Így lett a 28 éves lány a világ egyik leggazdagabb vloggere
Felkelni minden reggel és énekelni, táncolni és beszélni a hálószobai webkamerád előtt, nem feltétlenül hangzik úgy, mint egy nehéz munkanap, de kétségkívül kitartást igényel. A YouTube-osok megosztják életük szinte minden pillanatát a világgal, ami viszont egy idő után elvárja, hogy mindig legyen friss, és tartsa fent az érdeklődésüket az új trendeknek megfelelően.
Lilly Singh klasszikus példa erre, neki sikerült sikeressé válnia és tavaly már 7.5 millió dollárral a legjobban fizetett női videós lett a világon - írja az Independent. Egy nap minden órájában dolgozik, és tervei szerint birodalma még ennél is tovább fog nőni. Singh azt vallja, hogy nincsenek rossz napok, ha vannak is, azok is csak jó napok álcázva.
Mióta 2010-ben megcsinálta a csatornáját Superwoman néven, azóta 10 millió feliratkozója van, és 1.5 millió megtekintése van a vicces és olykor tanító célzatú videóinak.
Az egészet azért kezdte el, hogy kezelje valahogy a depresszióját.
Indiai bevándorlók lányaként Torontóban nőtt fel, és miután sokat töprengett azon, hogy a tanácsadói szakmában helyezkedjen el a pszichológiai tanulmányai után, végül úgy döntött, hogy megpróbálkozik a Youube-bal. A megtekintések egyre csak nőttek és az ő hangulata is egyre jobb lett.
Eleinte a szülei nem igazán támogatták, hogy a lányuk hanyagolta a pszichológiai tanulmányait a mesterszakon, mégis mikor látták, hogy sikereket kezd el elérni, elkezdték megszokni, és támogatni.
Azzal futott be, hogy tabu témákról beszélt, mint például a kaki és a menstruáció.
Singh a videóiban gyorsan beszél, és végig olyan, mint aki nagyon ért ahhoz amiről a videó szól. Ő maga találja ki a témáit, készíti a videót, szerkeszti és vágja is őket. Rengeteg arca van és mindig egy másikat mutat meg minden egyes videóban.
A témái elsősorban fiatal nőknek szólnak, mint például "Miért szörnyűek a melltartók?" vagy épp "ha a fiúknak is megjön".
Az indiai származását is sokszor használja inspirációnak. Egy videóban egyszer például a "fehér és barna lányok közötti különbségekről" beszél, miközben egy barátnőjének mutat két képet, az egyiken szőke parókában van, a másikban paróka nélkül és ilyesmikkel viccelődik:
- mondja ezt szőke parókában, azaz fehér lányként, és rákontrázik magának indiai lányként: "Sajnálom, nem tudok menni, zsúfolt az egész hónapom, mert az unokatesóim házasodnak."
Ma már kész YouTube-birodalma van és arra törekszik, hogy amennyire lehet kiterjessze.
2016 -ban ő lett a harmadik legjobban kereső YouTube-sztár, persze mindezt nem csak a videóival érte el, hiszen az ezzel szerzett ismertséget meglovagolva már saját rúzs márkája is van, filmje, könyve, amivel turnézni megy nemsokára. Videóiban hírességek is gyakran felbukkannak, és őt magát is meghívják a legnagyobb amerikai show-kba.
Singh etnikumát már a kezdetek óta üzleti szempontból nézte: "Rájöttem, hogy egy indiai nő sem csinál videókat, így egy piaci rést találtam meg." - mondta még a Buzzfeednek tavaly.
Persze YouTube-sztárnak lenni nem csak táncikálásból és mókából áll, Singh szerint a legnagyobb kihívás az egészben a pszichológiája. "A legnagyobb kihívás a munkámban, nem az, hogy kreatív legyek, sokkal inkább, hogy kezeljem az egész pszichológiai oldalát."
Néha nekem is vannak rossz napjaim. Ez már a sokadik videóm, és néha voltam én is ideges és feszült. De külön kell választanom a munkát a személyes érzésektől. Sajnos nincsenek nekem sem titkaim és szuper megoldási ötleteim erre, csak azt tudom, hogy mikor előadok azt mondom magamnak: "te most nem Lilly vagy, hanem Superwoman, egy előadó arra két órára, amíg csinálod.
És hogy hogyan motiválja magát? Az ágya felett tart képeket a példaképeiről és vágyairól, ez mindig előre viszi, ha megakadna.
Ezt a videóját 21 millión látták. Arról szól, hogyan készülnek el a lányok, amikor azt ígérik, hogy mindjárt indulnak :)
Forrás: Independent, képek: Instagram