Vitézy Dávid: Aki vonattal utazik, annyit is ér, Lázár úr? Mi lesz a következő? Leszerelteti az összes állomási órát?
Ahogy arról korábban írtunk, sajátos érveléssel magyarázta Lázár János, hogy miért szüntette meg a MÁV a Vonatinfót, és miért tartja politikai machinációnak az összes többi, a vonatok élő követését lehetővé tevő oldalt. A miniszter szerint aki a vonatkésések miatt elkésik, úgyis tudja, mennyit késett (és a kártérítést is megkapja), másnak pedig az információ felesleges.
Súlyosan nem ért egyet ezzel Vitézy Dávid. A közlekedési szakértő Facebook-válaszposztjában azt írja:
„Ott tartunk, hogy a közlekedési miniszter most már büszkén vállalja, hogy ő állíttatta le a vasúti tájékoztatási rendszereket, majd fenyegette meg az önkéntes oldalak fejlesztőit is. Mindezt azért, hogy a magyar vasút válságát elrejtse a nyilvánosság elől” – teszi hozzá. Szerinte a Vonatinfón „például, indulás előtt rá lehetett nézni egy adott vasútvonal helyzetére, hogy mennyiben lehet előre számítani rá, hogy pontos lesz a vonatom. Sokszor a sima menetrendi információk még 1-2 perccel a hivatalos indulás előtt is azt mutatják, hogy a vonat pontosan indul majd, miközben a térképre nézve minden utas láthatta, hogy erre esély sincs.”
További példát is említ arra, hogy kiknek és hogyan nyújtott még segítséget a Vonatinfó. „Gyakran előfordul, hogy az utas azt hiszi, rég lekéste a korábbi vonatot, de valójában az annyit késik, hogy még simán eléri. Ezt a kereső nem mutatja, ebben is a térkép segített. Ahogy rengeteg dolgozó, a csatlakozó buszok vezetői, társszolgáltatók (például a BKK) diszpécserei, fedélzeti jegyvizsgálók vagy diákmunkások is a Vonatinfó térkép segítségével adtak az utasoknak tájékoztatást vagy tudták, merre jár a csatlakozó vonat.”
Posztja végén egy korábbi elhíresült Lázár-mondatot idézve Vitézy Dávid felteszi a kérdést: