„Lehet menni a bőröndökért, és el lehet hagyni a repteret...” – Megint otthagyott a Wizz Air egy gépnyi utast Párizsban
Egy utas elmondása szerint csak este 10 után tudták meg hivatalosan a cégtől, hogy törölték a járatot. Átfoglalni nem lehetett, a legtöbben ma tudtak csak hazajönni.
A Wizz Air ismét otthagyta a Budapestre tartó utasokat Párizsban, ez másfél hónapon belül már harmadszor fordult elő. Ezúttal ugyan kaptak időközönként tájékoztatást, hogy késni fog a gép, de ekkor már tudható volt, hogy a járat nem indul el. Az applikációban sem átfoglalni, sem mást nem lehetett csinálni az utasoknak.
A Blikk megszólaltatott egy utast, aki orvosi konferencián volt Párizsban. A Wizz Air gépével jött volna haza pénteken este, még mindig Franciaországban volt, amikor ma kérdezték:
"A tegnap esti, nyolcórás Wizz Air járat lett volna az, amivel hazaindultunk volna a konferenciáról" - mondta Orsolya.
"Az elején minden rendben ment, bár fél öt körül, mikor az Orlyra tartottunk, jött egy sms, hogy egy órát csúszik az indulás. Aztán becsekkoltunk, viszont onnantól óránként kaptunk üzenetet, hogy a járat újabb órát csúszik. Este 20 óra után a táblára már ki sem volt írva a gép, más járatok utasait csekkoltatták be folyamatosan.
Egyéb tájékoztatást nem kaptak, Wizz Air-alkalmazottat pedig nem is láttak az utasok.
hirdetés
"Végül egy reptéri takarítónő vitt minket oda egy kisebb monitorhoz, amelyen franciául volt kiírva, hogy a járatunkat már törölték. Ez fél kilenc körül volt, de a Wizz Air csak 22:07-kor küldött végül üzenetet arról, hogy törölve lett a gép" - mondta a lapnak a doktornő.
Elmondása szerint a reptéren semmilyen tájékoztatást nem kaptak, nem foglalkozott senki velük.
"Szerettük volna applikációban lefoglalni másnapra a járatot, de már tele volt. Úgy sikerült, hogy hazatelefonáltunk az ismerőseinknek, akik Magyarországról a Beauvais reptérről szombaton 16 órakor induló Wizz Air gépre tudtak foglalni nekünk."
Mint mondta, az volt a szerencséjük, hogy péntek este 23 óra körül, mikor már biztos volt, hogy nem jutnak haza, az orvosi konferencia szervezői az eredeti szállodájukban biztosítottak nekik még egy éjszakát.
"Haza már semmiképp nem jutottunk volna. 23 óra körül szólt valaki az ücsörgő utasoknak, hogy lehet menni a bőröndökért, és el lehet hagyni a repteret... Nekünk szerencsénk volt a szállással, de mi történik hasonló helyzetben azokkal, akiknek nincs pénzük, vagy mobilnet a telefonjukon."
Az utasok szerint a Wizz Airnek már órákkal korábban tudnia kellett, hogy az a járat nem fog elindulni Franciaországból, mivel eleve a Budapestről oda tartó gép is késett.
Többedjére fordul elő már, hogy a Wizz Air otthagyja az utasait megfelelő tájékoztatás nélkül. Legutóbb májusban, szintén az Orlyn hagytak 200 utast, akkor a franciák intéztek szállást az utasoknak.
Pár napja volt csak, hogy négyórás várakozás után a Wizz Air végül törölte az eredetileg szombat este induló London–Budapest járatát. Az utasok semmilyen tájékoztatást nem kaptak a törlés okairól, és
„így közel 200 utast eresztettek szélnek a vasárnap hajnali londoni éjszakába, sokan kisgyerekesek vagy idős, angolul nem beszélő magyar utasok”.