hirdetés
RREVQConvertibleStatic09111509-1000x543.jpg

Kabrió és SUV egyben? A Land Rover érdekeset dobott!

Fura recept, de működik: vászontetős SUV-t gyártott a Land Rover.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2017. augusztus 10.


hirdetés

Kabrió SUV? Ki gondolta volna, hogy pont a Land Rover szánja rá magát erre az unikális megoldásra. Igaz, hogy nem teljesen egyedi az ötlet, hiszen a Nissan a Muranoból már gyártott hasonlót, de a 2014-ben bemutatott gép egész hamar parkoló pályára került az alacsony érdeklődés miatt. Egy kabrió SUV ugyanis tényleg kuriózum, márpedig ezzel csak egy olyan márka lehet sikeres, amely a prémium vásárlókat célozza, hiszen ilyesfajta egyedi gépet leginkább olyan engedhet meg magának, aki egyrészt szeretne kitűnni a forgalomból, másrészt pedig megteheti, hogy egy legfeljebb - szűkösen - négy főre kapacitált kocsit vásároljon, amolyan hétvégi autónak. A Nissan SUV kabriója annak idején érzésem szerint ezért nem lehetett igazán sikeres, mert a márka nem a prémium szegmensben játszik, leszámítva mondjuk a 370Z-t és a GT-R-t. De ez a két modell egyébként is más tészta.

RREVQConvertibleStatic09111505

Szóval nézzük a Land Rover receptjét: adott egy nagyon vagány SUV, - jelen esetben a Range Rover Evoque -, amely három vagy ötajtós variációban kapható, s alapvetően a sportos, fiatalos, ámde tehetős célközönség számára lehet érdekes. Itt jönnek képbe a márka mérnökei, akik felismerik, hogy ezen a szabadidőautós hangulaton lehet csavarni még egyet, azáltal, hogy ledobják a kocsi tetejét. A háromajtós változatra esett a választás, ebből a kasztniból faragott kabriót a vállalat, amely azért minimálisan korlátozza az autó használhatóságát. Gyerekkel legalábbis nehézkes a mindennapi autózás, feltéve, hogy nem állandóan nyitott tetővel utazunk, ugyanis a hátsó üléssorba nem könnyű a bejutás, ahol valljuk meg, igencsak szűkös a helykínálat is - felnőtteknek legalábbis biztosan. A csomagtartó szintén kicsi, mindössze 251 literes, ám ez legalább nyitott tetővel is rendelkezésre áll.

hirdetés
RREVQConvertibleStatic09111507

De visszatérve még a formára: kétségtelen, hogy kifejezetten jól sikerült a vászontetős Evoque, ráadásul a tesztautónk narancssárga színe csak erősítette a gép egyediségét, amire a forgalom állandóan érdeklődően reagált. Még a Porschéban, 5-ös BMW-ben, A6-os Audiban utazók is csodálkozó közönségnek bizonyultak a városi forgalomban.

RREVQConvertiblePhoenixOrange17031631

Az utastérbe magasra kell szállunk, a kocsi vaskosabb hatást kelt egy átlag kabrióhoz képest. Az egész teszthét során egyébként ezt volt a legfurcsább megemészteni, hogy egy masszív, alapvetően azért testes autóból próbál könnyed négykerekűvé válni az Evoque. A tető 48 kilométer/órás sebességig nyitható, és mindössze 18 másodpercig tart a teljes nyitási manőver.

RREVQConvertibleInterior09111507

A belsőben rengeteg bőrfelület fogad minket, így az ülések is bőrrel borítottak (elől fűthetőek, szellőztethetőek), a műszerfal analóg órája meglepően egyszerű megoldás, de a kezelőszerveket sem bonyolították túl, egyedül a sebességváltó kapcsolója fura elsőre, egy tekerő gombbal állíthatjuk ugyanis a kívánt fokozatot. A navi jól használható, gyorsan reagál a 10 colos kijelző, amin számtalan funkciót állíthatunk, így például az ülésfűtést, a kocsi hangulatvilágítását, az ülések masszázs funkcióját, és itt látjuk a 360 fokos tolatókamera képét is, ami vontatmány esetén segíti a manővert.

RREVQConvertiblePhoenixOrange17031634

Az Evoque Convertible két dízel (150, 180 Le) és egy benzines motorral (240 Le) rendelhető, tesztautónkban a nagyobbik dízel dolgozott, amely kellemes, ám nem aszfalt szaggató partner a kocsiban, ami annak is köszönhető, hogy a kabrió összsúlya meghaladja a két tonnát. Az erőátvitelről egy 9 fokozatú automata gondoskodik, amely nyugodt használat mellett tökéletesen kapcsol, de azért bizonyos helyzetekben szüksége van pár másodperces gondolkodási időre. A kocsi rugózás pedig igencsak kényelmes, a terepjárós adottságok érezhetőek, bár senki ne gondolja, hogy bárki ezzel a géppel elhagyja majd az aszfalt utat - az összkerékhajtás ellenére sem-, legfeljebb a tóig vezető bekötő út erejéig, ahol aztán lecsatolja a gép mögül az utánfutót, s a vízbe engedi a rajta vontatott kishajót.

RREVQConvertibleDrivingSand09111512

Végezetül nézzük az árakat: míg az alapváltozatnak számító, háromajtós modell 11.224.920 forintról indul, addig a Convertible belépő változata 15.112.440 forintot kóstál.

Egy videó az autóról:

hirdetés

Adatok

Hengerűrtartalom:  1999 cm3

Teljesítmény: 132 kW (180 Le)/4000

Nyomaték: 430 Nm/1750

Széndioxid kibocsátás: 149 g/km

Gyorsulás 0-100 km/h: 10,3 s

Végsebesség: 195 km/h

Tesztfogyasztás:  9,3 l/100 km

A modell alapára: 15.112.440 Ft


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
134703_2018_Honda_CR-V_VTEC_TURBO_Petrol-1000x667.jpg

A világ legnépszerűbb szabadidő-autóját vezettük

Immáron hétszemélyes kivitelben is megvásárolható az új Honda CR-V, tehát erre a modellre is igénybe vehető a nagycsaládi támogatás. A dízel motorok viszont eltűntek a palettáról.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 26.


hirdetés

A Honda CR-V szépen, csendben teszi a dolgát. Nem harsog, nem hivalkodik, hanem az elmúlt évek során csendben fellépett a szabadidő-autók eladását összesítő, képzeletbeli dobogó tetejére. Az 1995-ben bemutatott kocsi ugyanis a világ legnagyobb darabszámban értékesített SUV-ja.

Az ötödik generációjába lépett a modell, és ezúttal is igyekeztek a mérnökök tovább vinni az autó korábbi karakterét, egyúttal törekedtek arra is, hogy megőrizzék egyedi stílusát. Az elődjénél szélesebb és magasabb az új CR-V, amely frissebb, fiatalosabb megjelenést kapott: a nagy keréktárcsák és abroncsok, a dupla kipufogóvég, a rövid túlnyúlások atletikussá teszik az összhatást. Az összképet a nagyobb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb – motorháztetőn és sarkokon kialakított – vonalak, valamint a Honda új arculatához igazodó orr-rész és a fényszók teszik teljessé. Az új CR-V vásárlói nyolc fényezés közül választhatnak, amely modellváltozattól függően, 17”-19”-os könnyűfémfelni-garnitúrával érkezik; a leggazdagabban felszerelt kivitelnél pedig az üveg panorámatető az alapfelszereltség része.

hirdetés

A CR-V a korábbi generációhoz képest több szempontból is nagyobb: 35 mm-rel gyarapodott a szabad hasmagasság, 30 mm-rel nőtt a tengelytáv, de szélesebb is lett a modell, így pedig nagyobb helykínálattal is rendelkezik: 5 mm-rel nagyobb az első fejtér, és hátul, csípőmagasságban az eddiginél 16 mm-rel szélesebb hely várja az utasokat. Újdonságként immáron – az összkerekes, benzines, Lifestyle változatban – hétszemélyes kivitelben is kapható, amely a magyar vásárlóknak kedvező választás lehet a három, vagy annál több gyerekes családokra vonatkozó autóvásárlási támogatással. A méretes utastér kellő helyet biztosít öt fős családoknak, külön pozitívum, hogy a második üléssor 150 milliméteres sínen állítható, a harmadik sorban található üléseket használva viszont jelentős helyről kell a csomagtartóban lemondanunk.

Az utastér minőségét és az ergonómiát nem érheti panasz, persze, ha belemegyünk a részletekbe, minimális kivetnivalót találhatunk: ilyenek például a fa mintázatú vagy a bőrre emlékeztető műanyagbetétek, vagy a 1980-as évekre hajazó, 7 hüvelykes digitális kilométeróra, amelyet a Honda Vezetői Információs Felületnek hív. A középkonzolt immáron egyetlen nagyméretű érintőképernyő uralja, amely Apple CarPlay és Android Auto alapú okostelefon-kapcsolatra is alkalmas. Az érintőképernyős felület alap grafikája nem javult sokat, ráadásul a menürendszere sem fejlődött. A gombok és kapcsolók elrendezése azonban logikusabb lett, nem mellesleg leegyszerűsített kezelőpanelt kapott a légkondicionáló is, amelyet az érintőképernyő alá raktak a tervezők.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





hirdetés
P90331100_highRes_bmw-x5-launch-in-hun-1000x667.jpg

Túlzás nélkül: az új X5 a valaha volt legjobb X-modell a BMW-től

A negyedik generációs X5 a létező legfrissebb BMW-technológia megtestesítője: dizájn, konnektivitás és luxus szempontjából is kiemelkedik a kategóriában.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. november 08.


hirdetés

Húsz évvel ezelőtt, 1999-ben debütált a BMW X5, amely az X7-es modell idei megjelenéséig a legnagyobb volt a márka palettáján. Három nemzedéken át összesen 2,1 millió példány fogyott a méretes szabadidő-autóból világszerte, amely hazánkban is igencsak kedvelt a vásárlók körében.

Az új X5 minden szempontból nagyobb lett az elődmodellhez képest: 42 milliméterrel nőtt a tengelytávolság, 36 milliméterrel pedig a karosszéria hossza, 66 milliméterrel szélesebb lett a kasztni és 19 milliméterrel gyarapodott magasságában az autó.

hirdetés

A negyedik generáció megőrizte a modell ikonikus karosszériaarányait, de a végletekig letisztult formanyelv újdonságnak számít. A frontrész egyik legfeltűnőbb újítása a vese alakú hűtőrács nagyméretű, egybefüggő kerete, amely igazán karakteres arcot rajzol a kocsinak. A bajor prémiumgyártó az új BMW X5 modellhez az alapfelszereltség részeként LED-technológiás első fényszórót kínál, de opcionálisan már adaptív LED fényszórókkal felszerelt BMW Laserlight lézerfényt is rendelhetünk.

Az autó megjelenésének egyik jellegzetes része a kocsi oldalán végigfutó precíz karaktervonal, amely a hátsó ajtók magasságában meredek emelkedésnek indul, és az erőteljes vállrészt, valamint a LED-technológiás hátsó lámpák mélyen előrenyúló kialakítását nyomatékosítja. A hátsó lámpák háromdimenziós rajzolatú üvegbúrája különleges kialakítású, fontos ismertetőjele az újgenerációs modelleknek.

A külső méretnövekedésnek köszönhetően a belsőben nőtt a térérzet, az első és a hátsó üléssorban helyet foglaló utasokat tágas helykínálat és exkluzív hangulat fogadja. Az emelt üléspozíció, a műszeregység és a központi kijelző új kialakítása, valamint a csúcstechnológiás kijelző- és vezérlési koncepció egytől egyig azt a célt szolgálja, hogy a bajor prémiumgyártó sofőre még könnyebben irányíthassa a járművet.

A BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés az új BMW X5-ben debütált, és már az alapfelszereltségben is elérhető: két 12,3 colos digitális műszeregység nyújt információt a sofőrnek. A kijelzők tartalma az ügyfelek igényeire szabhatók több módon is: akár a multifunkciós kormány gombjaival, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával, az érintőképernyőkön keresztül, hangvezérléssel vagy BMW Gesztusvezérléssel.

A sofőr és az utasok digitális eszközeit a BMW Connected kapcsolja össze az autóval, s az X5 a márka első olyan modellje, amelynek központi zárja okostelefonon keresztül, a BMW Digital Key digitális kulccsal is aktiválható.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






hirdetés
IMG_0999-1000x750.jpg

Öltönybe öltözött igásló – alapvetően munkásautónak tervezték a Ford Rangert

Egy munkásgép, amely már a küllemével hódít: a Ford Ranger legjobban felszerelt változata, a Wildtrack járt nálunk a Blue Edition különleges változatában.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. június 09.


hirdetés

Az SUV lázzal párhuzamosan a pick-upok iránti kereslet is jelentősen megnőtt, egyre több platós jár az országban. Hogy ez a biztonság vagy inkább a kedvezőbb adózási feltételek és a visszaigényelhető ÁFA miatt van-e, inkább nem firtatom. A lényeg, hogy a pick-upok az aranykorukat élik, de eredeti funkciójuktól eltérően jellemzően inkább városi használatra veszik őket. Főleg az olyan magasan felszerelt változatokat, mint a nálunk járt Ford Ranger WildTrack Blue Edition-t.

A Ford Ranger az alapfunkcióját tekintve egy haszonjármű, - még akkor is, ha a legújabb generáció divatos formája ennek ellentmond -, a kocsit alapvetően munkásautónak tervezték. A Ford 1983-ban mutatta be először a Ranger-t Amerikában, s egészen 1998-ig kellett arra várni, hogy a típus európai piacra szánt változatát is elkészítse a márka. Az eredeti funkció pedig mára kissé átalakult, sok esetben már egyáltalán nem használják őket a földeken, hanem a városi közlekedésben, státusz szimbólumként jelennek meg. Pedig a Ranger méretéből fakadóan nem igazán a szűk, európai belvárosi utcákra lett szabva, a majd öt és félméteres kocsival figyelmesen kell manőverezni, megfelelő méretű parkolóhelyet pedig csak szerencsés esetben találunk. Az autó 800 mm-es gázlómélységgel, s 229 mm-es hasmagassággal bír, első, hátsó terepszögei pedig 28 fokosak. Rakodóterülete 1530x1456 milliméter, maximum teherbírása 1042 kilogramm, vontatóképessége pedig 3,35 tonna.

hirdetés

A méretes testet formás külső takarja, a Volkswagen Amarok mellett a Ranger is jó példa arra, hogy a pick-upok igenis lehetnek divatos autók. A ráncfelvarrott modell sportos, dinamikus, áramvonalas megjelenésű, aminek köszönhetően már a kocsi légellenállási jellemzői jobbak a korábbi modellekhez képest. De nem csak e tekintetben, hanem biztonság szempontjából is történt előrelépés: 5 csillagos NCAP töréstesztet teljesített az autó, ami a kategóriát nézve ritkának mondható.

A Ranger hazánkban jelenleg dupla kabinos változatban, s négy felszereltségi szinten (XL, XLT, Ranger Limited, Wildtrack) kapható, de emellett a Ford folyamatosan frissíti a modelljét egy-egy különleges csomaggal, így született meg a Blue Edition.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






hirdetés
163096_2019_Honda_HR-V-1000x667.jpg

Előnyére változott a ráncfelvarrással a Honda HR-V

A Honda kisméretű SUV-ja kívül-belül megújult az idén.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. november 09.


hirdetés

A Honda HR-V története nem nyúlik igazán messzire, az első generációs modell 1998-ban jelent meg. Az akkori kínálatban igazán különlegesnek számított az ívelt vonalakkal megáldott mini SUV, összesen százezernél több példány talált gazdára 2006-ig. Ennek ellenére a Honda nem gyártott utódot, egészen 2014-ig várni kellett arra, hogy a New York-i autókiállításon bemutassa a második generációt. A mexikói gyártás egy évvel később indult el, s az amerikai és a japán piac után 2015-ben Európába is visszatért a kisméretű szabadidőautó. Tavaly év végén pedig megérkezett annak ráncfelvarrott változata, amelyből az Executive felszereltségű modellt, valamint a Sport változatot is próbára tehettük.

Az új HR-V-t a „Solid Wing Face”, a szárnyat formáló hűtőmaszk határozza meg, amely alapvetően elegáns megjelenést kölcsönöz az autónak. A kocsitest sportos és dinamikus, így jóval vagányabb az elődhöz képest, ráadásul kimagasló aerodinamikai teljesítményével kiemelkedik a crossoverek mezőnyéből. Alacsony légellenállása és kedvező üzemanyag-fogyasztása többek között az alsó burkolatoknak köszönhető, valamint például a lökhárítóknak, amelyeket úgy alakítottak, hogy a lehető legkisebb felhajtóerő hasson a kocsitestre, de a kedvező értékekhez az is hozzájárul, hogy a hátsó ajtók kilincsét a C-oszlopba rejtették. Az első lökhárítók magasabb légbeömlő hatású elemeiben kaptak helyet a kör alakú ködfényszórók, a LED nappali menetfénnyel kiegészített lámpatestek az alapfelszereltség részévé váltak. A hűtőmaszk új, feketekróm betétje köszön vissza a hátsó lökhárítón, amivel remekül harmonizálnak a sötétített hátsó lámpák. A HR-V Sport változatánál magasfényű, feketekrómozású betétetek díszitik a modellt, egyedi a hűtőrács, és a ködlámpák körüli méhsejtrács-szerű, fekete fényezéssel feldobott elem is.

hirdetés

[caption id="attachment_1368828" align="alignnone" width="1000"] A HR-V Sportot körbejárva számos olyan kiegészítőt fedezhetünk fel, amely még lendületesebbé varázsolja az összhatást: ilyen például a vékony első koptató, a küszöbszoknya, a kerékjárati ívekre helyezett burkolat, a fényezett tükörborítás és az agresszívebb hátsó lökhárító is. Ez a változat dupla kipufogóvéget és 18 colos, egyedi megjelenésű alufelnit kapott. Ebben a felszereltségben elöl-hátul LED lámpa jár szériában, a hátsó lámpák sötétített, fekete csíkokkal megspékelt burát kaptak, a csomagtartó körül pedig feketekróm díszítőkeret fut.[/caption]

A Honda HR-V anyaghasználata javult az elmúlt időszakban, aminek köszönhetően csendesebb lett az utazás, de a műszeregységek és a kijelzők még mindig konzervatívabbak az európai és a dél-koreai gyártók megoldásaihoz hasonlítva. A 2019-es HR-V első ülései kényelmesebb ülőlapot és háttámlát kaptak, s az elődhöz képest az oldaltartásuk is javult. Az alapfelszereltség részeként kínált textilkárpitozás a lehető legmagasabb minőségi színvonalat képviseli, akárcsak a gazdagabban felszerelt modellváltozatok dupla öltéssorokkal összeállított, textil-bőr kárpitjai.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:








Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!