HÍREK
A Rovatból

Hadházy Ákos: Ez egészen hasonlít a putyini rendőrség túlkapásaihoz

Egy 18 éves egyetemista lányt a rendőrök elrángattak a Szabadság hídról, majd igazoltatás közben több órán át faggatták, megfélemlítették, és testi sértéssel, valamint rágalmazással fenyegették – derül ki a tüntető beszámolójából.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. április 09.



Várható volt: az egyre gyávább hatalom egyre gátlástalanabb elitrendőrei az eddiginél durvábban léptek a Szabadság hidat békésen, leülve elfoglaló diákokkal szemben. Amit viszont ezzel a tizennyolc éves lánnyal művelt az egyik smasszer, az egészen vérlázító – írja szerda délutáni bejegyzésében Hadházy Ákos a Facebookon.

A független országgyűlési képviselő szerint egy videó készült arról, ahogy a szóban forgó lányt elráncigálták az úttestről, közben pedig az egyetemista a telefonjával hozzáért a rendőr arcához.

Erre az látványos színészi alakítással szenvedett egy nagyot, majd a lányt elhurcolták és a ruszki rohamrendőröket megidéző módszerekkel alázták és félemlítették meg. Miután kiengedték, kijött még az Erzsébet hídra és kérésemre le is írta a vele történteket. Vegyük észre: ez EGÉSZEN HASONLÍT A PUTYINI RENDŐRSÉG TÚLKAPÁSAIHOZ.

Hadházy a posztban hangsúlyozza, hogy minden jogi segítséget megadnak a tüntetőnek, majd a posztba másolja a lány beszámolóját a történtekről:

„Kimentem békésen tüntetni, eddig az összes tüntetésen aktívan részt vettem, az elején mi a barátnőmmel leszögeztük, hogy pénzbírságig nem szeretnénk elmenni, ez magától értetődő miért. Viszont mindegyiken a szabadság hídon ültünk és ezért most is oda indultunk, fel is engedtek Itt leültem és azt gondoltam vagyunk elegen mint eddig, nem lesz gond, egy másodperc se telt el és már csak rendőrök vettek körül, egyszer szólítottak fel, én már ott észleltem, hogy oké akkor ennyi megyek. De ők erre megragadtak, a videón valójában nem ellenkezni akarok, csak eddigi sok tüntetésemen ha megkértem őket többször, hogy engedjenek el, én elhagyom a területet magamtól, akkor ezt meg is tették.

Ahogy rángattak és csúszott a lábam, véletlenül a telefonom hozzáért az arcához, de ő azonnal rám nézett és úgy fogalmazott ezután is végig, hogy én őt megvertem.

S ez súlyos mert ő egy rendőr, én azonnal elnézést is kértem többszörösen. Ezután kirángattak a budai oldalra, ahol én próbáltam még a médiához beszélni, ami a trombita és a hangzavar miatt hisztérikus kiabálásnak tűnhetett, viszont amennyire tudtam nyugodt akartam maradni, együtt is működtem, de sajnos ettől még nagyon megijedtem és hirtelen történt minden, próbáltam minél jobban fogalmazni. A rendőrökkel kettesben elkezdődött a hosszú kínzó fenyegetések, megfélelmítés, személyeskedés, itt egyébként többször kértem mutatkozzanak be elsőnek ismertessék mik a jogaim és mire számíthatok, ezt is többször kellett kérnem mire a nevüket elmondták, kitépték a kezemből a telefont mert fel akartam venni, majd a hívásomat próbálták ki nyomni. Ezután elkezdődött az igazoltatás, ekkor egy másik rendőr is odajött még nyomatékosítani mit tettem, egy rendőrt vertem meg. S mindezt videózták vakuval, én arra is megkértem őket hogy a fényt ne ilyen erősen, a kezemet is a szemem elé raktam, többször elismeteltem és többszörösen a válasz az volt:

"Majd én azt tudom, én rendőr vagyok"

többször elmondták hogy három évet is kaphatók, utána én nem akartam bevallani a közúti szabálysertest, de azt mondták, ha nem írom alá és ismerem el akkor addig nem mehetek ki. Az egész nagyon elnyúlt, így volt időnk beszélgetni. Azzal kezdve hogy a lányukat is így hurcolták volna ki amire a válasz az volt: "büszke vagyok rá, hogy nem vagy a lányom" mire mondtam hogy ez kölcsönös. Erre azt mondta látszik hogy ittas vagyok és aluliskolazott, mire mondtam hogy a rendőröknek se kell sokat tanulnia, amire azt mondta ő négy diplomás. Amint ez a beszélgetés megvolt két másodperc múlva a társa megszólalt, ez melyik hídon volt, mire annyit mondtam én vagyok aluliskolazott. S ez az országunk szabadság hída! A rendőr azt magyarázta ő több kilométerre lakik, a társa közben kitalálta hogy: "lebunkóztal egy rendőrt, ezt mondtad, jó akkor írd oda a rágalmazást is és akkor majd én tanúsítom, hogy így volt" ami tudtam hogy félelemkeltés, de itt lettem te tényleg ideges, hogy ennyit hazudnk, nagyon felháborodtam, mondom ez a demokrácia, azonnal elővettem a telefonom és elkezdtem ezt elmesélni kamrával, akkor már rögtön jaj ez nem történt meg. A rendőr végül azzal zárta ő ma nagylelkű kedvében van, elnézi a testisértést és a rágalmazást csak közúti szabálysértés. Amire én kedvesen biztonságos hazautazást kívántam.

Végig nem féltem, ideges voltam, de amint az agyamba eljutott, hogy nem akarok pénzbírságot, lehetek-e így még egyetemista, végre sikerült elköltöznöm, most lettem csak 18, milyen nyomai lesznek, mennyi idő alatt lépek ezen túl és engedem el, nehezen eszméltem fel abból, hogy mi történt.

A barátnőm azonnal rohant hozzám és ott éreztem azt, hogy oké biztonságban vagyok én nekem most egyszerűen sírnom kell, üvöltenem, egyszerűen nagyon fáj, hogy velem történt meg és hogy nem voltam teljesen higgadt, hogy nincs felvételem, hogy egyszerűen senki nem fog hinni nekem, hisz hogy hangzik hogy véletlenül megütöttem egy rendőrt. Halistennek tudtam a momentum/TASZ/Mkkp jogi segítségéről. Ez is volt végig az egyetlen pont, ami megnyugtatót, hogy nem maradok egyedül. S aztán jött a felvétel, ami miatt nagyon boldog voltam. Talán ennyi nagy ívekben, meg így is hosszú lett, köszönöm ha időt szán rám és a több éves munkáját! S így tovább! Nem állunk meg!” – olvasható a tüntető beszámolójában.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Dráma a pilótafülkében: az Air India kapitánya maga állította le a hajtóműveket a tragédia előtt
A hangfelvétel mindent elárult: a másodpilóta kétségbeesetten kérdezte, miért történt a végzetes mozdulat. A tragédiát már nem tudták megakadályozni.


Az Air India egyik Boeing 787 Dreamliner repülőgépe június 12-én zuhant le nem sokkal azután, hogy felszállt az indiai Ahmedabad repülőteréről. A London felé tartó járaton 242 ember utazott, közülük mindössze egy ember élte túl a tragédiát. A repülőgép becsapódott egy közeli orvosi egyetem kampuszába is, ahol további 19 ember veszítette életét.

A balesetet követően az indiai hatóságok előzetes jelentést adtak ki, de abból hiányzott egy kulcsfontosságú részlet: az, hogy a gép kapitánya kapcsolhatta le a hajtóművek üzemanyag-ellátását. A Reuters szerint a Wall Street Journal újabb információi alapján az amerikai vizsgálat most erre az esetre koncentrál.

A pilótafülkében rögzített hangfelvétel szerint Clive Kunder másodpilóta megkérdezte a kapitányt, Sumeet Sabharwalt, miért kapcsolta le az üzemanyag-adagolást vezérlő kapcsolókat. Sabharwal akkor azt válaszolta, hogy nem ő tette ezt.

A hanganyag újabb részletei most világosabbá tették az eseményeket.

Három másodperccel a felszállás után a kapitány felemelte a jobb kezét, és a középső vezérlőpulton két kapcsolót kezelt: először a bal, majd a jobb hajtómű üzemanyag-ellátását állította le.

Ebben a fázisban a másodpilóta a gép irányításával volt elfoglalva, így nem tudott beavatkozni. A hangfelvétel alapján felismerhető volt, hogy a kapitány a kapcsolókat „Run” állásból „Cutoff” állásba mozdította. A hang, amit a mozdulat közben keltett, egyértelműen azonosítható.

Ahogy a hajtóművek elkezdtek teljesítményt veszíteni, vita alakult ki a pilótafülkében. A másodpilóta többször is kétségbeesetten kérdezte: „miért tetted ezt?”, miközben Sabharwal próbálta tagadni, hogy ő kezelte volna a kapcsolókat. Kunder később megpróbálta újraindítani a hajtóműveket – előbb 10, majd 14 másodperccel azután, hogy leálltak –, de ekkor már nem tudták megakadályozni a zuhanást.

Az indiai Légiközlekedési Baleseteket Vizsgáló Hivatal előzetes jelentése megerősítette, hogy a felszállás utáni másodpercekben tényleg leállították az üzemanyag-ellátást.

Ezzel egy időben automatikusan aktiválódott a repülő veszélyhelyzeti áramforrása, ami a hajtóművek teljesítményvesztését jelezte. A rendszer megpróbálta automatikusan újraindítani a hajtóműveket, de a gép már túl alacsonyan és túl lassan repült. Előbb fáknak, majd egy kéménynek ütközött, végül egy közeli épületbe csapódott.

Az Air India vezérigazgatója, Campbell Wilson egy belső körlevélben közölte a munkatársakkal, hogy

a gépen nem találtak semmilyen mechanikai vagy karbantartási hibát, minden előírt ellenőrzést időben elvégeztek.

A Boeing és az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság saját vizsgálata szerint a repülőgépek üzemanyagkapcsolói biztonságosan működnek.

Az indiai hatóságok szombaton hozták nyilvánosságra az előzetes jelentést, amelyből kimaradt az a rész, hogy a kapitány leállíthatta a hajtóműveket. Bár a pilótát sokan megbízható, korrekt emberként ismerték, egy indiai pilóta arról számolt be, hogy Sabharwal depresszióval küzdött.

A tragédia nyomán ismét előkerült a kérdés, hogy szükség lenne-e kamerák felszerelésére a pilótafülkékbe. Szakértők szerint ez nagyban megkönnyítené a hasonló esetek kivizsgálását.

(via hvg.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Pintér Sándor új rendelete átalakítja az ügyeleti rendszert, tiltakozik a Magyar Orvosi Kamara
Megemelt ügyeleti díjakkal és új szabályokkal alakítaná át a rendszert a Belügyminisztérium. Az orvosok viszont nem nyugszanak bele: per és tiltakozás is jöhet.


Megjelent a Pintér Sándor vezette Belügyminisztérium új rendelete, amely átalakítja a háziorvosi és házi gyermekorvosi ügyeleti rendszert. A változások érintik a díjazást, a feladatköröket és az Országos Mentőszolgálattal (OMSZ) történő együttműködést is. A Magyar Orvosi Kamara tiltakozik, és az ügy akár az Alkotmánybíróság elé is kerülhet, írta a Pénzcentrum.

A Magyar Közlönyben közzétett rendelet több egészségügyi jogszabály módosítását tartalmazza. A szöveg szerint erre „az egészségügy feltételrendszerének folyamatos figyelemmel kísérése és a szükséges módosítások átvezetése, a szabályozás aktualizálása” miatt van szükség.

A dokumentum részletesen meghatározza, milyen feladatokat kell ellátniuk a háziorvosoknak és a házi gyermekorvosoknak az ügyeleti rendszerben.

Emellett rögzíti az OMSZ által működtetett ügyeleti telephelyeken végzett munka szabályait is. A rendelet hivatkozik a gyakorlati tapasztalatokra és az Országgyűlés döntésére is.

A betegszállítás szabályainál a járművek életkora is változik: „a gyakorlati tapasztalatok alapján az ellátás biztonsága, a betegek kényelme és az adminisztrációs terhek csökkentése érdekében a járművek életkora megemelésre kerül”.

A rendelet kitér a humánerőforrás-problémák kezelésére is. A cél az, hogy „a házi gyermekorvosi körzetekben csecsemő- és gyermekgyógyász szakorvosjelöltek szakmai felügyelettel elláthassák a házi gyermekorvosi feladatokat”.

Az új szabályozás meghatározza az ügyeletben részt vevő orvosok díjazását is.

Háziorvosok és házi gyermekorvosok esetében hétköznap óránként 7000 forint, hétvégén 9000 forint, munkaszüneti napokon pedig 13 500 forint az alapdíjazás. Szakorvosoknál hétköznap 9000, hétvégén 11 000, ünnepnapokon pedig 16 500 forint az órabér.

A rendelet nyomán ismét fellángolt a vita a háziorvosok kötelező ügyeleti részvétele körül.

A Magyar Orvosi Kamara szerint az új szabályozás több ponton aggályos. Álmos Péter, a kamara elnöke korábban nyílt levélben kérte az államfőt, hogy ne írja alá a törvényt.

Ennek ellenére Sulyok Tamás köztársasági elnök megtette, és többen jelezték, hogy az Alkotmánybírósághoz fordulnak.

Az OMSZ budapesti regionális igazgatója arról tájékoztatta az orvosokat, hogy a bírósági döntés ellenére szerződés hiányában is kötelesek ügyeletet vállalni.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Hadházy Ákos: Lélegeztetőgépre gyűjt az Országos Mentőszolgálat Alapítvány, miközben Szijjártó 300 milliárdért vett többszörösen túlárazott, használhatatlan kínai lélegeztetőgépeket
Az életmentő berendezés ára 5,6 millió forint, amelyből Bicske önkormányzata már 3,5 millió forintot biztosított. A fennmaradó 2,1 millió forint előteremtéséhez azonban még kell a segítség.
F. O. - szmo.hu
2025. július 17.



„Abszurdisztán: lélegeztetőgépre gyűjt az Országos Mentőszolgálat Alapítvány, miközben Szijjártó 300 milliárdért vett többszörösen túlárazott, használhatatlan kínai lélegeztetőgépeket néhány éve” – írta csütörtök reggeli posztjában Hadházy Ákos. A független országgyűlési képviselő arra reagált, hogy a mentőalapítvány is részt vesz a gyűjtésben, amelyet Bicske Mentőállomás a város önkormányzatával közösen indított egy OXYLOG 3000+ transzport típusú lélegeztetőgép beszerzésére.

A készülék kritikus állapotú vagy légzési elégtelenségben szenvedő betegek, köztük gyermekek szakszerű ellátását segítené a mentés során. Az életmentő berendezés ára 5,6 millió forint,

amelyből Bicske önkormányzata már 3,5 millió forintot biztosított. A fennmaradó 2,1 millió forint előteremtéséhez azonban még szükség van támogatók segítségére, írták a honlapjukon.

„Ez is olyan hír, amit nem hinnék el, ha nem látnám. De legalább egy újabb emlékeztető arra, hogy a lélegeztetőgép panama az egyike azoknak az ügyeknek, amelyek egy rendszerváltás esetén nem maradhatnak megtorlatlanul” – zárta bejegyzését Hadházy.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Hadházy Ákos öt pontban foglalta össze, miért volt sikertelen a magyar ellenzék az elmúlt években
A független országgyűlési képviselő Magyar Péter korábbi nyilatkozataira reagálva Facebook-posztban foglalta össze, hogy szerinte mik a legfőbb okai a hazai ellenzék kudarcának.


„Nem veszem magamra, amikor Magyar Péter a „sikertelen” politikusokra céloz. Engem ugyanis már nagyon sokan el akartak tiporni, a Fidesz is, és volt, amikor a teljes ellenzék is – most úgy tűnik, Képviselő Úr sem lát szívesen a politikában –, mégis itt vagyok. A zuglói választóknak hála pedig én helyben már már többször megvalósítottam azt, amire ő egyelőre még csak készül: legyőztem az ellenzék kompromittálódott alakjait, az általa gúnyosan „óellenzéknek” nevezett pártokat és a Fideszt is” – írta a Facebookon csütörtök délelőtt Hadházy Ákos, aki ezek után az ellenzék sikertelenségének okait boncolgatta, és öt pontban foglalta össze a véleményét.

„1)

A kudarc legfontosabb oka, hogy az ellenzék némi picsogás mellett ugyan, de rendre elfogadta a hatalom által újra és újra megváltoztatott, egyre mocskosabb játékszabályokat.

Azt ígérték, hogy ők így is győzni fognak. Többször szó szerint deklarálták, hogy szerintük úgysem lehet a hatalomra nyomást gyakorolni a tisztességes választások feltételeiért. Ebben eddig sajnos az új párt sem hozott változást. Magyar PéterKépviselő Úr például még azt is mondta, hogy a kínai arcfelismerő rendszerek vagy az ellehetetlenítési törvény elleni fellépés egyenesen kontraproduktív. Ezzel valójában ő maga nehezítette meg az ellenállást (ahogyan a korábbi ellenzék is tette), szerencsére valamennyire mégis elbizonytalanodtak Orbánék. Nem kell azonban a Fideszből frissen kiugrott politikusnak lenni, vagy belsős információkat kapni, hogy tudjuk: ha veszélyben érzik magukat – és mi hagyjuk – egészen durva dolgok jöhetnek még jövő áprilisig.

2)

Az ellenzék második legnagyobb hibája az volt, hogy a saját soraiban napvilágra került bűnöket ugyanúgy próbálta kezelni, elsikálni, mint a Fidesz.

Pedig az a helyzet, hogy az emberek lehet, hogy azt mondják, hogy az eddigi politikusokból van elegük, de valójában azt ÉRZIK, hogy a KÖVETKEZMÉNYEK NÉLKÜLI politikát akarják elzavarni. Sajnos az eddigiek alapján az új párt sem jeleskedett abban, hogy a saját oldalán következményei legyenek a dolgoknak, vagy legalábbis a kritikákra, negatív információkra ne a „Jól fizet a Tóni?” legyen az egyetlen válasz.

3)

A Fidesz hatalmának ilyen hosszú fennmaradása nagy részben azoknak az elvtelen, megalkuvó alakoknak köszönhető, akik jó pénzért némán kiszolgálták és élvezték a rendszert

(kétségkívül voltak ilyen emberek az ellenzékben is, de a Fidesz körül értelemszerűen sokkal többen).

4)

Abban, hogy az új párt közvéleménykutatási eredményei ilyen jól alakulnak, nyilván szerepet játszik az is, hogy nagyszerű vezetői vannak. De ezeknek az embereknek tudniuk kell, hogy nem csak a személyiségük és kvalitásaik miatt állnak jobban. A pozitív trendhez kellett a rendkívül kedvezőtlen világgazdasági helyzet, és az is, hogy

a kontár tolvajkormány dicstelen rombolása után mostanra omlott össze teljesen a magyar állam és az államháztartás.

No meg – engedjenek nekem meg ennyit –, talán kellett hozzá az a rengeteg munka, amit a független sajtó és az ellenzéknek néhány elszánt és tisztességes része eddig elvégzett.

5)

Az ellenzéki kudarcnak volt még egy oka, ami paradox módon most az új párt gyors felemelkedésének is a záloga: a Fidesz mocskos választási rendszere.

A MOSTANI választási rendszer ugyanis szoros együttműködésre kényszerítette a legkülönbözőbb ellenzéki szereplőket, kompromittálódottakat és tisztákat is.

A rossz gazdasági helyzet és az összeomló állami szolgáltatások most vezettek el odáig, hogy az emberek nekik nem szimpatikus jelöltre is hajlandóak legyenek leszavazni. De ahhoz, hogy ezt meg is tegyék, az is kell, hogy elfogadják azt a Fidesz diktálta választási szabályt, hogy csak egy az egy ellen van értelme indulni. Ezt nem csak a kellő szerénység miatt érdemes tisztázni, hanem azért is, hogy emlékeztessük magunkat arra: ha az a hatalom érdeke, ez akár a következő hónapokban is változhat.”

„Végül kategorikusan kijelentem, hogy Magyar Képviselő Úrral egyetértek abban – jómagam évek óta ezt mondom –, hogy szerencsétlen és veszélyes dolog, ha a választások előtt a közbeszéd az ellenzéken belüli viszonyokról és vitákról szól. Én egy szerény, de jó szándékú és komoly ajánlatot tettem a zuglói körzet problémájának megoldására. Az ajánlatot továbbra is tartom, de ebben a vitában többet nem fogok megszólalni. Ehelyett, ahogyan eddig is, tenni fogom a dolgom” – zárta bejegyzését Hadházy Ákos.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk