Megmagyarázta a MÁV, hogy miért mozogtak összevissza a sorompók a mátészalkai vasúti átjáróban
Pénteken jelent meg az rtl.hu-n, hogy a Mátészalka–Vásárosnamény vonalat keresztező 49-es út sorompói egy ponton érdekes anomália szerint működtek: míg a lámpa pirosat mutatott, a sorompók hol lecsukódtak, hol felemelkedtek, miközben vonat nem is jött.
Félve merek elindulni, mert lehet, hogy pont most fog jönni a vonat – hangzik el a videóban. A lap megkereste a MÁV-ot, ahonnan azt a választ kapta, hogy tudnak a meghibásodásról, és azt gyorsan ki is javították.
Azt írták:
Emlékeztettek: a sorompóberendezés működését, meghibásodását, üzemzavarát jelzik a berendezések, a mozdonyvezetőket is értesítik. A vonatokkal az átjárót ilyenkor a biztonság érdekében csak lassan, legfeljebb 15 km/h-s sebességgel közelítik meg.
Biztonsági okokból a biztosítóberendezési áramkör kialakítása olyan, hogy meghibásodás vagy forgalmi ok esetén „üzemzavar állapotba” kerül hat-tíz perc után. Ez azt jelenti, hogy a közút felé akkortól nincs fényjelzés (a fényjelző készülék sötét), – ahol van – a csukott állapotból a csapórúd is lassan (kb. 90 másodperc alatt) felnyílik, hogy a KRESZ betartása mellett szlalomozás nélkül át lehessen haladni az átjárón akkor is, ha például a fénysorompó meghibásodott. Szerintük a szabályok betartásával ilyenkor balesetveszély sem alakulhat ki.