hirdetés
junkies1.jpg

„Már nem lázadunk, de nem a világ változott, mi találtuk meg a helyünket benne” – interjú a 25 éves Junkies-zal

Van-e olyan szövegük, amit ma már nem vállalnának fel? Punkzenekar létükre miért nem politizáltak soha a dalaikban? Szekeres Andrással és Barbaró Attilával beszélgettünk.
Láng Dávid - szmo.hu
2019. június 08.


hirdetés

Negyedszázad kockázat és mellékhatás címmel nemrég jelent meg a Junkies legújabb albuma, amire 6 új szám mellett 13 régi sláger újravett verziója került fel. Ezzel harangozták be születésnapi nagykoncertjüket, amit a Barba Negra Trackben tartanak június 15-én.

Szekeres András énekes és Barbaró Attila gitáros ennek apropóján arról is meséltek, mi volt az eddigi legnagyobb hullámvölgyük, és érezték-e már azt, hogy kezdenek kiöregedni valamelyik dalukból.

– Mennyire jelentős mérföldkő számotokra, hogy 25 éves lett a zenekar?

Szekeres: Jól lehet vele haknizni. (nevet) De inkább ijesztőnek mondanám – emlékszem, már öt év után is durvának találtuk, hogy mennyi idő eltelt. Akárhogy nézzük, 25 évig ritkán maradnak együtt zenekarok, pláne majdhogynem eredeti felállásban. A legtöbbjüket elsodorja vagy a sikertelenség, vagy úgy általában az élet.

Nekünk az a szerencsénk, hogy mindig is nagyon erős volt a kémia köztünk, emberileg és zeneileg egyaránt gördülékenyen alakult a viszonyunk.

Ennek az egyik titka, hogy soha nem tároltunk magunkban sérelmeket: ha nézeteltérésünk támadt egymással, legtöbbször ott helyben lerendeztük, még akkor is, ha kiabálni vagy ajtót csapkodni kellett.

Barbaró: Szerintem ahogy telt az idő, még nagyobb is lett az összhang. Régebben szinte minden dalt én írtam Rikivel közösen, a szövegek nagy részét pedig egyedül. Ölre menő vitákat folytattunk arról, mit hogyan kéne játszani, mindenki ragaszkodott a saját víziójához. De később rájöttünk, hogy sokkal jobb a végeredmény, ha inkább a kompromisszumra törekszünk és kölcsönösen tiszteletben tartjuk a többiek javaslatait.

Szekeres: Attila gyakorolt először gesztust felénk azzal, hogy belenyúlhattunk a szuverén ötleteibe, ami aztán kölcsönös lett.

Barbaró: Ma már mind a négyen dalszerzők vagyunk, az új lemezre például Viktor is hozott egy dalt, amiben nemcsak dobol, de a többi hangszeren is ő játszik és ő is énekli – vagyis inkább kiabálja.

Mivel mindannyiunknak vannak olyan periódusai, amikor kevésbé jön az ihlet, ezt azzal tudjuk áthidalni, hogy akkor a többiek ötletei kapnak nagyobb teret. Ha most nem 25 évesek lennénk, csak mondjuk 23, akkor is tudtunk volna csinálni egy új lemezt, legfeljebb nem válogatásalbum lett volna hat új dallal, hanem rendes sorlemez.

– Volt olyan hullámvölgyetek, amin kérdéses volt, át tudtok-e lendülni?

Szekeres: 2011 környékén volt egy komolyabb válsághelyzet, amikor elég sötéten láttam a zenekar jövőjét.

Egyszerűen elment a kedvem a közös munkától, nem szerettem a koncerteket, nem tudtam elképzelni, hogy akár csak egy év múlva még ugyanezt fogom csinálni.

Barbaró: Akkoriban inkább a szervezéssel és a háttérmunkával voltak bajok. Ezt nem szabad lebecsülni, egy zenekar működésének legalább a felét teszik ki ugyanis ezek a folyamatok. Ha hiba csúszik ebbe a gépezetbe, hiába zenélsz jól, nem sokra mész vele.

A 2000-es években hozzászoktunk ahhoz, hogy folyamatosan játszunk. Gyakorlatilag nem volt szabad hétvégénk, évente kétszer körbeturnéztuk az országot, nyaranta ott voltunk minden fesztiválon. Ezután jött egy visszaesés, amit nyilván nehezen viseltünk, ráadásul egyfajta szerzői válsággal is párosult.

– Hogy sikerült végül túlesnetek rajta?

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





hirdetés
mav.jpg

Fergetegeset alakít Ganxsta Zolee és apukája a MÁV új reklámfilmjében

Az ellenőr hányattatott, de mókás szerepét pedig Badár Sándor vállalta magára.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. június 06.



Váratlan szereplők bukkantak fel a MÁV elektronikus jegyet népszerűsítő reklámfilmjében.

A képsorok lényege, hogy akár egy mobilos pizzarendelés könnyedségével megszerezhetjük online jegyünket a HÉV-re is, mivel mától a H5-ös HÉV Budapesten kívüli szakaszára is lehet jegyet váltani a MÁV Vonatinfo mobiltelefon applikációjával.

Ezt pedig nem mások, mint Ganxsta Zolee, az ő édesapja, Zana Jószef és stílusosan a Kontroll című film jegyellenőre, Badár Sándor igyekeznek tudatosítani bennünk.

Ganxsta Zolee nem is olyan régen egy hasonlóan szokatlan kontextusban tűnt fel az online térben.

Ősszel Paolo Coelho posztolt róla képet, amint éppen legújabb könyvét, a Hippit olvassa.

A kampány célja az vollt, hogy felhívják a figyelmet arra, hogy olyanok is olvassák a Coelho-könyveket, akikről nem is gondolnánk.

Ha kíváncsi vagy a vicces, új videóra, lapozz!

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:



hirdetés
csernobil-orosz-verzio-cia.png

Hivatalos: az oroszok leforgatják a saját Csernobil-filmjüket, amelyben a CIA lesz a hibás mindenért

Az orosz NTV forgatja a filmet, a rendező szerint ez lesz a 'korrekt' verzió, mert Oroszországot megszégyenítette az HBO sorozata.
Daily Mail. Fotó: HBO - szmo.hu
2019. június 07.



Alekszej Muradov rendező már meg is kezdte az orosz Csernobil-film forgatását Belarusz, vagyis Fehéroroszország területén, az NTV pedig bejelentette, hogy náluk megy majd adásba az alkotás.

Oroszországot állítólag meglepte és "felháborította" az HBO Csernobil című minisorozatának elsöprő világsikere, erre lesz válasz az ő verziójuk.

Mi is beszámoltunk róla, hogy a legnagyobb internetes filmes adatbázison, az IMDB-n a nézők visszajelzései szerint a Csernobil lett minden idők legjobb (9,6 -tal az eddigi legmagasabb pontszámot elért) sorozata. Az IMDB-n bárki értékelheti a filmeket, sorozatokat, a számok a laikus közönség, valamint a kritikusok véleményét egyaránt tükrözik.

Hogy a Csernobil az év sorozatának ígérkezik, és ezt az elképesztő hatást hogyan éri el a hiteles történetvezetéssel, a korhű atmoszférateremtéssel,a kiváló színészválasztással, és a megrázó személyes drámák ábrázolásával, arról mi is beszámoltunk.

Arra azonban, hogy a sorozat ilyen rövid idő alatt minden idők legmagasabbra értékelt, legjobb tévés produkciójává lép elő, tehát rekordot dönt, valószínűleg senki sem számított.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
chernobyl-1000x563.jpg

Rekordot döntött a „Csernobil” - hivatalosan is minden idők legjobb tévésorozata lett

A Trónok harcát is beelőzte.
Independent - szmo.hu
2019. június 04.



Alig ment le az utolsó epizód az HBO öt részes minisorozatából, a Csernobilból, úgy tűnik, az 1986-os atomreaktor-robbanást bemutató alkotás máris lenyűgözte a világot.

A legmértékadóbb internetes, filmes adatbázison, az IMDB-n a sorozat elképesztő gyorsasággal haladt felfelé a népszerűségi listán, míg mostanra elérte a 9.6-os összpontszámot, amelyet televíziós sorozatnak eddig még soha nem sikerült.

Az IMDB-n bárki értékelheti a filmeket, sorozatokat, a számok a laikus közönség, valamint a kritikusok véleményét egyaránt tükrözik. Hogy a Csernobil az év sorozatának ígérkezik, és ezt az elképesztő hatást hogyan éri el a hiteles történetvezetéssel, a korhű atmoszférateremtéssel,a kiváló színészválasztással, és a megrázó személyes drámák ábrázolásával, arról mi is beszámoltunk.

Munkatársunk saját, személyes történetét is megírta a 33 évvel ezelőtti katasztrófával kapcsolatban. Arra azonban, hogy a sorozat ilyen rövid idő alatt minden idők legmagasabbra értékelt, legjobb tévés produkciójává lép elő, tehát rekordot dönt, valószínűleg senki sem számított.

A teljes listáért kattints.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
chernobyl-1-1000x562.jpg

Miatta lett ijesztően hiteles a Csernobil-széria

Craig Mazin 48 éves forgatókönyvíró. Nem tud oroszul, nem volt ott '86-ban Csernobilban és nem látta saját szemével a katasztrófa következményeit sem. Mégis zseniális sorozatot készített belőle.
Vice, fotók: YouTube - szmo.hu
2019. június 05.



A Vice írta meg a Csernobil létrehozójának, azaz kreátorának portréját, ami azt boncolgatja, miként sikerült Mazinnak egy öt részes minisorozatban olyan pontosan megragadnia a katasztrófa lényegét, hogy nehéz elhinni, nem volt ő maga is ott, akkor.

Mazin, a Csernobil kreátora, írója, executive producere nemcsak az atomerőműben és utána történteket meséli el, hanem a szovjet rendszer összeomlásának paraboláját is, na meg a hazugságok áráról beszél, amit annyi mindenkinek meg kellett fizetni az országban. Egy pillanatra sem tűnik fel a nézőnek, hogy nem az adott korban járunk, aminek az az oka, hogy minden egyes díszlet és kellék, minden elszívott cigaretta, pohár és tapéta korhű - mindez pedig több, mint két és fél év kutatásának eredménye.

Ki tehát ez a Craig Mazin és miért érzett ellenállhatatlan vágyat Csernobil tragédiájának elmesélésére? Egy brooklyni forgatókönyvíró. Mazin a Vice-nak adott interjújában elmondja, hogy 15 éves volt, amikor a katasztrófa történt és igazából egész életében ezen gondolkodott. "De valamikor 2015 környékén beugrott - meséli -, hogy nem tudtam, hogyan történt, így elkezdtem olvasni, puszta tudományos érdeklődésből. Ám amit ekkor felfedeztem, az nagyon sokkoló volt, és nem tudtam tőle megszabadulni. Aztán arra is rájöttem, hogy egy csomó emberben szintén nem tudatosult, mi történt - aztán megszállottja lettem a témának."

Mazin könyveket, cikkeket és tudományos anyagokat, szemtanúi beszámolókat olvasott, dokumentumfilmeket nézett. Különösen Szvetlana Alekszijevics Csernobili ima című könyve volt rá nagy hatással. Két és fél éven át kutatott, miközben családapa volt, filmeket is írt - majd 2016-ban úgy érezte, eljött az idő, hogy megírja a szkriptet. Azt gondolta, a legfontosabb, hogy ne költsön bele a valóságba, hanem igyekezzen minél hitelesebb lenni, ha már a szovjet rendszer amúgy is "művészetet csinált a hazugságból. Hazudtak egymásnak, az embereknek felettük és alattuk."

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x