Gyerekes trükkel játszotta ki a Marlboro a cigisdoboz-rendeletet
Több brit parlamenti képviselő és dohányzás ellenes szervezet is azzal vádolja a Marlborót gyártó Philip Morrist, hogy szándékosan kijátszották a Nagy-Britanniában hétvégén életbe lépő, a cigaretták egységes csomagolásáról szóló rendeletet - írja a Guardian.
A szigetországban szombattól kezdve tilos lesz a hagyományos csomagolású cigaretták árusítása. Helyettük egy olyan egységes, zöld színű, márkajelzésektől mentes dobozban lehet majd cigarettát árulni, amelyen az elrettentő képek és szövegek dominálnak. Ezen kívül a 20 darabosnál kisebb kiszerelésű csomagok árusítását is megszüntetik, mivel a kisebb dobozok éppen az alkalmi dohányosoknak és a fiataloknak kedveznek.
A Philip Morris azonban az új szabályozás előtti utolsó napokban a régi cigarettásdobozokra emlékeztető, elrettentő kép nélküli 10 darabos, többször használható Marlboro fémdobozokat kezdett árusítani. Sokak szerint ezzel az volt a nyilvánvaló céljuk, hogy a dohányosok az új törvény életbe lépése után ebbe tehessék majd bele a megvásárolt cigarettákat, hogy ne kelljen látniuk az elrettentő képeket. Sőt, a tartós fémdobozokon a márkajelzés is látható marad, hiszen akik megvették, a továbbiakban is használni fogják őket.
A Philip Morris húzását többen - köztük James Reilly, Írország volt egészségügyi minisztere - gyerekes trükknek nevezték, amivel a dohánygyártó cégek ismét bebizonyították, mennyire cinikusan állnak hozzá a dohányzás okozta problémákhoz.
Címkép: Pixabay