hirdetés
hirdetés
hirdetés
 
 
hirdetés
John Mayall 85 éves, de még mindig lenyom egy blueskoncertet - most te is megnézheted az Akvárium Klubban
Több, mint 50 éve készít lemezeket, és koncertezik fáradhatatlanul.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. január 28.


hirdetés

A brit blues zene atyjaként emlegetett gitárhős ismét Budapestre érkezik. Az idén 85 éves legenda március 19-én játszik majd az Akvárium Klubban.

Utoljára 2015-ben járt nálunk, akkor írtunk róla egy cikket, amelyben sok érdekességet tudhattatok meg a gitárosról.

John Mayall zenekedvelő családban született Manchesterben, apja jazzgitáros volt, akinek lemezgyűjteménye jelentős szerepet játszott zenei ízlésének irányításában. 1965-től készít lemezeket, az általa alapított John Mayall & the Bluesbreakersben olyan hírességek fordultak meg, mint például Eric Clapton, Peter Green, Jack Bruce, John McVie, Mick Fleetwood vagy Mick Taylor.

Az idén 85 éves legenda most ismét európai turnéra indult, amire elkíséri Carolyn Wonderland, az elképesztő tehetségű gitáros is, illetve vele tart Greg Rzab basszusgitáros és Jay Davenport dobos is, akik a John Mayall Band állandó tagjai. John Mayall azt ígérte, 2019-re már a boltokban lesz új lemeze, amin kedvenc gitárosai is szerepet kapnak, többek között Joe Bonamassa, Carolyn Wonderland – aki a turnéra is elkíséri - Todd Rundgren, Larry McCray, Alex Lifeson és Steven Van Zent. Az album a Nobody Told Me címet viseli majd.

Jegyeket itt tudtok venni, az esemény Fb-eventje pedig itt található.

Aki pedig fel akar készülni, hogy mi várható márciusban, az ezt nézze meg:


KÖVESS MINKET:




A Trónok harca Éjkirályt alakító színésze megtörte karaktere hallgatását
Némi betekintést kapunk, hogy mi is jár a Mások vezérének fejében.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. március 09.


hirdetés

A Trónok harca univerzumának véres csatái és szívszorító tragédiái közepette az Éjkirály és a Mások serege továbbra is hidegrázósan félelmetes fenyegetést jelent a Hét Királyság számára. Most pedig az általában nem túl közlékeny, sőt, kifejezetten csendes természetéről ismert Éjkirály megszakította a csendet. Legalábbis a hatodik évad óta őt alakító színész és kaszkadőr, Vladimír Furdík interjút adott az Entertainment Weekly-nek, melyben feltárt néhány részletet, amit a szereplő jeges kék szemén keresztül látott.

"Rengeteg lovas-, és nagy esésen, tűzgolyón és kardcsatán vagyok túl," magyarázta Furdík, mikor arról kérdezték, milyen is volt az élete a Mások vezére előtt. "Amikor az ötödik évadot forgattuk, én voltam az a Más, aki Jon Snow-val harcolt Hardhome-ban - ez volt az első alkalom, mikor Jon megölt egy ilyen lényt."

Micsoda egybeesés! Noha azt nem tudja, hogy előtte ki volt a holtak seregének vezére, azt tudni véli, hogy "az Éjkirályban van valami emberi."

The guy I'm so scared of. The Night from #gameofthrones visited #delhi after 20 years as he was part of #comiccon #vladimirfurdik @viralbhayani

4,845 Likes, 25 Comments - Viral Bhayani (@viralbhayani) on Instagram: "The guy I'm so scared of. The Night from #gameofthrones visited #delhi after 20 years as he was..."

Attól függően, hogy épp ki volt az adott epizód rendezője, a színész másként kapott instrukciókat azzal kapcsolatban, hogy mennyire legyen hűvös vagy éppen emberi a cselekedeteit és az arckifejezéseit illetően, de azt például szinte sosem engedték neki, hogy pislogjon - így a karakter arca még fagyosabbnak látszódott.

Egy kis emlékeztetőül azoknak, akik már elfelejtették volna: az Éjkirály az első emberek, vagyis az Elsők és az erdő gyermekei között kialakult háború okán "született", amikoris utóbbiak egy férfit kötöztek egy fához és átdöfték a szívét egy sárkánykővel, mivel így akartak védekezni az Elsők ellen, akik otthonukra törtek. Az Éjkirály azóta megszerezte Daenerys Viserion nevű sárkányát és sikeresen áttört a Falon.

Most, hogy a Trónok harca a vége felé közeledik, Furdík elárulta, hogy az Éjkirály valójában a jó öreg, régimódi bosszúra szomjazik.

"Valaki Éjkirályt csinált belőle. Senki nem tudja, mi volt előtte - katona vagy nemes. Ő sosem akart az Éjkirály lenni. Szerintem bosszúra vágyik. Ebben a történetben mindenkinek két oldala van - egy jó és egy rossz. Az Éjkirálynak ellenben csak egy van, a rossz."

A holtak vezérének szájából ez elég egyértelmű utalásnak tűnik arra nézve, hogy addig meg sem áll majd, amíg meg nem kapja, amit akar.

"Az emberek látni fogják, hogy van egy célpontja, akit meg akar ölni, és majd kiderül, ki az. Emellett ott volt az a pillanat [az ötödik évadban], amikor Havas Jon a csónakban állt, az Éjkirály pedig ránézett és felemelte a karját - ezúttal lesz egy hasonló és jóval erősebb közös jelenetük.

Amikor saját kedvenc jelenetéről kérdezték, a színész azt mondta, hogy a nézők még nem láthatták. Kíváncsian várjuk, és már nem is kell túl sokáig, mivel a Trónok harca nyolcadik évada április 15-én hozzánk is elérkezik.

Forrás: Popsugar


KÖVESS MINKET:




Vagy bátor áldozatok, vagy minden idők leglenyűgözőbb dokumentumfilmes alakítását nyújtják – megnéztük a Neverland elhagyását
Pár napja vetíti az HBO GO a 4 órás dokumentumfilmet Michael Jackson gyermekbántalmazási ügyéről. Hatásos, elgondolkodtató és fontos film.
Szajki-Vörös Adél, fotók YouTube - szmo.hu
2019. március 10.


hirdetés

Ezt a kétrészes filmet lehetetlen úgy végignézni, hogy ne váltana ki intenzív érzelmeket a nézőből, több okból is. Egyrészt azért, mert mindenki volt gyerek, és az együttérzés/beleérzés ennél a témánál kikerülhetetlen. Másrészt azért, mert Michael Jackson kivételes szerepet töltött be a huszadik, sőt, a huszonegyedik század popkulturális életében: mindenki ismeri és mindenki gondol vagy érez valamit vele kapcsolatban. Ahogy a Neverland elhagyása egyik szereplője is mondja: mai fejjel szinte elképzelhetetlen, mekkora szupersztár is volt fénykorában.

A dokumentumfilm főszereplője két fiatal férfi: Wade Robson és Jimmy Safechuck, akik azt állítják, Jackson gyerekkorukban éveken át szexuálisan bántalmazta őket,

s módszeresen átprogramozta az agyukat, nehogy eszükbe jusson feldobni őt.

Robson és Safechuck nem kevesebbet állítanak, mint hogy a pop királya a szeretet nevében, isteni elrendelésről beszélve vette rá őket szexuális cselekedetekre, miközben ügyesen manipulálva eltávolította őket családjaiktól. Egyikük még földrészt is váltott: Robson családjának fele Ausztráliából költözött Jackson közelébe egy új élet reményében. Az otthon maradt apa később öngyilkos lett.

Az angol "starstruck" szó fantasztikusan kifejezi, amit ezek az emberek átélhettek, amikor a sztár hatása alá kerültek. Akár igazat mond Robson, akár nem, az tény, hogy csakis egyfajta megszállottság vezethetett rá egy anyát arra, hogy kapja háromból két gyerekét - Wade, a kisfiú hét éves volt - és Amerikába költözzön, maga mögött hagyva másik összezavart fiát és egy összetört apát. És ez csak egy szegmense annak a számtalan életeseménynek, melyeknek köze volt Jacksonhoz. Lehet, hogy nincs tárgyi bizonyítéka a gyermekmolesztálásoknak, az viszont látható, tényszerű, hogy az énekes megjelenése lavinaszerűen indította el két család szétesését.

Az utóbbi években egyre több olyan, kriminalisztikai témájú dokumentumfilm készült, melyek masszív kutatómunkájuk eredményével akár még előrébb is jutnak, mint az adott ügyben folyó rendőrségi nyomozás.

Mintha a filmesek a rendőrök munkáját végeznék - s a művészet így belenyúl a valóságba.

Ilyen volt a multimilliomos Robert Durst feltételezett gyilkosságáról szóló, pár éve készített HBO-s dokumentumfilm, Az elátkozott, illetve a Netflix óriási botrányt kiváltó sorozata, a Making a Murderer is, mely azt mutatta be, hogyan került börtönbe gyilkosságért egy, az alkotók szerint ártatlan ember, szintén Amerikában. Mindkét film konkrét jogi ügyek katalizátora lett.

Akár igazat beszél Robson és Safechuck, akár nem - nagyon nehéz nem hinni nekik. Őszinte, megrendült pillanatok, remegő kéz, remegő hang, lassan, félve kiejtett, őket is elborzasztó mondatok: vagy bátor, korábbi hamis tanúskodásaikat is felvállaló áldozatok ők - vagy minden idők leglenyűgözőbb dokumentumfilmes alakítását nyújtják. Ezt döntse el a néző.

Az általuk elmesélt történet zavarba ejtő és fájdalmas. Testnedvek, vércseppek és tragédiák szegélyezik.

A Neverland elhagyása négyórás, de egy pillanatig sem unalmas. Felépítése egyszerű: kronológiában haladunk előre az időben és párhuzamosan látjuk-halljuk a két férfi történeteit, és ismerjük meg a szexuális bántalmazás lelki vetületeit. Mert a dokumentumfilm legnagyobb erénye pszichológiai alapossága. Akár igazat mondanak a szereplők, akár nem - elképesztő precizitással ábrázolja a két ember lelki útját az öntudatlan áldozattá válástól a felnőttkori felismerésig: hogy valóban áldozatok voltak.

A legfontosabb állítás ugyanis az, hogy a bántalmazottság, ha egy elvileg szerető féltől szenvedjük el, az adott pillanatban egy gyermek szemszögéből nem felfogható és nem feldolgozható. És ha a bántalmazó fél okosan manipulál - mint tette Robsonék szerint Jackson is -,

akkor évtizedekre képes cipzárt húzni a bántalmazottak szájára.

Érdekes megfigyelni, mégis mennyire hasonló gyógyulási folyamaton ment keresztül a két főszereplő egymástól függetlenül: beszámolójuk szerint csak saját gyermekeik születése tartott kikerülhetetlenül tükröt nekik. "A bántalmazás okozta tünetek fokozódnak, ha szülő leszel - mondja Safechuck. - Minden felerősödik, mert látod, milyen ártatlanok is a gyerekek. Ha saját gyereked lesz, az a képedbe tolja az egészet."

Ne várjuk, hogy a Michael Jacksont, elveszett gyermekkorát és feltételezhetően súlyosan sérült személyiségét ez a film megfejti. Az áldozati oldalra koncentrál, ezért nem is kérhetjük számon rajta egy Jackson-biográfia jegyeit. Az már egy következő dokumentumfilm feladata lesz, s vélhetően nagyobb akadályok gördülnek majd a készítője elé, mint amilyenekkel a Neverland elhagyása alkotóinak meg kellett birkózniuk. Azért azt érdemes megjegyezni, hogy több családtag szerint maga Jackson is testi-lelki terror áldozata volt gyermekkorában.

Az mindenesetre szintén fontos aspektusa a filmnek és tiszteletre méltó rendezői döntés, hogy nem borzalmas szörnyetegként mutatja meg az énekest, hanem hagyja, hogy a szereplők szavai magukért beszéljenek. Akik azt is elmondják, hogy Michael Jackson hatalmas művész volt, sok jó tulajdonsággal - és volt egy sötét oldala. Mint mindannyiunknak, bár a többségünknek remélhetőleg nem ennyire sötét. Mégis, a film finoman érzékelteti: nem fekete-fehér ez a sztori. És akkor még a szülői felelősségről nem is beszéltünk. Ezzel is szembesít a film.

Egy biztos: Michael Jackson megítélése már sosem lesz ugyanaz, túl sok a kérdőjel, a bálvány ledőlt.

A Neverland elhagyása kitekerten és fájdalmasan a gyermeki szeretetről is szól. Wade Robson elmondása szerint a sírba akarta vinni a történetét, annyira védte Jacksont, csak pár évvel ezelőtti összeomlása vezette rá, hogy csak coming outolva és az eseményekkel szembenézve tud életben maradni. "Hihetetlen, mire képes a szeretet" - mondja egyikük. És ha valami értelme volt, hogy elkészült ez a dokumentumfilm, az legyen ez: ne fogadj el édességet idegentől. Na jó, nemcsak ez. A gyermeki és az emberi lélek törékeny, de a gyógyulásra való képességet még a legkomolyabb lélektani hadviselés sem veheti el tőlünk.

A film 8-án debütált az HBO GO-n, a két rész televíziós premiere pedig április 10-11-én lesz.


KÖVESS MINKET:




Kaliforniában és Floridában kel életre a gigantikus és élethű Star Wars-világ
Lesznek űrhajók, házak, hullámvasút és még számos látványos elem idegen lényekkel, beöltözött személyzettel, a bolygó éttermében pedig kék tejet is árulnak majd.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. március 10.


hirdetés

Két új helyszínen is ki lehet próbálni, milyen lehet az élet a Star Wars-világban. Nyáron Kaliforniában, év végén pedig Floridában nyitják meg a Star Wars: Galaxy's Edge nevű, hatalmas területen felépülő Star Wars-világot.

Lesznek űrhajók, házak, hullámvasút jellegű jármű és még számos látványos elem idegen lényekkel, beöltözött személyzettel.

A Galaxis peremén nevű élményközpontban egy faluba csöppenhet a látogató a Batuu nevű bolygón.

A Black Spire Outpost nevű településen csempészek, rosszfiúk gyűlnek össze, itt lehet majd beülni az Ezeréves Sólyom nevű űrhajóba is. De például az Első Rend katonai diktatúra fegyveresei elől is meg kell menekülni, amiben Rey és Poe is segítenek majd.

A bolygó éttermében árulnak majd kék tejet és a húsos ételt úgy szervírozzák majd, mintha a Naboo egyik vadállatából készítették volna - írta az Euronews.

VIDEÓ: A beharangozó


KÖVESS MINKET:





Ásó, kapa, abroncsos szoknya – a legjobb menyasszonyos filmek
Nőnap van, menyasszonykodni pedig – többnyire – jó, nézzünk hát esküvős filmeket!
fotó: YouTube - szmo.hu
2019. március 08.


hirdetés

A héten mutatták be a Most van most című magyar vígjátékot, melyben Tompos Kátya szinte a filmidő egészében menyasszonyi ruhában száguldozik egy taxiban országszerte, ezért ennek apropóján elmerengtünk azon, mely manyasszonyos/esküvős filmeket szerettük a legjobban. Van belőle bőven.

Négy esküvő és egy temetés (1994)

Noha ezt a filmet Mike Newell rendezte, ez volt forgatókönyvíróként az első sikere Richard Curtisnek, aki az Igazából szerelemmel lopta be magát a nézői szívekbe világszerte rendezőként. A Négy esküvő és egy temetés igazi sokszornézős mozi, angol humorral, bájos, emberi történetekkel és a bénázó Hugh Granttel, aki ezután még sok filmben aknázta ki az önreflektív, szerencsétlen és szeretnivaló figurában rejlő lehetőségeket. Kedvenc jelenetünk Rowan Atkinsoné papként, aki az oltár előtt egyetlen mondatot sem képes orbitális nyelvbotlás nélkül végigmondani.

Bazi nagy görög lagzi (2002)

Nia Vardalos írta ennek a népszerű mozinak a forgatókönyvét s ő is játssza a főszerepet. Tom Hanks is nagy lehetőséget látott a kis költségvetésű függetlenfilmben, mert producerként ő is beszállt. És jó helyen szagolta a sikert: a mindössze 5 millió dollárból készült vígjáték 368 milliót (!) hozott világszerte, amivel minden idők egyik legsikeresebb mozibevételt produkáló romcomja lett. A sztori igazi rút kiskacsa-történet és önéletrajzi alapokon nyugszik: egy csúnyácska görög lány és egy amerikai fiú szerelmének és házasulásának bájos története.

Muriel esküvője (1994)

Ez volt az a film, ami megajándékozta a világot Toni Collette-tel és az ő színészi zsenijével. És arról se feledkezzünk meg, hogy nemcsak a Mamma Mia!-filmekben bolondoztak nagyon szórakoztatóan az ABBA zenéjére a szereplők, hanem már a Muriel esküvőjében is. A főszereplő egy molett, nagyon nem átlagos lány, Muriel, aki elhatározza, hogy akkor is elindul az álmai - legfőképp álmai esküvője - után, ha minden ez ellen szól. Például a nagyon átlagos többi lány véleménye. Egyébként ausztrál mozi, ilyet sem túl gyakran látunk ebben a műfajban.

Rachel esküvője (2008)

A film főszereplője nem Rachel, a normális és kiegyensúlyozott Rachel - hanem a húga, a kiegyensúlyozatlan és labilis Kym. Anne Hathaway élete alakítását nyújtotta ebben a kevésbé ismert, ám annál ütősebb drámában, ami egyetlen nap alatt játszódik és a középpontjában a rehabról a testvére esküvője ellátogató lány és tragédiával terhelt múltja áll. A kézikamerás felvételek nem annyira jellemezték korábban a rendező Jonathan Demme munkáit, annál inkább a kegyetlen őszinteség. Hogy kicsoda Demme? Legalább két klasszikus főződik a nevéhez: az egyik a Philadelphia, a másik A bárányok hallgatnak.

Koszorúslányok (2011)

A remek komédia forgatókönyvírója egyben a főszereplője is: a nagyszerű Kristen Wiig, aki egy esküvőjére készülő nő frusztrált, munkanélküli barátnőjét játssza. Tökéletes példa arra, hogy egy klisés alapsztoriból is ki lehet hozni nagyon erős végeredményt, a Koszorúslányokban ugyanis egymás után sorjáznak a szupervicces jelenetek és remekbeszabott párbeszédek. Oscarra is jelölték a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriájában, sőt, Melissa McCarthy-t is, a legjobb női mellékszereplőjében.

Álljon meg a nászmenet! (1997)

P.J. Hogan, a Muriel esküvőjének rendezője úgy tűnik, nem tudott megszabadulni az esküvő-tematikától, de nem is baj, mert nagyon szórakoztató ez a Julia Roberts-vígjáték. A kedvenc jelenetünk belőle az, amikor Cameron Diaz irtóztató hamisan kareokézik a vőlegényének, akibe egyébként Roberts karaktere szerelmes reménytelenül, és kiderül, hogy hiába minden kavarás, itt Diaz lesz a nyerő.

Diploma előtt (1967)

Lehet, hogy nem ma készült Mike Nichols filmje, de örök darab: egy önmagát kereső fiatalember (Dustin Hoffman) története, aki egyszerre kerül szerelmi viszonyba egy fiatal nővel és az édesanyjával (Mrs. Robinsonnal, lásd Simon and Garfunkel híres dalát). És aki még nem látta: egy esküvőnek kulcsfontosságú dramaturgiai szerepe van a történetben.

Philadelphiai történet (1940)

Kathrine Hepburnnek elég jó dolga volt ennek a nagyszerű George Cukor-filmnek a forgatásán: egyszerre játszott a kor két legrajongottabb férfibálványával, Cary Granttel és James Stewarttal. Pörgős párbeszédek, szellemes forgatókönyv, imádnivaló színészek - kit érdekel, hogy fekete-fehér. A történet szerint Hepburn figurája, egy dúsgazdag nő necces helyzetbe kerül, amikor épp tervezett következő esküvője előtt felbukkan az exférje.


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x