HÍREK
A Rovatból

Lázár János azzal viccelődött Jászberényben, hogy senki nem jár jól, ha bekerül a helyi kórházba

A jászberényi Lázárinfón többször is szóba került a helyi kórház helyzete. Ezzel kapcsolatban egy orvos is felszólalt a fórumon.


Újabb Lázárinfót tartott az építési és közlekedési miniszter, ezúttal Jászberényben. Az élő közvetítés alapján többen gyűltek össze, mint a korábbi helyszíneken. A fórumot Pócs János, a térség országgyűlési képviselője vezette, aki sokkal jobban kézben tartotta a rendezvényt, mint más fideszes képviselők korábban. A résztvevők többségét keresztnevükön szólította, és szinte csak olyanok kaptak szót, akik a kormány politikájával értettek egyet.

A fórumon többször is előkerült a jászberényi kórház helyzete. Egy helyi fideszes képviselő rögtön az elején azt mondta, hogy „a jászberényi kórház több sebből vérzik”, és szerinte fejlesztésre szorul. Azt kérdezte, hogy „a Kollár Kinga féle hazaárulás mennyiben puccsolhatja meg ezt a fejlesztést”.

A helyi ellenzékiek által papíron összeírt kérdések között is szóba került a kórház, amivel kapcsolatban konkrét problémákat is felsoroltak, például elmaradó szakrendeléseket, bezáró osztályokat, orvoshiányt és hosszú várólistákat. Azt kérdezték Lázártól, el akarják-e lehetetleníteni a kórházat.

A fórumon felszólalt egy doktornő is, aki 45 éve dolgozik a térségben radiológusként. Elmondta, hogy már nem a helyi kórházban, hanem egy rendelőintézetben dolgozik, de amikor megkeresték, felajánlotta, hogy délutánonként segít a kórházban. Azt mondta: annak ellenére, hogy nem volt radiológus a városban, hetekig nem hívták fel. Úgy fogalmazott:

„Ha így tartják meg az itt dolgozó orvosokat, akkor hogy a csudába tudnának itt maradni?” Azt is hozzátette, szerinte nagyon jó lenne, ha a menedzsmentet nem politikai, hanem szakmai alapon választanák ki.

A közönség nagy tapssal fogadta ezt.

Pócs János erre azt mondta, hogy ő már többször hangoztatta nyilvánosan is: „egy intézményvezető lehet kommunista is, csak jól végezze a dolgát”. Lázár János pedig azt hangsúlyozta, hogy az orvosok mindent megtesznek, és ők a legjobbak a jelenlegi rendszerben. Azt mondta, nem állnak sorban az emberek a kórházigazgatói posztokért, így nem lehet válogatni.

A miniszter a fórumon arról is beszélt, hogy Orbán Viktor, a Fidesz, ő maga és Pócs János is kiállnak a kistérségi kórházak mellett, mert „nekünk az a jó, ha önök helyben tudnak gyógyulni”. Ugyanakkor szerinte nem lehet az orvosokat arra kényszeríteni, hogy Jászberényben akarjanak dolgozni, hiába emelték meg a fizetésüket.

A fórum több pontján aztán viccelődve tért vissza a kórház helyzetére.

Amikor a közönség egy része bekiabált, Lázár azt mondta: „nehogy az legyen, hogy bekerüljenek a jászberényi kórházba, mert az nem biztos, hogy jó lesz”. Ezt később más formában is megismételte.

A fórum végén megkérdezték tőle, mikor kér bocsánatot a hétvégi vasúti leállásért. Azt válaszolta, hogy már elnézést kértek, de „azzal nem sokra megyünk”, ezért visszafizetik az utasoknak a teljes jegyárat. Azt is mondta: „Azt tudom mondani, hogy aki abban hisz, hogy ha egy másik kormány lesz, akkor a sorompó nem hibásodik meg, az azért jól gondolja meg, hogy miben hisz a következő időszakban”. Hozzátette, hogy „ilyen hiba van, nem tudom garantálni, hogy nem lesz, mert ez nem egy lerobbant vonal, ez egy újszerű vonal”. Azt is közölte, hogy vizsgálat deríti majd ki, az elődei közül hibázott-e valaki azzal, hogy nem kérték számon a karbantartást a felújítást végző Siemensen.

(via Telex)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Dráma a pilótafülkében: az Air India kapitánya maga állította le a hajtóműveket a tragédia előtt
A hangfelvétel mindent elárult: a másodpilóta kétségbeesetten kérdezte, miért történt a végzetes mozdulat. A tragédiát már nem tudták megakadályozni.


Az Air India egyik Boeing 787 Dreamliner repülőgépe június 12-én zuhant le nem sokkal azután, hogy felszállt az indiai Ahmedabad repülőteréről. A London felé tartó járaton 242 ember utazott, közülük mindössze egy ember élte túl a tragédiát. A repülőgép becsapódott egy közeli orvosi egyetem kampuszába is, ahol további 19 ember veszítette életét.

A balesetet követően az indiai hatóságok előzetes jelentést adtak ki, de abból hiányzott egy kulcsfontosságú részlet: az, hogy a gép kapitánya kapcsolhatta le a hajtóművek üzemanyag-ellátását. A Reuters szerint a Wall Street Journal újabb információi alapján az amerikai vizsgálat most erre az esetre koncentrál.

A pilótafülkében rögzített hangfelvétel szerint Clive Kunder másodpilóta megkérdezte a kapitányt, Sumeet Sabharwalt, miért kapcsolta le az üzemanyag-adagolást vezérlő kapcsolókat. Sabharwal akkor azt válaszolta, hogy nem ő tette ezt.

A hanganyag újabb részletei most világosabbá tették az eseményeket.

Három másodperccel a felszállás után a kapitány felemelte a jobb kezét, és a középső vezérlőpulton két kapcsolót kezelt: először a bal, majd a jobb hajtómű üzemanyag-ellátását állította le.

Ebben a fázisban a másodpilóta a gép irányításával volt elfoglalva, így nem tudott beavatkozni. A hangfelvétel alapján felismerhető volt, hogy a kapitány a kapcsolókat „Run” állásból „Cutoff” állásba mozdította. A hang, amit a mozdulat közben keltett, egyértelműen azonosítható.

Ahogy a hajtóművek elkezdtek teljesítményt veszíteni, vita alakult ki a pilótafülkében. A másodpilóta többször is kétségbeesetten kérdezte: „miért tetted ezt?”, miközben Sabharwal próbálta tagadni, hogy ő kezelte volna a kapcsolókat. Kunder később megpróbálta újraindítani a hajtóműveket – előbb 10, majd 14 másodperccel azután, hogy leálltak –, de ekkor már nem tudták megakadályozni a zuhanást.

Az indiai Légiközlekedési Baleseteket Vizsgáló Hivatal előzetes jelentése megerősítette, hogy a felszállás utáni másodpercekben tényleg leállították az üzemanyag-ellátást.

Ezzel egy időben automatikusan aktiválódott a repülő veszélyhelyzeti áramforrása, ami a hajtóművek teljesítményvesztését jelezte. A rendszer megpróbálta automatikusan újraindítani a hajtóműveket, de a gép már túl alacsonyan és túl lassan repült. Előbb fáknak, majd egy kéménynek ütközött, végül egy közeli épületbe csapódott.

Az Air India vezérigazgatója, Campbell Wilson egy belső körlevélben közölte a munkatársakkal, hogy

a gépen nem találtak semmilyen mechanikai vagy karbantartási hibát, minden előírt ellenőrzést időben elvégeztek.

A Boeing és az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság saját vizsgálata szerint a repülőgépek üzemanyagkapcsolói biztonságosan működnek.

Az indiai hatóságok szombaton hozták nyilvánosságra az előzetes jelentést, amelyből kimaradt az a rész, hogy a kapitány leállíthatta a hajtóműveket. Bár a pilótát sokan megbízható, korrekt emberként ismerték, egy indiai pilóta arról számolt be, hogy Sabharwal depresszióval küzdött.

A tragédia nyomán ismét előkerült a kérdés, hogy szükség lenne-e kamerák felszerelésére a pilótafülkékbe. Szakértők szerint ez nagyban megkönnyítené a hasonló esetek kivizsgálását.

(via hvg.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Pintér Sándor új rendelete átalakítja az ügyeleti rendszert, tiltakozik a Magyar Orvosi Kamara
Megemelt ügyeleti díjakkal és új szabályokkal alakítaná át a rendszert a Belügyminisztérium. Az orvosok viszont nem nyugszanak bele: per és tiltakozás is jöhet.


Megjelent a Pintér Sándor vezette Belügyminisztérium új rendelete, amely átalakítja a háziorvosi és házi gyermekorvosi ügyeleti rendszert. A változások érintik a díjazást, a feladatköröket és az Országos Mentőszolgálattal (OMSZ) történő együttműködést is. A Magyar Orvosi Kamara tiltakozik, és az ügy akár az Alkotmánybíróság elé is kerülhet, írta a Pénzcentrum.

A Magyar Közlönyben közzétett rendelet több egészségügyi jogszabály módosítását tartalmazza. A szöveg szerint erre „az egészségügy feltételrendszerének folyamatos figyelemmel kísérése és a szükséges módosítások átvezetése, a szabályozás aktualizálása” miatt van szükség.

A dokumentum részletesen meghatározza, milyen feladatokat kell ellátniuk a háziorvosoknak és a házi gyermekorvosoknak az ügyeleti rendszerben.

Emellett rögzíti az OMSZ által működtetett ügyeleti telephelyeken végzett munka szabályait is. A rendelet hivatkozik a gyakorlati tapasztalatokra és az Országgyűlés döntésére is.

A betegszállítás szabályainál a járművek életkora is változik: „a gyakorlati tapasztalatok alapján az ellátás biztonsága, a betegek kényelme és az adminisztrációs terhek csökkentése érdekében a járművek életkora megemelésre kerül”.

A rendelet kitér a humánerőforrás-problémák kezelésére is. A cél az, hogy „a házi gyermekorvosi körzetekben csecsemő- és gyermekgyógyász szakorvosjelöltek szakmai felügyelettel elláthassák a házi gyermekorvosi feladatokat”.

Az új szabályozás meghatározza az ügyeletben részt vevő orvosok díjazását is.

Háziorvosok és házi gyermekorvosok esetében hétköznap óránként 7000 forint, hétvégén 9000 forint, munkaszüneti napokon pedig 13 500 forint az alapdíjazás. Szakorvosoknál hétköznap 9000, hétvégén 11 000, ünnepnapokon pedig 16 500 forint az órabér.

A rendelet nyomán ismét fellángolt a vita a háziorvosok kötelező ügyeleti részvétele körül.

A Magyar Orvosi Kamara szerint az új szabályozás több ponton aggályos. Álmos Péter, a kamara elnöke korábban nyílt levélben kérte az államfőt, hogy ne írja alá a törvényt.

Ennek ellenére Sulyok Tamás köztársasági elnök megtette, és többen jelezték, hogy az Alkotmánybírósághoz fordulnak.

Az OMSZ budapesti regionális igazgatója arról tájékoztatta az orvosokat, hogy a bírósági döntés ellenére szerződés hiányában is kötelesek ügyeletet vállalni.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Hadházy Ákos: Lélegeztetőgépre gyűjt az Országos Mentőszolgálat Alapítvány, miközben Szijjártó 300 milliárdért vett többszörösen túlárazott, használhatatlan kínai lélegeztetőgépeket
Az életmentő berendezés ára 5,6 millió forint, amelyből Bicske önkormányzata már 3,5 millió forintot biztosított. A fennmaradó 2,1 millió forint előteremtéséhez azonban még kell a segítség.
F. O. - szmo.hu
2025. július 17.



„Abszurdisztán: lélegeztetőgépre gyűjt az Országos Mentőszolgálat Alapítvány, miközben Szijjártó 300 milliárdért vett többszörösen túlárazott, használhatatlan kínai lélegeztetőgépeket néhány éve” – írta csütörtök reggeli posztjában Hadházy Ákos. A független országgyűlési képviselő arra reagált, hogy a mentőalapítvány is részt vesz a gyűjtésben, amelyet Bicske Mentőállomás a város önkormányzatával közösen indított egy OXYLOG 3000+ transzport típusú lélegeztetőgép beszerzésére.

A készülék kritikus állapotú vagy légzési elégtelenségben szenvedő betegek, köztük gyermekek szakszerű ellátását segítené a mentés során. Az életmentő berendezés ára 5,6 millió forint,

amelyből Bicske önkormányzata már 3,5 millió forintot biztosított. A fennmaradó 2,1 millió forint előteremtéséhez azonban még szükség van támogatók segítségére, írták a honlapjukon.

„Ez is olyan hír, amit nem hinnék el, ha nem látnám. De legalább egy újabb emlékeztető arra, hogy a lélegeztetőgép panama az egyike azoknak az ügyeknek, amelyek egy rendszerváltás esetén nem maradhatnak megtorlatlanul” – zárta bejegyzését Hadházy.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Hadházy Ákos öt pontban foglalta össze, miért volt sikertelen a magyar ellenzék az elmúlt években
A független országgyűlési képviselő Magyar Péter korábbi nyilatkozataira reagálva Facebook-posztban foglalta össze, hogy szerinte mik a legfőbb okai a hazai ellenzék kudarcának.


„Nem veszem magamra, amikor Magyar Péter a „sikertelen” politikusokra céloz. Engem ugyanis már nagyon sokan el akartak tiporni, a Fidesz is, és volt, amikor a teljes ellenzék is – most úgy tűnik, Képviselő Úr sem lát szívesen a politikában –, mégis itt vagyok. A zuglói választóknak hála pedig én helyben már már többször megvalósítottam azt, amire ő egyelőre még csak készül: legyőztem az ellenzék kompromittálódott alakjait, az általa gúnyosan „óellenzéknek” nevezett pártokat és a Fideszt is” – írta a Facebookon csütörtök délelőtt Hadházy Ákos, aki ezek után az ellenzék sikertelenségének okait boncolgatta, és öt pontban foglalta össze a véleményét.

„1)

A kudarc legfontosabb oka, hogy az ellenzék némi picsogás mellett ugyan, de rendre elfogadta a hatalom által újra és újra megváltoztatott, egyre mocskosabb játékszabályokat.

Azt ígérték, hogy ők így is győzni fognak. Többször szó szerint deklarálták, hogy szerintük úgysem lehet a hatalomra nyomást gyakorolni a tisztességes választások feltételeiért. Ebben eddig sajnos az új párt sem hozott változást. Magyar PéterKépviselő Úr például még azt is mondta, hogy a kínai arcfelismerő rendszerek vagy az ellehetetlenítési törvény elleni fellépés egyenesen kontraproduktív. Ezzel valójában ő maga nehezítette meg az ellenállást (ahogyan a korábbi ellenzék is tette), szerencsére valamennyire mégis elbizonytalanodtak Orbánék. Nem kell azonban a Fideszből frissen kiugrott politikusnak lenni, vagy belsős információkat kapni, hogy tudjuk: ha veszélyben érzik magukat – és mi hagyjuk – egészen durva dolgok jöhetnek még jövő áprilisig.

2)

Az ellenzék második legnagyobb hibája az volt, hogy a saját soraiban napvilágra került bűnöket ugyanúgy próbálta kezelni, elsikálni, mint a Fidesz.

Pedig az a helyzet, hogy az emberek lehet, hogy azt mondják, hogy az eddigi politikusokból van elegük, de valójában azt ÉRZIK, hogy a KÖVETKEZMÉNYEK NÉLKÜLI politikát akarják elzavarni. Sajnos az eddigiek alapján az új párt sem jeleskedett abban, hogy a saját oldalán következményei legyenek a dolgoknak, vagy legalábbis a kritikákra, negatív információkra ne a „Jól fizet a Tóni?” legyen az egyetlen válasz.

3)

A Fidesz hatalmának ilyen hosszú fennmaradása nagy részben azoknak az elvtelen, megalkuvó alakoknak köszönhető, akik jó pénzért némán kiszolgálták és élvezték a rendszert

(kétségkívül voltak ilyen emberek az ellenzékben is, de a Fidesz körül értelemszerűen sokkal többen).

4)

Abban, hogy az új párt közvéleménykutatási eredményei ilyen jól alakulnak, nyilván szerepet játszik az is, hogy nagyszerű vezetői vannak. De ezeknek az embereknek tudniuk kell, hogy nem csak a személyiségük és kvalitásaik miatt állnak jobban. A pozitív trendhez kellett a rendkívül kedvezőtlen világgazdasági helyzet, és az is, hogy

a kontár tolvajkormány dicstelen rombolása után mostanra omlott össze teljesen a magyar állam és az államháztartás.

No meg – engedjenek nekem meg ennyit –, talán kellett hozzá az a rengeteg munka, amit a független sajtó és az ellenzéknek néhány elszánt és tisztességes része eddig elvégzett.

5)

Az ellenzéki kudarcnak volt még egy oka, ami paradox módon most az új párt gyors felemelkedésének is a záloga: a Fidesz mocskos választási rendszere.

A MOSTANI választási rendszer ugyanis szoros együttműködésre kényszerítette a legkülönbözőbb ellenzéki szereplőket, kompromittálódottakat és tisztákat is.

A rossz gazdasági helyzet és az összeomló állami szolgáltatások most vezettek el odáig, hogy az emberek nekik nem szimpatikus jelöltre is hajlandóak legyenek leszavazni. De ahhoz, hogy ezt meg is tegyék, az is kell, hogy elfogadják azt a Fidesz diktálta választási szabályt, hogy csak egy az egy ellen van értelme indulni. Ezt nem csak a kellő szerénység miatt érdemes tisztázni, hanem azért is, hogy emlékeztessük magunkat arra: ha az a hatalom érdeke, ez akár a következő hónapokban is változhat.”

„Végül kategorikusan kijelentem, hogy Magyar Képviselő Úrral egyetértek abban – jómagam évek óta ezt mondom –, hogy szerencsétlen és veszélyes dolog, ha a választások előtt a közbeszéd az ellenzéken belüli viszonyokról és vitákról szól. Én egy szerény, de jó szándékú és komoly ajánlatot tettem a zuglói körzet problémájának megoldására. Az ajánlatot továbbra is tartom, de ebben a vitában többet nem fogok megszólalni. Ehelyett, ahogyan eddig is, tenni fogom a dolgom” – zárta bejegyzését Hadházy Ákos.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk