News here
hirdetés

HÍREK
A Rovatból
hirdetés

Törölte a járatukat a Wizz Air, 1000 euró ráfizetéssel jutottak haza két nappal később

A nő és férje vasárnap délben tudta meg, hogy az esti járatuk nem indul. Végül kedden egy másik városból, egy másik légitársaság járatával jutottak haza.

Link másolása

hirdetés

Mint arról mi is beszámoltunk, többször is volt példa arra mostanában, hogy a Wizz Air váratlanul törölte egy járatát megfelelő tájékoztatás és segítségnyújtás nélkül. Így maradt hoppon Antal Barbara és családja is, akik esküvőre utaztak Marbellára, a hazaút viszont káoszba fulladt. Kálváriájukat az RTL Híradónak mesélte el Barbara.

A család nagy része rendben hazaért egy Bécsbe tartó járattal vasárnap, az Angliában élő Barbaráék járatát azonban törölték. Ebéd közben kapták a hírt, hogy az esti járatuk nem indul. Az ezt közlő levélben lévő linkek azonban nem működtek, így nem tudták átrakni a foglalásukat egy másik járatra. Mivel telefonon sem tudták elérni a légitársaságot, a repülőtéren érdeklődtek a teendőkről a Wizz Air pultjánál.

Ott azonban közölték velük, hogy a következő gép csak három nappal később indul. Se szállásban, se ellátásban nem tudtak segíteni nekik, annyit mondtak nekik, hogy kérjenek számlát a szállásról és az étkezésről, ezek költségeit később visszatérítik.

A nő és férje végül kedden egy másik városból, egy másik légitársaság járatával jutott haza. A két nap csúszás közel 1000 euróba került nekik, amit nem akar veszni hagyni.

"Nemcsak a pénz miatt, hanem az emberi jogok miatt is el fogok menni a végsőkig"

- mondta Barbara az RTL Híradónak, hozzátéve, hogy ha kell, ügyvédi segítséget kér.

A fogyasztóvédelmi hatóság az RTL Híradó megkeresésére szerdán azt közölte, hogy az utasok az induló repülőtér országának fogyasztóvédelmi hatóságához fordulhatnak. A budapesti kormányhivatalhoz pedig nem érkezett panasz törölt járatokkal kapcsolatban.

hirdetés

A Technológiai és Ipari Minisztérium viszont azt közölte, vizsgálják, ki a felelős azért, hogy vasárnap több száz Budapestre érkező utas éjszakázott a reptéren, mert nem volt, aki kiadja nekik a feladott csomagjaikat.

VIDEÓ: Az RTL Híradó riportja


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
HÍREK
Megtámadott a kormánymédia egy bírót, az Országos Bírói Tanács nyilatkozatban állt ki mellette
Szerintük egy modern, európai jogállamban nincs helye „egy bíró személyét ért propagandisztikus támadásnak”.

Link másolása

hirdetés

A Fővárosi Törvényszék egyik bírája a múlt héten arról beszélt, hogy a munkájukat külső és belső módon is megpróbálják befolyásolni.

A Magyar Nemzet válaszul egy cikkében azt írta: Vasvári „Wikipédia-oldaláról azonban eltűnt egy szövegrész, amely segítene kontextusba helyezni Vasvári Csaba évek óta folytatott kormányellenes agitálását: a 2006-os szerepvállalása a gyurcsányi terrorban.”

A cikkre az Országos Bírói Tanács egy közleményben válaszolt.

Határozottan visszautasítottak „minden olyan, a magyar sajtóban megjelent állítást, miszerint bármely hivatalban lévő magyar bíró valaha is bármilyen »terror« bírája lett volna, vagy a politikai paletta bármely szereplőjéhez lenne köthető”.

Szerintük

hirdetés
egy modern, európai jogállamban nincs helye „egy bíró személyét ért propagandisztikus támadásnak”.

Hozzátették, hogy a bírósági igazgatással kapcsolatban megfogalmazott bírói kritika vagy vélemény „nem minősíthető az ország elleni támadásnak, az a bírákat is megillető véleménynyilvánítási szabadság része”.

A tanács emlékeztet arra, hogy már a 2022. február 2-i nyilatkozatban is kifejtették, hogy a magyar bírói karra az utóbbi években egyre erősödő nyomás nehezedik.

A Telex a cikkében felidézi, hogy Vasvári Csaba korábban egy büntetőügy miatt az Európai Unió Bíróságáig is elment azért, hogy állásfoglalást kérjen. Ekkor az uniós bíróság főtanácsnoka úgy ítélte meg, hogy a magyar legfőbb ügyész és a Kúria is az uniós joggal ellentétesen járt el Vasvárival szemben.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
HÍREK
Kőbányán is zavarják a lakókat a Mol-torony jelzőfényei
Egy kőbányai lakos elmesélte, hogy a lakásukba zavaróan bevilágítanak a jelzőfények.

Link másolása

hirdetés

„Kőbányán lakunk a Kőrösi Csoma Sándor út mellett, az ablakunk pedig dél-délnyugat felé néz. Ma vettük észre ezt a villogó fényt, ami eléggé magasan lehet, mert mi a hatodikon lakunk. A tőlünk jobbra található új Hungexpo-épület üvegfelületei visszaverik ezt a fényt, így a férjemnek a számítógépénél ülve a szemébe villogott, nagyon zavaró volt” – mesélte egy olvasó a Telexnek.

Kiderült, hogy a 143 méter magas Mol-torony jelzőfényeiről van szó.

Az épületen két helyen vannak jelzőfények. Nagyjából az épület tetején, 140 méter magasan, valamint a közepén, 60-70 méter magasságban. A lap cikke szerint az utóbbiak jelentenek gondot, ezek ugyanis bevillognak a budai hegyek utcáira, a kőbányai magaslaton álló panelházakba, de a Westend tetejéről is jól látszanak.

A Telex felkereste a vállalatot, így kiderült, hogy a Mol Campus építési engedélyében szerepel, hogy az épületre kerüljenek légügyi akadályfények, melyek színét, elhelyezését és intenzitását is meghatározták. Jelenleg ezeknek az akadályfényeknek a tesztelése zajlik különböző időjárási körülmények között.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK
„Trump ügynök” épségéért aggódnak az orosz közmédiában
Eddig ez a legerősebb megfogalmazásuk az exelnökről, akit szerintük ki is végezhetnek az USA-ban a házkutatása után.

Link másolása

hirdetés

Az orosz-ukrán háború kirobbanása óta az orosz propagandagépezet teljesen elszabadult. Oroszországban rengeteg embernek ez a legfőbb, vagy egyetlen hírforrása, így a sok erőforrást fordítanak arra, hogy a nekik tetsző világképet mutassák az embereknek – írja a Telex.

Mióta háború van, szinte csak a "különleges katonai műveletről" szól az orosz közmédia, a témában megszólaló szakértők pedig egészen vad dolgokat mondanak. Persze ezek semmiképpen sem tekinthetők beismerésnek, vagy a Kreml hivatalos álláspontjának bármiről is, egyszerűen csak ezeket a dolgokat szeretnék az átlag oroszok fejébe ültetni.

Az orosz szakértők most arról is beszéltek, hogy az FBI házkutatást végzett Donald Trump volt amerikai elnök floridai birtokán.

Azt már eddig is lehetett tudni, hogy az orosz közmédia szerint Trumpot Putyin juttatta hatalomra, de most újabb szintre léptek. Vlagyimir Szolovjov, az orosz köztévé legismertebb arca konkrétan "Trump ügynök" néven hivatkozott rá.

"Mindent megtaláltak nála, többdoboznyi dokumentumot. Teljesen komolyan, akár ki is végezhetik, mert nukleáris titkokat akart az oroszoknak átadni"

– magyarázta a műsorban Szolovjov.

hirdetés

Az oroszoknak persze van külföldre szánt propagandája is. Ebben egyre jellemzőbb elem, hogy a novemberi amerikai félidős választáson áll vagy bukik a háború sorsa. Az oroszok számolnak egy olyan forgatókönyvvel, hogy kedvező eredmény születik a számukra, ebben az esetben pedig az USA és a NATO leáll Ukrajna támogatásával, amivel szerintük Oroszország automatikusan megnyeri a háborút. Ezen túl azt hangoztatják, hogy ennek érdekében a világnak hallania kell a valódi orosz híreket, így ősszel még több orosz propagandára számíthatunk.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK
34 év börtönbüntetésre ítéltek egy szaúdi nőt, mert Twitterezett
Az angliai Leedsi Egyetem hallgatója ellen disszidensek és aktivisták követése, illetve retweetelése miatt emeltek vádat.

Link másolása

hirdetés

A 34 év börtönre ítélte a szaúdi különleges terrorbíróság egy nőt, akit azzal vádolnak, hogy disszidensek és aktivisták követésével olyanoknak segített, akik „nyilvános nyugtalanságot okoznak az országban, és destabilizálják a polgári és nemzetbiztonságot” – írja a Guardian.

A 34 éves, kétgyermekes Salma al-Shehab szabadsága alatt utazott haza Szaúd-Arábiába 2020 decemberében, amikor a hatóságok elfogták, kihallgatták és bíróság elé állították.

Eredetileg három év börtönbüntetésre ítélték, mert a vád szerint egy „internetes weboldalt zavargások előidézésére, valamint a polgári és nemzetbiztonság destabilizálására” használt. A fellebbviteli bíróság azonban hétfőn meghozta az új ítéletet, ami szerint 34 év börtönre, majd 34 év utazási tilalomra ítélik a nőt, az ügyész pedig más állítólagos bűncselekmények vizsgálatát is kérte a bíróságtól.

A szaúdi bíróság pár héttel azután hozta meg az ítéletet, hogy az amerikai elnök, Joe Biden az országba utazott. Az emberi jogi aktivisták előre figyelmeztették az elnököt, hogy látogatása azt eredményezheti, hogy a királyság még élesebben fog fellépni a másként gondolkodók és demokrácia-párti aktivisták ellen.

Mohammed bin Szalmán koronaherceg legutóbbi kampányában éppen a Twitter-felhasználókat célozta meg, miközben a szaúdi állami befektetett az amerikai közösségi médiavállalatba.

A cég egyik legnagyobb befektetője a szaúdi milliárdos, Alwaleed bin Talal herceg, aki Kingdom Holdings befektetési társaságán keresztül a Twitter több mint 5%-át birtokolja.

Shehab nem volt vezető aktivista, sem az országon belül, sem külföldön, Twitter-profiljának 2597 követője van.

Dentálhigiénikus, valamint a Leedsi Egyetem doktorandusz hallgatójaként és a Princess Nourah bint Abdulrahman Egyetem oktatójaként dolgozott. A koronavírusssal kapcsolatos tweetek és a kisgyermekeit ábrázoló képek között néha száműzetésben élő szaúdi disszidensek tweetjeit is megoszotta, amelyekben a királyság politikai foglyainak szabadon bocsátását követelték. Úgy tűnt, támogatja Loujain al-Hathloul, szaúdi feminista aktivista ügyét, akit korábban bebörtönöztek, és állítólag megkínoztak a nők vezetési jogainak támogatása miatt, és most utazási tilalmat rendeltek el ellene.

hirdetés
Shehabot egyes források szerint időnként magánzárkában tartották fogva. A tárgyalás során próbálta négyszemközt elmondani a bírónak, hogyan bántak vele, mert nem akarta, hogy édesapja is hallja, ám nem engedték, hogy közölje az üzenetet a bíróval.

A Twitter nem volt hajlandó kommentálni az esetet, és nem válaszolt az arra vonatkozó kérdésekre, hogy Szaúd-Arábia milyen befolyással bír a cégre.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: