Véget érhet az elektromos autógyártók aranykora: megérkezett az árháború és a túltermelés ideje
Tavaly még szárnyalt a kínai elektromosautó-piac, a teljesen elektromos és hibrid autók eladásai közel 41 százalékkal ugrottak meg, elérve a 11 millió darabot – írja a vg.hu. A BYD toronymagasan vezette a piacot 4,3 millió eladott járművel, de a rekordévet idén már jóval szerényebb növekedés követheti.
Ting Jü-csian, az HSBC kínai autóipari kutatásainak vezetője úgy hiszi, eddig az erős értékesítési volumenek lehetővé tették a „küzdő és lemaradó vállalatok” számára, hogy a csökkenő árrések ellenére is kitartsanak. A vezető megjegyezte, hogy 2023-ban csupán három cég termelt nyereséget, mégpedig a BYD, a Tesla és a Li Auto.
– írta jelentésében a kutatásvezető.
A lassulás hátterében a túltermelés, az árháborúk és a vásárlók pénzügyi nehézségei állnak. „Sok fogyasztó és az autógyártók sincsenek jó pénzügyi helyzetben” – ismerte el Ji Li, az Appotronics vezérigazgatója, aki szerint a piac stabilizálásához jelentős innovációra lesz szükség.
A gyártók most az intelligens funkciók fejlesztésére koncentrálnak, hogy új vásárlókat csábítsanak. Az Appotronics például 4K felbontású projektorral és jobb adatvédelmi funkciókkal ellátott képernyőkkel próbál kitűnni, de még a Tesla is tárgyal a céggel új technológiákról.
A jövő azonban továbbra is bizonytalan: az árháborúk és a csökkenő profitráta kihívás elé állítja a piac szereplőit.
– mondta el Ting Jü-csian.