hirdetés
125020_2018_Jazz_Dynamic-1000x667.jpg

Hondás precizitás kicsiben

Tavaly a Jazz volt a legnépszerűbb modell a Honda palettáján hazánkban. Megnéztük, miért kedvelt ennyire a japán kisautó.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. január 15.


hirdetés

A Honda Jazz 1983-ban jelent meg a piacon, az alig 3,4 méteres mini autót Európában kizárólag kétajtós változatban lehetett megvásárolni. Japánban két évvel korábban vezették be a modellt, s ott ötajtós és kabrió változatban is elérhető volt, amit egyébként nemzetközileg Citynek hívtak, kivéve az öreg kontinensen, mert itt az Opel birtokolta ennek a típusnévnek a jogát. Az első Jazz, azaz City mindössze három évet élt meg a kínálatban, 1986-ben be is fejezték a gyártást.

A kisautó esetében már a név is egyértelműsítette a modell célját: a Honda legkisebb autója városi közlekedésre termett, adottságaiból kiindulva könnyű volt vele a manőverezés már a kezdetekkor is. 2001-ben élesztették újra a típust, ekkor érkezett az utód. A néhány országban Fit néven bevezetett modell már nagyobb teret nyert az európai értékesítésekben. A második és a harmadik generáció pedig már nem csak egyszerűen betette a lábát erre a piacra, hanem kifejezetten népszerűnek is számított a vásárlók körében. A 2013-ban bemutatott harmadik generációs példány 2017-ben kapott ráncfelvarrást, ez a típus járt nálunk a teszthét során.

A facelift verzió 95 milliméterrel nőtte túl az elődöt, és a tengelytáv is 35 milliméterrel gyarapodott. A kocsi magassága és szélessége azonban nem változott, a Jazz viszont erőteljesebb vonalvezetésű lett, aminek köszönhetően már kevésbé hat femininnek az autó, láthatóan a férfi vásárlók felé is nyitott a márka. Ezt a nálunk járt Dynamic felszereltségű példány is alátámasztotta, a fekete felniknek és visszapillantónak, a hátsó diffúzornak vagy az első légbeömlők fekete rácsainak köszönhetően férfi szemmel is csábító a gép.

A piros szín az utastérben is visszaköszönt ennél a modellnél, a kormányt, a váltógombot és az üléseket is ilyen cérnával varrták. Belül a Civicben is alkalmazott formák köszönnek vissza, persze minden kisautós méretben. A műszerfal és a középkonzol valamivel konzervatívabb hatású, továbbá a hétcolos érintőképernyős navi grafikája is elmarad az európai gyártók megoldásaihoz képest, azonban az anyaghasználatra nem lehet panasz és az összkép sem rossz, pusztán kevésbé jövőbemutató. Az utastér igencsak praktikus, egyrészt azért, mert érzésre magasabban ülünk az átlagosnál, másrészt mert megannyi ötletes tárolórekesszel várja a kisebb-nagyobb poggyászokat, továbbá pedig a Magic Seats ülésrendszer révén szabadon variálhatjuk a kocsi belterét: szükség esetén a hátsó ülőlap fel-, a 60:40 arányban osztott háttámla pedig padlósíkba hajtható. Nincs tehát olyan helyzet, amire ne volna válasza a Jazznek, még akár egy biciklit is el tudunk szállítani a kocsi fedélzetén, csomagtartója pedig 1314 literesre is bővíthető.

Manapság ritka számba megy, ha nem turbós erőforrást kínálnak egy kocsiba, a Jazz esetében nincs is ilyen a kínálatban. A tesztautóban az erősebbik, 1.5-ös, szívóbenzines motor dolgozott. Ez az erőforrás teljesen más vezetési stílust igényel, mint a turbós társai, itt magas fordulaton jön meg a vezetési élmény, egyébként lemondhatunk a dinamikáról. Persze a Jazz nem egy sportautó, de azért a sportos lányok-fiúk ezzel a motorral is vidáman el tudnak autózni, főleg úgy, hogy a futómű és a hatfokozatú kéziváltó is kiváló. Utóbbi a Hondától várható precizitást hozza. Nyugodt autózás közben a kocsi hálás fogyasztás szempontjából, 6 liter benzinnel beérte százon. A kínálatban egyébként ez a motor az erősebbik, és kizárólag a Dynamic csúcsfelszereltség esetén választható, a további három szinten (Elegance, Comfort, Trend) az 1.3-as, 102 lóerős szívómotor konfigurálható.

A Honda Jazz alapesetben 4,23 millió forintról indul, a kéziváltós Dynamic 5,25 millió kóstál, de ez a változat már a Jazzban elérhető összes biztonságtechnikai megoldását is felvonultatja, így az intelligens sebességhatárolót, az aktív városi fékrendszert, a sötétedésérzékelős, automata vezérlésű fényszórókat, valamint az első-, hátsó parkolást segítő szenzorokat.

Adatlap

Hengerűrtartalom: 1498 cm3

Teljesítmény: 96 kW (130 LE)/6600

Nyomaték: 155 Nm/4600

Széndioxid kibocsátás: 133 g/km

Gyorsulás 0-100 km/h: 8,7 s

Végsebesség: 190 km/h

Tesztfogyasztás:  6,4 l/100 km

A modell alapára: 4.244.000 Ft


KÖVESS MINKET:





hirdetés
134703_2018_Honda_CR-V_VTEC_TURBO_Petrol-1000x667.jpg

A világ legnépszerűbb szabadidő-autóját vezettük

Immáron hétszemélyes kivitelben is megvásárolható az új Honda CR-V, tehát erre a modellre is igénybe vehető a nagycsaládi támogatás. A dízel motorok viszont eltűntek a palettáról.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 26.



A Honda CR-V szépen, csendben teszi a dolgát. Nem harsog, nem hivalkodik, hanem az elmúlt évek során csendben fellépett a szabadidő-autók eladását összesítő, képzeletbeli dobogó tetejére. Az 1995-ben bemutatott kocsi ugyanis a világ legnagyobb darabszámban értékesített SUV-ja.

Az ötödik generációjába lépett a modell, és ezúttal is igyekeztek a mérnökök tovább vinni az autó korábbi karakterét, egyúttal törekedtek arra is, hogy megőrizzék egyedi stílusát. Az elődjénél szélesebb és magasabb az új CR-V, amely frissebb, fiatalosabb megjelenést kapott: a nagy keréktárcsák és abroncsok, a dupla kipufogóvég, a rövid túlnyúlások atletikussá teszik az összhatást. Az összképet a nagyobb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb – motorháztetőn és sarkokon kialakított – vonalak, valamint a Honda új arculatához igazodó orr-rész és a fényszók teszik teljessé. Az új CR-V vásárlói nyolc fényezés közül választhatnak, amely modellváltozattól függően, 17”-19”-os könnyűfémfelni-garnitúrával érkezik; a leggazdagabban felszerelt kivitelnél pedig az üveg panorámatető az alapfelszereltség része.

A CR-V a korábbi generációhoz képest több szempontból is nagyobb: 35 mm-rel gyarapodott a szabad hasmagasság, 30 mm-rel nőtt a tengelytáv, de szélesebb is lett a modell, így pedig nagyobb helykínálattal is rendelkezik: 5 mm-rel nagyobb az első fejtér, és hátul, csípőmagasságban az eddiginél 16 mm-rel szélesebb hely várja az utasokat. Újdonságként immáron – az összkerekes, benzines, Lifestyle változatban – hétszemélyes kivitelben is kapható, amely a magyar vásárlóknak kedvező választás lehet a három, vagy annál több gyerekes családokra vonatkozó autóvásárlási támogatással. A méretes utastér kellő helyet biztosít öt fős családoknak, külön pozitívum, hogy a második üléssor 150 milliméteres sínen állítható, a harmadik sorban található üléseket használva viszont jelentős helyről kell a csomagtartóban lemondanunk.

Az utastér minőségét és az ergonómiát nem érheti panasz, persze, ha belemegyünk a részletekbe, minimális kivetnivalót találhatunk: ilyenek például a fa mintázatú vagy a bőrre emlékeztető műanyagbetétek, vagy a 1980-as évekre hajazó, 7 hüvelykes digitális kilométeróra, amelyet a Honda Vezetői Információs Felületnek hív. A középkonzolt immáron egyetlen nagyméretű érintőképernyő uralja, amely Apple CarPlay és Android Auto alapú okostelefon-kapcsolatra is alkalmas. Az érintőképernyős felület alap grafikája nem javult sokat, ráadásul a menürendszere sem fejlődött. A gombok és kapcsolók elrendezése azonban logikusabb lett, nem mellesleg leegyszerűsített kezelőpanelt kapott a légkondicionáló is, amelyet az érintőképernyő alá raktak a tervezők.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:



hirdetés
hyundai-tucson-july2018-31-exterior-1000x667.jpg

A Hyundai rendesen bekavart a nevével, de kiváló családi autót kaptunk Dél-Koreából

A megújult Hyundai Tucsont vezettük.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 01.



A Hyundai rendesen bekavart azzal, hogy 2009-ben a második generációs Tucsont ix35-nek nevezte el. Új típus, új bevezetés, sok-sok macera. Az okokat nem firtatnám, a lényeg, hogy a a dél-koreai gyártó 2015-ben visszatért a Tucson névhez (amelyet az arizonai Tucson városáról kapott), és az elnevezést 2018-as ráncfelvarrás is tovább vitte. Modellciklusának felénél a Hyundai ugyanis minimálisan átszabta a méretes SUV-t, bár hozzáteszem, hogy szokás szerint csak minimális módosításokat eszközöltek. A külső mellett alakítottak a hajtásláncon, a kocsi fejlettebb technológiát és kényelmi funkciókat kapott.

Kívül az újdonságot a frissített hűtőrács, az új full LED fényszórók, a megemelt első lökhárító és a motorvédő lemez, valamint egy új könnyűfém felni jelenti, de változtattak a hátsó lámpán, újratervezték a hátsó lökhárítót és a kipufogót. Az összkép igencsak divatos, az autó mérete és orrának kialakítása tekintélyt parancsoló.

Az utastér ergonomikus, az anyaghasználat évről évre egyre jobb, és a belső tér bőséges helyet kínál, így öt utassal is kényelmes a modell. Csomagtartója pótkerékkel 488, mankókerékkel 513 literes, az üléseket lehajtva 1503 litert kapunk.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
hyundai-i30-fastback-n-sep2018-21-1000x667.jpg

Versenyautó az utcán – a Hyundai legsportosabb utcai modelljét vezettük

Nemcsak vagány kinézetű a Hyundai i30 Fastback N, hanem meglepően jó a vezethetősége is.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 19.



Feltűnően nő a bátorsága a Hyundai mérnökeinek, az elmúlt évek sikereinek köszönhetően most olyan vizekre eveztek, amelyen korábban nem igazán jártak. Legalábbis a hétköznapokban nem. A Hyundai már évek óta része a motorsportnak, de igazán sportos utcai változatokkal nem próbálkoztak, egészen addig, amíg be nem vezették az „N” jelölésű modelljeiket.

Az N elnevezésre több indokot is felsoroltak a Hyundai marketingesei: N, azaz Namjang, itt található a Hyundai kutatás-fejlesztési központja; N, mint Nürnburgring, ahol az N modelleket tesztelték; N, mint egy sikán, amely a versenypályák izgalmas kanyarjait jelentik. Az N a Hyundai RS-e, M-je vagy AMG-je, amely az első tapasztalatok alapján könnyedén hasonlóan népszerű jelzővé válik majd.

Az N típusjelzésű modellek sorát a Veloster N nyitotta, ezt követte az i30 N, majd az i30 Fastback N, ez utóbbihoz volt szerencsénk egy héten át. Az i30 alapesetben egy vagány alsó-középkategóriás autó, azonban az i30 Fastback kissé joviálisra sikerült, de az alapmodell konzervatív megjelenése az N csomagnak köszönhetően teljesen átíródik. Egy más világot nyit meg ez a variáns, amely minden egyes pontján sportosságot sugároz. Nyomokban persze felfedezhetőek az alapvonások, de az N kiegészítők látványosan szabják újra a modellt.

Elől az egyedi kialakítású, N logóval ellátott hűtőrács, a nagy légbeömlők és a vörös díszcsíkkal ellátott első lökhárítók agresszív megjelenést mutatnak, a kifinomult és sportos orr-részt kiemelik a full LED fényszórók fekete keretei. Oldalról látványos a megnövelt sárvédőív, amely alá könnyedén beférnek a 18-as vagy 19-es felnik, de szintén sokat dob a formán a kupésan húzott tetőív, amely a szintén sportos csomagtartóba fut bele. A nagyvonalú ívekkel megformázott, fényes fekete vonallal hangsúlyozott hátsó légterelő elegánsan illeszkedik a csomagtérajtóba, de hátul igazán az elegáns vonalvezetésű piros fényvisszaverő csíkkal ellátott - nagy teljesítményről árulkodó - lökhárító és a dupla kipufogóvég ragadja meg a tekintetet.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:




hirdetés
IMG_1859-1000x750.jpg

Tölthető MINI Countryman – a hétköznapokban is élhető választás

Az alternatív hajtások fejlődése egyértelmű, sorra jelennek meg a részben vagy teljesen elektromos autók a piacon. A MINI 2017-ben mutatta be a Countryman plug-in hibrid változatát, most ezt a modellt tehettük próbára.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2019. július 11.



Amikor az elektromos autózás szóba kerül egy társágban, sok kérdőjel merül fel a témával kapcsolatosan. Tényleg jobban védi a környezetet? Kinek jó alternatíva egy teljesen elektromos autó? Milyen helyzetben érdemes ilyen kocsit választani? A beszélgetések 90 százalékának végül az a konklúziója, hogy az igazán jó megoldást a plug-in hibridek jelentik, amelyek a napi ingázásra kellő akku kapacitással bírnak, de rendelkeznek belső égésű motorral, így hosszú utakon is használhatók.

A MINI úttörőként vette ki a részét a BMW elektromos és plug-in hibrid hajtás fejlesztésében, a 2008-ban bemutatott MINI E modell volt a BMW  első tisztán elektromos meghajtású négykerekűje. A projekt az elektromos mobilitás elterjesztése és térnyerése szempontjából létfontosságú áttöréseket hozott, amelyeket a BMW i3 fejlesztési fázisában is előszeretettel alkalmaztak a tervezők.

A MINI 2017 nyarán mutatta be első sorozatgyártású plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljét, a MINI Cooper S E Countrymant. Hogy miért erre a modellre esett a választás, jó kérdés, de az biztos, hogy a modellkínálat legnagyobb autója sok szempontból jó választásnak bizonyult. Az autó megjelenése alapvetően két ponton árulkodik arról, hogy egy speciális változatról van szó: egyrészt a sárgára fényezett „S” típusjelzéssel, másrészt a második tanksapkával, amely alatt az elektromos töltőnyílás lapul. Itt dughatjuk be a hálózati töltésre alkalmas kábelt a kocsiba.

Több jelzés az utastérben sem emlékeztet a különleges változatra, itt mindössze a középkonzol alsó felén található billenőkapcsoló-sor középső, sárgán világító „Start / Stop” gombja és a kormányoszlopra helyezett központi műszeregység teljesítmény-kijelzője utal a plug-in hibrid hajtásláncra. Emellett a műszerfal közepére helyezett színes kijelző is egyedi menürendszerrel bír, így a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor aktuális töltöttségi szintjét, a tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságot és a hibrid rendszer eDrive billenőkapcsolóval aktivált működési módjának sajátosságai is leolvashatjuk. Ezt leszámítva az utastér tehát szokásosan minis, a formák fiatalosak, a felhasznált anyagok minősége kiváló.

Az eDrive hajtáslánc-alkatrészek méretének és helytakarékos elrendezésének köszönhetően az új MINI Countryman plug-in hibrid változata relatíve nagy utasteret kínál, és csomagtartójának térfogata csupán minimális mértékben marad el a hagyományos modellektől. A hátsó ülések 40:20:40 arányban oszthatók, és akár a padló síkjába is előre hajthatók.

<
A cikk folytatódik a következő oldalon
>


KÖVESS MINKET:






Szeretlek Magyarország
Letöltés
x
Töltsd le a Szeretlek Magyarország mobil alkalmazást, hogy elsőként értesülhess a legfrissebb hírekről!
x