Magyar Péter: Ez olyan, mintha azt mondták volna ránk, hogy mi gyilkosok vagyunk
Rágalmazásért és rémhírterjesztésért is feljelenti Orbán Viktort a Tisza Párt alelnöke, mert a kormánypárt új plakátjain azt terjeszti, hogy az ellenzéki politikusok háborúpártiak.
Rágalmazásért és rémhírterjesztésért is feljelenti Orbán Viktort Magyar Péter - mondta a Tisza Párt alelnöke az RTL Híradónak.
Magyar szombaton, a Facebook-oldalán jelentette be, hogy feljelenti a kormányfőt nagy nyilvánosság előtt elkövetett, jelentős érdeksérelmet okozó rágalmazásért, miután kikerültek az utcákra a kormánypárt legújabb plakátjai.
„A miniszterelnök, a pártja és a propagandistái hetek óta azzal kampányolnak, hogy az ellenzéki politikusok háborúpártiak, most már óriásplakátokon és videó hirdetésekben is ezt terjesztik. Elég volt!”
- írta akkor a bejegyzésében Magyar.
Erre később Orbán Balázs, a miniszterelnök politikai tanácsadója úgy reagált:
„Nem vagy Te nyeretlen kétéves, tudod, hogy hogyan megy ez: azt, hogy háborúpárti vagy-e, vagy sem, nem Te döntöd el, hanem a finanszírozóid és a futtatóid.”
Magyar az RTL Híradónak vasárnap azt mondta, hogy a magyar jog szerint a közszereplőknek többet kell tűrnie, de most úgy érzi: elég volt.
„Mi úgy véljük, hogy ez olyan, mintha azt mondták volna ránk, hogy mi gyilkosok vagyunk. És azt biztos, hogy nem kell eltűrni semmilyen közszereplőnek, semmilyen magyar embernek, úgyhogy ez egy jogértelmezési kérdés lesz. Nem várom azt, hogy a magyar hatóság, az ügyészség vagy a rendőrség valóban le fogja folytatni ezt az eljárást”
- mondta. Azt is hozzátette: ha ez így lesz, akkor magánvádas eljárásban folytatja az ügyet. Magyar szerint ő minden beszédében világossá teszi, hogy ő nem háború-, hanem békepárti.
Rágalmazásért és rémhírterjesztésért is feljelenti Orbán Viktort Magyar Péter - mondta a Tisza Párt alelnöke az RTL Híradónak.
Magyar szombaton, a Facebook-oldalán jelentette be, hogy feljelenti a kormányfőt nagy nyilvánosság előtt elkövetett, jelentős érdeksérelmet okozó rágalmazásért, miután kikerültek az utcákra a kormánypárt legújabb plakátjai.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Visszavonták Aranyosi Péter Karinthy-gyűrűjét rasszista megjegyzése miatt
A humorista Gulyás Márton műsorában a romákat „dakotáknak” nevezte, és azt állította, hogy a 80-as években a moziban tetvesek lettek, ha együtt ültek be velük a filmekre.
Gyűlöletkeltésre és az előítéletek erősítésére alkalmas megnyilvánulásai miatt a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. és a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) az Aranyosi Péter humorista részére 2017-ben adományozott Karinthy-gyűrűt visszavonja – közölte az MTVA Sajtó és Marketing Irodája hétfőn az MTI-vel.
Azt írták: a közmédia felszólítja a humoristát, hogy saját nevével összefüggésben ne használja a Karinthy-gyűrű díjazottja kifejezést.
A közmédia nem tűri közösségeiben azokat, akik az emberi jogokat, az egyetemes emberi értékeket megsértik, ezért nem maradhat következmények nélkül, ha valaki az elismerés és ismertség fényét használja fel méltatlan, másokat súlyosan sértő megnyilvánulásokhoz
– fogalmaztak.
Hozzátették: Aranyosi Péter humorista az elmúlt időszakban többször is olyan kijelentéseket tett nyilvánosan, amelyek nemcsak ízléstelenek és kirekesztőek voltak, de súlyosan sértették egyes nemzetiségek és népcsoportok méltóságát. Megnyilvánulásai alkalmasak voltak gyűlölet szítására, az előítéletek erősítésére – mindezt a humor köntösébe bújtatva.
A tájékoztatás szerint a döntésről Altorjai Anita és Papp Dániel vezérigazgatók közös levélben értesítették Aranyosi Pétert.
Mint írják: „A közmédia határozottan fellép minden visszaélés ellen, amely bármely általa adományozott díj hitelét, súlyát és értékrendjét veszélyezteti” - jelezték.
Az ügy előzménye, hogy Aranyosi Péter Gulyás Márton Partizán című műsorában arról beszélt: amikor fiatalkorában megnézte a moziban a Star Warst, az első sorban ülő „dakoták” (azaz cigányok) miatt tetvesek lettek a nézők. A műsorban a humorista a cigányokat többször is a degradáló „dakoták” kifejezéssel illette. Később Gulyás Márton elnézést kért, amiért nem szakította félbe Aranyosi mondanivalóját, és elismerte műsorvezetői felelősségét.
Gyűlöletkeltésre és az előítéletek erősítésére alkalmas megnyilvánulásai miatt a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. és a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) az Aranyosi Péter humorista részére 2017-ben adományozott Karinthy-gyűrűt visszavonja – közölte az MTVA Sajtó és Marketing Irodája hétfőn az MTI-vel.
Azt írták: a közmédia felszólítja a humoristát, hogy saját nevével összefüggésben ne használja a Karinthy-gyűrű díjazottja kifejezést.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Újabb hétvége, újabb káosz a magyar vasúton. Vasárnap délután lerobbant egy mozdony a Balaton déli partján, az utasok pedig megint ott ragadtak, ahol nem akartak. A hazaút sokaknak órákkal tovább tartott a tervezettnél.
Az RTL-nek több utas is arról mesélt, hogy Fonyódnál lerobbant az egyik vonat, és mivel nem jött semmi, csak ültek a tűző napon.
„Két és fél órát vártunk, árnyék alig volt, egymást váltottuk, hogy ne mindenki süljön meg” – mondta egyikük. Végül jött egy mentesítő járat, ami minden bokornál megállt, és mire beért a Délibe, már 130 perc késésnél járt.
Egy másik utas így foglalta össze az élményt: „Azt mondták, hogy ez most mindenhol megáll Aligáig. Úgy is lett.” Több diák is arról számolt be, hogy órákkal később értek haza, mint tervezték. Este negyed 11-kor még úton voltak – pedig 19:45-re kellett volna célba érniük.
Közben a MÁV úgy látja, minden rendben volt. A vasúttársaság szerint „érdemben üzembiztosabb” volt a rendszer, mint egy héttel korábban, mert a vonatok 80 százaléka pontosan célba ért. (A maradék 20 százalékról nem szólnak.)
Pénteken még optimista Facebook-posztban írta Hegyi Zsolt MÁV-vezér, hogy minden felkészült a hétvégére. Szombaton már arról posztoltak, hogy egy vonat időben ért Balatonfüredre. A vasárnapi késéseket viszont nem kommentálták.
A helyzetre reagált Vitézy Dávid és Magyar Péter is, akik Lázár János közlekedési minisztert hibáztatják. Szerintük a folyamatos forráskivonás és a vasútfejlesztések leállítása vezetett oda, hogy a rendszer most ott tart, ahol: lerobbant mozdonyok, késő esti vonatok, tűző nap alatt várakozó utasok.
Vitézy Dávid az RTL-nek elmondta: „Én olyan utassal beszéltem, aki végül 7 azaz 7 óra alatt érkezett meg Keszthelyről Budapestre. Mindezt azért, mert egyetlen vonat lerobbant. Tehát én azt nem látom, hogy bármi jobban menne idén mint a korábbi években, sőt. És nyilván az alap probléma pedig az, hogy egy elképesztő forráskivonás zajlik a vasútból.”
Magyar Péter szerint Lázár János állította le a fejlesztéseket, ezért van ilyen állapotban a vasút.
Újabb hétvége, újabb káosz a magyar vasúton. Vasárnap délután lerobbant egy mozdony a Balaton déli partján, az utasok pedig megint ott ragadtak, ahol nem akartak. A hazaút sokaknak órákkal tovább tartott a tervezettnél.
Videó: élő adásban bombázták az iráni tévé épületét – menekülnie kellett a műsorvezetőnek
A légicsapás előtt az izraeli hadsereg evakuációra szólította fel a környéken élőket. A támadás után egy vérző férfi nyilatkozott a lángoló épület előtt.
Nem sokkal később Izrael elismerte, hogy ők hajtották végre a támadást. Izrael Kác védelmi miniszter azt mondta: „a támadást egy nagyobb méretű kiürítés után hajtották végre”, majd hozzátette: „Izrael lecsap a diktátorra, bárhol is legyen”.
Egy iráni videón egy férfi beszél a kamerába, miközben mögötte a tévécsatorna épülete lángol. A felvételeken jól látható, hogy a férfi keze megsérült.
MÁV: A magyar vasútnak sikerült tartósan kilendülnie a menetrendszerűségi mélypontjáról
A MÁV riportja szerint májusban áprilishoz képest kisebb, a tavalyi év azonos időszakához - azaz 2024 májusához - képest már jelentősebb mértékben, 4 százalékkal nőtt a vonatok pontossága.
Bár haváriahelyzetektől májusban sem volt mentes a vasúti közlekedés, a tavalyi év azonos időszakához képest érdemben javítani tudott a MÁV a pontossági mutatókon - közölte a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebook-oldalán megjelent havi riport adatait értékelve.
Hegyi Zsolt közösségi oldalán arról is írt, hogy "ez visszaigazolja a létjogosultságát az elmúlt évben elindított, célzott pályafelújítási és járműbeszerzési törekvéseinknek".
A hétfőn közzétett jelentés szerint a májusi adatokra "óhatatlanul árnyékot vet" a júniusi pünkösdi hosszú hétvége - balatoni fővonalat érintő - forgalmi zavara, de az akkor regisztrált adatok csak a következő havi riportban jelennek meg.
Májusban áprilishoz képest kisebb, a tavalyi év azonos időszakához - azaz 2024 májusához - képest már jelentősebb mértékben, 4 százalékkal nőtt a vonatok pontossága.
Mint írták,
ez azt jelenti, hogy a magyar vasútnak "sikerült tartósan kilendülnie a tavaly késő tavasztól kora őszig tartó menetrendszerűségi mélypontjáról" és valós az esély a javuló trend újbóli megközelítésére. Ez az országos sorompófelülvizsgálatnak, a célzott pályakarbantartásoknak és a járműbeszerzéseknek is köszönhető
- közölték.
A riport szerint a szegedi vonalon is javulás indult meg, a sebességkorlátozások feloldását követően egyre nagyobb számú nagy teljesítményű mozdony áll üzembe a Napfény Intercity-k élén. Emellett a vácrátóti elővárosi vonalon is nőtt a vonatok pontossága a pályafenntartási munkálatok eredményeképp.
A Budapestet és a Balatont összekötő vonalakon a társaság kijavította a pályahibákat, de a szakaszok beszabályozása csak júniusban történhet meg, akárcsak a Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti szakasz sebességének 160 kilométeres óránkénti sebességre való növelése
- olvasható a jelentésben.
Közölték, májusban átlagosan minden második nap történt halálos gázolás vagy útátjárós baleset, és egy-egy ilyen eset önmagában is akár több százalékkal ronthatja a napi hálózati pontosságot.
A hónapban több jelentős biztosítóberendezési hiba is hátráltatta a vasúti közlekedést, és mivel Magyarországon "Európa egyik legszigorúbb szabályozása érvényes, ez törvényszerűen késéseket von maga után".
A májusi riport szerint a lemondott járatok száma kevesebb mint 1 százaléka volt az összes járatnak: a vonato 0,25 százaléka, a HÉV-ek 0,1 százaléka, míg a buszok 0,23 százaléka nem közlekedett. Az ismertető végén kiemelték, hogy a júniustól bevezetett késési biztosítás ezekre a járatokra is érvényesíthető.
A tájékoztatóból az is kiderül, hogy a vonatok 83,12 százaléka közlekedett pontosan és 20 percnél többet csak a járatok 2,65 százaléka késett.
A vonalonkénti pontossági adat a Szeged-Hódmezővásárhely (TramTrain) vonalon volt a legmagasabb, 98,19 százalékkal és a Budapest-Szolnok-Debrecen-Záhony szakaszon a legalacsonyabb, 74,7 százalékkal.
Az autóbuszok 97,01 százalékos pontossággal közlekedtek májusban az országban, a regionális és országos járatok 98,35 százaléka, míg az agglomerációs buszok 78,92 százaléka volt pontos. A HÉV 99,84 százalékban biztosított pontos meneteket az ismertető szerint.
A közlekedési társaság 335 090 országbérletet, 595 735 vármegyebérletet és 1 316 094 vasúti helyjegyet értékesített az ötödik hónapban. Eladtak még 13 650 Intercity Prémium helyjegyet, 21 952 Magyarország24 és 350 720 darab Vármegye24 jegyet - ismertették.
Bár haváriahelyzetektől májusban sem volt mentes a vasúti közlekedés, a tavalyi év azonos időszakához képest érdemben javítani tudott a MÁV a pontossági mutatókon - közölte a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebook-oldalán megjelent havi riport adatait értékelve.
Hegyi Zsolt közösségi oldalán arról is írt, hogy "ez visszaigazolja a létjogosultságát az elmúlt évben elindított, célzott pályafelújítási és járműbeszerzési törekvéseinknek".
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!