Heringjáratokra számít a BKK a HÉV járatritkítása miatt
Korábban már mi is beszámoltunk róla, hogy drasztikus férőhelycsökkentés és járatritkítás várható a HÉV-vonalakon, ami komolyan érinti a ráckevei (H6), a gödöllői (H8) és a csepeli (H7) vonalakat. A három fővárosi HÉV-vonalat december 15-től ritkítanák.
A Népszava az állami MÁV-HÉV Zrt. fővárosnak küldött tájékoztatása alapján most arról ír:
- jegyzi meg a lap.
„A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) maximum 70 százalékos kihasználtsággal tervez, mert felméréseik szerint efölött már jelentős az utaslemorzsolódás.
A H6-os ráckevei HÉV-en 76 perc a teljes menetidő” – válaszolta Bodor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztés igazgatója a Népszava kérdésére.
Bodor Ádám azt is hozzátette, hogy a MÁV-Volán csoport szerint megugrott az utasszám azóta, hogy idén tavasztól a HÉV-en is elfogadják a vármegyebérletet, a most tervezett kapacitáscsökkentés hatásait viszont nem ehhez, hanem a még kisebb, 2023-as forgalomhoz viszonyítják.
A lap ugyanakkor azt is megjegyzi, hogy ha ezek az emberek a kapacitáscsökkenés miatt a tömegközeledés helyett inkább átülnének autóba, akkor állandósulhat a dugó a bevezető utakon.
A BKK mobilitásfejlesztés igazgatója szerint a buszos pótlás sem jelent megoldást, hiszen egyetlen HÉV-szerelvény kiváltására 2-3 csuklós buszt kell forgalomba állítani. A szolgáltatók pedig nem rendelkeznek ennyi tartalékjárművel, illetve az utak már most is túlterheltek, ha pedig buszsávokkal szűkítenék, akkor csúcsidőben szinte járhatatlanok lennének.
Az üggyel kapcsolatban a Népszava kereste a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztériumot, amely a MÁV-csoporthoz irányította őket, a cég azonban lapzártáig nem válaszolt.
Lázár János egyébként szerdán egy posztban "néhány aberrált, belvárosi, libsi gyerek" hallucinációinak minősítette a járatritkításról szóló híreket.