hirdetés
megujult_Budapest_nyitokep
Így újult meg 2014-ben Budapest
Felsorolni is nehéz, mi minden szépült meg idén a fővárosban - mi azért megpróbáltuk.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2014. december 28.


hirdetés

Gyönyörű lett a Várkert Bazár

IMG_9470-2k

Fotó: Kardos Ildikó - nagyobb méretért katt a képekre!

Április 2-án, Ybl Miklós születésének 200. évfordulóján adták át a Várkert Bazár fejlesztésének első ütemét. A terveknek megfelelően most elkészült az új épületrészek, a liftek és a mozgólépcsők mellett a királyi kertek rekonstrukciója, a mélygarázs és rendezvényterem is.

10

Fotó: Huszár Boglárka

IMG_6684k

Fotó: Mervai Márk

cimkepvarkert

Fotó: Mervai Márk

Elindult a 4-es metró

103

Kálló Péter fotói

Káprázatosan szép állomások épültek a 7,5 kilométer hosszú 4-es metró vonalán. A kelenföldi vasútállomás és a Keleti Pályaudvar között nyolc megálló helyezkedik el.

108109117124
129

Megújult a Kossuth tér

IMG_2181k

Mervai Márk fotói

Március 15-re fejezték be a Parlament előtti tér felújítását. A parkolók a felszín alá kerültek, sokkal több lett a zöldfelület, összességében barátságosabb lett a tér arculata. Kifejezetten sétára hívogató, "padra ülős" térré változott a Kossuth tér.

IMG_2197_8_9kIMG_2145IMG_2435_6_7k

Bezöldült az új 1-es villamos útvonala

v4

Fotók: BKK

Jövőre a meghosszabbított útvonalon közlekedő 1-es villamos az 1995-ben átadott Rákóczi hídon keresztül elér Újbudára. Az új, Rákóczi híd–Szerémi út–Hengermalom út szakasz megépítésével Újbuda is új, átszállásmentes, kötöttpályás kapcsolatokkal gazdagodik.

Az új pálya nemcsak gyors, de a fűborításnak köszönhetően szép és csendes is lesz. Az új szakaszon az Infóparknál, a Budafoki útnál, a Prielle Kornélia utcánál, a Szerémi út és a Hengermalom út sarkánál, valamint a Fehérvári út/Etele út végállomáson épülnek megállók. A 3,2 km hosszú új szakaszba több mint 13 km új sínszálat építenek be, ez mintegy 1550 tonna acél felhasználását jelenti.

v1

v3

v2

Felújították a Gombát

8

Huszár Boglárka fotói

A budai körtéren álló pavilon már több mint 70 éves, de most szebb, mint valaha. A budapesti Móricz Zsigmond körtéren már több mint 70 éve áll ez a jellegzetes épület. Az 1942-es Gombát Schall József tervei szerint építették fel, Szomor László pedig az épület közepén felállított kút díszítéseit tervezte. A 4-es metró építésekor, 2009-ben pályázatot írtak ki a Gomba felújítására is, ami akkor már igencsak elhanyagolt állapotban állt a téren. Májusban adták át a felújított épületet.

11

10

4

1

Újjávarázsolták az Erzsébet teret

IMG_7389k

Kardos Ildikó fotói

Az Erzsébet téri Kulturális Központ és Park néven tovább futó Gödör és a környéke alaposan megváltozott. A Deák tértől a Szent István Bazilika felé vezető sétányt kiszélesítették. A parkot teljesen megújították, a füves részre szökőkutakat építettek, a szélére pedig egy BUBI pont került.

IMG_7385k

IMG_7388k

Elkészült a Fradi-stadion

1

Fotók: Market / Facebook

Május végén adták át ezt az ultramodern, több mint 20 ezer fő befogadására képes arénát. Ráadásul a tervezett időpont előtt, mindössze 14 hónap alatt építették fel.

524

Megszépült a Madách tér

IMG_1243k

Fotók: Kardos Ildikó

A nyáron vehették birtokba a budapestiek és a turisták a felújított Madách teret. A tér közepén lévő parkoló eltűnt. A multifunkcionális közösségi teret díszburkolat fedi , és néhány pad, pár kisebb zöldfelület, facsoportok, biciklitárolók tarkítják.

IMG_1232kIMG_1240-3k2IMG_1294kIMG_1219-2k

Gyalogos- és biciklisbarát módon alakították át a Ferenciek terét

9

Fotó: Huszár Boglárka

A Ferenciek terén hatalmas átalakításokat végeztek el. Az új burkolat mellett padokat, szemetesedényeket, új megállókat is telepítettek, építettek. A járda és az útburkolat egy szinten van, ezért a babakocsival vagy kerekesszékkel akadálymentesen közlekedhetnek a gyalogosok. Megszűnt a aluljáró is. Gondoltak a biciklisekre is, ők külön sávokat kaptak. Január végén lettek kész. A téren egy futurisztikus küllemű aluljáró is helyet kapott.

3

Fotó: Huszár Boglárka

4

Fotó: Huszár Boglárka

5

Fotó: Huszár Boglárka

_DSC0855

Fotó: Nagy Szabolcs

_DSC0840

Fotó: Nagy Szabolcs

_DSC0847

Fotó: Nagy Szabolcs

Újjávarázsolták a zenélő szökőkutat a Margitszigeten

cm

Fotó: Kardos Ildikó

A Margitsziget egyik fő látványosságának számító zenélő szökőkutat egy 400 milliós beruházás keretében gyakorlatilag teljesen átépítették. A felújítás során a látványt új fény- és vízjátékokkal bővítették. A változások egyébként nemcsak magát a kutat, de a környezetét is érintik, hiszen a sokáig elhanyagolt, esős időben sártengerré változott talajt most parkosították, egyes részeire burkolat is került.

IMG_9612-2k

Fotó: Kardos Ildikó

IMG_9594-2k

Fotó: Kardos Ildikó

szokokut (13)

Fotó: Mervai Márk

szokokut (5)

Fotó: Mervai Márk

szokokut (2)

Fotó: Mervai Márk

Átadták a Kerepesi úti Százlábút

_DSC8173

Nagy Szabolcs fotói

A Kerepesi út forgalmát a Keleti pályaudvar bejárati vágányai fölött átvezető híd északi felét december 10-én adták át. 83 méter hosszú, 2800 négyzetméter pályafelületű új hídszerkezet épül. A teljesen új acélszerkezet tömege 1140 tonna lesz. Az új hídon 2x3 sávon közlekedhetnek az autósok, a déli oldalon kétirányú kerékpárút és gyalogosjárda, az északin pedig egyesített gyalogjárda és kerékpárút készül.

Jelenleg a híd déli részén dolgoznak, a teljesen új Kerepesi úti vasúti felüljáró a tervek szerint 2015 őszére készül el.

_DSC8174_DSC8177_DSC8184_DSC8189

Új világítást kapott a Rákóczi híd

IMG_0679

Fotó: Mervai Márk

Novemberben elindult a Rákóczi híd teljesen új közvilágításának 72 órás próbaüzeme. Ezután fogják eltávolítani az ideiglenes világítást, és annak helyére felkerül a pilonokat felfelé megvilágító díszvilágítás. Ezzel fejeződik be a korábbi látványképhez hasonló, de a legkorszerűbb technológiát alkalmazó rekonstrukció, amellyel teljesen megújul a híd világítása az év végére. A LED-es technológiának köszönhetően a világítás beépített teljesítménye felére csökken. Ez évente több mint 2,2 millió forint megtakarítást jelent: az éves áramdíj a korábbi 4 millió helyett 1,8 millió forint lesz.

IMG_0613

Fotó: Mervai Márk

IMG_0598

Fotó: Mervai Márk

_DSC8132

Ipari alpinisták olajkiszűrőket szereltek fel a hídra - Fotó: Nagy Szabolcs

_DSC8141

Fotó: Nagy Szabolcs


KÖVESS MINKET:





hirdetés
Eldőlt: elbontják a Nyugati téri felüljárót
A döntést viszont még a Fővárosi Közgyűlésnek és a kormánynak is jóvá kell hagynia.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. május 17.



A Főváros Közfejlesztések Tanácsa 2019. május 14-i ülésén döntött arról, hogy hamarosan elbontják a Nyugati téri felüljárót - írja a pestbuda.hu. A felüljáró bontása már évek óta tervben volt, de úgy tűnik, hamarosan tényleg eltűnik. Tarlós István főpolgármester a szerda reggeli Kossuth Rádiónak adott interjújában azt mondta,

a bontásra azért van szükség, mert a felüljáró városképi szempontból rendkívül csúnya.

A Nyugati téri, kétszer egysávos, 420 méter hosszú felüljárót 1981. november 10-én adtak át, építése az észak-déli metró beruházásához kapcsolódik, ugyanis akkor úgy gondolták, hogy az autós felszíni közlekedésnek kell előnyt adni. A felüljáró bontása viszont az elmúlt években többször is felmerült a portál szerint, de eddig a szakemberek azt mondták, csak akkor lehet elbontani a felüljárót, ha épül helyette egy közúti aluljáró. Ez pedig a portál szerint azért lett volna költséges, mert a "Nagykörút tele van nagy átmérőjű alapközművekkel, így azok alá kellett volna vinni az alagutat".

A főpolgármester viszont azt mondta, hogy a tervezést végző FŐMTERV szerint mégis megoldható a szintbeli keresztezés. A közfejlesztési tanács pedig ezt a javaslatot elfogadta. Ugyan utaltak rá, hogy a megoldás nem lesz egyszerű, hiszen azt is biztosítani kell, hogy az ott közlekedő a 4-es és a 6-os villamosok a jelenlegi gyakorisággal közlekedhessenek.

Tarlós István ugyanakkor azt is elmondta, hogy a felüljáró lebontását még a Fővárosi Közgyűlésnek és a kormánynak is jóvá kell hagynia, de a portál szerint azt is megemlítette, hogy eddig mindkét testület minden esetben jóváhagyta a közfejlesztési tanácsi döntéseket, így most is erre számít.


KÖVESS MINKET:



hirdetés
Agyonszerkesztett fotóval hirdeti Budapestet egy thaiföldi utazási iroda
Hát, így még biztos soha nem láthattuk a magyar fővárost... De talán nem is baj. :D
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. május 15.



Érdekes hirdetésre bukkant egy thaiföldi utazási iroda oldalán a Bangkok Charlie Facebook-oldal. A plakáton ugyanis eredetileg egy európai körutazását hirdetnek, viszont az egész tulajdonképpen egy Photoshop-katasztrófának tűnik.

Ha ránézünk a fotóra, akkor először a magyar főváros, Budapest ugrik be, igen ám, de közben egy képen igazából minden szerepel, amit egy turista a Magyarország-Csehország-Ausztria körúton láthat.

A másik poén, hogy az utazás igazából 7 nap és 4 éjszaka, tehát körülbelül mondjuk pont ennyi fog megmaradni egy turista fejében a körútról. A Facebook-oldal, ami rátalált a különleges ajánlatra tulajdonképpen csak "szelfikörútnak" nevezi ezeket az ajánlatokat.


KÖVESS MINKET:




hirdetés
Váratlanul levette a világörökségi listáról a Hajógyári-szigetet a kormány
A 32 hektáros sziget területe régészeti védelem alatt áll. Legértékesebb leletként a 1,5-2 méter mélyen lévő, óriási 8-10 ezer négyzetméteres helytartói palotát tartják számon.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. május 20.



A pénteki Magyar Közlönyben jelent meg a rendelet, ami indoklás és minden előzmény nélkül törölte a világörökségi státuszra javasolt helyszínek közül az Óbudai-szigetet, írja a Népszava.

Hozzáteszik:

2014-ben a kormányzat még amellett kardoskodott, hogy az akkor kaszinóépítésre készülő izraeli befektetőktől visszaszerzett szigeten fel kellene tárni a helytartói palotát és népparkot kellene létrehozni.

Két évvel később döntöttek úgy, hogy a világörökség része legyen az Óbudai-sziget is. 2018-ban be is nyújtották az erről szóló pályázatot. Az ügy külön miniszteri biztost is kapott Visy Zsolt személyében.

Az új rendelet nem indokolja a döntést, a lap eddig hiába érdeklődött a Miniszterelnökségnél és a III. kerületi önkormányzatnál, választ még nem kaptak.

A Népszava megjegyzi:a 32 hektáros sziget területe régészeti védelem alatt áll. Legértékesebb leletként a 1,5-2 méter mélyen lévő, óriási 8-10 ezer négyzetméteres helytartói palotát tartják számon.


KÖVESS MINKET:




hirdetés
Elszálltak a belvárosi lakásárak, emiatt szorulnak ki rengetegen a külső kerületekbe a fővárosban
Nem meglepő, hogy az V. kerületben a legbrutálisabbak az árak, ahol egy négyzetméterért átlagosan 801 ezer forint is elkérnek.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. május 19.



Jókora különbség van a budapesti lakásárak, négyzetméterárak között, derül ki az MNB lakáspiaci jelentéséből, amit a Portfolio szemlézett. Nem nagy meglepetés, hogy

a belvárosban, az V. kerületben a legbrutálisabbak az árak, ahol egy négyzetméterért átlagosan 801 ezer forint is elkérnek.

A legolcsóbb átlagos négyzetméterár főváros-szerte 289 ezer forint volt tavaly.

Sajnos a fővárosi bérek emelkedése nem követte le a lakásáremelkedést. Bár évekkel korábban, 2013-ban még több kerületben az átlagos négyzetméterár a havi nettó átlagkereset alatt volt, 2018-ban ez már egyetlen kerületben sem teljesült.

A történelmi belvárosban, így az I. és V. kerületben az átlagos négyzetméterárak elérték a 770 ezer forintot, ami

53 százalékkal magasabb az egész főváros átlagánál.

A legolcsóbb Budapest déli része, a XVII.-XXIII. kerület, ahol 390 ezer forint volt az átlagos négyzetméterár tavaly, ez megegyezik a vidéki megyeszékhelyeken tapasztalttal.

A budapesti lakáspiaci folyamatokat vizsgálva kiderül, hogy Budapest minden részén jelentősen emelkedtek a lakásárak. Először a drágább, belső kerületekben kezdődött el és gyorsult be ez a folyamat, de a megemelkedett árszint miatt kiszoruló kereslet a külső kerületekben is felhajtotta a lakásárakat.

Címkép: Mervai Márk


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x