hirdetés
bp_ck.jpg

Ilyen is volt Budapest: Ferenciek tere

A napokban adták át a felújított Ferenciek terét, ami 140 év alatt sokféle arcát mutatta.
Forrás: Ilyen is volt Budapest - szmo.hu
2014. január 31.


hirdetés

A pár napja átadott Ferenciek tere az elmúlt 140 év alatt rengeteget változott. Ennek a változásnak az állomásait mutatjuk meg nektek az Ilyen is volt Budapest blog szerkesztőjének segítségével.

Nem csak a tér arculata, hanem a neve is változott az évtizedek során, melyet mindig a kor szelleme határozott meg. A 16. századtól Platea dominorum (Urak utcája), Szent Péter utca, 1690-től Herrngasse (Úri utca), A 18. századtól Mönchengasse (Barátok utcája), Mönchenplatz (Barátok tere), Franziskanerplatz neveken említették. 1921-ig Kígyó térnek hívták. Ekkor Gróf Apponyi Albert születésének 75. évfordulójától Apponyi térnek nevezték. 1951-től 1991-ig csak Felszabadulás tér volt a neve, de mindenki "Felszab"-nak becézte.

A közlekedés szempontjából is sokszor változtattak a téren összefutó utcákon. Ilyen jelentős változás volt az Erzsébet híd megépítése, a villamosforgalom megszüntetése vagy éppen a Kígyó utca és a Váci utca sétálóutcává építése. Nézzétek meg a változásokat szebbnél-szebb képeken!

Névjegy: Ilyen is volt Budapest blog

A szerkesztő, Popovics András 14 éves kora óta járja Budapest utcáit. Akkor, 1970-ben kapott szüleitől egy Verhovina motort, amit régesrég autó váltott fel, hiszen András taxisként dolgozik. Ő a City Taxi 424-es munkatársa és tulajdonostársa, aki Budapestet örökre a szívébe zárta.

Eleinte csak gyűjtötte a fotókat, majd szenvedélyévé vált, hogy minden képről, minél több információt szerezzen. Innen pedig már csak egy ugrás volt, hogy gyűjteményét nagyon sok Budapest rajongóval megossza, és ezekkel a szavakkal ajánl a figyelmetekbe:

"az oldalamat nem csak a nosztalgiázni vágyóknak ajánlom, hanem azoknak is akik szeretnék tudni, szeretnék látni, hogy milyen is volt Budapest egyik-másik pontja, tere, útja, utcája, kereszteződése, háza, hídja, épülete, egyéb nevezetessége, stb. 20,30,50,70,100, vagy akár 130 évvel ezelőtt!"

Ebből a fantasztikus és kiapadhatatlan gyűjteményből válogatunk mi is és portálunkon időről időre találkozhattok majd a különböző válogatásokkal.

1870, Belváros, Ferenciek tere

1870

A Pesti Ferences templom, avagy más néven az Alkantarai Szent Péter Templom. A hintók és a konflisok ezen a képen is mintha "taxiállomást" képeznének.

1902, Kígyó tér 1., a Királyi bérpalota

kigyo_1902

Előtte a régi Magyar királyi kúria és a magyar állam igazságügyi osztályának épületei voltak a helyén. 1899. október 26. kezdődött meg a tervezés. A tervezők: Korb Flóris és Giergl Kálmán voltak. Az ő nevükhöz fűződik a tér másik két meghatározó épületének, a Klotild Palotáknak megtervezése is

A befejezési határidő az épület lakható állapotban történő átadására 1901. október 15. volt. Ma lakóház, irodákkal és (sok minden egyéb után) egy CBA üzlettel az aljában.

Fotó: kep-ter.blogspot.hu, Fortepan.hu, www.berpalota.hu

1903-1914, Kígyó tér

kigyo_1903

Még, ha csak egy képeslapon is. A háttérben a Régi Erzsébet híd és a Klotild Paloták, de a Pázmány szobor még sehol.

A közlekedés balos. Az Álmos Könyv szerint egy jó focista onnan ismerszik meg, hogy ezen pontról is képes gólt rúgni az ellenfél kapusának!

1926-1928, Apponyi tér

apponyi_26_28

Beküldte: Gyökhegyi Bánk

Egy kicsit szűkebben, de jobb minőségben. A villamos nyitott peronú és 60-as. Már felsőszedős. Rövid működése alatt a Keleti pályaudvartól a Délivasútig (Déli pályaudvar) közlekedett. A háttérben a régi Erzsébet híd. A sapkás motoros és mögötte az autó jól néznek ki, bár a típus mindkét edetben még megfejtendő! A kandeláberek csodálatosak.

1938, Eskü út

esku_1938

Fotó: Dr. Sevcsik Jenő

A Szabad sajtó út régebbi neve. Háttérben és a Régi Erzsébet híd, egy míves kandeláber és a Belvárosi plébániatemplom. A közlekedés természetesen balos. Az előtérben egy jóképű gázlámpa, a derekán az utcákra évtizedekig jellemző fém szemétgyűjtővel.

1942, Belváros és a Klotild paloták

Az egyik előtt a Pázmány szobor. Na de mi az a Lipcsey sorsjegy? Az "ERKA"-ról már nem is szólva!

És a községi takarék? És hol van most a Pázmány szobor, és mióta? És ki vagyok én? És hol vagyok egyáltalán? Ez most egy (több!) költői kérdés volt, amiket egy Leslie Nielsen filmből idéztem!

apponyi_1942

Fotó: Fortepan

De a megfejtés (egyik-másik kérdésre) természetesen megtalálható itt is, ott is, vagy valahol máshol... az Ilyen is volt Budapest oldalak valamelyikén! A háttérben felfedezhető kandelábert (szőröstől-bőröstől) szívesen elhelyezném a házam udvarán. Bár nem tudom, mit szólnának hozzá a szomszédok a 3 emeletes bérház lebetonozott udvarának közepén. A hölgy mellett látható kovácsoltvas kerítést tenném köré. Egyébként jól vagyok. :)

1945-1949, Apponyi tér

1945-49

Fotó: Fortepan

Oldalt a Kígyó utca. A háttérben a Klotild paloták egyike, ami ma már a vadonatúj ötcsillagos Buddha Bar Hotel. A Pázmány szobor ma a Horváth Mihály téren a Szent József plébánia előtt található.

1950-es évek eleje

1950 -es évek. A Felszabadulás téren nyüzsög a felszíni forgalom nyitott peronú villamosokkal, járdaszigettel, valamint, hoppá: egy rendőrbódéval a Petőfi Sándor utca sarkán! A teherautó vajh mely típusú?

50_eleje

Fotó: Fortepan

A Pesti Ferences templom és környéke. Baloldalt a Brudern-ház, avagy IBUSZ-palota az aljában a Párizsi udvarral és a Jégbüfével, ami ekkor még JÉGBÜFFÉ... egy speciális felülnézetből. Ugye, milyen furcsa a tér az aluljáró nélkül? A kutyafáját: mintha csak néhány éve lett volna. Nagyon úgy néz ki a helyzet, hogy valami hasonló lesz a környék hamarosan...

1951, Ferenciek tere

bp_1951

Beküldte: Gyuris Tibor

A háttérben a Királyi bérpalota. Az előtérben látható taxi az 1947-es Opel Olympia. Vagy esetleg az első Moszkvics 401-es. Vagy egy Renault BFK4??? Ez itt a kérdés: nem pedig az, hogy: lenni, vagy nemi lenni?! Ugyan már!

1955, Felszabadulás tér

Leghátul a régi Erzsébet híd, egészen pontosan annak a megmaradt pesti pillére. Mellette a Belvárosi plébániatemplom. Kicsit közelebb a Klotild Paloták egyike, aminek a mai neve már nem is hasonlít, vagy emlékeztet az eredetiére...Azért ez egy kicsit (nagyon) szomorú...

A tér közepén természetesen járdasziget. A járdasziget mellett természetesen egy középperonos 68-as villamos, aminek ekkortájt talán épp itt volt a végállomása. Ami szinte biztos a kikandikáló vezetőből ítélve. Nem tudom, nevezhetem-e "Bukfencnek"? Mögötte egy 67-es villamos, amivel hasonló lehetett a helyzet.

1955

Fotó: Fortepan

Az előtérben a délceg, aktatáskás gyalogos az 1953-tól kísérleti fázisban lévő (most éppen pöttyökből álló későbbi) "zebrán" halad át igen büszkén. A háttérben lévő autóbuszokat Tr 3.5-ösnek vélem. Vagy tr 5-ös? Még fejlődnöm kell!

De a két ászt a végére hagytam. Az első személyautót egy BMW-nek vélem, vagy esetleg EMW. A mögötte lévő pedig talán egy Zisz? Majd el felejtettem az egyik kedvencemet: a fém szemétgyűjtőt...

1962, A Felszabadulás tér

A Klotild Paloták előtt nem is oly rég még ott állott szobrok (Werbőczi, Pázmány) már valahol máshol. Hol is?

A középperonos "bukfenc" még a régi osztott szélvédővel a tér közepén! Mellette nem sokkal a járdasziget pontosan ott, ahol ma a nagy munkával megépített közúti aluljárót éppen manapság (2013.02.23.) teszik a történelem részévé.

Még egy apró érdekesség: még nincs lánckorlát a járdasziget szélén és a járdák szélén sem. A szemétgyűjtő még csikktartó nélkül való (Arany János sem fogalmazhatta szebben). :)

felszab_1962

Fotó: Fortepan

A járművek mindenhonnan mindenhova haladhatnak és haladnak is! A Klotild paloták kissé romosan. A két "Varsó" a Kígyó utca sarkán parkol. Nagyon durva szabálysértés, skandallum!

A Duna utcából a Veres Pálné utcánál lehet balra kanyarodni az Erzsébet híd pesti hídfője felé. A háttérben egy toronydaru dolgozik, ami azt jelzi, hogy már épül az új Erzsébet híd. Ilyen is volt Budapest!

1970-es évek eleje, Felszabadulás tér

A háttérben a Brudern-ház, avagy , az aljában a Párizsi udvarral és a Jégbüfével. Előtte egy Ikarus 180-as a 7-es járaton, ami szerintem 1979-ben már nem valószínű. Az időpont a forrás szerint 1979, de én (önkényesen) felülbíráltam. Minden köszönet a Fortepané, de az 1979-es évszám nem valószínű. Tudomásom szerint az új Ikarus 180-as járt errefelé 1971 után. A többi autó is inkább 1979 előtti.

fortepan_1970

Fotó: Fortepan

A Veres Pálné utcából még minden irányba lehetett haladni.

Az aluljáró ekkor még sehol, napjainkban (2014.01.29.) pedig már sehol! Még felfedezhető a fém szemétgyűjtő is, bár igen furcsa színben.

1973, Az Erzsébet híd és a Szabad sajtó út

A háttérben a Felszabadulás tér még az aluljáró nélkül! (És nem sokára megint!) Villamos már sehol, sínek sehol, gyalogos lejáró sehol, BUSZ sáv sehol!

1973

Fotó: retronom.hu

2 X 3 sáv, az viszont van. Érdekesség talán, hogy a hídon a közvilágítási lámpák még az eredetiek!

Felfedezhető még a Belvárosi plébániatemplom, Ikarus 180-as, no meg a többi autó, amit jómagam nem ismerek fel.

1975, Felszabadulás tér

Azt a közúti aluljárót kezdik itt fúrni-faragni-építeni, amit manapság (2013) tűzzel-vassal irtanak ki! Háttérben a Szabad sajtó út a Klotild Palotákkal, 7/A járat-jelzésű Ikarus 280-asokkal, a Belvárosi plébániatemplommal.

1975

Fotó: egykor.hu

Ha egy kicsit jobb lenne a kép, akkor mazsolázhatnánk a kor divatján is...! Az aluljárót megszüntetik és valami lesz itt, de az már nagyon nem biztos, hogy megyen is valahová! (Bízom benne, hogy sokan ismerik eme utóbbi Moldova-idézetet!)

1980, Felszabadulás tér

A kész Mű! Zebrák (gyalogos átkelőhelyek) megszüntetve. Gyalogosok a föld alá dugva: stimt. Aluljáró a járműveknek: kész. Villamos-vágányok és maga a villamos megszüntetve. Járdaszigetek megszüntetve. Busz-sáv felfestve. Az Ikarus 280-as autóbusz ekkor már 10 éve szállítja az utasokat...

felszab_1980

Fotó: retronom.hu

Mi több: még ma is (2013.12.28.), legfeljebb nem ugyanezen útvonalon.

Az aluljárónak annyi! A világ minden pontján a közlekedést igyekeznek a föld alá gyűrni. De Mi Magyarországon vagyunk, itt más a módi!

Majd mi megmutatjuk! De mit is?

Ferenciek tere 2013-ban

ferenciek_2013

Fotó: Ruff István

A Pesti Ferences templom, avagy más néven az Alkantarai Szent Péter Templom. Kattintsatok ide és nézzétek meg, milyen lett a Ferenciek tere 2014. január végén.

Ha pedig ellátogattok az Ilyen is volt Budapest oldalra, a fotókat kinagyítva, minden apró részletet szemügyre vehettek.


KÖVESS MINKET:





hirdetés
ujpest-latnivalok-mysecretbudapest-budapest-titkai-5.jpg

Újpest sokkal több a focinál, és annál, amit a többség gondolhat róla – megmutatjuk a rejtett kincseit

10 dolog, amiért érdemes turistaként odamenni.
My Secret Budapest - szmo.hu
2019. szeptember 14.



Újpest különleges hely és telis tele van rejtett kincsekkel. Bár elsőre lehetséges, hogy neked is az újpesti csapat és a stadion vagy a "kék metró" kifejezés ugrik be, ez a kerület sokkal, de sokkal többet kínál annál, mint amit gondolnál róla.

Azért, hogy megmutassak nektek néhány szép vagy izgalmas látnivalót, úgy mentem oda, mintha turista lennék, aki a programokra és a nevezetességekre vadászik.

Újpest történetének hosszadalmas leírásával nem untatnálak benneteket, Wikipédián elolvashatjátok, annyit azonban érdemes tudnotok, hogy a XIX. század első felében gróf Károlyi István alapította a mai Újpest elődjét Új-Megyer néven az István-hegy nevű pusztán. A szobrát is bemutatom a cikkben. Újpest különálló település volt, 1950-ben csatolták Budapesthez.

A városnéző sétához a legegyszerűbb, ha metróval/villamossal/busszal az Újpest-Központ megállóig mentek, és onnan indultok tovább a séta állomásaihoz.

Rögtön az István úton továbbhaladva a Szent István térnél (hogy mennyi itt az istvános dolog!) találjátok a Városházát, Károlyi István gróf szobrát, mögötte a Budapesti Egek Királynéja templomot. Ha pedig a piac oldalán a Liszt Ferenc utcán indultok tovább, egy szép műemléki házat láthattok, a Berzeviczy utcára lefordulva pedig az újpesti zsinagógát.

1. Városháza

1898-ban írtak ki pályázatot a tervezésére, amit Böhm Henrik és Hegedűs Ármin nyert meg. Az eklektikus stílusú palota 1900-ban készült el. Egyik érdekessége, hogy annak idején a földszinten az egyik üzlethelyiségben kávéház működött.

A másik pedig, hogy az épület oromzatán egy szobrot szúrhat ki a figyelmes szemlélő. Szent Rolandot ábrázolja lovagi páncélban. Ő az urát hűségesen szolgáló harcos jelképe lett a középkorban, egyébként 778-ban halt hősi halált Nagy Károly hispániai hadjárata során.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

MySecretBudapest (@mysecretbudapest) által megosztott bejegyzés,

2. Gróf Károlyi István szobra

A gróf nem csak megalapította a mai Újpestet, hanem támogatta helyi ipar fejlődését azzal, hogy mestereket és gyárosokat telepített le a községben. A zsidók letelepedését is támogatta. Új-Megyer házainak kialakításáról ezt írta a gróf, akit a városkép is érdekelt: "Ezen új gyarmat díszítése, és a tűzkár elmellőzése végett köteleztetnek a vállalkozók és minden építeni vágyók házokat homlokkal az utca felé építeni és úgy, hogy oda semminémű dísztelen és a jó ízléssel ellenkező épületek ne tétessenek, a tető cserépből, vagy zsindelyből legalább, a kerítés kőfal vagy deszkából engedtetik, sövényezés és körül árkolás egyáltalán tiltatik…"

3. Az Egek Királynéja templom

A templomhoz tartozó plébánia és a katolikus iskola hamarabb megvolt, 1873-ban, a templom csak 1875 és 1881 között épült fel. Később hozzátoldották a két mellékhajót és a toronyot. Eredetileg 5 harangja volt, ám az egyik elpusztult a második világháborúban.

Thaler Tamás fotója a belső térről:

4. Az újpesti védett műemléki ház

1900-ban épült, és ha bekukucskáltok a kapun, láthatjátok, hogy egy titkos, belső kert is tartozik hozzá...

5. A zsinagóga

"Újpest 1835-ben 'keletkezett”' és 'zsidó gyarmatként' volt ismert, abban az 1835-ben kelt szerződésben, melyet gróf Károlyi István kötött a Nagysurányból érkező első telepessel, Lőwy Izsákkal" - olvasható az Újpesti Zsidó Hitközség honlapján. "Burg Károly a Károlyi gróf jószágkormányzója ismerte Lőwyt Nagysurányból és ajánlatára a gróf elfogadta és megkötötte letelepedési szerződését. (...) Az Újpesti Zsidó Közösség 1838-ban alakult." Összesen tizenhárom zsidó család alapította. Az első zsinagógát 1840-ben adták át, ám amikor a hitközség növekedésével kicsinek bizonyult, újat építettek. 1886-ban adták át.

A vészkorszakban az újpesti zsidókat a Magdolna városi pályaudvarra vitték, és onnan a békásmegyeri és budakalászi téglagyárba, majd a haláltáborokba hurcolták őket. Erre a borzalomra emlékeztetnek a zsinagógánál holokauszt-emlékmű domborművei.

6. A káposztásmegyeri vizes játszótér

A Szilas-parkban a fák között bújik meg. (Furcsa volt számomra, hogy random megkérdezett 7 káposztásmegyeren lakó közül 2 tudta megmondani, merre található, és két megkérdezett közül csak egyikük találta el a pontos helyet.) Elsősorban nyári melegben érdemes idejönni, ahol a vizes játszótér gátjain vezetik a vizet a kövekkel kirakott medrekben. Ősszel a mászókák nyújtanak élményt, illetve mellette a közlekedési pálya és maga a park a fákkal, bokrokkal, sétautakal.

7. A Szilas-park a kutyabarát területtel

Beleszerettem.

8. Újpest Wekerléje

A 14-es villamos vonalán, a Görgey utcán és a mögötte húzódó területen hangulatis, csendes utcákat talátok századfordulós villákkal, tündéri kertes házakkal. Akad olyan utca, amelyik még macskaköves. Elsőre a kispesti Wekerle-telep ugrott be róla.

9. Az Újpesti Lepkemúzeum

A fent említett csendes, romantikus utcák egyikén egyedülálló gyűjteményt láthattok, az Újpesti Lepkemúzeumot. Alapítója cukrász volt, ám érdeklődése a lepkék felé fordult, elkezdte gyűjteni a rovarokat, járni a világot, és az utazással telt évtizedek alatt hatalmas gyűjteményre tett szert.

A múzeum 2003. január 23-án nyílt a Dessewffy utcában (az újpesti rendelőintézet mögött) Juhász György a saját otthonában rendezte be a kiállítást. Nem csak pillangókat láthattok, hanem többek közt elképesztő rovargyűjteményt is, valamint preparált állatokat, ásványokat és egy sor, az utazások emlékeként hazahozott egzotikus tárgyat.

10. A Népsziget

Ha szereted a városi túrázást, érdemes kiránduló szerkót húznod, és Újpest-Városkapunál az északi összekötő hídon átmenni a Népszigetre és ott sétálni egyet, gyönyörködni az őszi színekben és borzongani az elhagyott épületeken és szellemüdülőkön.

Katt a videóra:

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

MySecretBudapest (@mysecretbudapest) által megosztott bejegyzés,

Plusz tipp: ugyancsak Újpesten, illetve Káposztásmegyeren, a Farkaserdőnél találjátok a Rex Alapítvány által működtetett Állatszigetet - ez nem csak a gyerekeknek, hanem a felnőtteknek is élmény.


KÖVESS MINKET:



hirdetés
puskas-ferenc-stadion.jpg

A Rammstein egyik dala üvöltött hétfő éjjel az új Puskás Ferenc Stadionból

A feltételezett hangpróba este nyolctól hajnali fél háromig tartott, és végig egyetlen szám ismétlődött.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. szeptember 17.



Csak úgy zengett az új Puskás Ferenc Stadion és környéke a német rockegyüttes ütemeitől, a közelben lakók pedig több rendőrségi bejelentést is tettek, de eredménytelenül.

Az indulatokat nem egy Rammstein koncert szülte, hanem csupán egyetlen szám, a Deutschland, ami olyan hangerővel bömbölt a stadionban, hogy még a környező lakásokban is tisztán lehetett hallani.

Az Index egyik olvasója dokumentálta is a rendhagyó hangpróbát, ami egyesek szerint este nyolctól hajnali fél háromig, míg mások szerint délután öttől reggel fél nyolcig tartott.

A stadion nyitómeccse november 15-én lesz, a magyar válogatott Uruguay csapatával mérkőzik majd meg.

A 2020-as Európa-bajnokság három csoportmeccsét és egy nyolcaddöntőjét is itt rendezik.

A létesítményt kivitelező Magyar Építők Zrt. nemrég a honlapján számolt be az építkezés állapotáról. Látványos fénypróbát tartottak az aréna külső karéján, és kiderült, hogy már javában zajlik a pálya füvesítése és szinte az összes szék a helyére került.

Az Indexnek beküldött olvasói videó tanúsága szerint a hangtechnikával sem lesz probléma.


KÖVESS MINKET:




hirdetés
mammut2-szokokut-lebontottak2.jpg

Kész, ennyi volt: lebontották a Mammutban a legendás mozaikos szökőkutat

A bevásárlóközpont szerint a szökőkút az utóbbi időben többet állt, mint működött, ezért is szüntették meg.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. szeptember 15.



Eltűnt Budapest egyik ikonikus szökőkútja. Bár csupán beltéri kút volt, sokan emlékeznek rá, és a mi gyerekeink is gyakran játszottak vele.

A Mammut 2 bevásárlóközpont mozaikcsempés, színes szökőkútja lett a múlté.

VIDEÓ: Ilyen volt 2012-ben:

Mint arról több híroldal is beszámolt, nemrég körbekerítették a területet, le is volt takarva, nem lehetett tudni, hogy pontosan mi történik. Az volt kiírva, hogy építési terület.

Most viszont sehol sincsen a szökőkút, erről többek közt az Index is közölt fotót.

A Mammut üzemeltetése a 24.hu kérdésére az alábbi közleményt küldte:

"A szökőkút elbontásának technikai okai voltak elsősorban, az utóbbi időben többet állt, mint működött.

Egy majdnem húszéves állapotú szerkezetről van szó, mely tudomásom szerint már a megépülésekor sem volt problémamentes.

Az elbontás a Mammut következő években történő műszaki és esztétikai megújulásának egyik lépése. Erről majd a késő őszi hónapokban áll módunkban nyilatkozni, a tervezés most folyik,

és a megújulás egy hosszabb folyamat lesz, hiszen egy működő bevásárlóközpontot kell teljesen felújítani. Tisztában vagyunk vele, hogy a szökőkút most hiányozni fog, de reméljük a végeredmény kárpótolja a vásárlókat."


KÖVESS MINKET:




hirdetés
gulyasgergely-kormanyinfo-tarlos-istvan.jpg

Gulyás Gergely: ha nem Tarlós a főpolgármester, értelmetlenné válhat a kormány és főváros közti egyezség

Szerinte Tarlós István marad a helyén, az ettől eltérő verziót horrorforgatókönyvnek nevezte. Karácsony Gergely zsarolásnak tartja a kijelentést.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. szeptember 12.



Amennyiben nem Tarlós István lesz a főpolgármester, érvényét veszti a Tarlós és Orbán közti megállapodás. Ez derül ki abból, amit hétfőn este Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter az InfoRádió Aréna című műsorában mondott.

Emlékeztetőül: a 15 pontos megállapodást Tarlós István tavaly ősszel szabta indulása feltételéül, és olyan pontokat tartalmaz, mint a főváros önállósága, illetve a főpolgármester jogainak csorbítatlansága, a rendszeres egyeztetések - ezen belül egy egyeztető fórum, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának létrehozása, egy 2030-ig szóló városfejlesztési terv, illetve az M3-as metró felújításához szükséges állami fedezet biztosítása.

Azt mondta: kifejezetten egy Tarlós István főpolgármester és Orbán Viktor miniszterelnök között létrejött megállapodás. "Az egy politikai megállapodás, és ilyen értelemben nem közjogi, az ő kettejük között érvényes, illetve a jelenlegi magyar kormány és a jelenlegi városvezetés közötti politikai szándéknyilatkozat."

"Ez azt jelenti, hogy Tarlós István főpolgármestersége idejére érvényes, mint ahogyan a szövegben ez olvasható?" - kérdezte a riporter. "Igen" - válaszolta Gulyás Gergely. Arra kérdésre, hogy a választás hogyan befolyásolná az ügyeket, azt felelte, hogy a Közfejlesztések tanácsának addig van értelme, amíg a főváros vezetése partnernek tekinti a kormányt.

A riporter arról érdeklődött, mi történik, ha Tarlós Istvánnak nem lesz többsége, vagy nem ő a főpolgármester, a megállapodásokkal mi történik. Gulyás Gergely azt válaszolta „ilyen horrorforgatókönyvekkel” nem szeretne foglalkozni. És inkább „a papírformából kiindulva” Tarlós István magabiztos győzelmét, illetve a fővárosi közgyűlés fideszes többségének megtartását tartja valószínűnek.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x