hirdetés
vasgyuro_ck.jpg

Így lesz a gyerekből vasgyúró – eláruljuk, nem a tejtől!

Bár a hagyományos álláspont még mindig tartja magát, miszerint a tej erősíti leginkább a csontokat, ausztrál kutatók most egy egészen új módszerrel rukkoltak elő.
Forrás: Papás Mamás Magazin, Címkép: press ? and ⭐ képe a Pixabay -en. - szmo.hu
2020. október 25.


hirdetés

A Papás Mamás Magazin segít szülőknek és nagyszülőknek a gyerekneveléssel és a család életével kapcsolatos kérdések megválaszolásában. Mindemellett remek családi programokat is javasolnak a szerzők és a jog útvesztőiben is utat mutatnak.

Az ausztrál kutatók szerint a sikerrecepthez nem kellenek drága vitaminok vagy étrend-kiegészítők, hanem elég az alvás-mozgás-ülés megfelelő kombinációját betartani.

A Dél-ausztrál egyetem kutatói a 11 és 13 év közötti korosztályból összesen 804 gyermeket vizsgáltak, hogy rájöjjenek, mely napi rutin kedvez leginkább a csontok egészségének.

Ideális alvás-mozgás-ülés kombináció gyerekkorban

A kutatók megállapították, hogy a megfelelő csonterősség eléréséhez a testmozgás létfontosságú, ezért nekiláttak, hogy meghatározzák az optimális aktivitást. Ebben az esetben azt találták ideálisnak, ha egy gyerek napi 90 percet sportol vagy fut és további 204 percet tölt úgynevezett könnyebb tevékenységekkel, mint például a séta vagy a háztartási feladatok.

A fizikai aktivitás mellé napi 8 óra ülés lehet a legegészségesebb, amely magában foglalhatja az iskolapadban töltött időt, az olvasást, vagy akár az otthoni tanulást is. Az ideális nap befejezéseként a szakértők 11 óra alvást javasolnak, majd kezdődhet az egész elölről.

hirdetés

A gyermekek egészségének megőrzéséhez tehát nincs szükség csodaszerekre, és még a tejet sem kell nagy mennyiségben fogyasztani. Mindössze a következőkre kell törekedni a gyerekek esetén:

– 90 perc aktív és 204 perc könnyed testmozgás

– 8 óra ülés közben végezhető tevékenység

– 11 óra alvás

Ha programot keresel a családnak, vagy segítségre van szükséged a gyerekneveléssel illetve családjogi kérdésekkel kapcsolatban, jusson eszedbe a Papás Mamás Magazin!



hirdetés
KÖVESS MINKET:




Címlapról ajánljuk
x


hirdetés
pexels-karolina-grabowska-5239822-1-1.jpg

Mobilfizetési kisokos - ezeket érdemes tudnod, ha mobillal fizetnél

A mobiltelefonokkal történő érintéses fizetések egyre népszerűbbek. Ha te még sosem próbáltad a mobilfizetést, cikkünkből megtudhatod hogyan is működik, és mik az előnyei, ha használod.
Szponzorált tartalom (x) - szmo.hu
2020. november 16.


hirdetés

Az aktuális vírushelyzet miatt még nagyobb hangsúlyt kaptak az egyérintéses bankkártya-tranzakciók, hiszen a gyors, kényelmes és biztonságos megoldásokat keresték a vásárlók. Sokan persze továbbra is a plasztikkártyájuk után kutatnak a pénztárnál, annak ellenére, hogy a zsebükben egy olyan eszköz is pihen, amit szintén gond nélkül használhatnának fizetéskor.

Bizony, az okostelefonról van szó, amelyen többnyire különösebb probléma és erőfeszítés nélkül élesíthető a mobilfizetési szolgáltatás. Aktiválását követően elég a készülékedet a terminálhoz érinteni, és már túl is vagy a műveleten. De hogyan működik és miért jó ez a felhasználóknak? Mobilfizetési kisokosunkból megtudhatod!

1. Milyen mobiltelefonnal tudok fizetni?

Ahhoz, hogy fizetni tudj a telefonoddal, fontos, hogy olyan készüléked legyen, amiben van NFC chip. Ez teszi lehetővé, hogy a telefonod érintésmentesen tudjon a bankkártyaterminállal kommunikálni.

A mobilfizetéshez szükséged lesz még valamilyen mobiltárca alkalmazásra is, amin keresztül a tranzakciókat lebonyolíthatod. A mobiltárca applikációk többsége a legalább 4.4-es verziószámú androidos telefonokat támogatja, de már itthon is elérhető az Apple fizetési megoldása, az Apple Pay, ami értelemszerűen az iOS rendszerrel használható.

hirdetés

Miután tehát regisztráltad bankkártyádat a telepített alkalmazásba, bármely egyérintéses fizetést lehetővé tevő terminálon fizethetsz innentől már a mobiloddal is.

2. Kell mobilinternet a mobilos fizetéshez?

Az alkalmazás letöltéséhez igen, de magához a mobilfizetéshez nem szükséges, ugyanis a fizetéshez használt mobilalkalmazások meghatározott számú egyedi azonosítót (tokent) tárolnak. Ezek az egyszer használatos tokenek vesznek részt a tranzakcióban. Amennyiben ezek elfogynak, automatikusan újratöltődnek, amint ismét felcsatlakozunk az internetre.

3. Milyen alkalmazást kell letöltenem?

Mindenképp le kell töltened valamelyik mobiltárca alkalmazást ahhoz, hogy a fizikai boltokban a mobiloddal fizethess. Az Apple Pay már 7 hazai pénzintézetnél is elérhető, az Android rendszerű okostelefonokra pedig 7 magyar bank kínál saját mobiltárcás megoldást.

Újabb rekordokat döntött a mobilfizetés Magyarországon

Az MNB friss adatai szerint 2020-ra a magyar felhasználók több mint 500 ezer bankkártyát digitalizáltak mobiltelefonjukba, a Mastercard szerint a mobiltárcás tranzakciók száma pedig közel háromszorosára nőtt 2019 és 2020 szeptembere között.

„A Mastercardnál úgy látjuk, hogy tovább folytatódik az a trend, hogy a mindennapi életünk egyre nagyobb része költözik a digitális térbe. Különösen igaz ez olyan időszakban, amikor az otthonunk biztonságában kell hosszabb időt eltöltenünk” – mondta a bejelentés kapcsán Eölyüs Endre a Mastercard magyarországi igazgatója.

4. Hol tudok fizetni a mobilommal?

Minden olyan helyen fizethetsz mobillal, ahol van egyérintéses fizetést támogató terminál.

5. Hogyan történik maga a fizetés?

A dolog nagyon egyszerű: előveszed a mobiltelefonod, feloldod a képernyőzárat, és máris érintheted a telefonod, éppen úgy, ahogy a bankkártyád szoktad. 15.000 Ft alatt itt sincs szükség PIN-kód megadására, ennél nagyobb összegnél a mobilalkalmazástól függően PIN-kódot, tárcajelszót, vagy biometrikus azonosítást kér a rendszer. Vagyis minden úgy történik, mint amikor a kártyádat használod.

Tipp: arra figyelj, hogy az NFC funkció legyen mindig bekapcsolva a készüléken, mert máskülönben nem működik a funkció!

6. Mitől biztonságos a mobilfizetés?

A Mastercard MDES technológiájának köszönhetően ugyanolyan biztonságos, mintha a bankkártyáddal fizetnél. Az úgynevezett tokenizáció során a fizikai bankkártya adataidat (név, kártyaszám, lejárati idő, bank neve és cvc kód) tokenekre cserélik, így a telefonod nem tárolja azokat, ugyanis egy virtuális kártyaszámmal történik a fizetési művelet.

A biometrikus azonosítás azért is különösen biztonságos, mert nem másolható, egyedi, csak a felhasználóra jellemző tulajdonságokon alapul. A Mastercard vitarendezési mechanizmusának köszönhetően a kártyabirtokost kártéríti a kártyakibocsátó, ha bankkártyájával visszaéltek, vagy nem azt a szolgáltatást/terméket kapta, amit megrendelt - ez vonatkozik a mobilfizetés esetére is.

7. Több bankkártyát is használhatok?

Az első lépés az, hogy regisztráld a mobiltárca alkalmazásban azokat a kártyáidat, amikkel fizetni szeretnél, ezt követően tudod majd telefonon keresztül használni őket. Nagyon praktikus, hogy az alkalmazások több kártyát is képesek kezelni, így mindig eldöntheted, hogy éppen melyiket szeretnéd bevetni. Legalább ennyire praktikus, hogy egy kártyát több mobiltelefonon is digitalizálhatsz, így ha több készüléket használsz, mindegyiken elérhetők lesznek!

hirdetés
KÖVESS MINKET:




hirdetés
hajmosas.jpg

Végre kiderült, hogy milyen gyakran kell hajat mosni

Edzés után semmiképp ne samponozzunk, mert az izzadságból kicsapódó sótól szebb lehet a hajunk.
Fotó: Unsplash/Erick Larregui - szmo.hu
2020. november 16.


hirdetés

Az emberek többsége túl gyakran mossa samponnal a haját, ami eltávolítja a természetes olajokat, ettől pedig száraz és töredezett lesz a haj, írja egy New York-i fodrászszalon tulajdonosának véleménye alapján a Mirror. Julien Farel szerint a gyakori hajmosással éppen ezért több kárt okozunk magunknak, mint amennyi hasznunk lesz a mindig frissen mosott frizurából.

A szakértő ezzel szemben azt javasolja, hogy hetente kétszer, maximum háromszor mossuk samponnal a hajunkat.

Tapasztalatai szerint a vendégek haja sokkal kevésbé zsírosodik, ha heti néhány alkalomra csökkentik a hajmosást. A fejbőr ugyanis faggyút termel, mely segít a haj természetes állagának és puhaságának megőrzésében.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
Paris_vue_densemble_tour_Eiffel.jpg

Melyik nagyvárosokban a legdrágább az élet a koronavírus óta?

Párizs lassan megfizethetetlen, de nem vágyunk Damaszkuszba.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. november 18.


hirdetés

Minden bizonnyal veszített varázsából a nagyvárosi lét, amióta a pandémia sújtja a világot, hiszen a legsúlyosabb gócpontok éppen ezekben alakultak ki.

Nemcsak a koronavírus, hanem az ezzel összefüggő valutaárfolyamok - a dollár zuhanása, az euró és a svájci frank emelkedése - és a megélhetési árak is nagyban változtak az Economist legutóbbi, márciusi Intelligence Unit-felmérése szerint, amely 133 város figyel és rangsorol 138 mindennapi költség alapján.

Fél év alatt néhány európai nagyváros megelőzte a korábbi éllovas Szingapúrt és Oszakát. Ugyanakkor olcsóbb lett Afrika, az amerikai földrész és Kelet-Európa.

Az első három helyen most Párizs, Hongkong és Zürich osztozik. Szingapúr a korábbi első helyről a negyedikre esett vissza, amelyhez hozzájárult a külföldi munkavállalók nagyarányú hazatérése a járvány miatt.

A városállamnak 17 év óta először csökkent a lakossága. Oszaka 2.-ból 5. lett, holtversenyben Tel-Avivval. A Top 10 további sorrendje: Genf, New York, Koppenhága és Los Angeles. Valamivel barátibbak az árak Sydney-ben (15.) és Londonban (20.), míg Moszkva a 106., Új-Delhi pedig 121. a listán – idézte a CNN.

hirdetés

A legnagyobbat Teherán lépett előre, a 106.-ról a 79.-helyre, ahol részben az amerikai szankciók okozták a drágulást. Ezzel szemben a legnagyobb árcsökkentést Reykjavik, Rio de Janeiro és Sao Paulo mutatták. Az EIU szerint a brazil városoknál döntő hatása van a gyenge nemzeti valutának és az egyre nagyobb szegénységnek, miközben a dél-amerikai óriás a járvány egyik legnagyobb áldozata. Ugyancsak viszonylag kevés pénzből ki lehet jönni Buenos Airesben, mert a kormány árkorlátozásokat vezetett be a pandémia miatt.

A megélhetés ára szerint e besorolásban Damaszkusz az egyik legolcsóbb, csak Taskent, Lusaka, Zambia, Caracas és Almati előzi meg.

Nem meglepő a felmérésnek az a megállapítása, hogy az elektromos áram fogyasztói ára globálisan emelkedett, miközben a ruhaárak zuhantak.

Mindkettő vélhetően összefügg azzal, hogy egyre többen dolgoznak otthonról, és az utóbbi miatt nagyobb lett a kereslet az otthoni elektronikai eszközök iránt. Nagyobb áramfelhasználást vont maga után, hogy az emberek inkább otthon főztek az étterembe járás helyett, és szórakozásaik helyszíne is többnyire a nappalijuk volt.

Ezzel szemben világviszonylatban nem emelkedett számottevően az alapvető élelmiszerek ára, a személyes higiéniai és szépségápolási szereké, továbbá az alkoholé és a dohányé viszont igen.

Az EIU előjelzése szerint ezek a trendek 2021-ben is folytatódnak.


hirdetés
KÖVESS MINKET:





hirdetés
gyerekek_ck1.jpg

„Zuhanás közben kell megtanulni repülni” – három dolog, amit szülőként tanulhatunk

Mint minden lista, ez is szubjektív. A szerző a tengernyi lecke közül három fontos dolgot mesél el, amit szülőként megtanult, biztatva az olvasót saját tapasztalatai átgondolására!
Frank-Bozóki Eszter írása a 7köznapi pszichológia blogon, Címkép: People photo created by master1305 - www.freepik.com - szmo.hu
2020. november 17.


hirdetés

Leendő és végzett pszichológusok hozták létre a 7köznapi pszichológia blogot, mert a pszichológia mindenki életének része és mindenkire tartozik.

Jól emlékszem, hogy amikor a férjemmel az első gyerekünket vártuk, rengeteg tudományosan megalapozott, jól megfontolt elképzeléssel készültünk a születésére. Pontosan átbeszéltük, hogy “mi aztán ezt tuti nem így”, és “én majd biztos így, meg biztos úgy”, és “nézd az XY hogy csinálja, na majd mi!” (ismerős?)

Ez persze mind szép és jó, csak egy dolgot hagytunk ki a képletből: a gyerek nem festővászon, amit telepingálunk és kész!

Kifelejtettük, hogy van a gyereknek egy veleszületett kis csomagja, egy csokor adottsága, ami bizony sokat formál azokon a hatásokon, amelyek őt érik. Nem beszélve arról, hogy ő maga milyen hatásokat vált ki a környezetéből.

Szóval nagyjából a szülőség első hónapjáig jutottunk, mire az elvek nagy része szép lassan a kukába került, és rájöttünk, hogy itt bizony zuhanás közben kell megtanulni repülni.

hirdetés

Ebben a szubjektív cikkben a tengernyi lecke közül három fontos dolgot szeretnék elmesélni, amit szülőként tanultam meg, biztatva az olvasót saját tapasztalatai átgondolására!

Lehet, hogy hasonlít, de Ő nem én!

A világban való eligazodáshoz valahogy bennünk van a hasonlítási kényszer. Végülis ez nem furcsa, hiszen amikor valami újjal találkozunk, akkor meglevő kategóriákba próbáljuk illeszteni, és ehhez bizony össze kell vetnünk egy régi verzióval. Hát valahogy így kezdődik a gyerekes élet is, és itt a régi verzió a szülő: „Nézd már! Pont olyan, mint az apja!” és „a kezei, mint az anyjáé”, és „pont annyit alszik, mint a nagyapja”...

A környezet valahogy kezdettől fogva arra szocializál minket, hogy gyerekünket hasonlítgassuk, és találjunk egy megszokott támpontot, amire ráhúzhatjuk vélt tulajdonságait. És ha mindez találkozik a talán kicsit nárcisztikus, de talán azért természetes érzéssel, hogy szeretnénk, hogy az a kölök kicsit ránk is üssön, akkor belecsúzhatunk abba, hogy azt érezzük „jéé, pont olyan, mint én voltam gyereknek” vagy éppen "pont nem olyan" (ami szintén problémát okozhat). Ez ugyanakkor egy meglehetősen veszélyes terep.

Talán ismerős az érzés, amikor az ember gyereke vízválasztó időszakhoz érkezik, legyen ilyen például az iskolakezdés.

Mi halálra szorongjuk magunkat azon, hogy vajon hogyan fog tudni helytállni az a szegény gyerek, miközben ő izgatottan várja a nagy iskolások életét. Azt gondolom, hogy egy bizonyos szintű aggodalom természetes, de például ebben a helyzetben azért érdemes átgondolni, hogy ezek az érzések tulajdonképpen kiről is szólnak.

Lehet, hogy nekem volt nehéz az elválás? És én nem tudtam kiállni magamért? Nagyon fontos szétszálazni, hogy mi az, amit mi hozunk magunkkal, mi szól a bennünk levő, és mi a valódi gyerekünkről, mert különben szép lassan, akár tudattalan reakciókkal bele tudjuk lökni gyerekünket abba a szerepbe, amiben mi magunk voltunk.

A második gyerekkor gyógyító hatása

Az előbbiekből következik második nagy tapasztalásom: a szülőséggel saját gyerekkoromat is valamennyire újra átélem.

Azáltal, hogy gyerekünkkel újra megtapasztaljuk a gyerekkor szakaszait, lehetőségünk van, hogy saját félelmeinkre, gátlásainkra is választ kapjunk.

Tipikusan ilyen kérdés volt számomra az elmúlás, a halál, amiről gyerekként nem igazán beszéltünk, később pedig igyekeztem elnyomni magamban, mintha elkerülhető lenne, ha nem téma. Hát a gyerek nem finomkodik. Kérdez! Mond! És kérdez újra! És újra! És milyen jól teszi! És én megfogadtam, hogy nem lesznek tabuk, hanem az ő szintjén, az ő nyelvezetén, de mindenről beszélni fogunk.

Így esett, hogy az esti mese, és az ovis zsúr megvitatása után a következő kérdés arról szólt, hogy mi történik velünk a koporsóban?

Én ugye eldöntöttem, hogy saját tudásom és hitvallásom szerint mindenre válaszolok, és bár éreztem, hogy nehéz súly nehezedik a mellkasomra, de újra és újra válaszoltam a felnőtt fejjel talán egyre bizarrabb kérdésekre. Ő megnyugodott, én ismét levegőhöz jutottam. Azóta számtalan ilyen beszélgetésünk volt, és bizony beletanultam, megszoktam, és már nem okozza a kezdetben érzékelt fájdalmat és szorongást. A saját elemi félelmeinket is feloldhatjuk azáltal, hogy picit a gyerekünk szemüvegén keresztül tekintünk a dolgokra.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


hirdetés
KÖVESS MINKET:







Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!