Követeli a kormány: bontsák le a konténervárost a ferihegyi repülőtéren
Hetvenhét pontos követeléscsomagot fogalmazott meg a kormány a Budapest Airporttal szemben.
Jelezték, hogy az üzemeltető komoly szankciókra számíthat, ha „gondatlan a saját tulajdonával” – írja a Magyar Nemzet.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren már öt éve állnak a konténer-épületek, amelyekre az utasoktól rengeteg panasz érkezett. Ezek az épületek szolgálják ki a fapados járatok utasait.
A Budapest Airport szóhasználatában egyszerűsített beszállítókapunak nevezett eszközök közül a B oldalon lévőket már felszámolták, amikor megépült a 2B utasmóló. Az Európán belüli úti célokra repülő fapadosok utasai azonban kénytelen továbbra is a "könnyűszerkezetes váróban" tölteni a boarding idejét.
A konténerekbe befúj a szél, nagyobb eső után a padlón áll a víz - írja a Magyar Nemzet.
Az egyik fő elvárás a "bádogvárossal" szemben, hogy december 31-ig szüntessék meg ezeket az épületeket. Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter kilátásba helyezte, hogy akár rendeleti úton is betilthatják ezek használatát. Ugyanakkor, mint Magyar Nemzet írja, a "bádogépületeket" kiváltó 3. terminálnak még csak a tervezése kezdődik 2019-ben.
A Budapest Airport azt közölte, hogy zajlanak az egyeztetések a kormánnyal, addig viszont nem nyilatkoznak a kérdésről.
Egy korábbi interjúban Jost Lammers vezérigazgató arról beszélt, hogy a 3. terminál 2024-ig készülhet el, 225 milliárd forintos beruházással.