hirdetés
toyota-prius-ext-17-1000x690.jpg

Ilyen lenne egy űrhajó? Ja nem, ez az új Toyota Prius

Ha azt mondom hibrid, Te azt mondod Toyota Prius.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2017. augusztus 23.


hirdetés

A világ első nagy sorozatban gyártott hibridje, a Toyota Prius alaposan átformálta az autóipart azzal, hogy évekkel ezelőtt népszerűvé tette a hibrid hajtást, ami azóta fontos tényezővé vált az autópiacon. 1997-ben jelent meg az első sorozat, amely hazánkban nem igazán volt ismert, mivel kizárólag Japánban volt kapható. A szigetország határait a 2000-től kapható változat törte át, s ez a sorozat már bejárta az egész világot, bár átütő sikert még nem aratott, így is 160.000 autót készítettek 2003-ig. Ekkor jelent meg a második generáció, ami már láthatóbb volt Európában is, de hazánkban igazán a harmadik modellsorozat hozta el a márka által várt áttörést, világszerte 1,7 millió példányt értékesítettek. Ebből a változatból jelenleg is sok fut az utakon, Budapesten pedig számtalan Prius taxi szállít utasokat.

A Prius név jelentése latinul: „elöl járni”. Azért esett a Toyota választása választásunk erre a névre, mert hangsúlyozni szerették volna, hogy a jármű innovatív hybrid technológiája mérföldekkel előzi meg a korát, a benzint és a jövő energiaforrásait, például bioüzemanyagot és hidrogént is hasznosítva.
toyota-prius-ext-19

A negyedik nemzedék tavaly debütált Európában és Magyarországon is, amely egy továbbfejlesztett hibrid rendszerrel folytathatja a Prius korábbi sikereit. Az új modell jóval futurisztikusabb lett az elődöknél, éles, jellegzetes vonalak futnak a kocsin, és számos olyan megoldást is felsorakoztat, amely szokatlan formát kölcsönöz a Priusnak. Ilyen például a rakéta alakú első lámpa, amely alapfelszereltségben kínál LED fényszórót. A negyedik generáció magassága 2 centivel csökkent az elődhöz képest, így rendkívül áramvonalasra sikerült a forma: a karosszéria légellenállási együtthatója mindössze 0,24. Méretben egyébként több aspektusból nőtt a kocsi: 6,1 centivel hosszabb, 1,5 centivel szélesebb az új Prius. Hozzátartozik, hogy e modell egyébként már három változatban kapható: a nálunk járt "alap" hibrid Prius mellett van egy kvázi kombi változat Prius+ néven, és már kapható a Plug-in verzió is.

prius--mar--06-2

Alacsonyabbra kerültek, ezáltal viszont kényelmesebbek lettek az első ülések, és az utastér sem szűkös, családoknak is ideális lehet, bár kisebb hátul a lábtér az elődhöz képes. Kompromisszumként viszont nőtt a csomagtartó: 502 litert pakolhatunk meg, a csapott hátsó szélvédő miatt azonban felfelé nem igazán terjeszkedhetünk.

prius--int--05-2

A kilométeróra a korábbi modellhez hasonlóan a középkonzol felső részében kapott helyet, az elődben található számtalan gomb viszont beköltözött a naviba. A klíma kezelő is szebb lett, és a menetirány szabályozó - najó, hívjuk váltó gombnak - is formásabbá vált. Az utastérben bőséges tároló található, a váltó alatt pedig indukciós telefontöltőt is kapunk - bár ehhez szükségünk van olyan készülékre, ami tudja ezt a töltésfajtát.

prius--int--03-2

A Prius motorválasztékában egy variáció áll rendelkezésre, kizárólag az 1.8-as, benzines, 122 lóerős erőforrással rendelhetjük a modellt. Ehhez egy elektronikusan vezérelt, fokozatmentes CVT váltó kapcsolódik, amely kulturáltan viselkedik, nem pörgeti idegesítően a motor, a váltásokat a tengelykapcsoló jellege miatt nem érezzük, egyedül egy-egy padlógáz esetén tapasztalható felugró fordulatszám.

prius--tec--25-2

Ez egyébként ritkán fordul elő normál esetben, a Prius ugyanis nem kívánja a gyorsan hajtást, városi körülmények között azonban meg tud ugrani a kocsi, ha igényünk lenne rá. Persze a lakott területen kívüli közlekedés sem okoz gondot a modellnek, de a hibrid hajtás alapvetően a településeken belül érvényesül, és az ügyes használatot 3-4,5 liter közötti átlagfogyasztással hálálja meg. A futómű lágyan dolgozik, az utastér pedig remekül szűri a zajokat, nagyon csendesen halad a kocsi.

prius--mar--03-2

Mi a hibrid?

A Toyota hibrid hajtását három, egymással összekapcsolt részegység alkotja: benzinmotor, elektromotor és akkumulátor. A rendszer működésének kulcsa az energiaáramlás összehangolása e három berendezés között. Az elektromotor energiát nyer vissza a fékezésből, egyenletes menetsebesség mellett pedig az akkumulátorhoz továbbítja a fölösleges energiát, hogy az később felhasználható legyen – például akkor, amikor az autó egy forgalmi dugóban araszolgat. Így az akkumulátort sosem kell külön feltölteni, és az üzemanyag-fogyasztás a lehető legalacsonyabb marad.

Hogyan működik?

Ha egy piros lámpánál állunk, a motorok készenléti üzemmódba kapcsolnak. Az autó ilyenkor sem zajt, sem pedig káros anyagokat nem bocsát ki. Amikor finoman elindulunk körülbelül 50 km/órás sebességig a hibrid kizárólag az elektromotor erejével halad, vagyis egyáltalán nem fogyaszt üzemanyagot. Lassú, egyenletes sebességű haladásnál a hibrid csupán az elektromotor kisegítésére használja a benzinmotort, s akár 2 kilométeren át is autózhatunk így. Ha padlóig tapossuk a gázpedált, mindkét motor a legnagyobb teljesítménnyel működik. Fékezéskor a hibrid rendszer viszont leválasztja a benzinmotort, visszanyeri a mozgási energiát és tölti az akkumulátort. Az akkumulátor töltése finom, egyenletes fékezéskor a leghatékonyabb.

A Toyota Prius hosszútávon komoly megtakarítást jelenthet számunkra, azonban ennek a vásárláskor ára van: a Live felszereltségű alapkivitel 9,7 millió forintról indul, tesztautónk a 11 milliót is meghaladta. Ez a változat persze már minden asszisztens funkciót is tudott, 22 szenzor nyújt biztonságot a kocsiban ülőknek. Rendelhetünk ütközés érzékelő rendszert, gyalogos-észlelési funkcióval, holttér figyelőt, adaptív sebességtartót, parkolás segítőt, kormányrásegítéses sávelhagyásra és hátsó keresztforgalomra figyelmeztető rendszert,  jelzőtábla-felismerőt és automatikus távolsági fényszórót.

Adatok

Hengerűrtartalom:  1789 cm3

Teljesítmény: 122 LE/5200

Nyomaték: 163 Nm/3600

Széndioxid kibocsátás: 70 g/km

Gyorsulás 0-100 km/h: 10,6 s

Végsebesség: 180 km/h

Tesztfogyasztás:  3,6 l/100 km

A modell alapára: 9.725.900 Ft


KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
15871658_1215075235251602_764855286743444541_n.jpg

A cégvezetők kedvenc autója, amely a saját gyártóján belül is óriási vitákat okozott

Ugyan ráncfelvarrás előtt áll a 2015-ben bemutatott, harmadik generációs Škoda Superb, nem ellenkeztünk, amikor a lehetőségünk nyílt arra, hogy egy hetet töltsünk együtt a kifutó modellel. Abból is egy különleges példánnyal, egy Dragonskin metál színű, SportLine változattal.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. április 21.


hirdetés

Lehetne most azzal kezdeni, hogy honnan indult a Škoda évtizedekkel ezelőtt, de azt gondolom, az elmúlt közel 20 év bőségesen adott annyi pozitív tapasztalatot, hogy a régi berögződések már mindenkiből kikoptak. Persze még akadnak „Škoda tagadók”, de bocsánat az erős megfogalmazásért: ők egyszerűen nem értenek hozzá.

A mögöttünk álló esztendők fejlődése látványos eredményt hozott, amit pontosan visszaadnak az értékesítési számok: amíg 1997-ben, az első Octavia megjelenésekor 336 ezer Škoda talált gazdára az egész világon egy év alatt, addig 2018-ban összesen 1.253.700 autót értékesített a márka. A népszerűség nem ok nélküli, a márka kiváló minőséget, remek megoldásokat nyújt, a "csoporttársaknál"  kedvezőbb áron.

A 2000-es évek Superbje meghatározó volt a márka életében, ugyanis adottságainak köszönhetően egy olyan szegmensbe léphettek a csehek, ahol az új érában még nem jártak. A siker nem maradt el, óriási helykínálatának és remek minőségének köszönhetően rövid időn belül nagyon népszerűvé vált a kocsi, ami hazánk útjain is észlelhető volt. Az első modell 2001-ben jelent meg, amely a Passat alapjaira épült, s már ez a modell is parázs vitát indított el házon belül, ugyanis  a Superb egyszerűen túl sok vásárlót csábított el a wolfsburgiaktól.

hirdetés

A 2008-as második modell már az Octavia megnyújtott padlólemezére épült, ebből a sorozatból a limuzin változat mellett kombi is rendelhető volt. Négy évvel ezelőtt, 2015-ben érkezett hazánkba a harmadik generáció, amely minden idők tán legnagyobb feladatát adta fel a konkurenseknek. A házon belüli versenyt nem illik firtatni, de egyértelmű, hogy a Volkswagen-csoporton belül és azon kívül is komoly alternatívát hozott a piacon a csehek zászlóshajója. Az alapvető tulajdonságok nem változtak: tetszetős külső mellé óriási beltér párosult, az anyaghasználatnak és az ésszerű megoldásoknak köszönhetően komfortosan érezhetjük magunkat a kocsi fedélzetén. A vezetői pozíció kiváló, mögöttünk akár egy 210-220 centiméteres ember is kényelmesen utazik. Hátul hárman is elférnek  még hosszú úton is, ráadásul több kofferral is érkezhetnek társaink, ugyanis az utastér mellett a csomagtartó is kategórián felüli helyet bocsát rendelkezésünkre: a limuziné 625 literes, amely 1760 literre bővíthető a hátsó ülések ledöntésével.

A Superb összesen öt felszereltségi szinten kapható, nálunk egy SportLine modell járt, amely külsőre is eltér az alapmodellektől, például 15 milliméterrel alacsonyabban ül a kocsi a sport futóműveknek köszönhetően, és választható hozzá a Dragonskin névre hallgató (a Volkswagennél kurkumasárgának hívott) fényezés, amely igencsak különleges megjelenést biztosít az autónak. A SportLine modell esetében fekete színre fújtak a tükrök, a hűtőrács, a hátsó spoiler, az ablakkeret és a ködlámpák, valamint a B-oszlop mögött sötétítettek az ablakok.

Ebben a felszereltségben 3 motorral rendelhető a Superb: egy 200 lóerős, 2.0 literes TSI, és egy 150 vagy 190 lóerős, 2.0 literes dízel áll rendelkezésre. A tesztautónkban ez utóbbi dolgozott, összkerékhajtással, és 7-fokozatú DSG váltóval. A gázolajjal hajtott modell 400 Nm-es nyomatéka kellő dinamikával mozgatta a 1,5 tonnás testet, amely 7,6 másodperc alatt gyorsítja 100 kilométer/órára a Superbet. Nyugodt vezetés mellett meglepően jó értékeket produkált a kocsi: 7 liter alatti fogyasztással is beérte vegyes használat során, városban persze 10 liter fölött evett. A teljesítményt és az egyéb menetdinamikai tulajdonságokat gombnyomással szabályozhatjuk, a vezetői profilválasztóval Eco, Normal, Sport és az egyéni beállítást választhatunk.

A Škoda Superb prémium minőséget hoz, és számtalan ügyes, okos megoldással biztosítja a mindennapi kellemes használatot. Mindezt pedig megfizethető áron teszi: a belépő modell 9,4 millió forint körül indul, a SportLine felszereltség valamivel 11 millió fölött érhető el. A tesztautónk újkori ára a nagy dízellel, DSG-vel, összkerékhajtással és tele extrázva 16 millió körül mozgott, amellyel a Škoda már a magasabb kategóriájú modellek alapárát súrolja. Ami a nagy különbség, és a Škoda oldalára billentheti a mérleget, hogy a cseh márka ezért az árért szinte a csúcsfelszereltségét kínálja, és az alapfunkciók is tökéletesek: a kocsi kiválóan pakolható, óriási helykínálattal bír, így rendkívül jó utazómodell, ezért összességében jó választás lehet céges és magánhasználatra is.

Adatok

Hengerűrtartalom:  1968 cm3

Teljesítmény: 140 kW (190 LE)/3500-4000

Nyomaték: 400 Nm/1900-3300

Széndioxid kibocsátás: 131 g/km

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,6 s

Végsebesség: 230 km/h

Tesztfogyasztás:  7,2 l/100 km

A modell alapára: 9.359.010 Ft

A SportLine felszereltség alapára: 11.072.240 Ft


KÖVESS MINKET:




hirdetés
134703_2018_Honda_CR-V_VTEC_TURBO_Petrol-1000x667.jpg

A világ legnépszerűbb szabadidő-autóját vezettük

Immáron hétszemélyes kivitelben is megvásárolható az új Honda CR-V, tehát erre a modellre is igénybe vehető a nagycsaládi támogatás. A dízel motorok viszont eltűntek a palettáról.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 26.


hirdetés

A Honda CR-V szépen, csendben teszi a dolgát. Nem harsog, nem hivalkodik, hanem az elmúlt évek során csendben fellépett a szabadidő-autók eladását összesítő, képzeletbeli dobogó tetejére. Az 1995-ben bemutatott kocsi ugyanis a világ legnagyobb darabszámban értékesített SUV-ja.

Az ötödik generációjába lépett a modell, és ezúttal is igyekeztek a mérnökök tovább vinni az autó korábbi karakterét, egyúttal törekedtek arra is, hogy megőrizzék egyedi stílusát. Az elődjénél szélesebb és magasabb az új CR-V, amely frissebb, fiatalosabb megjelenést kapott: a nagy keréktárcsák és abroncsok, a dupla kipufogóvég, a rövid túlnyúlások atletikussá teszik az összhatást. Az összképet a nagyobb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb – motorháztetőn és sarkokon kialakított – vonalak, valamint a Honda új arculatához igazodó orr-rész és a fényszók teszik teljessé. Az új CR-V vásárlói nyolc fényezés közül választhatnak, amely modellváltozattól függően, 17”-19”-os könnyűfémfelni-garnitúrával érkezik; a leggazdagabban felszerelt kivitelnél pedig az üveg panorámatető az alapfelszereltség része.

hirdetés

A CR-V a korábbi generációhoz képest több szempontból is nagyobb: 35 mm-rel gyarapodott a szabad hasmagasság, 30 mm-rel nőtt a tengelytáv, de szélesebb is lett a modell, így pedig nagyobb helykínálattal is rendelkezik: 5 mm-rel nagyobb az első fejtér, és hátul, csípőmagasságban az eddiginél 16 mm-rel szélesebb hely várja az utasokat. Újdonságként immáron – az összkerekes, benzines, Lifestyle változatban – hétszemélyes kivitelben is kapható, amely a magyar vásárlóknak kedvező választás lehet a három, vagy annál több gyerekes családokra vonatkozó autóvásárlási támogatással. A méretes utastér kellő helyet biztosít öt fős családoknak, külön pozitívum, hogy a második üléssor 150 milliméteres sínen állítható, a harmadik sorban található üléseket használva viszont jelentős helyről kell a csomagtartóban lemondanunk.

Az utastér minőségét és az ergonómiát nem érheti panasz, persze, ha belemegyünk a részletekbe, minimális kivetnivalót találhatunk: ilyenek például a fa mintázatú vagy a bőrre emlékeztető műanyagbetétek, vagy a 1980-as évekre hajazó, 7 hüvelykes digitális kilométeróra, amelyet a Honda Vezetői Információs Felületnek hív. A középkonzolt immáron egyetlen nagyméretű érintőképernyő uralja, amely Apple CarPlay és Android Auto alapú okostelefon-kapcsolatra is alkalmas. Az érintőképernyős felület alap grafikája nem javult sokat, ráadásul a menürendszere sem fejlődött. A gombok és kapcsolók elrendezése azonban logikusabb lett, nem mellesleg leegyszerűsített kezelőpanelt kapott a légkondicionáló is, amelyet az érintőképernyő alá raktak a tervezők.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





hirdetés
P90331100_highRes_bmw-x5-launch-in-hun-1000x667.jpg

Túlzás nélkül: az új X5 a valaha volt legjobb X-modell a BMW-től

A negyedik generációs X5 a létező legfrissebb BMW-technológia megtestesítője: dizájn, konnektivitás és luxus szempontjából is kiemelkedik a kategóriában.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. november 08.


hirdetés

Húsz évvel ezelőtt, 1999-ben debütált a BMW X5, amely az X7-es modell idei megjelenéséig a legnagyobb volt a márka palettáján. Három nemzedéken át összesen 2,1 millió példány fogyott a méretes szabadidő-autóból világszerte, amely hazánkban is igencsak kedvelt a vásárlók körében.

Az új X5 minden szempontból nagyobb lett az elődmodellhez képest: 42 milliméterrel nőtt a tengelytávolság, 36 milliméterrel pedig a karosszéria hossza, 66 milliméterrel szélesebb lett a kasztni és 19 milliméterrel gyarapodott magasságában az autó.

hirdetés

A negyedik generáció megőrizte a modell ikonikus karosszériaarányait, de a végletekig letisztult formanyelv újdonságnak számít. A frontrész egyik legfeltűnőbb újítása a vese alakú hűtőrács nagyméretű, egybefüggő kerete, amely igazán karakteres arcot rajzol a kocsinak. A bajor prémiumgyártó az új BMW X5 modellhez az alapfelszereltség részeként LED-technológiás első fényszórót kínál, de opcionálisan már adaptív LED fényszórókkal felszerelt BMW Laserlight lézerfényt is rendelhetünk.

Az autó megjelenésének egyik jellegzetes része a kocsi oldalán végigfutó precíz karaktervonal, amely a hátsó ajtók magasságában meredek emelkedésnek indul, és az erőteljes vállrészt, valamint a LED-technológiás hátsó lámpák mélyen előrenyúló kialakítását nyomatékosítja. A hátsó lámpák háromdimenziós rajzolatú üvegbúrája különleges kialakítású, fontos ismertetőjele az újgenerációs modelleknek.

A külső méretnövekedésnek köszönhetően a belsőben nőtt a térérzet, az első és a hátsó üléssorban helyet foglaló utasokat tágas helykínálat és exkluzív hangulat fogadja. Az emelt üléspozíció, a műszeregység és a központi kijelző új kialakítása, valamint a csúcstechnológiás kijelző- és vezérlési koncepció egytől egyig azt a célt szolgálja, hogy a bajor prémiumgyártó sofőre még könnyebben irányíthassa a járművet.

A BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés az új BMW X5-ben debütált, és már az alapfelszereltségben is elérhető: két 12,3 colos digitális műszeregység nyújt információt a sofőrnek. A kijelzők tartalma az ügyfelek igényeire szabhatók több módon is: akár a multifunkciós kormány gombjaival, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával, az érintőképernyőkön keresztül, hangvezérléssel vagy BMW Gesztusvezérléssel.

A sofőr és az utasok digitális eszközeit a BMW Connected kapcsolja össze az autóval, s az X5 a márka első olyan modellje, amelynek központi zárja okostelefonon keresztül, a BMW Digital Key digitális kulccsal is aktiválható.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





hirdetés
IMG_0999-1000x750.jpg

Öltönybe öltözött igásló – alapvetően munkásautónak tervezték a Ford Rangert

Egy munkásgép, amely már a küllemével hódít: a Ford Ranger legjobban felszerelt változata, a Wildtrack járt nálunk a Blue Edition különleges változatában.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. június 09.


hirdetés

Az SUV lázzal párhuzamosan a pick-upok iránti kereslet is jelentősen megnőtt, egyre több platós jár az országban. Hogy ez a biztonság vagy inkább a kedvezőbb adózási feltételek és a visszaigényelhető ÁFA miatt van-e, inkább nem firtatom. A lényeg, hogy a pick-upok az aranykorukat élik, de eredeti funkciójuktól eltérően jellemzően inkább városi használatra veszik őket. Főleg az olyan magasan felszerelt változatokat, mint a nálunk járt Ford Ranger WildTrack Blue Edition-t.

A Ford Ranger az alapfunkcióját tekintve egy haszonjármű, - még akkor is, ha a legújabb generáció divatos formája ennek ellentmond -, a kocsit alapvetően munkásautónak tervezték. A Ford 1983-ban mutatta be először a Ranger-t Amerikában, s egészen 1998-ig kellett arra várni, hogy a típus európai piacra szánt változatát is elkészítse a márka. Az eredeti funkció pedig mára kissé átalakult, sok esetben már egyáltalán nem használják őket a földeken, hanem a városi közlekedésben, státusz szimbólumként jelennek meg. Pedig a Ranger méretéből fakadóan nem igazán a szűk, európai belvárosi utcákra lett szabva, a majd öt és félméteres kocsival figyelmesen kell manőverezni, megfelelő méretű parkolóhelyet pedig csak szerencsés esetben találunk. Az autó 800 mm-es gázlómélységgel, s 229 mm-es hasmagassággal bír, első, hátsó terepszögei pedig 28 fokosak. Rakodóterülete 1530x1456 milliméter, maximum teherbírása 1042 kilogramm, vontatóképessége pedig 3,35 tonna.

hirdetés

A méretes testet formás külső takarja, a Volkswagen Amarok mellett a Ranger is jó példa arra, hogy a pick-upok igenis lehetnek divatos autók. A ráncfelvarrott modell sportos, dinamikus, áramvonalas megjelenésű, aminek köszönhetően már a kocsi légellenállási jellemzői jobbak a korábbi modellekhez képest. De nem csak e tekintetben, hanem biztonság szempontjából is történt előrelépés: 5 csillagos NCAP töréstesztet teljesített az autó, ami a kategóriát nézve ritkának mondható.

A Ranger hazánkban jelenleg dupla kabinos változatban, s négy felszereltségi szinten (XL, XLT, Ranger Limited, Wildtrack) kapható, de emellett a Ford folyamatosan frissíti a modelljét egy-egy különleges csomaggal, így született meg a Blue Edition.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!