Rettegjetek, konkurensek! Itt a Renault Talisman!
A Renault 1994-től 2015-ig három generáción át gyártotta a Lagunát, amely kapcsán tavaly döntött úgy a márkavezetés, hogy hosszabb-rövidebb időre nyugdíjba küldik. Az utód a Frankfurti Autókiállításon mutatkozott be először Talisman néven, s pozitív fogadtatásban részesült: Van den Acker vezette dizájn csapat találó formát alkotott, a Renault általa bejelentkezett a felső kategóriás céges autók sorába, ahol komoly konkurenciát jelenthet a versenytársaknak.
Nagyon nehéz ugyanis újat, formabontót alkotni ezen a területen, a Renaultnak most sikerült olyan autót gyártaniuk, amely kilép a megszokott felső-középkategóriás modellek világából. Külsőre legalábbis mindenképp megtörik az Insignia, a Superb, a Citroen C5, a Peugeot 508-as és társaik konzervatív megjelenését. Szóval a Talisman rendkívül jó formájú lett, bár kétségtelen, az orrész kelti a legmélyebb benyomást az agresszív vonalvezetésnek és az egyedi nappali menetfénynek köszönhetően.
A kocsiba ülve összességében nincs rossz benyomásunk, bár a műszerfal és a középkonzol - szemben a külsővel - csöppet elmarad a versenytársaktól, előbbi esetében a digitális kijelző egyszerű grafikája, utóbbi esetben pedig a felhasznált anyagminőség miatt: feltűnően sok ugyanis a műanyag felület és egy-egy kapcsoló formája, tapintása sem az igazi. Az elrendezéssel egyébként nincs gond, minden kézre esik, a váltó és a könyöktámasz között található tempomat főkapcsolóval azonban továbbra sem tudok megbarátkozni. Kényelmi szempontból sem érheti panasz az autót, öt utassal is teljes értékű a kocsi, amit a 608 literes csomagtartó koronáz meg. Itt egyedül a szedán forma okozta korlátok szabhatnak gátat a pakolásban.
A Talisman két benzines és három dízelmotorral kapható, 110-200 lóerő közötti teljesítménytartományban. A racionális, ám a mindennapi használatban is ideális választásnak a nálunk járt 130 lóerős dízel számít, ez ugyanis bőséges erőt kínál, de még az árban is a megfizethető kategóriába tartozik. A céges vásárlóknak legalábbis biztosan. Ez az erőforrás egyébként elérhető hatsebességes manuális és szintén hatfokozatú automata váltóval is, de más motorvariánshoz a hétsebességes EDC duplakuplungos sebességváltó is rendelhető.
A Talisman egyik különlegességét a Multi-sense rendszer jelenti, amely a vezetési stílushoz illeszkedően konfigurálja a kocsit menetközben. Városban könnyű vezethetőséget biztosít, gyors tempónál pedig stabil úttartást. A Sport állástól a Comfort beállításig eltérő módok állnak rendelkezésünkre, amely a motor karakterisztika mellett a felfüggesztés és a hátsó kormányzás paramétereit is befolyásolja. Extra felszereltségként kérhetjük a kocsit 4Control futóművel is, amely kivételes kezelhetőséget biztosít a kocsinak. A futómű adaptív rendszere ugyanis másodpercenként több mint 100 alkalommal módosít a kerekek szögén. A hátsó kerekek akár 3,5°-os szögben is elfordulhatnak, melynek köszönhetően a jármű manőverezési képessége és stabilitása rendkívüli mértékben javul, és az autó fordulóköre is jelentősen csökken.
A Renault Talisman másik nagy előnye a kocsi ára, ugyanis a versenytársakhoz képest nem ritka, hogy akár 15-20 százalékkal is kedvezőbb feltételekkel lehet elhozni egy-egy jobban felszerelt modellt a kereskedésekből. Az árkülönbség azonban nem jár lemondással, alapfelszereltségben, rendelhető extrákban és biztonságtechnikai megoldásokban is felveszi a versenyt a konkurensekkel. A Talisman belépőmodellje 7,5 millió forintról indul.
Hengerűrtartalom: 1598 cm3
Teljesítmény: 96 kW (130 LE)/4000
Nyomaték: 320 Nm/1750
Széndioxid kibocsátás: 112 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,8 s
Végsebesség: 205 km/h
Tesztfogyasztás: 7,2 l/100 km
A modell alapára: 7.500.000 Ft
Ha te is szívesen kipróbálnád, nyomj egy lájkot!