Leállt a kőolajszállítás Magyarországra a Barátság-kőolajvezetéken keresztül
Megerősítette a Transznyeft a RIA Novosztyi hírügynökségnek, hogy leállt a szállítás a Barátság-kőolajvezeték déli ágán.
A vállalat elnökének a szóvivője, Igor Demin azt mondta, hogy az ukrán csővezeték-üzemeltető cég, az Ukrtransznafta
a Barátság-kőolajvezetéken keresztül, ugyanakkor Fehéroroszországon át folyamatos a kőolajszállítás Lengyelország és Németország irányába. A Reuters már korábban arról írt, hogy ennek oka, hogy a Transznyeft orosz csővezeték-monopólium által az Ukrtransznafta részére fizetett összeg nem érkezett meg.
Igor Demin most kifejtette, hogy a Transznyeft július 22-én utalta át az augusztusi olajtranzit díját, de a pénzt július 28-án visszaküldték – a Gazprombank tájékoztatása szerint az uniós szankciók miatt.
A HVG azt írja, hogy
a cég papírjainak értéke 5,3 százalékkal csökkent reggel óta.
A MOL a lapnak azt mondta: bár több hétre elegendő tartalékuk van, folyamatosan dolgoznak a megoldáson, és egyeztetést kezdeményeztek a díjkötelezettség átvállalásáról is.
A több mint ötven éve működő Barátság kőolajvezeték az egykori szocialista országok egy részét, köztük Magyarországot látja el nyersanyaggal, a vezeték déli szakaszán keresztül átlagosan napi 250 000 hordót szállítanak a régióba. A MOL százhalombattai finomítója 60 százalékban az Oroszországból érkező olajat használja fel.