News here

HÍREK

Megint elküldte az FKF a számlát a kukaholdingnak: 1 milliárd forint kell, hogy újrainduljon a budapesti szemétszállítás

Napok óta több budapesti telephelyről sem indultak el hajnalban a kukásautók. A fővárosi cég szerint nem jutnak hozzá maradéktalanul a fővárosiak által befizetett kukadíjakhoz.

Link másolása

A Budapesti Közművek keretein belül működő FKF Hulladékgazdálkodási Divízió ismét megküldte az eddig rendezetlen díjtételekről szóló számláit az NHKV Zrt.-nek (Kukaholdingnak), hogy a fővárosi hulladékszállítás újraindulhasson – írja csütörtöki közleményében a társaság. A csatolt számla szerint

az FKF összesen 1 052 130 230 forintot vár az állami kukaholdingtól, a fizetési határidő pedig november 5.

Ahogy arról mi is beszámoltunk, kedd reggel az FKF Ecseri úti központjánál fizetésemelést követeltek a kommunális és szelektíves szemétszállítók, sztrájkba lépéssel fenyegetőztek.

Azóta pedig több telephelyről sem indultak el a szemétszállító autók.

Karácsony Gergely csütörtök hajnalban az FKF Gyáli út telephelyén a dolgozóknak azt mondta, mindent megtesznek, hogy megoldást találjanak a helyzetre, de ehhez idő kell. Javasolta, hogy addig találjanak átmeneti megoldást, hogy ismét legyen szemétszállítás Budapesten.

Az FKF a közleményében azt írta, az elmúlt időszakban számos egyeztetés, levélváltás zajlott a Budapesti Közművek és az NHKV Zrt. között arra vonatkozóan, hogy a fővárosi hulladékgazdálkodást végző társaság hogyan tud hozzájutni maradéktalanul a fővárosiak által befizetett kukadíjakhoz.

„Sajnos ezidáig ezek az egyeztetések sikertelenek voltak.”

Azt is írták, hogy ismerik és megértik a munkavállalók súlyos gondjait, mindennapi nehézségeit a jelenlegi magyarországi magas inflációs és megélhetési válságban.

„A Budapesti Közművek folyamatosan egyeztet az érintett munkavállalókkal, és annak érdekében, hogy az óráról órára súlyosbodó hulladékgazdálkodási helyzetet kezelni lehessen, a mai napon ismét eljuttatta az eddig rendezetlen díjtételekről szóló díjbekérő levelét és számláit a Kukaholdingnak” – tették hozzá.

A közleményhez mellékelték a számlát is.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


HÍREK
33-Ft-tal olcsóbban adja az Auchan a benzint – állítják, minden kútjukon van elég belőle
Nagyot kaszálhat a hipermarket, ismét hatalmas sorok várhatók.

Link másolása

Valamennyi Auchan benzinkút átállt már a piaci árra, és mindegyiken elegendő üzemanyag áll a rendelkezésre, hogy kiszolgálják a vevőket – írta az Auchan PR-ügynöksége a Portfoliónak.

Azt is elárulták, hogy milyen áron kínálják az üzemanyagot,

  • a 95-ös benzin literjét 599 forintért,
  • a gázolajat 699 forintos literenkénti áron értékesítik.

Ezek az árak péntek éjféltől lépnek érvénybe valamennyi Auchan töltőállomáson - olvasható a tájékoztatásban.

Korábban mi is írtunk róla, hogy a MOL csökkenti az üzemanyagok árát. A holtankoljak.hu oldal szerint amennyiben a kutakon érvényesítik az árváltozást, akkor az átlagárak így alakulnak majd:

  • a 95-ös benzin litere 632 forint,
  • a gázolajé pedig 695 forint lesz.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
Lázár János továbbra is tájsebnek tartja a MOL ma átadott új, 143 méter magas toronyházát
Hernádi Zsolt szerint viszont nem is látható olyan sok helyről, a történelmi belvárosból például egyáltalán nem.

Link másolása

Átadták Budapest és Magyarország legmagasabb irodaházát, az új MOL-székházat. A Kopaszi-gátnál épült 143 méteres toronyházról az átadón azt mondták: az ország egyik legkorszerűbb irodaháza, amelynél odafigyeltek a takarékosságra is.

Az építkezést évekig viták övezték, sokak szerint a torony belerondít a főváros dunai látképébe.

Lázár János még kancelláriaminiszterként bírálta a projektet, ma az RTL Híradó megkeresésére is azt írta: „megvalósulása után is tájsebnek tartja azt”.

„Pont egy gázolaj- és üzemanyag-kereskedőnek kellene arra törekednie a 21. században, hogy ökológiailag viselhető és sebet nem ejtő épületeket hozzanak létre. Egy 120 méteres épület Budapesten tájseb lesz”

– véli az Építési és Közlekedési Minisztériumot vezető miniszter.

Vele ellentétben Hernádi Zsolt, a MOL elnök-vezérigazgatója úgy véli: „nagyon kevés helyről lehet majd látni az úgynevezett történelmi belvárosból, történelmi városközpontból”, így szerinte nem mondható ki, hogy az épület rontana Budapest látképén.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
„Nincs értelme annak”, amit a magyar kormány mond az üzemanyaghiány ügyében az Európai Bizottság szerint
Magyarország mentesítést kapott a jelenlegi olajembargó alól, mégis erre fogja az üzemanyaghiányt a kormány.

Link másolása

A HVG szerint az Európai Bizottság vezető szóvivője, Eric Mamer a testület csütörtöki sajtótájékoztatóján felhívta a figyelmet arra, hogy az Oroszországgal szembeni olajembargó csak a tengeri szállítmányokra vonatkozik, Magyarország pedig felmentést kapott a vezetékes szállításra, így ez nem lehet magyarázat a magyarországi üzemanyaghiányra.

„Nincs értelme annak, amit a magyar kormány mond az üzemanyaghiány ügyében. Magyarország bűnbakként használ bennünket”

– közölte.

Csak a következő szankció fogja érinteni Magyarországot, február 5-től ugyanis az üzemanyag szállítását is megtiltják a tagállamok között. Addig viszont korlátlanul érkezhet a pozsonyi olajfinomítóban előállított, orosz eredetű üzemanyag.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Bulgáriát és Romániát sem veszik fel a schengeni övezetbe
Horvátország felvételét viszont megszavazták.
Címlapkép: Pixabay - szmo.hu
2022. december 08.


Link másolása

Az Európai Unió Bel- és Igazságügyi Tanácsa csütörtökön szavazott Bulgária, Románia és Horvátország schengeni csatlakozásáról – írja a Transtelex.

Míg Horvátország felvételét egyhangúlag megszavazták, addig Románia és Bulgária kérelmét elutasították.

Románia és Bulgária schengeni csatlakozása ellen Ausztria és Hollandia szavazott. A hollandok ellenszavazata annak köszönhető, hogy Romániáról és Bulgáriáról összevonva szavaztak, Hollandia Románia csatlakozása mellett, viszont Bulgária csatlakozása ellen szavazott.

Horvátország csatlakozása viszont azt jelenti, hogy 2023. január 1-től megszűnik a határellenőrzés Horvátország és a többi schengeni tagállam szárazföldi határain. A horvát repülőtereken pedig 2023. március 26-tól nem lesz több ellenőrzés.


Link másolása
KÖVESS MINKET: