Vitézy: 6 órával az indulás után még Siófokot is alig hagyták el a Keszthelyről Budapestre tartó InterCity utasai vasárnap
Vitézy Dávid vasárnap 22 óra 44-kor posztolt a Facebook-oldalán arról, hogy
„Annyi történt, hogy egy InterRégió vonat meghibásodott délután az egy vágányos szakaszon Balatonmáriafürdőnél. Az InterCity utasai először két órát (!) álltak bizonytalanságban. Miközben még múlt héten is előadták, hogy most aztán felkészülnek a balatoni hétvégére pótlóbuszokkal, ez azért igazán jól most sem sikerült. Két óra elteltével feltűnt néhány pótlóbusz, az utasokat elvitte a szomszéd (!) településre, Balatonfenyvesre, ahol lerakta őket. Újabb egy óra várakozás következett, majd megérkezett az utasokért ugyanaz a vonat, amellyel most tartanak Siófokon. Persze a vonatinfón nem látszik, mivel közben át lett számozva” - írta Vitézy, aki vasárnap este azt saccolta, hogy ha minden jól megy, akkor az utasok 7 óra alatt eljutnak Keszthelyről Budapestre.
- fogalmazott a Podmaniczky Mozgalom vezetője.
Hozzátette: üzemzavarok mindig előfordulhatnak, ugyanakkor két okból van az állandó összeomlásnak ezen túlmutató jelentősége:
„1. A MÁV-ot a politika kézivezérli, Lázár János - miközben az autópályákra százmilliárdok mennek - minden jelentős fejlesztést leállított, minden vasúti járműbeszerzést visszavont, minden egyes alkatrész-beszerzést és fővizsgát minisztériumi jóváhagyáshoz kötött és bürokratikus eszközökkel lelassított.
2. Lázár János mindenkit lehülyézve, végtelen nagyképűséggel jelentette be a 10 pontos válságtervét, amitől majd idén nyáron minden jobb lesz. Mi lett jobb? A 10 pont nélkül ez a mai eset miben lett volna más? Miért nem volt megint korrekt tájékoztatás? Miért nem vitte el a pótlóbusz az IC utasait legalább Székesfehérvárig?”
„A magyar vasút egyrészt sok évtized elhanyagoltság áldozata - de sajnos legalább ekkora hatása van az elmúlt három év vasútellenes, hibás döntésekkel teli, a vasút működési problémáit megsokszorozó Lázár János nevével fémjelzett kormányzati politikájának. A mára tényleg tarthatatlan helyzetről nem az utasok, nem a vasutasok tehetnek, hanem ez, a magyar vasutat mostohagyerekként kezelő kormányzati politika” - zárta posztját.