hirdetés

HÍREK
A Rovatból
hirdetés

Megvette magának és bezáratta a Balaton egyik legszebb szállodáját az egyik NER-milliádos

A balatonfüredi Villa Vitae tulajdonjogát Szíjj László kormányközeli vállalkozó szerezte meg.

Link másolása

hirdetés

Szíjj László kormányközeli vállalkozó szerezte meg a balatonfüredi Villa Vitae tulajdonjogát - írja az Alfahír.

A balatonfüredi luxusüdülő friss tulajdoni lapja szerint az adásvételről szóló dokumentumokat július 9-én küldték el a Földhivatalhoz.

A lap azt is kiderítette, hogy

a Villa Vitae eddig nyitva volt a nagyközönség előtt, június végén azonban már nem lehetett szállást foglalni sem a szálló honlapján, sem a szállásfoglaló oldalakon.

Az Alfahír ottjártakor személyesen is megerősítették a lap információit, miszerint a Villa Vitae „megszűnt mint szálloda”, az új tulajdonos pedig „más koncepcióval szeretné üzemeltetni” a helyet.

Azt is megjegyzik: a villa Szíjj előtt annak az Eppel Jánosnak a tulajdonában állt, aki 2020 végéig a Porsche Hungária ügyvezető igazgatója volt. Eppel cége, az E55 Kft.

hirdetés
2015-ben 468 millió forint uniós, majd 2019-ben a Kisfaludy-program keretében 79 millió forint hazai költségvetési támogatást kapott turisztikai beruházások megvalósítására.

Az uniós szabályok szerint a támogatás feltétele, hogy legalább öt évig ilyen minőségben kell üzemeltetni az ingatlant. Ez az öt év azonban lejárt. Sőt, június végén levették az NHB Banktól felvett hitelek miatt az ingatlanon lévő elidegenítési és terhelési tilalmat is, így bárki szabadon megvásárolhatta.

A lap azt is hozzátette:

a friss tulajdoni lapon az látszik, hogy Szíjj László nem cégbirodalma valamelyik kft.-jében rejtette el az ingatlant, hanem magánszemélyként vásárolta meg.

De nem ez volt Szíjj első luxusvásárlása az utóbbi időben, nemrég a tulajdonában álló máltai offshore cég megvásárolt egy nagyobb luxusjachtot, mint az elődje, amelyen tavaly nyáron Szijjártó Pétert és családját is lefotózták.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
HÍREK

Szijjártó Péter: „a közbeszerzési szabályok alapján béreltük a repülőt”

A miniszter arra a kérdésre nem tudott válaszolni, hogy mennyibe került az út, de szerinte ezt a megfelelő szervek meg tudják mondani.

Link másolása

hirdetés
A közbeszerzési szabályoknak megfelelően írtak alá bérleti szerződést arra a magángépre, amellyel Szijjártó Péter egy hete Pozsonyba utazott

- a miniszter ezt az RTL Híradó kérdésére mondta el.

Arra a kérdésre nem tudott válaszolni, hogy mennyibe került az út, de szerinte ezt a megfelelő szervek meg tudják mondani.

Szijjártó elmondása szerint a repülés számára már nem okoz semmilyen fajta izgalmat. "Ez egy munkavégzési, technikai kérdés" - mondta. Ha nem a honvédségi géppel utazik, akkor a közbeszerzési szabályok szerint bérelnek repülőt - közölte.

A Híradó számolt be arról, hogy Szijjártó Péter hétfőn egy olyan cég magángépével repült a Budapesttől 200 kilométerre lévő városba, amely tavaly 3 milliárd forint állami támogatást kapott.

VIDEÓ: Az RTL Híradó beszámolója

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
HÍREK
A Rovatból
hirdetés

A pánikszerű üzemanyag-felvásárlás befejezését kérik az autósoktól a legnagyobb brit forgalmazók

A napok óta tartó felvásárlási roham kiskereskedelmi szinten súlyos ellátási fennakadásokhoz vezetett országszerte.

Link másolása

hirdetés

A pánikszerű üzemanyag-vásárlások befejezésére kérték az autósokat hétfő esti közös közleményükben a brit piacot ellátó legnagyobb forgalmazók, miután a napok óta tartó felvásárlási roham kiskereskedelmi szinten súlyos ellátási fennakadásokhoz vezetett országszerte.

A cégek - köztük a BP, a Shell, az Exxon/Mobil tulajdonában lévő Esso, valamint a legnagyobb brit közúti üzemanyag-fuvarozó cég, a Hoyer - hangsúlyozták a közös közleményben, hogy

bőségesen van üzemanyag a nagy-britanniai finomítóknál és a kikötői terminálokban.

A kommüniké szerint a vállalatok szorosan együttműködnek a brit kormánnyal annak biztosítására, hogy az üzemanyag el is jusson a töltőállomásokra.

A forgalmazó cégek hangsúlyozzák, hogy miután most már igen sok járműben "a szokásosnál több" üzemanyag van, várakozásuk szerint a kereslet néhány napon belül visszatér a normális szintre, enyhítve a töltőállomásokra nehezedő nyomást.

A közös közleményt kiadó vállalatok arra kérték az autósokat, hogy

hirdetés
csak annyit üzemanyagot vásároljanak, amennyit általában is szoktak.

A pánikszerű vásárlási roham a múlt hét közepén kezdődött, miután több nagy forgalmazó bejelentette, hogy kénytelen töltőállomásokat bezárni, mert a krónikus sofőrhiány okozta logisztikai fennakadások miatt nem tudja teljes hálózatát folyamatosan ellátni üzemanyaggal.

A BP száz nagy-britanniai benzinkútját zárta be.

Az Esso is bejelentette, hogy a Tesco áruházaknál működő kútjai közül "néhányat" bezárt az üzemanyag-fuvarozási fennakadások miatt.

Az EG Group nevű, angliai székhelyű üzemanyag-forgalmazó 30 fontra (12 600 forint) korlátozta az egy-egy tankolás során megvásárolható üzemanyag értékét.

Hétfői beszámolók szerint a legsúlyosabb ellátási problémák Londonban alakultak ki, miután a tízmilliós brit fővárosban sokkal több jármű jut egy-egy töltőállomásra, mint más országrészekben.

London esti napilapja, az Evening Standard iparági forrásokat idézve azt közölte hétfőn, hogy a londoni benzinkutak 90 százaléka kifogyott az üzemanyagból, miután a kereslet az általában megszokott szint hatszorosára ugrott. A töltőállomásoknál hétfőn is hosszú kocsisorok kígyóztak.

A brit kormány előzőleg bejelentette, hogy átmenetileg mentesíti a versenyszabályok alól az ágazat vállalatait - a termelőket, a közúti üzemanyag-szállító cégeket és a kiskereskedelmi forgalmazókat -, amelyek így egymással együttműködve, egymás közti információcserével azonosíthatják a legszűkösebben ellátott térségeket, és ezekre az országrészekre összpontosíthatják a szállításokat.

A kormány bejelentette azt is, hogy

egy időre enyhíti a külföldi kamionsofőrök vízumszabályait a lakossági élelmiszer- és üzemanyag-ellátásban támadt fennakadások enyhítése végett.

Az intézkedés alapján ötezer külföldi kamionsofőr kaphat soron kívül átmeneti nagy-britanniai munkavállalási engedélyt mindenekelőtt üzemanyag- és élelmiszerszállító teherautók vezetésére.

A brit kormány emellett lehetővé teszi a baromfifeldolgozó cégeknek 5500 szakképzett külföldi munkavállaló felvételét.

A szakmai érdekképviseleti szervezetek azonban teljesen elégtelennek minősítették a kormányzati intézkedést, közölve: számításaik szerint a brit áruszállítási szektorból legalább százezer kamionsofőr hiányzik, elsősorban azért, mert a brit EU-tagság tavalyi megszűnése (Brexit) óta rengeteg uniós munkavállaló távozott Nagy-Britanniából.

A Brit Kiskereskedelmi Szövetség közleménye szerint egyedül a szupermarket-hálózatoknak legalább 15 ezer kamionsofőr felvételére lenne szükségük ahhoz, hogy a karácsony előtti időszakban ne legyen fennakadás az élelmiszerellátásban.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK
A Rovatból
hirdetés

Ismét meghosszabbították a koronavírus-törvény hatályát

Az indoklás szerint csak így biztosítható a hatékony és gyors döntéshozatal ahhoz, hogy a koronavírus-járvány okozta nehézségekre rugalmasan lehessen válaszokat adni a negyedik hullámban is.

Link másolása

hirdetés

Hozzájárult az Országgyűlés hétfőn

a koronavírus-világjárvány elleni védekezésről szóló törvény hatályának meghosszabbításához, így az 2022. január 1-ig érvényben marad.

A Ház erről 112 igen szavazattal, 25 ellenvoks mellett döntött, tartózkodás nélkül.

Az igazságügyi tárca államtitkára a módosítás parlamenti vitájában elengedhetetlennek ítélte a veszélyhelyzet meghosszabbítását, mert csak így biztosítható a hatékony és gyors döntéshozatal ahhoz, hogy a koronavírus-járvány okozta nehézségekre rugalmasan lehessen válaszokat adni a negyedik hullámban is.

Völner Pál azt hangsúlyozta, hogy az új vírusvariánsok korábban nem tapasztalt gyorsasággal és következményekkel terjednek, ezért a negyedik hullám küszöbén elengedhetetlen a fokozott és hatékony védekezés lehetőségének biztosítása.

Az előterjesztés indoklása szerint

hirdetés
a kormány elsődleges célja, hogy megvédje a magyar emberek életét és egészségét, valamint mérsékelje a gazdasági károkat és megőrizze a munkahelyeket.

A világjárvány elleni védekezés elmúlt másfél éve bebizonyította, hogy a korábban elfogadott rendkívüli és átmeneti jogi keretek jól szolgálták ezeket a célokat - olvasható az előterjesztésben.

Az Országgyűlés az eredetileg idén februárban, 90 napos hatállyal elfogadott törvényt elsőként májusban hosszabbította meg, az őszi parlamenti ülésszak első ülésnapját követő 15. napig, vagyis október 5-ig. Most ezt a határidőt tolja ki a Ház januárig.

A törvényben rögzítették, hogy a kormány a veszélyhelyzetet korábban is megszüntetheti.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK

Tizenöt évre szóló gázvásárlási szerződést írt alá Magyarország az orosz Gazprommal

„Magyarországon az energiaellátás biztonsági, szuverenitási és gazdasági, nem pedig politikai kérdés” – közölte Szijjártó Péter.

Link másolása

hirdetés

Aláírták az orosz Gazprommal az újabb hosszú távú gázvásárlási szerződést, amely ebben a bizonytalanságokkal teli világban tizenöt évre garantálni tudja Magyarország energiaellátásának biztonságát - jelentette be a tárca szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.

A tárcavezető az ünnepélyes aláíráson hangsúlyozta, hogy

Közép-Európában az energiaellátás biztonsága mindig is kritikus fontosságú stratégiai és nemzetbiztonsági kérdés volt.

A földgáz pedig rendkívül fontos szerepet játszik ebben, és ez nem csupán magyar vagy térségbeli, hanem kifejezetten európai jelenség.

Kiemelte, hogy a földgáz-felhasználás mértéke 2020-ban 400 milliárd köbméter volt az Európai Unióban, és mértékadó vélemények szerint ezen energiaforrás jelentősége a belátható jövőben nem is fog csökkenni. Ennek kapcsán elmondta, hogy az EU gázfelhasználásának 48 százaléka tavaly a Gazpromtól származott, s az idei év első hét hónapjában 23 százalékkal nőttek a vállalat európai irányú szállításai. A második helyen a norvég források álltak az előző évben 24 százalékkal.

"Magyarországon az energiaellátás biztonsági, szuverenitási és gazdasági, nem pedig politikai kérdés. A lakásokat, házakat, családi otthonokat politikai állásfoglalásokkal kevésbé, gázzal annál inkább lehet fűteni, és ugyanez igaz az ipar működőképességére is"

- fogalmazott.

hirdetés

Szijjártó Péter aláhúzta: a realitás az, hogy valós, működőképes alternatívák hiányában Magyarország energiaellátását jelenleg legbiztonságosabban, legkiszámíthatóbban a Gazprommal kötött hosszú távú szerződés keretében lehet garantálni.

A megállapodás tíz plusz öt évre, azaz tizenöt évre szól, azonban tíz év után van opció a vásárolt mennyiség módosítására, adott esetben csökkentésére. A szerződés évi 4,5 milliárd köbméter gáz megvásárlására vonatkozik. Ezt a mennyiséget a Gazprom két útvonalon szállítja Magyarországra: 3,5 milliárd köbmétert déli irányból, az október 1-jétől üzembe álló szerb-magyar interkonnektoron keresztül, illetve 1 milliárd köbmétert Ausztria felől.

A külgazdasági és külügyminiszter ezen részletek ismertetését követően azt is elmondta, hogy az ár jóval kedvezőbb, mint amit a most lejáró, 1995-ben megkötött szerződés alapján fizetett a magyar fél. Ennek köszönhetően pedig szerinte megőrizhetők hosszú távon a rezsicsökkentés vívmányai, a magyar fogyasztók továbbra is az egyik legalacsonyabb gázárat fogják fizetni Európában.

"Lehet hangzatos nyilatkozatokat tenni diverzifikációról", de a helyzet az, hogy bár Magyarország "elvégezte a házi feladatát", számos más szereplő még nem teremtette meg az infrastrukturális feltételeit ennek - mondta.

Augusztus végén jelentették be, hogy egyezség jött létre a Gazprommal a szeptember végén lejáró, most érvényben lévő szerződés helyébe lépő, újabb hosszú távú magyar-orosz gázvásárlási szerződés részleteiről.

A ceremónián Jelena Viktorovna Burmisztrova, a Gazprom elnökhelyettese is üdvözölte a megállapodást, és mindenekelőtt a földgáz fontosságát hangoztatta a beszédében. Rámutatott, hogy a klímacélok teljesítése érdekében különösen fontos ennek a biztonságos és hozzáférhető energiaforrásnak a használata.

Érintette röviden a szállítási útvonalak diverzifikálásának kérdését is, kiemelve, hogy október 1-jétől hat másik európai államot követően már Magyarországra is fog az új déli irányból érkezni földgáz.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: