Már Lázár János felügyeli az autópálya-koncessziót
Lázár Jánoshoz kerül az autópálya-koncesszió felügyelete – írja az Index egy szerda este közzétett kormányrendelet alapján.
Eddig Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter volt a felelős ezért, mostantól viszont az építési és beruházási miniszter gyakorolja „az országos közutak és műtárgyaik létrehozására és működtetésére vonatkozó koncessziós szerződésekkel összefüggésben az államot megillető valamennyi jogot és kötelezettséget, így különösen a szerződés teljesítésével, végrehajtásával kapcsolatos jogokat és kötelezettségeket. Ennek keretében elvégzi a koncessziós szerződésekben rögzített gyakorisággal az üzemeltetési és karbantartási tevékenységek ellenőrzését is”. Ez a rendelkezés a már korábban megkötött szerződésekre is érvényes.
A Telex megemlíti, hogy a koncesszió jogi része továbbra is a Rogán Által felügyelt Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságánál marad.
A lap emlékeztet arra is, hogy ez a leosztás nem teljesen új, hiszen eddig a Magyar Közútnál is voltak ilyen feladatok, amely a Lázár János vezette Építési és Beruházási Minisztérium alá tartozik.
Még májusban derült ki, hogy a Themis magántőkealap vezette konzorcium nyerte meg az autópályák építésének és karbantartásának koncessziós jogát a következő 35 évre, amely a kiszivárgott hírek szerint Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz köthető. Augusztus végén aztán az állam bejelentette, hogy szeptember elejétől 1237 kilométer gyorsforgalmi útszakasz üzemeltetését adják át öt különböző társaságnak. A Magyar Közút továbbra is üzemeltetni fog 291 kilométernyi gyorsforgalmi utat. Ezen felül a jövőben továbbra is ellátja 31 ezer kilométernyi, településeket összekötő, illetve azokon átmenő országos fő- és mellékút fenntartási feladatait. A településeken belüli utak többségét, összesen több mint 140 ezer kilométernyi utat a jövőben is a helyi önkormányzatok kezelnek.