HÍREK
A Rovatból

Leleplezte Putyin hasonmásait egy ukrán hírszerző, egyértelművé váltak a különbségek

Régóta keringenek arról pletykák, hogy az orosz elnök betegségei miatt hasonmásokra szorul hivatalos szereplései során. A katonai hírszerző szerint viselkedésben és kinézetben is jelentős különbségek fedezhetőek fel.

Link másolása

Egy ukrán katonai tisztviselő részletesen beszélt arról, hogy hogyan lehet Vlagyimir Putyint megkülönböztetni azoktól a hasonmásoktól, akiket a nyilvános szerepléseire küld maga helyett - írja a Daily Star.

Régóta keringenek pletykák arról, hogy a már 70 év felett járó orosz elnök súlyos egészségügyi problémákkal küzd, ezért kénytelen hasonmásokat alkalmazni. Bennfentesek tudni vélték már korábban, hogy rákban vagy Parkinson-kórban szenved.

Andrij Juszov, az ukrán katonai hírszerző ügynökség tisztje és szóvivője a héten arról beszélt, hogy az operatív hírszerzés és sok szakember értekelése alapján tényként beszélhetünk arról, hogy Putyin hasonmásokat használ.

„A megszállt déli ukrán területeken tett látogatásai teljes hamisítványok voltak, meglehetősen rosszul és elhamarkodottan szervezték meg ezeket. Mind »Putyin« viselkedésében, mind kinézetében jelentős különbség volt tapasztalható”

- mondta Juszov Putyin idén márciusi és áprilisi látogatásairól.

„Soha nem ülne be abba a kocsiba, és soha nem öltözne így. Soha nem beszélne állítólagos helyi lakosokkal, mivel tudjuk, hogy a Kremlben az igazi Putyinnal még a saját környezete is csak korlátozottan tálákozhat - egy kötelező karantén letöltése után, egy méretes asztal mögött, amely csak egyre hosszabb lesz” - ismertette érveit a szóvivő.

Will Geddes nemzetközi biztonsági szakértő márciusban úgy nyilatkozott, hogy nagyon valószínűnek tartja a dublőrök alkalmazását, mivel a világ számos vezetője használ ilyen embereket, hogy bizonyos körülmények között biztonságban tudják magukat.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Reagált a MÁV az osztrák vasút intézkedéseire, miszerint München felé át kell majd szállni Bécsben
Ahhoz, hogy az ÖBB Bécsben ne kényszerítse átszállásra a Budapest felől érkező utasokat, olyan lépéseket kellett volna megtenniük, amelyek a magyarországi belföldi közlekedést érintették volna aránytalanul hátrányosan.

Link másolása

Mint arról korábban írtunk, Budapestről Münchenig egy ideig csak bécsi átszállással lehet eljutni. Az intézkedést az osztrák vasút a menetrendi pontatlanságokkal indokolta – közölte pénteken az osztrák szövetségi vasút.

Péntek délután közleményben reagált az ügyben a MÁV, ebben hangsúlyozták, hogy az utazóközönség számára továbbra is elérhetőek maradnak a railjet szerelvények mind belföldön, mind a külföldi szakaszon, de bizonyos járatoknál Bécsben másik vonatra kell átszállni.

"Ahhoz, hogy az ÖBB Bécsben ne kényszerítse átszállásra a Budapest felől érkező utasokat, olyan lépéseket kellett volna megtennünk, amelyek a magyarországi belföldi közlekedést érintették volna aránytalanul hátrányosan. Ugyanakkor elsősorban az osztrák államvasutak döntésein múlik, hogy az ideiglenes forgalmi rend Bécsben ne okozzon a minimálisnál nagyobb kényelmetlenséget az érintett utasoknak: segíthetnek például a csatlakozó járatok közeli vágányokról történő indításával vagy azzal, hogy bevárják a türelmi időn belül érkező Budapest járatokat. Az ÖBB és a MÁV illetékesei között az egyeztetés folyamatos"

- áll a közleményben.

Az osztrák vasút döntése által érintett járatok a következők:

- A Budapest-Keleti pályaudvarról 7:40 és 15:40 között kétóránként Bécsen át Münchenbe induló railjet vonatok csak Bécsig közlekednek (rjx 60, rjx 62, rjx 64, rjx 66, rjx 68), utasaik bécsi átszállással utazhatnak tovább a bajor főváros felé.

- A változás nem minden railjet járatot érint, így a Keleti pályaudvarról 6:40-kor Zürichbe induló és 17:40-kor Salzburgba induló járat (rjx 162, rjx 42) a teljes útvonalon közlekedik.

- A változás nem érinti a Bécsen, Salzburgon, Müncehen át Stuttgartba, illetve Zürichbe közlekedő Kálmán Imre EuroNight (EN 462) közlekedését sem.

- Magyarország felé valamennyi railjet vonat továbbra is a teljes útvonalán közlekedik, utasaiknak Bécsben nem kell átszállni.

A MÁV a hétvégén további, folyamatos tájékoztatást ígér sajtóközleményeken és a MÁVINFORM Facebook oldalán keresztül.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
Farkas András szerint mindenképpen lesz nyugdíjemelés, mert „2,5 millió szavazópolgárral senki nem szórakozik”
Orbán a ma reggeli Kossuth-interjújában pedzegette, hogy nincs pénz a költségvetésben a nyugdíjemelésre. Igaz, rögtön hozzátette, hogy kölcsönből fedezik a költségvetés egy részét, de ennyi pont elég a nyugtalanságra.

Link másolása

Orbán Viktor a ma reggeli rádióinterjújában meglepő, legalábbis félreérthető kijelentést tett. Arra a kérdésre ugyanis, hogy megengedheti-e magának egyáltalán a költségvetés, hogy a csütörtökön bejelentett nyugdíjkiegészítésre elköltsön 190 milliárd forintot, a HVG szerint ezt válaszolta:

„Első pillanatásra az ember azt mondja, hogy nem engedheti meg magának,

de a költségvetést – abszurd dolog –, de mindig hiányra tervezzük”. Azt mondta, „minden évben többet költünk el, mint amennyit megtermelünk, a kettő közötti különbözetet valahogy el kell tüntetni, hitelt szoktunk felvenni, amit aztán hosszú időn keresztül görgetünk magunk előtt”. Mivel mindezen kijelentések a nyugdíjakkal kapcsolatban hangzottak el, úgy is értelmezhetőek, hogy a kormányfő szerint nincsen megnyugtató fedezete az idei nyugdíjemelésnek.

Megkérdeztük dr. Farkas András nyugdíjszakértőt, hogyan értelmezzük a miniszterelnök szavait. A szakember szerint a nyugdíjakra mindig van pénz. „Ha nem a járulékbevételekből vagy a szociális hozzájárulási adóbevételből (ezekből kell főleg finanszírozni a nyugdíjakat), akkor a nyugdíjtörvény előírja, hogy a költségvetés egyéb bevételei terhére kötelezően előirányzatot kell biztosítani a nyugdíjak kifizetésére, ideértve természetesen a nyugdíjemelések, meg a tizenharmadik havi nyugdíj kifizetését is. Hogy miként alakul a költségvetési hiány, az államháztartási hiány, a nyugdíjak kifizetése szempontjából tökéletesen indifferens. Tehát lehet mondani, hogy nincs rá pénz, lehet mondani, hogy van rá pénz,

mindenképpen ki kell fizetni és pont.

Minden nyugdíjast meg kell nyugtatni, hogy a nyugdíjak és a nyugdíjemelés kifizetését az égvilágon semmi nem veszélyezteti. Hogy ezzel most nő az államadósság vagy egyéb adóbevételekből csoportosítanak át, a nyugdíjasokat nem érinti és nem is érdekelheti.

Hogy mindezek tudatában mit gondoljunk Orbán mai mondatairól, Farkas azt mondta, nyilván nem arról volt szó, hogy ne lenne pénz a nyugdíjakra, de hogy a miniszterelnök hogyan fogalmaz,

„azt nem nekünk kell megmagyarázni”.

A nyugdíjszakértő szerint a miniszterelnöki megfogalmazás szándékaiban az volt, hogy megnyugtassa a nyugdíjasokat. De, ahogy fogalmazott: „az én töméntelen mennyiségű kommentem azt jelzi, hogy nemhogy nem nyugtatta meg őket, hanem eléggé idegesek lettek, mert úgy értelmezték, hogy elmarad a nyugdíjemelés. Azért lenne fontos, hogy az Európai Unió pénzárama beinduljon, mert akkor azt ugyan nem lehet nyugdíjakra fordítani, viszont sok egyéb forrás fölszabadulna, így a nyugdíjak kifizetése is könnyebb lenne, könnyebb feltételekkel lehetne előteremteni a fedezetet. De a nyugdíjasok szempontjából az a lényeg, hogy

mindenképpen lesz fedezet és kifizetik a nyugdíjat,

mert 2,5 millió szavazó polgárral senki nem szórakozik. Ilyen egyszerű.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Levágja a magyar vonatokat az európai hálózatról az osztrák vasúttársaság
Budapestről Münchenig egy ideig csak bécsi átszállással lehet eljutni. Az intézkedést az osztrák vasút a menetrendi pontatlanságokkal indokolta.
Fotó: Rajta, Pixabay - szmo.hu
2023. szeptember 29.


Link másolása

Az osztrák szövetségi vasút közlése szerint

október 2. és 26. között nem jár a Railjet Budapest és München között,

ebben az időszakban a magyar fővárosból induló szerelvények végállomása Bécs, így a német városba csak átszállással lehet majd eljutni.

Ahogy a HVG megírta, a győri vasúti fővonal felújítása miatt sok MÁV-járat kiesett, így jelentős növekedés várható a Railjettel utazók számában. Továbbá, mivel a Budapest–Szentgotthárd–Graz vonalon mindkét irányban vonatpótló buszokat indítanak, melyek Kelenföldön és Tatabányán is megállnak, a közúti közlekedés miatt itt is késések várhatók. A MÁV építési munkálatai miatt a Budapest–Bécs vonalon, szeptember 18. óta

mindkét irányban minimum 20-30 perces késésekkel kell számolni.

A hírre Vitézy Dávid is reagált közösségi oldalán.

Ahogy írja: „Mivel a nemzetközi vonatokon kívül minden más vonatot buszok pótolnak ezen a szakaszon,

felfoghatatlan számomra, hogy az osztrákok jelzései után hogy nem sikerült a vonatokat olyan időpontban indítani Budapestről

akár a menetrendet módosítva, hogy időben menetrend szerint odaérjenek Bécsbe. (...) Az, hogy ez mégis így történik, egyet mutat: lényegében az intézményes szakmai kontroll megszűnt a MÁV működése fölött.”

Dorner Lajos, a VEKE elnöke ezzel kapcsolatban a következőket mondta el lapunknak: „Normál esetben, általában évente kétszer van menetrendi változás Európában, június elején és december elején. A köztes időszakban folyamatosan mennek a tárgyalások, hol vannak pályafelújítások, például a cseh és a szlovák határon is van már nagyon régóta vágányzár, de ezeket bejelentik előre, hogy ezt a munkát ott el akarják végezni, és akkor ehhez tervezik a menetrendeket is.

Itt most viszont arról van szó, hogy a megtervezett rendszerbe valaki egyszer csak belenyúlt értesítés nélkül. A már kiosztott menetvonalakat kell lemondani, ami nyilvánvalóan sérti azoknak az érdekét, akik itt fuvarozni akartak.

Ez Magyarország becsületének a kérdése, kultúrország ilyet nem csinál.”

Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Karácsony Gergely megosztott egy videót a védett kerékpársávban száguldó mentőautóról – a felvétel szerint gond nélkül elfért
Az Országos Mentőszolgálat és kormánypárti influenszerek is sokszor féltették már a megkülönböztető jelzéssel közlekedőek a karókkal elválasztott bringaúttól.

Link másolása

Kialakításuk óta nagy vita van a budapesti védett kerékpársávokról. Van, aki szerint felesleges műanyagkarókkal elválasztani a Váci és az Üllői út bringasávjait a közlekedéstől, vannak, akik az autós, mások – mint Vitézy Dávid – a buszközlekedést féltik. A városvezetés szerint azonban ezeken a nagy forgalmú és jellemzően gyorsabb útvonalakon sokkal biztonságosabbá teszi a kerékpározást az elválasztott külön sáv.

Gyakori érv az is, hogy a sávokat elválasztó pollerek miatt az autósok nem tudnak lehúzódni megkülönböztető jelzést használó járművek elől. Ezt kifogásolta korábban az Országos Mentőszolgálat is. Ugyanakkor azt már többször bizonyították (többen között Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke is), hogy a biciklisávokon bőven elfér egy mentőautó.

Erre hozott újabb bizonyítékot péntek délelőtt maga Karácsony Gergely is. A főpolgármester egy videót osztott meg, amin egy mentő a védett kerékpársávban száguld el. A felvételhez azt írta:

„A propagandasajtóban százával születtek a cikkek az elmúlt hetekben az Üllői úti védett kerékpársáv ügyében, ment a hangulatkeltés ezerrel. Voltam én ezekben már minden, ami a szókincsükből kitelik, mert azt állították, a mentőautó nem tud közlekedni a kerékpársávban. Tiszta szerencse, hogy budapesti ügyekben nem kell a propagandára hallgatni, elég, ha mindenki a saját szemének hisz.”

Hozzáteszi, hogy a felvétel az Üllői úton készült:

A védett kerékpársávokról mi ebben a cikkünkben írtunk bővebben:


Link másolása
KÖVESS MINKET: