HÍREK
A Rovatból

Már Lázár János felügyeli az autópálya-koncessziót

Az építési és beruházási miniszternek Rogán Antallal kell együttműködnie e munka során.


Lázár Jánoshoz kerül az autópálya-koncesszió felügyelete – írja az Index egy szerda este közzétett kormányrendelet alapján.

Eddig Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter volt a felelős ezért, mostantól viszont az építési és beruházási miniszter gyakorolja „az országos közutak és műtárgyaik létrehozására és működtetésére vonatkozó koncessziós szerződésekkel összefüggésben az államot megillető valamennyi jogot és kötelezettséget, így különösen a szerződés teljesítésével, végrehajtásával kapcsolatos jogokat és kötelezettségeket. Ennek keretében elvégzi a koncessziós szerződésekben rögzített gyakorisággal az üzemeltetési és karbantartási tevékenységek ellenőrzését is”. Ez a rendelkezés a már korábban megkötött szerződésekre is érvényes.

A Telex megemlíti, hogy a koncesszió jogi része továbbra is a Rogán Által felügyelt Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságánál marad.

Lázárék feladata az lesz, hogy ellenőrizzék a különböző munkákat, és teljesítési igazolásokat adjanak ezekről az említett hatóságnak. Így tehát Rogánnak és Lázárnak együtt kell működnie e munka során.

A lap emlékeztet arra is, hogy ez a leosztás nem teljesen új, hiszen eddig a Magyar Közútnál is voltak ilyen feladatok, amely a Lázár János vezette Építési és Beruházási Minisztérium alá tartozik.

Még májusban derült ki, hogy a Themis magántőkealap vezette konzorcium nyerte meg az autópályák építésének és karbantartásának koncessziós jogát a következő 35 évre, amely a kiszivárgott hírek szerint Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz köthető. Augusztus végén aztán az állam bejelentette, hogy szeptember elejétől 1237 kilométer gyorsforgalmi útszakasz üzemeltetését adják át öt különböző társaságnak. A Magyar Közút továbbra is üzemeltetni fog 291 kilométernyi gyorsforgalmi utat. Ezen felül a jövőben továbbra is ellátja 31 ezer kilométernyi, településeket összekötő, illetve azokon átmenő országos fő- és mellékút fenntartási feladatait. A településeken belüli utak többségét, összesen több mint 140 ezer kilométernyi utat a jövőben is a helyi önkormányzatok kezelnek.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Videón Magyar Péter első összecsapása az Orbán-kormány egyik miniszterével az Európai Parlamentben
Magyar az agrárminiszternek szegezte kritikus kérdéseit az EP-ben. Nagy István pedig határozottan visszautasított mindent.
FM. Kép: Facebook - szmo.hu
2024. október 08.



Magyar Péter az Európai Parlamentben Nagy István agrárminiszterrel került szóváltásba – derül ki a TISZA Párt elnökének Facebook-posztjából. Magyar EP-képviselőként kérdezte Nagyot, többek között az inflációról:

„Magyarországon volt a legmagasabb az infláció két évig, egészen drámai módon 62 százalékkal nőttek az élelmiszerárak. Önök egyrészt nem segítették a gazdákat az elszálló energia- és alapanyagárak kompenzálásában, nem segítették őket az ukrán gabona beáramlásakor, önök semmit sem tettek a drámai infláció hatásait ellensúlyozandó”

– sorolta Magyar. Megjegyezte, Magyarországon 27 százalék az alapvető élelmiszerek áfája, míg Spanyolországban például 0 százalék, a TISZA pedig Magyar szerint 5 százalékra vinné le az áfa mértékét.

Számos téves állítást fogalmaz meg – kezdett válaszába Nagy István:

„Vizsgáljuk meg, a magyar élelmiszer-inflációt. Miért volt magas a magyar élelmiszer-infláció? Hát akkor fedjük föl: mert a legalacsonyabb árról indultunk. Mert a magyar kormány intézkedései a rezsicsökkentéssel olyan energiaárat tettek lehetővé, ami mellett a legolcsóbban lehetett előállítani élelmiszert.”

Nagy visszautasította azt is, hogy Magyar szerint magukra hagyták a falvakat.

A miniszter és a képviselő vitáját itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Csökkentik a sebességhatárt Budapest egyik forgalmas útszakaszán
Az ősz folyamán további útszakaszokon is várható hasonló intézkedés.


A BKK és a Budapest Közút folytatja a főváros közlekedésbiztonsági stratégiáját, amit a Fővárosi Közgyűlés is jóváhagyott, és ennek keretében sebességcsökkentő programba kezdenek. A cél az, hogy kevesebb baleset, kevesebb súlyos és halálos sérülés legyen az utakon.

A BKK adatelemző munkatársai mesterséges intelligenciát is használó modelljükkel megvizsgálták, hogy melyek azok a stratégiában kijelölt útszakaszok, amelyeknél már önmagában a megengedett sebesség csökkentése is segít elkerülni a súlyos és halálos baleseteket.

A BKK hétfői közleménye szerint ez alapján

először az I. kerületi Attila úton lépnek, ahol a Mikó utca és Alagút utca közötti szakaszon 50-ről 40 km/h-ra csökkentik a sebességhatárt.

A stratégia alapján az Attila út csak az első lépés:

még az ősz folyamán további útszakaszokon is várható hasonló intézkedés.

A BKK adatai szerint a sebesség egységesítésével lehet még tovább növelni a biztonságot.

És itt van még a Sulizóna-program is, amibe eddig három kerület szállt be, de további intézmények is jelezhetik csatlakozási szándékukat az önkormányzatok felé. A cél itt is ugyanaz: biztonságosabbá tenni a közlekedést a gyerekek körül, a BKK pedig minden szakmai segítséget megad a kialakításhoz.

További sebességcsökkentések várhatóak, szóval érdemes lesz figyelni a táblákat.

(via MTI)

Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Videón, ahogy biztonsági őrök teperik le a férfit, aki megzavarta Orbán Viktor sajtótájékoztatóját
Mennyiért árulta el a hazát, miniszterelnök úr? Mennyiért adta el Putyinnak és Hszi Csin-pingnek? – kérdezte a kék pulóveres közbekiabáló, akiről kiderült, hogy a DK aktivistája.


Orbán Viktor strasbourgi nemzetközi sajtótájékoztatója nem várt fordulatot vett, amikor egy kék pulóveres férfi zavarta meg a miniszterelnök beszédét. Az aktivista, akit később DK-s tagként azonosítottak, a pulpitus elé szaladt, és azt kiabálta:

„Mennyiért árulta el a hazát, miniszterelnök úr? Mennyiért adta el Putyinnak és Hszi Csin-pingnek?”

A biztonsági emberek gyorsan közbeléptek, és erőszakkal kivezették a férfit a teremből.

Az incidens ellenére Orbán folytatta beszédét, amelyben többek között a migrációs válság újbóli felerősödésére és Európa gazdasági hanyatlására figyelmeztetett. A miniszterelnök szerint a kontinens versenyképessége aggasztóan csökken, és lassú agónia fenyegeti. Kiemelte, hogy Ukrajnában háború zajlik, miközben súlyos konfliktusok dúlnak a Közel-Keleten és Afrikában is, amik eszkalációs veszélyeket hordoznak.

A miniszterelnök szerint a jelenlegi helyzet Schengen jövőjét is veszélyezteti, ami a migrációval és a gazdasági nyomással egyre nagyobb terhet ró Európára. Az aktivista közbeavatkozására reagálva Orbán annyit mondott: „Ez is a politikai kultúra része, ha valaki azt mondja rám, hogy gazember, valójában csak nem ért egyet a politikámmal.”

A miniszterelnök szerint Európa és Magyarország nehéz kihívások előtt áll, de meggyőződése, hogy csak együttműködéssel lehet túllendülni a jelenlegi válsághelyzeteken.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
„Jöhet a csihi-puhi” – Orbán Viktor így érkezett Strasbourgba
„Lökdösődésre” és „csihi-puhira” számít Orbán az EP-ben, miután soros elnökként bemutatja a programját. Az odaútról jelentkezett a miniszterelnök.
FM. Kép: Facebook - szmo.hu
2024. október 08.



Orbán Viktor Facebook-videóban jelentkezett be miközben az EU soros elnökeként Strasbourgba tartott. A repülőn azt mondta:

„Bemutatjuk a programunkat, ezzel ébresztőt akarunk fújni az Európai Parlamentben is.”

A miniszterelnök olyan témákkal szeretne foglalkozni, mint a bevándorlás és a gazdaság teljesítményének hanyatlása, mivel szerinte „Európa súlyos bajoktól szenved”.

Orbán azzal folytatta, hogy mire számít a program ismertetése után:

„Ez egy parlamenti vita, bemutatjuk a programot. Aztán lesz egy kis lökdösődés, csihi-puhi, ahogy az már csak lenni szokott.”


Link másolása
KÖVESS MINKET: