News here
hirdetés

HÍREK

Védettséget akart a cseh énekesnő, szándékosan megfertőzte magát koronavírussal, belehalt

Néhány napja még nevetve posztolt betegségéről a Facebookon.

Link másolása

hirdetés

Meghalt Hanka Horká cseh népdalénekesnő, aki szándékosan fertőzte meg magát Coviddal, hogy ezzel immunitást szerezzen, és így elkerülje az oltást – írja a 168.hu. Az 57 éves cseh népdalénekes szándékosan fertőzte meg magát a vírussal, készakarva kereste a Covid pozitív személyek társaságát.

Az énekesnő pénteken még arról posztolt, hogy ugyan megfertőzte a Delta variáns, de teljesen jól van. A cseh Asonance énekesnője néhány nappal ezelőtt Facebook-oldalán közzétett bejegyzésében azt írta, hogy azért fertőződött meg a Delta-változattal, hogy visszatérhessen a korlátozások nélküli életbe.

„Vár rám az élet, és rátok is!” – írta, majd nem sokkal később rosszul lett, és néhány nap múlva meghalt.

Posztjában egyébként követőit arra biztatta, csinálják utána a kísérletet a koronavírussal. A népdalénekesnő fia a közösségi médiában most az édesanyját bíztató kommentelőket vádolja azzal, hogy felelősek a haláláért.

Hanka Horká 1985 óta az Asonance cseh népzenei együttes énekese volt, amit 1975-ben alapítottak a prágai Jan Neruda Gimnáziumban.

hirdetés

(La Repubblica, via 168.hu)


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
Nyílt levélben írták meg a független kutasok Orbánnak, miért kivitelezhetetlen a rendszámalapú tankolás
Számos pontot felsoroltak, ami miatt betarthatatlan és értelmetlen az új rendelkezés szerintük.

Link másolása

hirdetés

„Tisztelt Orbán Viktor miniszterelnök úr! Sürgős segítséget kérünk öntől, mivel a kormányrendelet – amellett, hogy kodifikációs hibát is tartalmaz – több szempontból értelmezhetetlen és betarthatatlan. Veszélybe sodorja az üzemanyagellátás biztonságát” – írta a Független Benzinkutak Szövetsége Orbán Viktornak nyílt levelében.

A független kutasok ezzel arra reagáltak, hogy a kormány csütörtökön bejelentette: péntektől csak a magyar rendszámú autók tankolhatnak hatósági áron üzemanyagot itthon. Azóta kiderült, hogy azon országok állampolgárai, ahol a magyarok tankolhatnak kedvezményesen, mint Szlovénia és Szerbia, kivételt jelentenek az intézkedés alól.

A Telex szerint a szervezet nyílt levelében azt írta,

  • bár a rendelet szerint nem magyar gépjárműveket kizárólag nagyteljesítményű oszlopon lehet kiszolgálni, ez a a gyakorlatban személyautókra lehetetlen.
  • A benzinkutas dolgozóknak nincsenek hatósági jogosítványaik arra, hogy ellenőrizzék az iratokat, ahogy jogvédelmük sincs, miközben ezek konfrontációkhoz vezethetnek.
  •  „[A] rendelet alapján a benzinkutas kénytelen diszkriminálni külföldieket”, ezzel azonban perelhetővé válik az uniós jog alapján.
  • A három nap átállási idő nagyon kevés.
  • Nem értik, miért éri hátrányos megkülönböztetés a „magyar állampolgársággal, szavazati joggal rendelkező, a magyar nemzet egészéhez szervesen hozzátartozó, de magyar rendszámú autóval nem rendelkező milliókat; a Magyarországon élő és dolgozó, Magyarországon adót fizető, de nem magyar regisztrációjú autót használó külföldieket”, vagy azokat a Magyarországon élő magyar állampolgárokat, akik rendszámmal, forgalmi engedéllyel rendelkező járművet, kisgépet használnak (például robogók, fűnyírógépek).

A levelet azzal zárták, hogy „a működésünket szabályozó jelenleg hatályos jogrendszer olyan súlyos szankciókat tartalmaz, jogorvoslati lehetőségek nélkül, amik olyan fenyegető környezetet teremtenek, amelyben az egyéb bizonytalanságok meghaladják az elviselhetőség határát, és ezért fennáll, hogy tagjaink közül sokan döntenek tevékenységük felfüggesztése mellett, súlyosan veszélyeztetve környezetük üzemanyagellátásának biztonságát. A helyzetet súlyosbítja, hogy személyzetünk sem képes tolerálni a sorban állásra és okiratok bemutatására vásárlóink sokszor brutalitásba hajló magatartását”.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
HÍREK
A MOL kutaknál forgalmi kell majd az olcsóbb benzinhez
Az útról látható oszlopokon a hatósági ár, a számlálókon a magasabb, piaci ár fog látszódni.

Link másolása

hirdetés

A Mol arra kéri a vásárlókat, a benzinkutaknál a fizetéskor minden esetben mutassák be a forgalmi engedélyüket, hogy a pénztárnál a hatósági árra tudják módosítani a vásárlás összegét – hívta fel a figyelmet pénteki közleményében a társaság.

A vállalat tájékoztatása szerint a kútoszlopokon a számlálók minden tankolás esetén a piaci árat tüntetik fel, de a pénztárnál a forgalmi engedély felmutatása után alacsonyabb összeget kell fizetnie a magyar vásárlóknak.

A vállalat a következő napokban az intézkedés zökkenőmentes bevezetése érdekében magyar rendszám alapján is jóváhagyja a vásárlásokat.

Az üzemanyagvásárlás felső mennyiségi korlátaiban nem történik változás, ez gépjárművenként továbbra is naponta legfeljebb 100 liter, amiből maximálisan 20 liter tankolható szabványos kannába.

hirdetés

A jogszabály meghatározza a jogosultak pontos körét is: hatósági áron a magyar rendszámmal rendelkező, 7,5 tonna össztömeg alatti gépjárművekkel vagy mezőgazdasági erőgépekkel lehet tankolni. A Mol munkatársai a fizetés során a tankolás piaci árát egy vonalkód segítségével módosítják a hatósági árnak megfelelő összegre.

Az útról látható tájékoztató oszlopokon továbbra is az üzemanyagok hatósági ára lesz feltüntetve.

A közlemény idézi Ratatics Pétert, a Mol-csoport fogyasztói szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatóját, aki kifejtette: bíznak abban, hogy az intézkedés hatására csökkeni fog a határ menti kutakon lévő nyomás, ami a lakosság számára mindenképpen jó hír. Szintén biztatónak látja, hogy az új szabály mellett júniusban nagyságrendileg 15 százalékkal csökkenhet a hazai üzemanyagkereslet, így a Mol garantálni tudja Magyarország ellátásbiztonságát.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK
Körbezárták az oroszok Szeverodonyeck városának nagy részét
Az ukrán csapatok körbezárása lehet a céljuk.

Link másolása

hirdetés

Miután az oroszok az egy hónapja elindított keleti offenzívájukban letettek az ukrán erők széles átkarolásáról, az erőiket Szeverodonyeck környékére összpontosították.

Rácz András, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Stratégiai és Védelmi Kutatások Intézetének tudományos főmunkatársa egy csütörtöki konferencián a 444 tudósítása szerint azt mondta, hogy

„a Szeverodonyecki csatában az oroszok célja az ukrán erők körbezárása,

mivel a körülzártak élete komoly zsarolási potenciál”.

Rácz azt is hozzátette, szerinte az itt zajló csata a legfontosabb a háború kimenetele szempontjából.

A Sky News Szerhij Haidai, a keleti Luhanszk régió kormányzója alapján azt írja, hogy

hirdetés
Szeverodonyeck kétharmadát már körbevették az oroszok.

Haidai szerint a kelet-ukrajnai város házainak kilencven százalékát megsemmisítették az orosz bombák.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK
Reuters: Vasárnap megállapodás születhet az olajembargóról
Direkt Orbánék miatt módosítottak a javaslaton egy uniós tisztviselő szerint.

Link másolása

hirdetés

Vasárnap megállapodhatnak az olajembargóról az uniós tagállamok, azzal a módosítással, hogy különválasztják a tengeri és a vezetékes olajszállítást, és utóbbit egy időre mentesítenék az embargó alól – írja a Reuters uniós forrásokra hivatkozva.

A lap szerint ezzel a kitétellel érnék el, hogy Magyarország ne vétózza meg a hatodik uniós szankciócsomagot.

Ha vasárnap a tagállamok küldöttjei megállapodnak a tervezetben, a május 30-31-i EU-csúcson az országok vezetői is jóváhagyhatják az intézkedést.

„Magyarország olajembargóval szembeni ellenállása azzal fenyeget, hogy a jövő heti csúcstalálkozó PR-katasztrófává válik, és leleplezi az EU-n belüli széthúzást” – nyilatkozták EU-s tisztviselők a Reutersnek. „Megalázó lenne, ha egyáltalán nem tárgyalnánk a szankciókról, mert nincs egyetértés, vagy ha a csomagból teljesen kivennénk az olajembargó részét, csak azért, hogy a többi elemet átnyomjuk” – mondta egy névtelenül nyilatkozó tisztviselő.

„Az elképzelés tehát az, hogy legyen olajembargó, de a Magyarországot is ellátó Barátság kőolajvezetéket egy ideig mentesítsük ez alól, hogy időt adjunk az Európai Bizottságnak és Magyarországnak a probléma megoldására” – foglalta össze.

A Reuters cikkében felidézi: Magyarország szerint 750 millió euróba és legalább négy évbe telne, hogy a hazai hálózatot átállítsák az orosz nyersolajról.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: