hirdetés
kia_stinger_gt_line_my18_3_4_front_11707_66183-1000x610.jpg

Ilyen brutális Kiát még nem láttatok

370 lóerő, 510 Nm nyomaték, 5,1 másodperces gyorsulás 100 km/órára - a legerősebb Kiát vezettük.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. március 25.


hirdetés

Ki gondolta volna tíz, vagy inkább tizenöt évvel ezelőtt, hogy a KIA egyszer olyan autót fog gyártani, mint a Stinger? Szerintem nem sokan. 2005-ben döntött úgy a márka, hogy nagyobb hangsúlyt helyez az európai piacra. Éppen ezért egy évvel később elhozták az Auditól Peter Schreyert, akit először vezető dizájnernek, később a Kia Motors elnökének neveztek ki. Schreyer nevéhez fűződik a 2006-ban bemutatott Audi TT formavilága is, így egyértelmű volt, hogy jövőbemutató irányelveket szabhat az ő érkezése a márka életében, amely rövid idő alatt kézzelfogható eredményt hozott. Az európai látásmódnak köszönhetően komoly fejlődésnek indult a márka, az új forma az európai vásárlók érdeklődését is felkeltette a gyártó autói iránt, amely az értékesítési számokban is megmutatkozott.

Az elmúlt 15 év csúcsát azonban a Stinger jelenti, egy olyan forma született meg, amely még a magasabb kategóriájú modellekkel is felveszi a versenyt, ráadásul teljesítményében felülmúlja mindegyik korábbi Kiát. A Stinger két koncepció autó, a Kia GT Concept (2011) és a GT4 Stinger (2014) vonalait idézi, e két elképzelésből érett széria modellé a gran turismo, amely markáns stílussal ötvözi az eleganciát, a sportosságot, a teljesítményt és a dinamikát. Ennél a modellnél is visszaköszön a Kia védjegyévé vált tigrisorr hűtőmaszk, agresszív egységet alkotva a LED-es fényszórókkal.

A karosszéria méretei igencsak impozánsak, hossza 4,830, szélesség 1,870 milliméter, ezzel a Stinger túlnövi a kategória legtöbb sportszedánját. Látványosan hosszú a gépháztető és a tengelytáv (2905 mm), és tekintélyes a hátsó túlnyúlás is. Emellett széles az első és a hátsó nyomtáv, amelynek a vizuális erejét fokozzák az ajtók körül mélyre süllyesztett vonalak. Az optikai hatás mellett a külső formaterv elemei valódi funkcióval is bírnak: a motorháztető és a kerékdobok „kopoltyúi”, a sima fenéklemez és a hátsó diffúzor javítják az aerodinamikát. A kabin alacsony, ezért lapos szögben döntött a szélvédő, és ez a lendület megmarad a hátsó részen is, így még álló helyzetben is dinamikus az autó oldalnézete. Ezt kiegészítve hátul a négy csövű kipufogó utal a kasztni alatt megbúvó erőkre.

Újabb képekkel és a belső ismertetésével folytatjuk, lapozz!

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
134703_2018_Honda_CR-V_VTEC_TURBO_Petrol-1000x667.jpg

A világ legnépszerűbb szabadidő-autóját vezettük

Immáron hétszemélyes kivitelben is megvásárolható az új Honda CR-V, tehát erre a modellre is igénybe vehető a nagycsaládi támogatás. A dízel motorok viszont eltűntek a palettáról.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 26.



A Honda CR-V szépen, csendben teszi a dolgát. Nem harsog, nem hivalkodik, hanem az elmúlt évek során csendben fellépett a szabadidő-autók eladását összesítő, képzeletbeli dobogó tetejére. Az 1995-ben bemutatott kocsi ugyanis a világ legnagyobb darabszámban értékesített SUV-ja.

Az ötödik generációjába lépett a modell, és ezúttal is igyekeztek a mérnökök tovább vinni az autó korábbi karakterét, egyúttal törekedtek arra is, hogy megőrizzék egyedi stílusát. Az elődjénél szélesebb és magasabb az új CR-V, amely frissebb, fiatalosabb megjelenést kapott: a nagy keréktárcsák és abroncsok, a dupla kipufogóvég, a rövid túlnyúlások atletikussá teszik az összhatást. Az összképet a nagyobb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb – motorháztetőn és sarkokon kialakított – vonalak, valamint a Honda új arculatához igazodó orr-rész és a fényszók teszik teljessé. Az új CR-V vásárlói nyolc fényezés közül választhatnak, amely modellváltozattól függően, 17”-19”-os könnyűfémfelni-garnitúrával érkezik; a leggazdagabban felszerelt kivitelnél pedig az üveg panorámatető az alapfelszereltség része.

A CR-V a korábbi generációhoz képest több szempontból is nagyobb: 35 mm-rel gyarapodott a szabad hasmagasság, 30 mm-rel nőtt a tengelytáv, de szélesebb is lett a modell, így pedig nagyobb helykínálattal is rendelkezik: 5 mm-rel nagyobb az első fejtér, és hátul, csípőmagasságban az eddiginél 16 mm-rel szélesebb hely várja az utasokat. Újdonságként immáron – az összkerekes, benzines, Lifestyle változatban – hétszemélyes kivitelben is kapható, amely a magyar vásárlóknak kedvező választás lehet a három, vagy annál több gyerekes családokra vonatkozó autóvásárlási támogatással. A méretes utastér kellő helyet biztosít öt fős családoknak, külön pozitívum, hogy a második üléssor 150 milliméteres sínen állítható, a harmadik sorban található üléseket használva viszont jelentős helyről kell a csomagtartóban lemondanunk.

Az utastér minőségét és az ergonómiát nem érheti panasz, persze, ha belemegyünk a részletekbe, minimális kivetnivalót találhatunk: ilyenek például a fa mintázatú vagy a bőrre emlékeztető műanyagbetétek, vagy a 1980-as évekre hajazó, 7 hüvelykes digitális kilométeróra, amelyet a Honda Vezetői Információs Felületnek hív. A középkonzolt immáron egyetlen nagyméretű érintőképernyő uralja, amely Apple CarPlay és Android Auto alapú okostelefon-kapcsolatra is alkalmas. Az érintőképernyős felület alap grafikája nem javult sokat, ráadásul a menürendszere sem fejlődött. A gombok és kapcsolók elrendezése azonban logikusabb lett, nem mellesleg leegyszerűsített kezelőpanelt kapott a légkondicionáló is, amelyet az érintőképernyő alá raktak a tervezők.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x

hirdetés
hyundai-i30-fastback-n-sep2018-21-1000x667.jpg

Versenyautó az utcán – a Hyundai legsportosabb utcai modelljét vezettük

Nemcsak vagány kinézetű a Hyundai i30 Fastback N, hanem meglepően jó a vezethetősége is.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 19.



Feltűnően nő a bátorsága a Hyundai mérnökeinek, az elmúlt évek sikereinek köszönhetően most olyan vizekre eveztek, amelyen korábban nem igazán jártak. Legalábbis a hétköznapokban nem. A Hyundai már évek óta része a motorsportnak, de igazán sportos utcai változatokkal nem próbálkoztak, egészen addig, amíg be nem vezették az „N” jelölésű modelljeiket.

Az N elnevezésre több indokot is felsoroltak a Hyundai marketingesei: N, azaz Namjang, itt található a Hyundai kutatás-fejlesztési központja; N, mint Nürnburgring, ahol az N modelleket tesztelték; N, mint egy sikán, amely a versenypályák izgalmas kanyarjait jelentik. Az N a Hyundai RS-e, M-je vagy AMG-je, amely az első tapasztalatok alapján könnyedén hasonlóan népszerű jelzővé válik majd.

Az N típusjelzésű modellek sorát a Veloster N nyitotta, ezt követte az i30 N, majd az i30 Fastback N, ez utóbbihoz volt szerencsénk egy héten át. Az i30 alapesetben egy vagány alsó-középkategóriás autó, azonban az i30 Fastback kissé joviálisra sikerült, de az alapmodell konzervatív megjelenése az N csomagnak köszönhetően teljesen átíródik. Egy más világot nyit meg ez a variáns, amely minden egyes pontján sportosságot sugároz. Nyomokban persze felfedezhetőek az alapvonások, de az N kiegészítők látványosan szabják újra a modellt.

Elől az egyedi kialakítású, N logóval ellátott hűtőrács, a nagy légbeömlők és a vörös díszcsíkkal ellátott első lökhárítók agresszív megjelenést mutatnak, a kifinomult és sportos orr-részt kiemelik a full LED fényszórók fekete keretei. Oldalról látványos a megnövelt sárvédőív, amely alá könnyedén beférnek a 18-as vagy 19-es felnik, de szintén sokat dob a formán a kupésan húzott tetőív, amely a szintén sportos csomagtartóba fut bele. A nagyvonalú ívekkel megformázott, fényes fekete vonallal hangsúlyozott hátsó légterelő elegánsan illeszkedik a csomagtérajtóba, de hátul igazán az elegáns vonalvezetésű piros fényvisszaverő csíkkal ellátott - nagy teljesítményről árulkodó - lökhárító és a dupla kipufogóvég ragadja meg a tekintetet.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés

Szeretlek Magyarország - szmo.hu
1970. január 01.




KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x


hirdetés

Szeretlek Magyarország - szmo.hu
1970. január 01.




KÖVESS MINKET:





Címlapról ajánljuk
x




Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!