Tizenöt pontból álló javaslattal állt elő az új Fővárosi Közgyűlés 2024. október 4-i ülésén hét civil szervezet, amellyel újraírnák a fővárosi lakossági parkolás szabályait – írja a 24.hu. A javaslat megvalósításával a civilek szerint:
„Jelentősen csökkenthetők a közlekedési dugók, szinte mindig könnyen lehetne szabad parkolóhelyet találni, több hely jutna a zöldítésre, a gyaloglásra, a kerékpározásra, valamint a társas kapcsolatok kialakítására és elmélyítésére.”
A Levegő Munkacsoport, a Járda Gyalogosoké, a Járókelő Közhasznú Egyesület, a Közlekedő Tömeg Egyesület, a Magyar Közlekedési Klub, a Miutcánk és a Város és Mobilitás Intézet által aláírt javaslat egyik sarkalatos pontja a lakossági parkolást érinti, vagyis kifejezetten a közterületen parkoló, fizetős parkolási övezetben élő budapestieket. A civilek meglátása szerint ugyanis az ingyenesség, illetve az alacsony parkolási díj nagymértékben ösztönzi a gépjárműforgalmat, miközben a kedvezményezettek parkolási díja a töredékét sem fedezi a járművek által elfoglalt közterület értékének.
A nyilvános dokumentum szerint a civilek azt tartanák helyesnek, hogy – mivel a közterületnek értéke van, ezért – az eljárási díj helyett parkolási megváltási díj megfizetéséhez kötni az engedély megadását. A parkolási megváltási díj az éves parkolási díj – az egy órai parkolási díj szorozva az éves fizetésre kötelezett órák számával – meghatározott százaléka. Kezdetben az első autóra legalább 2 százalékot javasolnak, vagyis 98 százalékos kedvezményt, amivel a parkolási zónákban történő lakossági várakozás díja az első autó esetén a következőképp alakulna:
A zóna: 2,4 millió Ft/év (100%) – 48 ezer Ft/év (kedvezményes),
B zóna: 1,575 millió Ft/év (100%) – 32 ezer Ft/év (kedvezményes),
C zóna: 900 ezer Ft/év (100%) – 18 ezer Ft/év (kedvezményes),
D zóna: 600 ezer Ft/év (100%) – 12 ezer Ft/év (kedvezményes).
Tizenöt pontból álló javaslattal állt elő az új Fővárosi Közgyűlés 2024. október 4-i ülésén hét civil szervezet, amellyel újraírnák a fővárosi lakossági parkolás szabályait – írja a 24.hu. A javaslat megvalósításával a civilek szerint:
„Jelentősen csökkenthetők a közlekedési dugók, szinte mindig könnyen lehetne szabad parkolóhelyet találni, több hely jutna a zöldítésre, a gyaloglásra, a kerékpározásra, valamint a társas kapcsolatok kialakítására és elmélyítésére.”
A Levegő Munkacsoport, a Járda Gyalogosoké, a Járókelő Közhasznú Egyesület, a Közlekedő Tömeg Egyesület, a Magyar Közlekedési Klub, a Miutcánk és a Város és Mobilitás Intézet által aláírt javaslat egyik sarkalatos pontja a lakossági parkolást érinti, vagyis kifejezetten a közterületen parkoló, fizetős parkolási övezetben élő budapestieket. A civilek meglátása szerint ugyanis az ingyenesség, illetve az alacsony parkolási díj nagymértékben ösztönzi a gépjárműforgalmat, miközben a kedvezményezettek parkolási díja a töredékét sem fedezi a járművek által elfoglalt közterület értékének.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Felháborodtak a NYUSZET-be tömörült országos nyugdíjas szervezetek Tállai András véleményén, aki szerint akár 15 évig sem kellene változtatni a nyugdíjrendszeren – közölte a Nyugdíjasok Országos Képviselete vasárnap.
Mint írták: a nyugdíjasok levélben hívták fel a miniszterhelyettes figyelmét: a kölcsönös tiszteleten alapuló együttműködésnek nincs alternatívája. Emlékeztettek: Tállai András miniszterhelyettes a NYUSZET legsürgetőbb problémákat tárgyalásra ajánló javaslataira a következőt válaszolta:
Megköszönve a nyugdíjrendszerrel kapcsolatban megfogalmazott javaslatait, tájékoztatom, hogy a kormány álláspontja szerint a nyugdíjrendszer megbízhatóan és fenntarthatóan működik, a következő 10-15 évben nem szükséges rajta változtatni.
Erre reagált levelében a NYUSZET, melyben a legégetőbb gondokat sorolja:
alacsony nyugdíjak,
a nyugdíjasok nem részesülnek a gazdasági fejlődés eredményeiből, amennyiben a nyugdíjukat mindig csak az inflációval megegyező mértékben emelik,
folyamatosan nő az olló az aktívak és a nyugdíjasok között,
differenciálódnak a nyugdíjak attól függően, hogy ki, melyik évben vonult nyugdíjba;
konzultáció egy rugalmas nyugdíjkorhatár bevezetéséről.
A NYUSZET-be tömörült országos nyugdíjas szervezetek szerint a kölcsönös tiszteleten alapuló párbeszéd elkerülhetetlen.
„A nyugdíjasok létminimum alatt élő tömegeit nem nyugtatja meg, ha azt hallják, hogy minden rendben van, és a kormány elégedett”
– fogalmaztak közleményükben.
Felháborodtak a NYUSZET-be tömörült országos nyugdíjas szervezetek Tállai András véleményén, aki szerint akár 15 évig sem kellene változtatni a nyugdíjrendszeren – közölte a Nyugdíjasok Országos Képviselete vasárnap.
Mint írták: a nyugdíjasok levélben hívták fel a miniszterhelyettes figyelmét: a kölcsönös tiszteleten alapuló együttműködésnek nincs alternatívája. Emlékeztettek: Tállai András miniszterhelyettes a NYUSZET legsürgetőbb problémákat tárgyalásra ajánló javaslataira a következőt válaszolta:
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Berágott a Lázár-közeli lap: Szeged egykori fideszes polgármesterjelöltjének cége újítja fel Hódmezővásárhely főterét
A városvezető Márki-Zay Péter szerint bárki pályázhat, és bárki nyerhet, aki kedvező ajánatot ad. A korábbi nyertes cég eltűnt, új közbeszerzést írtak ki, amelyet a Ferroép Zrt. nyert el. A cégnek 9 hónapja van befejezni a teret.
Márki-Zay Péter polgármester szerint nem az a lényeg, hogy a Fidesz korábbi polgármesterjelöltjének cége, a Ferroép nyerte az új tendert, hanem az, hogy egy nagy, megbízható vállalatról van szó, amely eddig jó minőségű munkát végzett a városban.
„Éltem olyan országokban, ahol természetes volt, hogy a pályázatokat a legjobb ajánlatot adó nyeri el, pártállástól függetlenül. Az, hogy Magyarországon ez egyáltalán kérdés, csak azt mutatja, milyen korrupt rendszerben élünk”
– mondta Márki-Zay Péter a Szegedernek. Nemesi, aki 2019-ben fideszes támogatással indult Szegeden Botka László ellen, most 106 millió forintból végezheti el a város egyik központi terének rekonstrukcióját.
A kormányközeli Promenad24 portál azzal támadta Márki-Zayt, hogy korábban élesen bírálta Nemesit és a Fideszt, most mégis együttműködik vele. A polgármester szerint a kritikák valódi oka az, hogy Nemesi pályázatát nem Lázár János engedélyével nyújtották be.
A téren zajló projekt a helyiek körében is megosztó: a Kossuth tér, amelyet a közeli Sarokház miatt sokan Sarokház térként emlegetnek, Hódmezővásárhely egyik legforgalmasabb része, és a felújítás részletei nagy érdeklődést váltottak ki a városban.
„Nincs köztünk együttműködés, nyílt közbeszerzés van, amire mindenki pályázhat. Azt látjuk, hogy a Fidesz-kormány már annyira csődbe vitte az országot, hogy a sajátjainak sem tud munkát adni. Én örülök, hogy olyan nagy cégek is megjelennek Vásárhelyen, mint a Strabag, a Colas és a Ferroép. Ezek a cégek szeretnének részt venni a város fejlődésében, és tudják, hogy mi korrektül fizetünk, nem úgy, mint az elődeink”
– mondta Márki-Zay a Szegedernek.
A hódmezővásárhelyi Kossuth tér felújítását eredetileg a Trigon Home Kft. kezdte el, amely 200 millió forintos szerződést kötött az önkormányzattal. A cég azonban a munkák mindössze 30 százalékát végezte el – ami a tér felbontását és részleges zöldítését jelentette –, majd egyszerűen eltűnt.
Az önkormányzat ezért új közbeszerzést írt ki, amelyet már a Ferroép Zrt. nyert el. A cégnek 9 hónapja van a beruházás jelentősebb részének megvalósítására.
A Délmagyarország szerint az eredeti szerződés több ponton is problémás volt: a Trigon Home Kft. 129 millió forintért vállalta volna a Sarokház előtti tér munkáit, 68 millióért pedig az Ótemplom körüli felújítást, de a szerződés szinte felbonthatatlan volt. Ráadásul a cég előre megkapott 60 millió forintnyi előleget, mielőtt leállt volna a munkával. Most a Ferroépnek kell helyrehoznia a projektet, amely így is jelentős csúszással készülhet el.
„A hivatal munkatársaira azóta nagyon neheztelek, mivel, ha a kivitelező időnként csupán egyetlen fűszálat is megmozgat és ez bekerül az építési naplóba, akkor nem tudjuk a szerződést arra hivatkozva felmondani, hogy ott nem zajlik munkavégzés”
– fogalmazott a polgármester korábban, így meg kellett várniuk a határidők lejártát, és utána lehetett csak új közbeszerzést kiírni a maradék munkára.
„Mivel az előző kivitelezőnek nem sikerült időben elkészítenie a munkát, késedelmi kötbéreket kell alkalmaznunk, amelyek a projekt 20 százalékát teszik ki. Ez jelentős összeg, emellett az előleget is rendeznünk kell a céggel, ezért valószínűleg bírósági peres és végrehajtási eljárást indítunk ellenük” – mondta a városvezető a lapnak.
„Az előző kivitelezőt sem kérdeztük meg arról, hogy kire szavazott. Egy tisztességes országban ennek politikai szempontból nem is lenne jelentősége. Az a szomorú, hogy Magyarországon mégis erre kell rácsodálkozni”
– tette hozzá.
A Ferroép eddig mintegy 800 millió forint értékben végzett munkákat Hódmezővásárhelyen – közölte a cég megkeresésünkre. Kiemelt projektjeik közé tartozik a Fekete Sas Szálló épületgépészeti munkái és a városi kórház átalakítása az 1990-es években.
Jelenleg a Kossuth téren folyik a parkosítás, és bár a további tervekről még nincs döntés, Márki-Zay Péter szerint fontos, hogy a város még zöldebb legyen.
Márki-Zay Péter polgármester szerint nem az a lényeg, hogy a Fidesz korábbi polgármesterjelöltjének cége, a Ferroép nyerte az új tendert, hanem az, hogy egy nagy, megbízható vállalatról van szó, amely eddig jó minőségű munkát végzett a városban.
„Éltem olyan országokban, ahol természetes volt, hogy a pályázatokat a legjobb ajánlatot adó nyeri el, pártállástól függetlenül. Az, hogy Magyarországon ez egyáltalán kérdés, csak azt mutatja, milyen korrupt rendszerben élünk”
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
A II. kerületi önkormányzat még Mikulás napján tett közzé egy vicces videót, amelyen a Mikulás „garázdálkodik” az egyik kerületi játszótéren. A térfigyelő kamerák felvették, ahogy kiüríti a neki szánt leveleket tartalmazó postaládát, ugrál a gyerekeknek szánt trambulinon, és egyéb játékokat próbál ki. Őrsi Gergely polgármester a posztban humorosan arra kérte a Mikulást, hogy viselkedjen rendesen.
Valakinek azonban nem volt elég a figyelmeztetés:
feljelentést tett a rendőrségen garázdaság és rongálás miatt.
Őrsi Gergely erről is posztolt, a II. kerületi rendőrség tájékoztatására hivatkozva.
A polgármester azt írta, hogy a Mikulás inkognitóját megőrizve ő maga vállalja a felelősséget,
és a kerület jogsegélyszolgálata is a Mikulás rendelkezésére áll. Azt is hozzátette, hogy bár a játszótéri játékok használata a Mikulás méretei miatt nem szabályos, kár nem keletkezett.
A II. kerületi önkormányzat még Mikulás napján tett közzé egy vicces videót, amelyen a Mikulás „garázdálkodik” az egyik kerületi játszótéren. A térfigyelő kamerák felvették, ahogy kiüríti a neki szánt leveleket tartalmazó postaládát, ugrál a gyerekeknek szánt trambulinon, és egyéb játékokat próbál ki. Őrsi Gergely polgármester a posztban humorosan arra kérte a Mikulást, hogy viselkedjen rendesen.
Valakinek azonban nem volt elég a figyelmeztetés:
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Bassár el-Aszad közel 25 éves uralma után elhagyta Szíriát – közölte az orosz külügyminisztérium a Guardian szerint. Azt azonban nem árulták el, hogy hol tartózkodik jelenleg a szíriai elnök. Moszkva azt is jelezte, hogy nem vett részt Aszad távozásáról szóló tárgyalásokban, de szíriai katonai bázisaikon magas fokú készültséget rendeltek el.
A szíriai helyzet közben tovább eszkalálódik: a lázadók bevették Damaszkuszt, Aszad pedig ismeretlen helyre távozott – jelentette be vasárnap az Emberi Jogok Szíriai Megfigyelőközpontja. Mohammed Gázi al-Dzsaláli szíriai miniszterelnök közölte, hogy kész támogatni a kormányzat fenntartását és együttműködni az ellenzékkel, miután az államfő elhagyta a fővárost.
A Reuters állítása szerint a Flightradar adatai alapján az látható, hogy
egy szíriai repülőgép a damaszkuszi reptérről szállt fel, amikor a lázadók bevették a várost, ami arra utalhat, hogy Aszad is a fedélzeten volt.
A gép előbb az alaviták lakta tengerpart felé repült, majd hirtelen fordulatot vett, és eltűnt a radarról.
A Reuters két szíriai forrás szerint
a gép lezuhanhatott, és Aszad életét veszthette, bár ezt hivatalosan nem erősítették meg.
A váratlan irányváltás és a gép eltűnése mindenesetre nehezen magyarázható másképp.
A szíriai hadsereg továbbra is katonai műveleteket folytat a lázadók ellen, de
a főparancsnokság szerint Aszad 24 éves uralma véget ért.
Bassár el-Aszad közel 25 éves uralma után elhagyta Szíriát – közölte az orosz külügyminisztérium a Guardian szerint. Azt azonban nem árulták el, hogy hol tartózkodik jelenleg a szíriai elnök. Moszkva azt is jelezte, hogy nem vett részt Aszad távozásáról szóló tárgyalásokban, de szíriai katonai bázisaikon magas fokú készültséget rendeltek el.