonyabb kabátnál úgy is kialakíthatod, hogy a hátadat is védje. A scarfy két méretben, maxy-ban és midiben érhető el.

Egyedi ital

Van, hogy egy finom ital a jó választás, viszont akkor mindenképp érdemes valami különlegeset keresni. Mint amilyen például a Búzavirág, ami egy kézműves magyar gin márka és tavaly év végén debütált. A csapat most egy merőben új ötlettel állt elő az ünnepekre, elkészítették az eredeti Búzavirág téli változatát, amelyet a hárs és az akác ízjegyeken túl ünnepi hangulatú fűszerekkel, szegfűborssal, csillagánizzsal, fahéjjal és mandulával ízesítettek. A belbecshez, a karácsonyi kiadáshoz elegáns díszdoboz is jár, és mivel összesen 500 palack készült, ezért ínyenceknek külön kuriózum lehet a számozott palack.

hirdetés

Utazz Budapesten

Bár utazni jelenleg nem nagyon tudunk, mégis, a városi sétákon Budapest egy-egy olyan szegletét ismerheted meg, melyekre eddig lehet, hogy teljesen más szemmel néztél. Az Imagine Budapest rengeteg városismereti, kultúrtörténeti sétát kínál, így biztosan megtalálod ajándékozottadnak a megfelelőt. Megismerheted Budapest szecessziós épületeit, a zsidó negyed titkait, a Párisi udvar luxusát, de tanulhatsz arról is, miként lehet környezettudatosabb a városi lét, az ünnepek kapcsán pedig több, szívmelengető tematikus sétával is készülnek.

Határidőnapló

A határidőnapló még az online naptárak világában is nagyon praktikus eszköz, amiben nemcsak könnyedén tarthatod számon teendőidet, de jegyzetelhetsz, felírhatod a fontos eseményeket, évfordulókat is. Ráadásul ma már nemcsak küllemre és felosztásra van ezerféle, hanem tematikáját illetően is. Az Évadtervező például egy lelkes színházrajongó csapat találmánya, céljuk, hogy a heti bontás mellett a színházrajongók a színházi programjaikat is nyomon tudják követni benne, így itt az évadokhoz hasonlóan szeptembertől-augusztusig tart egy év. Emellett színház-, könyv- és filmajánlók, valamint versek is vannak a stílusos kiadványban.

A másik kedvencünk a Yellow Brick Road motivációs naptár, amelynek a koncepciója, hogy nemcsak arra szolgál felülettel, hogy ide vésd a bokros teendőidet, hanem hogy jobban megismerhesd önmagadat is és tudatosabb életet alakíthass ki a naptár feladatait töltögetve.

Egy személyre szabott, jó tematikájú határidőnaplóval - legyen szó színházrajongó barátról, verskedvelőről vagy önismereti útjukat járókról -, kicsit olyan, mintha énidőt is ajándékoznál egy szép kötésű határidőnapló társaságában.

Könyvek téli bekuckózáshoz

Télen nincs is jobb, mint egy jó meleg plédbe burkolózva órákon át olvasni. Bár egy könyv elsőre nem tűnik fantáziadús ajándéknak, valójában nagyon is sokat elárul a kettőtök kapcsolatáról, hiszen nem egyszerű megtalálni azt az olvasmányt, aminek az ajándékozottad örülni fog. Így bár igényelhet némi fejtörést a megfelelő könyv kiválasztása, azonban mégis olyan történettel vagy hasznos tudással lepheted meg szerettedet, amelynek később is hasznát látja. Az Animus Kiadónál például rengeteg könyv közül választhatsz, a krimitől a szerelmes köteteken át a különféle gasztronómiai olvasmányokig, sőt a Harry Potter könyveket házak szerinti színben is megtalálod. Ha pedig inkább az önfejlesztéshez keresel ajándékot, akkor a HVG Kiadónál sokféle üzleti, menedzsment, pszichológiai vagy inspiráló, önéletrajzi könyv közül válogathatsz.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
KARÁCSONY

Hova tűnt a first lady a Trump család karácsonyi fotójáról?

Egyik meghitt családi fotón sem szerepel Melania Trump, csak a hivatalos elnöki videóban bukkan fel a first lady.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. december 26.

hirdetés

A Twitterre és az Instagramra is feltöltötte a család karácsonyi fotóját Ivanka Trump, de a képről hiányzik a first lady, írja a Mirror. Az aranyos kép a Fehér Házban készült, a karácsonyfa előtt áll Donald Trump, Ivanka Trump és férje, Jared Kushner, valamint a pár három közös gyereke, a kilencéves Arabella, a hétéves Joseph és a négyéves Theodore.

Melania távollétének oka az lehet, hogy a mostohalánya Donald Trump hivatali ideje alatt egyre inkább úgy lépett fel, mintha ő lenne a first lady. Emiatt a két nő viszonya az utóbbi időben egyáltalán nem volt felhőtlen.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

hirdetés

Ivanka Trump (@ivankatrump) által megosztott bejegyzés

Közben ifjabb Donald Trump több karácsonyi poszttal is jelentkezett az Instagramon az ünnepek alatt. Az első posztban több cuki fotót is megosztott a családi karácsonyról, amit felesége és öt gyereke társaságában töltött.

Órákkal későbbi bejegyzésében feltűnik édesapja is, de az elnök felesége ezen a képen sem látható.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Donald Trump Jr. (@donaldjtrumpjr) által megosztott bejegyzés

Az elnök és felesége legutóbb péntek éjszaka szerepeltek közösen egy hivatalos videóban, amit a Fehér Ház Facebook-oldalán közöltek. A felvételen minden amerikainak nagyon boldog karácsonyt kíván egyik utolsó közös üzenetében az elnöki pár. Külön hálásak a koronavírus ellen frontvonalban harcoló orvosok, ápolók, tudósok és a tanárok áldozatos munkájáért.

Donald Trump kiemeli, hogy hamarosan hatékony és biztonságos vakcinák milliói érkeznek az oltópontokra. Felesége pedig megköszöni a rendfenntartók áldozatos munkáját is. Az elnök végül "Melania és az egész Trump család nevében nagyon boldog karácsonyt és boldog új évet kíván mindenkinek".

Trumpék utolsó karácsonyi üdvözletét elnöki párként itt lehet megnézni:

A választási vereség óta érezhetően jóval passzívabb Donald Trump utolsó hivatali napjait leginkább golfozással tölti:


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
KARÁCSONY
A Rovatból
hirdetés

Kiderült, hogy mi az 5 legrosszabb karácsonyi ajándék

Gyakorlatilag az összes közhely szerepel a listán.
Fotó: Unsplash/Matthias Cooper - szmo.hu
2020. december 26.

hirdetés

Amit sokáig csak sejteni lehetett, most kiderült: felmérés készült a legrosszabbnak vélt karácsonyi ajándékokról. A lista nem sok meglepetést tartalmaz, és szinte minden ötlettelen ajándéktárgy helyet kapott rajta, melyek valamiért mégis évről évre ott lapulnak a karácsonyfák alatt. A legkiábrándítóbb karácsonyi ajándékok listáját a The Sun tette közé.

A Vistaprint ajándékozásra specializálódott cég felmérése szerint a válaszadók túlnyomó többsége (72%) szívből jövő és egyedi ajándékokra vágyik. Ebbe még az olyan hétköznapi tárgyak, mint például a ruházati termékek vagy a fotóalbumok is beleférnek.

Ezzel szemben azokat a tárgyakat, amiket nem éreztek személyesnek és őszintének, sokan (60%) gondolkozás nélkül továbbajándékoztak másoknak.

A kutatásból az is kiderült, hogy mely karácsonyi ajándékokat tartják a legkiábrándítóbbnak az emberek. Első helyre került a válaszadók 34 százalékának szavazata alapján a képkeret. Csupán egy százalékkal (33%) maradtak le ettől a különböző testápolási termékeket tartalmazó előre összeállított ajándékcsomagok.

hirdetés
A harmadik legnépszerűtlenebb ajándéknak az illatosított gyertyák számítanak (32%), negyedik helyre pedig a szépségápolással kapcsolatos ajándékcsomagok (30%) kerültek. Alig valamivel maradt le (29%) és ötödik lett a csalódást keltő karácsonyi ajándékok listáján a dobozos csoki, vagyis a bonbonok.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés

Bontatlanul árulják a nemkívánatos karácsonyi ajándékokat Ebayen

Furcsa posztkarácsonyi trend terjed a online aukciós weboldalon.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. december 28.

hirdetés

Egy sor becsomagolt, ismeretlen tartalmú ajándék került fel a napokban Ebay-re, igazi hullámot indítva azok közt, akiknek nincs ínyükre az ajándék. Mindebben a legfurcsább, hogy a leírások szerint az eladók nem azután bocsátják áruba a nem kívánatos csomagokat, hogy kiderüljön, mit tartalmaz a csomag, hanem fogalmuk sincs a dobozok tartalmáról.

Ennek is meg van az oka, legalábbis

a mellékelt szövegek alapján elsősorban az ajándékozó személye miatt minősülnek nem kívánatosnak az ajándékok.

Az egyik felhasználó például azt írja a szépen becsomagolt doboz mellé: "Hosszú sztori, az ajándékok egy olyan személytől vannak, akikkel már egyáltalán nem állok kapcsolatban, mondjuk úgy, hogy egy őrülttől. Már nem állunk szóba egymással, ám az ajándékokat már azelőtt átadták, hogy ez megtörtént volna. Remélem, valaki értékelni tudja majd a csomagok tartalmát, mert én nem fogom."

Azt hihetnénk, hogy egy hasonló zsákbamacskajellegű ajándék nem fog kelleni senkinek, ám ez nincs így: eddig közel 40-en licitáltak rá, és 63 fontnál (azaz kb. 25 ezer forintnál) jár a licit annak ellenére, hogy senki sem tudja, mi lehet a dobozban.

Aki esetleg pont erről lecsúszna, ne búsuljon: több becsomagolt rejtélyt is lehet venni, elsősorban karácsony körüli szakítások eredményeként.

Az Ebay dolgát egyébként megkönnyíti ez a típusú csomag: az aukciós weboldal ugyanis kártérítést fizet azoknak a vevőknek, akik nem a leírásnak megfelelő árut kapják. Ebben az esetben azonban nincs sok fogódzó, tehát ha valaki egy üres dobozt kap, az Ebayt nem terheli semmilyen felelősség ezzel kapcsolatban.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
KARÁCSONY

Miért esznek KFC-t a japánok karácsonykor?

Minden együtt volt a hetvenes évek közepén, hogy a KFC letarolja Japánban a karácsonyi ételek piacát. Azóta sincs konkurenciája a csirkés cégnek.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. december 26.

hirdetés

December 24. a Kentucky Fried Chicken (KFC) hagyományosan legforgalmasabb napja Japánban. Ekkor egy átlagos nap bevételének legalább ötszörösét, de olykor akár tízszeresét is termeli a gyorsétterem-hálózat a távol-keleti országban. A mára japán karácsonyi tradícióvá vált jelenség mögött egy jól sikerült reklámkampány áll még a hetvenes évek közepéről, írja a CNN.

A japánok nagyjából 1 százaléka vallja magát kereszténynek, ezért messze nem ez a legnagyobb ünnep az országban. A hetvenes években a legtöbb japán családnak egyáltalán nem is voltak kialakult karácsonyi szokásai, ezt ismerte fel az országban egyre inkább terjeszkedő Kentucky Fried Chicken. 1974-ben elindították a cég rövid elnevezésére (KFC) rímelő "Kentucky for Christmas", azaz "Kentucky karácsonyra" elnevezésű marketingkampányt, melynek során ünnepi rántott csirkés kosarakat kínáltak a vásárlóknak.

Állítólag az eladások növelése érdekében Takeshi Okawara, az első japán KFC étterem vezetője, később a japán hálózat vezérigazgatója úgy állította be, mintha a rántott csirke hagyományos amerikai karácsonyi étel lenne.

Egy másik eredettörténet szerint Okawara Mikulásnak öltözött be egy karácsonyi parti kedvéért. A gyerekek szabályosan megőrültek érte, ekkor látta meg az üzleti lehetőséget a karácsonyban. De olyan verzió is kering a össznépi japán karácsonyi rántottcsirkézés hátteréről, mely szerint egyszerűen szükség volt az országban kevésbé elterjedt pulyka helyett egy másik ételre, amivel azonosítani lehet az egyre inkább világi ünnepet, Okawara pedig ezt használta ki nagyon ügyesen.

Akárhogyan is, a karácsony környéki csirkefalás odáig fajult, hogy 2018-ban a KFC már 6,9 milliárd jenes (20 milliárd forint) forgalmat bonyolított december 20-25. között.

hirdetés

Pedig nem is olyan egyszerű hozzájutni egy klasszikus japán karácsonyi KFC-kosárhoz. Az ünnepi menüt célszerű jó előre megrendelni, majd az átvétel napján a megadott időpontban átvenni. Azok, akik ezt elmulasztják, többórás sorban állásra készülhetnek, hogy este végül ott legyen az ünnepi asztalon a rengeteg rántott csirkét, salátát és süteményt tartalmazó kosár, amiből nem hiányozhat a karácsonyi képpel díszített tányér sem a gyűjtők kedvéért.

Ebben az időszakban a gyorsétterem-lánc ismert kabalafigurája, Sanders ezredes Mikulásnak öltözve jelenik meg a kosarakon, de a legtöbb étterem előtt jókora ünnepi mikulásruhás műanyagfigura is fogadja a sorban állókat.

Részben a karácsonyi kampánynak, részben pedig az amerikai életstílus iránti hatalmas érdeklődésnek köszönhetően 1981-re 324 éttermet nyitott a csirkés étteremhálózat az országban. Ekkor úgy tűnt, hogy szinte mindenhol van egy KFC, hiszen évente átlagosan 30 új helyet nyitottak, összesen pedig minden egyes évben 200 millió dollárt kerestek csak Japánban.

Ha ekkoriban forgattak volna KFC-reklámfilmeket, valószínűleg egy olyan családot ábrázoltak volna, akik az ünnepi asztalnál aranybarnára sült rántott csirkét ropogtatnak, miközben a háttérben szól a "My Old Kentucky Home" című dal. Az senkit sem zavart volna, hogy a dalnak és a csirkének sincs semmi köze valójában a karácsonyhoz. A cél éppen az lett volna, hogy valahogyan megteremtsék a kapcsolatot a panírozott csirke és a karácsonyfa között. Mindezt úgy, hogy a filléres junkfoodot fényűző ételként ábrázolják.

Azonban a KFC döbbenetes sikere egyszeri és megismételhetetlen lenne, ha nem passzolna tökéletesen a japán gasztrokultúrába a kínálat. De mivel a KFC termékei nagyon hasonlítanak a Japánban egyébként is népszerű kara'agéhoz (sült csirke falatok), nem volt nehéz dolguk a már ismerős ízek karácsonyi köntösbe bújtatásához.

Ráadásul az országban nagy hagyománya van az étel közös elfogyasztásának, így például egy hamburger vagy egy bármilyen szendvics feltehetően nem lett volna akkor siker, mint az egész család vacsorájául szolgáló, sok részből álló csirkés kosár.

Amióta a KFC rántott csirkéje szabályosan kisajátította magának a karácsonyi asztalokat Japánban, több cég is próbálkozott a siker receptjének lemásolásával. Olyan áttörést azonban senki nem ért el a marhasülttel, a sonkával, a sült csirkével vagy az ünnepi büfékkel, mint ami a KFC-nek sikerült több mint negyven éve.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: