hirdetés
m3metro-wiki.jpg

Karácsony Gergely leírta, miért nincs még klíma a 3-as metrón, és miért olyan bonyolult megoldani

A főpolgármester szerint több oka is van annak, hogy a mai napig „mozgó szaunákon” kell utazni nyaranta.
Illusztráció: Wikipédia / Kemenymate - A feltöltő saját munkája, CC BY-SA 4.0 - szmo.hu
2020. július 22.


hirdetés

Hosszú posztot írt a Facebook-oldalára a főpolgármester, a téma ezúttal az M3-as metró klimatizálása volt. Mint mondja, ő is sokat beszélt a kampányában arról, hogy a nyári forróságban elviselhetetlen a meleg a metrókocsikban, ami tarthatatlan állapot.

A megoldáson már dolgoznak, de ezzel kapcsolatban szerinte tisztázni kell néhány félreértést. A kérdésekre adott válaszait szó szerint idézzük.

"Miért nincs klíma az M3-as metrón?

Mert valószínűleg egyes kormányhoz köthető érdekkörök nyomására az előző városvezetés a közbeszerzésen nem a klimatizált metrókocsikat választotta, hanem felújított orosz metrókocsikat vett.

hirdetés

(Már az sem világos, hogy ezek valóban felújított kocsik-e.) Hogy miért döntött így az előző városvezetés, azt vizsgálóbizottság kezdi kideríteni, hogy a budapestiek sok éves kérdéseire választ találjunk.

Miért olyan bonyolult megoldani az M3-as metró klimatizálását?

Két okból. Egyrészt az előző városvezetés olyan szerződést kötött az oroszokkal, hogy engedélyük, jóváhagyásuk nélkül nem lehet a kocsikhoz hozzányúlni, mert akkor elveszne a garancia.

Ha pedig elveszne a garancia, az nagyban befolyásolná a kocsik biztonságos működését, nem is szólva arról, hogy sok-sok milliárdos költséget jelenthetne a városnak. Ez az örökségünk.

A másik gond, hogy ezekbe a kocsikba klímát szerelni jelentős műszaki kihívás. Az elsődleges szempont magától értetődően a metró biztonságos működése. Mekkora lehet a klíma? Milyen nehéz lehet? Hova lehet beszerelni? Mekkora lehet a teljesítménye? Nincsenek sokan, akiknek ez a szakterületük, de a lehetséges mérnöki kapacitást bevonjuk a munkába?

Akkor most mi történik a metró klimatizálása érdekében?

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>



hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
keziarena-1.jpg

Megjelentek a látványtervek: ilyen lesz a Népligetnél épülő kézilabdacsarnok

A 20 ezres befogadóképességű arénát jövőre adják át.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. július 29.


hirdetés

"Most még csak képek, jövőre valóság – íme Európa legnagyobb kézilabda arénájának látványterve" – ezzel a kommentárral tette közzé Facebook-oldalán Kocsis Máté, a Kézilabda Szövetség elnöke az alábbi fotókat.

A csarnok 20 022 fő befogadására alkalmas és a 2022-es férfi kézilabda Eb-re készül.

"A Magyar Kézilabda Szövetség büszke rá, hogy a sportág világszínvonalú otthont kap, de nem csak a kézilabda szurkolói örülhetnek, ugyanis az aréna nagy koncertek, rendezvények, kiállítások helyszíne is lesz, mindemellett pedig az összes létező teremsportág számára is megfelelő szabványokkal rendelkezik, ide értve például a kosár- és röplabdát, a jégkorongot, teniszt, és korcsolyát, de még bizonyos lovas és motoros versenyeket is"

– írja Kocsis.

A Portfolio cikkéből kiderül, hogy a mintegy 78 milliárd forintba kerülő csarnokot a Market Építő Zrt. építi.

hirdetés

A pontos helyszín a népligeti buszpályaudvar mögötti terület, a Gyáli út és az Üllői út között. A fejlesztést a kormány már korábban nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházássá nyilvánította.

Íme a látványtervek:

További látványtervekért lapozz!

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
lanchid_pixabay.jpg

Lezárják a Lánchidat szombat éjjel

Este fél nyolctól nem lehet a hídra hajtani.
Fotó: Pixabay/Rudy and Peter Skitterians - szmo.hu
2020. augusztus 01.


hirdetés

Állagmegóvási munkák és egy futóverseny miatt szombat éjjel lezárják a Lánchidat - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-vel.

A közlemény szerint a hidat nem lehet használni szombaton 19.30-tól vasárnap hajnalig.

A korlátozás miatt változik a 16-os, a 105-ös, a 916-os és a 990-es buszjárat közlekedése - tették hozzá.

Az 1849-ben átadott budapesti híd egyre rosszabb állapotban van. A teljeskörű felújítása jövő tavasszal kezdődhet meg:

hirdetés

hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
bringasav.jpg

Már fel is festették a legújabb biciklisávot Budapesten

A fejlesztéssel az egybefüggő nagykörúti sáv eléri a Petőfi-hidat, így a híd járdáin keresztül csatlakozik a Budán már meglévő hálózathoz.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. július 29.


hirdetés

Új kerékpáros sávot festettek fel Budapesten, a jelek szerda reggelre készültek el. A BKK a közösségi oldalán osztotta meg a hírt:

"Aki reggel végigtekert vagy végighajtott a Ferenc körúton, már biztosan látta, aki pedig nem, annak mutatjuk: a Budapest Közút munkatársai az éjjel nem pihentek, hanem felfestették a körút Üllői út felé vezető oldalán is az új bringasávot.

A fejlesztéssel az egybefüggő nagykörúti sáv eléri a Petőfi-hidat, így a híd járdáin keresztül csatlakozik a Budán már meglévő hálózathoz. A Ferenc körúton nem csökkent az autók számára biztosított 2 x 2 sáv. A parkolóhelyek egy része is megmarad, a megszűnő várakozóhelyek pótlására pedig a Közraktár utcában létesítenek új parkolósávot".

A honlapjukon a fejlesztésről azt írják: "Budapest egyik legfontosabb útvonalán, a Nagykörúton még április végén létesült ideiglenes kerékpársáv az Üllői út és a Váci út közötti 3 kilométeres szakaszon. A nagykörúti kerékpársáv forgalma mindössze néhány nap alatt elérte a több mint egy évtizede meglévő – a biciklivel közlekedők számára már jól ismert és gyakran használt – Múzeum körúti biciklisáv forgalmát. A friss adatok szerint naponta legalább négyezerszer haladnak rajta kerékpárral, ezzel a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonalává vált.

A biciklisáv mostani meghosszabbításával még többen választhatják ezen az útvonalon autó helyett a kerékpárt, így az autóval közlekedők is jobban tudnak haladni, a nagykörút belső szakaszai pedig csendesebbé, élhetőbbé válhatnak az ott lakók, az üzletekben vásárlók és a vendéglátóhelyek számára".

hirdetés

Még több információ a Ferenc körúti bringasávról ITT


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
virag3.jpg

Így néz ki madártávlatból a virágba borult Budapest, látványos videót készített a Főkert

A legszebb helyeket mutatják meg, szuper kikapcsolódást ígér a színpompás látvány.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. július 29.


hirdetés

Kedden egy képes beszámolóból megtudhattuk, hogy hamarosan jogszabályi tiltás lép érvénybe a glifozát nevű gyomirtó szerrel kapcsolatban Európa-szerte. Ezt a szert széles körben alkalmazták a főváros zöldfelületein is, ugyanakkor a méhekre gyakorolt negatív hatását több tanulmány is kimutatta.

Ám most egy már meglévő, de környezetbarát módszert próbálnak ki Budapesten.

Ennek lényege, hogy forró vízzel főzi meg a burkolatból kinőtt növényt, lehatol a lágyszárúak gyökérzónájáig, sterilizálja a magvakat, elpusztítja az avarban megbúvó kártevők lárváit. Hogy ez a forró víz hatékony legyen, ezért növényi olaj, szőlőcukor és keményítő, valamint víz keverékéből habosítják a 95 fokos gőzt, amely az így szigetelt védőburok alatt 2 mp helyett 18 mp-ig marad ennyire forró, s már képes megfőzni a szöveteket. A habosított keverék a minősítése szerint biokertészetekben is használható.

Jelenleg a Városháza I. udvarának macskakövei között kinőtt gyomokon kísérletképpen próbálja ki a Főkert a módszert.

A gyomirtás mellett a virágok ültetésével is igyekeznek szebbé varázsolni a fővárost. A kertészeti cég most

hirdetés

egy látványos videót készített Budapest legszebb virágos helyeiről.

Ráadásul csupa olyan nézőpontból, ahonnan mi nem nagyon láthatjuk. Madártávlatból egészen mást mutatnak a színes virágágyások.

VIDEÓ: A virágzó Budapestért - Főkert

hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!