HÍREK
A Rovatból

Magyar Péter: A TISZA-t és Bódis Krisztát akarták összesorosozni, de igazából Orbán Viktort és Balog Zoltánt sikerült

A politikus szerint: „Rogánék ismét nekifutásból fejbe rúgták saját magukat és le Soros-ügynöközték a teljes Orbán-kormányt”. Azt is megírta, mi történt.


"Rogánék ismét nekifutásból fejbe rúgták saját magukat és le Soros-ügynöközték a teljes Orbán-kormányt" - írja Magyar Péter legfrissebb bejegyzésében.

A politikus szerint:

"A TISZA-t és Bódis Krisztát akarták összesorosozni, de igazából Orbán Viktort és Balog Zoltánt sikerült".

Emlékeztet rá, hogy: Minap megírta a teljes rogáni propaganda, hogy “a Soros-hálózat hízlalja a Tisza párti képviselő alapítványait, Magyar Péter hallgat”.

Azt is írták, hogy a Soros-hálózat emberének nevével fémjelzett Velux Alapítványtól a Bódis Kriszta által vezetett Van helyed Alapítvány számára adott félmilliárd forintos támogatás egyértelműen jelzi, hogy Magyar Péter is kapcsolatban áll a baloldali hálózattal, Bódis személyén keresztül".

Majd hozzáteszi a TISZA Párt vezetője:

"Fiúk, nincs olyan szerencsétek, hogy hallgatok. Íme a valóság:"

2011-ben Bódis Krisztát - a Magyar Köztársaság Lovagkeresztjével frissen kitüntetett alkotót és szakértőt - Balog Zoltán társadalmi felzárkózásért felelős államtitkár hívta meg egy Fidesz által szervezett szűk körú szakmai konferenciára, ahol a Van Helyed Alapítvány ózdi munkájáról tartott előadást.

Balog Zoltán később úgy értékelte, hogy a programja a Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégiához illeszkedik, ezért újra meghívta 2011. november 9-re a kormány által szervezett nemzeti roma stratégiákat tárgyaló regionális konferenciára. A rendezvény támogatója a Soros féle Open Society Foundations és a Roma Integráció Évtizede Titkárság Alapítvány volt, házigazdája Balog Zoltán, a KIM társadalmi felzárkózásért felelős államtitkára volt.

2011/2012-től szoros szakpolitikai együttműködés alakult ki közöttük. Bódis Kriszta szakpolitikai kérdésekben rendszeresen egyeztetett. Majd Bódis 2012 december-2013 áprilisáig Balog felkérését elfogadva a Türr István Képző és Kutatóközpont Esélyegyenlőségi osztályát vezette.

2012-ben az alapítvány munkáját az Emberi Erőforrások Minisztériumában mutatták be a dán Velux Foundation képviselőinek. Olyan szervezeteket kerestek, akiknek a programjai szakpolitikai modellekként is működnek. Az Orbán-kormány tagjai ajánlották őket.

2013-2017-ig majd 2017-2025-ig a Velux Foundation támogatásával jöhetett létre a Van Helyed Alapítvány által felépített oktatásfókuszú rendszer, a Van Helyed Rendszer modellje. Olyan oktatás fókuszú, holisztikus szolgáltató rendszert épített, és olyan új módszereket dolgozott ki, működtetett, amelyek szakpolitikai megoldásokat kínáltak az állam számára is, a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok számára, annak érdekében, hogy képessé váljanak kitörni a tartós szegénységet újra termelő ördögi körből.

A magyar Van Helyed Rendszer modellje a Velux Foundation több száz Európai projektje közül bekerült az első 12 legjobb közé, és kétszer elnyerte a legjobb szociális innovációkat díjazó nemzetközi SocialMarie elismeréseit is.

Bódis Kriszta 2013-ban független szocio-dokumentumfilmes aktivistaként és a Van Helyed Alapítvány szakmai vezetőjeként Wallenberg díjat kapott. Balog Zoltán miniszter kiemelte: “Együtt kell tiltakoznunk a nem demokrata, diktatórikus magatartásformák ellen”.

Bódis Kriszta 2017 novemberétől az EMMI miniszteri megbízottjaként a Roma Koordinációs Tanács lakhatási Szakpolitikai Testületének tagsági feladatait látta el, mint szakértő.

2017-ben a kormány Pro Voluntárius díjjal tüntette ki az esélyteremtés előmozdítása, valamint a hátrányos helyzetű gyermekek és fiatalok érdekében végzett kiemelkedő szakmai tevékenysége elismeréseként.

2019-2022 között a magyar államon keresztül az EU által támogatott Emberi Erőforrás Fejlesztési Operaív Program pályázatát elnyerve szélesítették ki a kismamáktól kezdve a magzati kortól a pályára állásig tartó hosszútávú komplex patronálás oktatásfókuszú rendszerét, amelyben 2022-től állami Tanodaforrásból ki tudták bővíteni a növendékek

létszámát.

Jelenleg a program alacsonyküszöbű, alapozó szolgáltatásaival 1000 főt érnek el, 365 családtagot támogatnak, az életúton átívelő komplex patronálási folyamatában jelenleg 141 fő vesz részt.

Hatásvizsgálat bizonyítja, hogy a VHR növendékei egy generáció alatt szignifikánsan magasabb iskolai végzettséget érnek el a szüleik iskolázottságához képest. A tendencia is tartósnak bizonyul, hogy a patronáltak 100%-a befejezi az általános iskolát 100%-os a továbbtanulás, 95% el is végzi a középiskolát, 50% felsőoktatásban tanul tovább.

A Van Helyed Alapítvány éves költségvetésének fele a dán alapítvány támogatása, másik felét állami pályázatok, valamint céges és magán személyek adománya teszi ki.

A bérek után fizetendő járulékok formájában éves szinten több, mint 50 M Ft-ot fizet be a költségvetésbe, ezen kívül, miután az alapítvány nem végez vállalkozói tevékenységet, tehát költségei után nem igényel vissza áfát, ezért éves szinten több mint 10 M Ft áfát fizet be a költségvetésbe.

Bódis 2020-ban a Belügyminisztériumban Balázs János díjjal tüntették ki.

Bódis Krisztát 2024-ben Sztojka Attila roma kapcsolatokért felelős kormánybiztos javaslatára beválasztották a “Patrióták a romákért” című kötet szereplői közé.

Bódis Kriszta 2024-2025 ben a Magyar Református Egyház Oktatási Szolgálatának szakmai tanácsadója

és a Tisza független, társadalompolitikai szakértője - írja a politikus.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Dráma a pilótafülkében: az Air India kapitánya maga állította le a hajtóműveket a tragédia előtt
A hangfelvétel mindent elárult: a másodpilóta kétségbeesetten kérdezte, miért történt a végzetes mozdulat. A tragédiát már nem tudták megakadályozni.


Az Air India egyik Boeing 787 Dreamliner repülőgépe június 12-én zuhant le nem sokkal azután, hogy felszállt az indiai Ahmedabad repülőteréről. A London felé tartó járaton 242 ember utazott, közülük mindössze egy ember élte túl a tragédiát. A repülőgép becsapódott egy közeli orvosi egyetem kampuszába is, ahol további 19 ember veszítette életét.

A balesetet követően az indiai hatóságok előzetes jelentést adtak ki, de abból hiányzott egy kulcsfontosságú részlet: az, hogy a gép kapitánya kapcsolhatta le a hajtóművek üzemanyag-ellátását. A Reuters szerint a Wall Street Journal újabb információi alapján az amerikai vizsgálat most erre az esetre koncentrál.

A pilótafülkében rögzített hangfelvétel szerint Clive Kunder másodpilóta megkérdezte a kapitányt, Sumeet Sabharwalt, miért kapcsolta le az üzemanyag-adagolást vezérlő kapcsolókat. Sabharwal akkor azt válaszolta, hogy nem ő tette ezt.

A hanganyag újabb részletei most világosabbá tették az eseményeket.

Három másodperccel a felszállás után a kapitány felemelte a jobb kezét, és a középső vezérlőpulton két kapcsolót kezelt: először a bal, majd a jobb hajtómű üzemanyag-ellátását állította le.

Ebben a fázisban a másodpilóta a gép irányításával volt elfoglalva, így nem tudott beavatkozni. A hangfelvétel alapján felismerhető volt, hogy a kapitány a kapcsolókat „Run” állásból „Cutoff” állásba mozdította. A hang, amit a mozdulat közben keltett, egyértelműen azonosítható.

Ahogy a hajtóművek elkezdtek teljesítményt veszíteni, vita alakult ki a pilótafülkében. A másodpilóta többször is kétségbeesetten kérdezte: „miért tetted ezt?”, miközben Sabharwal próbálta tagadni, hogy ő kezelte volna a kapcsolókat. Kunder később megpróbálta újraindítani a hajtóműveket – előbb 10, majd 14 másodperccel azután, hogy leálltak –, de ekkor már nem tudták megakadályozni a zuhanást.

Az indiai Légiközlekedési Baleseteket Vizsgáló Hivatal előzetes jelentése megerősítette, hogy a felszállás utáni másodpercekben tényleg leállították az üzemanyag-ellátást.

Ezzel egy időben automatikusan aktiválódott a repülő veszélyhelyzeti áramforrása, ami a hajtóművek teljesítményvesztését jelezte. A rendszer megpróbálta automatikusan újraindítani a hajtóműveket, de a gép már túl alacsonyan és túl lassan repült. Előbb fáknak, majd egy kéménynek ütközött, végül egy közeli épületbe csapódott.

Az Air India vezérigazgatója, Campbell Wilson egy belső körlevélben közölte a munkatársakkal, hogy

a gépen nem találtak semmilyen mechanikai vagy karbantartási hibát, minden előírt ellenőrzést időben elvégeztek.

A Boeing és az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság saját vizsgálata szerint a repülőgépek üzemanyagkapcsolói biztonságosan működnek.

Az indiai hatóságok szombaton hozták nyilvánosságra az előzetes jelentést, amelyből kimaradt az a rész, hogy a kapitány leállíthatta a hajtóműveket. Bár a pilótát sokan megbízható, korrekt emberként ismerték, egy indiai pilóta arról számolt be, hogy Sabharwal depresszióval küzdött.

A tragédia nyomán ismét előkerült a kérdés, hogy szükség lenne-e kamerák felszerelésére a pilótafülkékbe. Szakértők szerint ez nagyban megkönnyítené a hasonló esetek kivizsgálását.

(via hvg.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Hadházy Ákos: Lélegeztetőgépre gyűjt az Országos Mentőszolgálat Alapítvány, miközben Szijjártó 300 milliárdért vett többszörösen túlárazott, használhatatlan kínai lélegeztetőgépeket
Az életmentő berendezés ára 5,6 millió forint, amelyből Bicske önkormányzata már 3,5 millió forintot biztosított. A fennmaradó 2,1 millió forint előteremtéséhez azonban még kell a segítség.
F. O. - szmo.hu
2025. július 17.



„Abszurdisztán: lélegeztetőgépre gyűjt az Országos Mentőszolgálat Alapítvány, miközben Szijjártó 300 milliárdért vett többszörösen túlárazott, használhatatlan kínai lélegeztetőgépeket néhány éve” – írta csütörtök reggeli posztjában Hadházy Ákos. A független országgyűlési képviselő arra reagált, hogy a mentőalapítvány is részt vesz a gyűjtésben, amelyet Bicske Mentőállomás a város önkormányzatával közösen indított egy OXYLOG 3000+ transzport típusú lélegeztetőgép beszerzésére.

A készülék kritikus állapotú vagy légzési elégtelenségben szenvedő betegek, köztük gyermekek szakszerű ellátását segítené a mentés során. Az életmentő berendezés ára 5,6 millió forint,

amelyből Bicske önkormányzata már 3,5 millió forintot biztosított. A fennmaradó 2,1 millió forint előteremtéséhez azonban még szükség van támogatók segítségére, írták a honlapjukon.

„Ez is olyan hír, amit nem hinnék el, ha nem látnám. De legalább egy újabb emlékeztető arra, hogy a lélegeztetőgép panama az egyike azoknak az ügyeknek, amelyek egy rendszerváltás esetén nem maradhatnak megtorlatlanul” – zárta bejegyzését Hadházy.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Hadházy Ákos öt pontban foglalta össze, miért volt sikertelen a magyar ellenzék az elmúlt években
A független országgyűlési képviselő Magyar Péter korábbi nyilatkozataira reagálva Facebook-posztban foglalta össze, hogy szerinte mik a legfőbb okai a hazai ellenzék kudarcának.


„Nem veszem magamra, amikor Magyar Péter a „sikertelen” politikusokra céloz. Engem ugyanis már nagyon sokan el akartak tiporni, a Fidesz is, és volt, amikor a teljes ellenzék is – most úgy tűnik, Képviselő Úr sem lát szívesen a politikában –, mégis itt vagyok. A zuglói választóknak hála pedig én helyben már már többször megvalósítottam azt, amire ő egyelőre még csak készül: legyőztem az ellenzék kompromittálódott alakjait, az általa gúnyosan „óellenzéknek” nevezett pártokat és a Fideszt is” – írta a Facebookon csütörtök délelőtt Hadházy Ákos, aki ezek után az ellenzék sikertelenségének okait boncolgatta, és öt pontban foglalta össze a véleményét.

„1)

A kudarc legfontosabb oka, hogy az ellenzék némi picsogás mellett ugyan, de rendre elfogadta a hatalom által újra és újra megváltoztatott, egyre mocskosabb játékszabályokat.

Azt ígérték, hogy ők így is győzni fognak. Többször szó szerint deklarálták, hogy szerintük úgysem lehet a hatalomra nyomást gyakorolni a tisztességes választások feltételeiért. Ebben eddig sajnos az új párt sem hozott változást. Magyar PéterKépviselő Úr például még azt is mondta, hogy a kínai arcfelismerő rendszerek vagy az ellehetetlenítési törvény elleni fellépés egyenesen kontraproduktív. Ezzel valójában ő maga nehezítette meg az ellenállást (ahogyan a korábbi ellenzék is tette), szerencsére valamennyire mégis elbizonytalanodtak Orbánék. Nem kell azonban a Fideszből frissen kiugrott politikusnak lenni, vagy belsős információkat kapni, hogy tudjuk: ha veszélyben érzik magukat – és mi hagyjuk – egészen durva dolgok jöhetnek még jövő áprilisig.

2)

Az ellenzék második legnagyobb hibája az volt, hogy a saját soraiban napvilágra került bűnöket ugyanúgy próbálta kezelni, elsikálni, mint a Fidesz.

Pedig az a helyzet, hogy az emberek lehet, hogy azt mondják, hogy az eddigi politikusokból van elegük, de valójában azt ÉRZIK, hogy a KÖVETKEZMÉNYEK NÉLKÜLI politikát akarják elzavarni. Sajnos az eddigiek alapján az új párt sem jeleskedett abban, hogy a saját oldalán következményei legyenek a dolgoknak, vagy legalábbis a kritikákra, negatív információkra ne a „Jól fizet a Tóni?” legyen az egyetlen válasz.

3)

A Fidesz hatalmának ilyen hosszú fennmaradása nagy részben azoknak az elvtelen, megalkuvó alakoknak köszönhető, akik jó pénzért némán kiszolgálták és élvezték a rendszert

(kétségkívül voltak ilyen emberek az ellenzékben is, de a Fidesz körül értelemszerűen sokkal többen).

4)

Abban, hogy az új párt közvéleménykutatási eredményei ilyen jól alakulnak, nyilván szerepet játszik az is, hogy nagyszerű vezetői vannak. De ezeknek az embereknek tudniuk kell, hogy nem csak a személyiségük és kvalitásaik miatt állnak jobban. A pozitív trendhez kellett a rendkívül kedvezőtlen világgazdasági helyzet, és az is, hogy

a kontár tolvajkormány dicstelen rombolása után mostanra omlott össze teljesen a magyar állam és az államháztartás.

No meg – engedjenek nekem meg ennyit –, talán kellett hozzá az a rengeteg munka, amit a független sajtó és az ellenzéknek néhány elszánt és tisztességes része eddig elvégzett.

5)

Az ellenzéki kudarcnak volt még egy oka, ami paradox módon most az új párt gyors felemelkedésének is a záloga: a Fidesz mocskos választási rendszere.

A MOSTANI választási rendszer ugyanis szoros együttműködésre kényszerítette a legkülönbözőbb ellenzéki szereplőket, kompromittálódottakat és tisztákat is.

A rossz gazdasági helyzet és az összeomló állami szolgáltatások most vezettek el odáig, hogy az emberek nekik nem szimpatikus jelöltre is hajlandóak legyenek leszavazni. De ahhoz, hogy ezt meg is tegyék, az is kell, hogy elfogadják azt a Fidesz diktálta választási szabályt, hogy csak egy az egy ellen van értelme indulni. Ezt nem csak a kellő szerénység miatt érdemes tisztázni, hanem azért is, hogy emlékeztessük magunkat arra: ha az a hatalom érdeke, ez akár a következő hónapokban is változhat.”

„Végül kategorikusan kijelentem, hogy Magyar Képviselő Úrral egyetértek abban – jómagam évek óta ezt mondom –, hogy szerencsétlen és veszélyes dolog, ha a választások előtt a közbeszéd az ellenzéken belüli viszonyokról és vitákról szól. Én egy szerény, de jó szándékú és komoly ajánlatot tettem a zuglói körzet problémájának megoldására. Az ajánlatot továbbra is tartom, de ebben a vitában többet nem fogok megszólalni. Ehelyett, ahogyan eddig is, tenni fogom a dolgom” – zárta bejegyzését Hadházy Ákos.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
Belgium 200 katonát küld az orosz határhoz
A misszió a NATO egyik műveletének része, amely nyolc kelet-európai országban állomásozó, többnemzetiségű harccsoportokat fog össze.


Belgium mintegy 200 katonát készül Litvániába vezényelni július végén, a NATO keleti szárnyának védelmét erősítendő - jelentette be Theo Francken belga védelmi miniszter szerdán a képviselőházi bizottság ülésén. Az orosz határ közelébe történő telepítésről szóló döntést még jóvá kell hagynia a minisztertanácsnak, ami várhatóan pénteken megtörténik, írja az MTI.

A misszió a NATO egyik műveletének része, amely nyolc kelet-európai országban állomásozó, többnemzetiségű harccsoportokat fog össze.

A német kérésre kiküldött belga kontingens a jövő év elejéig marad Litvániában. A belga részvétel egy mintegy 100 fős felderítő századból, egy 70 katonából álló tüzérségi egységből, körülbelül tíz törzstisztből, valamint logisztikai, egészségügyi és katonai rendészeti támogatást nyújtó személyzetből áll majd.

„Ez a szerepvállalás világosan mutatja, hogy készek vagyunk vállalni a felelősségünket a szövetségen belül, politikai és katonai szolidaritásunkat a partnereinkkel, és erősíti kétoldalú kapcsolatainkat Németországgal is”

- hangsúlyozta a miniszter.

A belga kormány emellett 140 millió euróval járul hozzá Ukrajna légvédelméhez az orosz támadásokkal szemben, a német kezdeményezésű, gyorsreagálású légvédelmi támogatás nevű program keretében. Belgium katonai szállítógépei logisztikai támogatást is biztosíthatnak. A témáról csütörtökön tárgyal Francken és Németország belgiumi nagykövete.


Link másolása
KÖVESS MINKET: