SZEMPONT
A Rovatból

Felháborították az Árkád hirdetései, kiborult a divattervező

Herczeg Zoltán szerint felháborító üzenetet hordoznak a bevásárlóközpont legújabb plakátjai.

Link másolása

Már csaknem ezren lájkolták a Facebookon azt a bejegyzést, amelyet Herczeg Zoltán tett közzé a saját oldalán. A divattervezőt annyira felháborították az egyik fővárosi bevásárlóközpont, az Árkád legújabb hirdetései, hogy úgy érezte, muszáj lesz "tollat ragadnia", és ki kell írnia magából a gondolatait.

Habár Herczeg egyáltalán nem finomkodott, üzenete célba talált, a bejegyzés alatt ugyanis egyre gyűlnek az egyetértő hozzászólások.

Ti mit gondoltok az ügyről?

Az eredeti bejegyzést változtatások nélkül közöljük!

"Döbbenettel vegyes sajnálkozással és szánalommal nézem korunk legújabb és legsilányabb sújtmányát, mikor is

"
egy bevásárlóközpont próbálja elhitetni, elmagyarázni, belénk sulykolni, hogyan is kell élni, mik legyenek értékeink, érzéseink, milyen is ma egy fiatal, hogy néz ki a valóság."

"Körbe van vele plakátozva a város, nehéz kikerülni. Nehéz nem észrevenni. És a valódi lényegét? A tényleges üzenetét? Na azt már elég nehéz. Már annak, aki nem figyel eléggé. Nekem viszont azonnal szemet szúrt, hogy pl. 'a divat a pasim'. Végtelenül szomorú, de az a helyzet, hogy egy magas sarkú cipőben tárgyiasult "pasi" sehogyan sem fog téged visszaszeretni, nem fog neked virágot hozni, nem fog neked udvarolni, nem kéri meg a kezed és nem csinál neked gyereket, nem alapít veled családot. Nem, egy cipő nem egy pasi, és egészen biztosan nem egy férfi. Ne legyen egy cipő a pasid! Nem lesz jó vele az ágyban sem például. Szúrni fog.

'A vásárlás a terápiám'. Szomorú (brit tudósok által bizonyított) tény, hogy

"
ettől a 'terápiától' még senki nem lett hosszú távon boldogabb, senki életének nyomorúsága nem oldódott meg, senki gyerekkori traumája nem jött helyre, és senki lelki és szellemi fejlődése nem indult meg."

"Ellenben újra és újra szükségtelen és leküzdhetetlen kényszert szül a kielégíthetetlen vágy az újra és újra és még újabbra, mert mire végre megvetted, már elavult, kiment a divatból. A vége újra és újra oda vezet, ahol most tartunk, hogy ekkora felelőtlen blődségeket írunk ki töménytelen nagyvárosi plakátokra, míg tényleg el nem hisszük. Ez a 'terápia' bizony súlyos tévútra visz.

'A divat a végzetem'. Divattervezőként mondom 21 a szakmában töltött év után, hogy ez elég nagy probléma, ti. a divat nem arra van, hogy a végzeted legyen, csupán szolgál téged azzal, hogy szebb lehetsz általa, komfortosabbá válhatsz a világban, támpontot adhat a mindennapokra, hogyan öltözzél fel, szép ruhákat kínál. Vagy éppen csúnyákat - igény szerint. Ennyit tud a divat. De ennek 'végzetesen' alárendelni az életet a legnagyobb ostobaság, mert a divat még mindig a külsőről szól. Az igazi élet viszont a belsőről, a lélekről, ami a szívben lakozik, és a bölcsességről, szeretetről szól, ill. a szellemről, ami az agyunkban lakik és az 'okosságunkért' felel. Már akinek maradt még belőle sok ilyen plakát pusztító agymosása után. Legyen divat a bölcsesség mától és az alázat például!

"
'A stílus az életem' - mondja a lány, aki annyira stílusos és akkora egyéniség, hogy tökéletesen, pontosan ugyanúgy néz ki, mint az összes többi az utcán."

"Kamu szemüvegben, trottyos, kötött sapiban, rottyra sminkelve csókra csücsörít, két ujját a magasba emelve üzeni harsányan: 'gyere, ba...ál meg!' A másik persze ostobán vigyorog erre, ahogy szokás: 'ha lehet, engem is'. Ez nem stílus, ez felhívás keringőre, Facebook- és Insta-kompatibilis, mihaszna, bugyuta szelfi-copy. A stílus bizony nem itt kezdődik. A stílus maga az ember.

Mondhatjátok persze, hogy kissé túlpörgetem a sztorit, de higgyétek el,

"
a 12-15-18 éves tini tényleg elhiszi ezt, tényleg azt hiszi, ez az élet."

"Főleg ilyen dózisban. Fullon vele a város hetek, hónapok óta. Ugyan menjetek már ki az utcára mondjuk a hétkerbe, a Gozsdu környékére vagy az Instagramra, Tinderre, Facebookra, hogy mit képviselnek, hogyan élnek, hogyan gondolkoznak a mai tinik. Így. Pontosan így.

Ha a főváros ezernyi plakátján is ugyanezt hirdetik a plázák, a fogyasztás modern kori templomai, akkor ugyan miért csodálkozunk azon, hogy kihalt az ép ész, kihalt a lélek, kihalt a lovagiasság, kihalt az udvariasság, nyoma sincs a finomságnak, a figyelemnek, türelemnek, kitartásnak, emberségnek, lojalitásnak, szeretetnek, törődésnek, toleranciának? Vajon ha Márai idézetekkel, Szepes Mária gondolatokkal, Weöres Sándor versekkel vagy Jézus, Buddha, Krisna szavaival szórnánk tele a várost ugyanilyen töménységgel, és azokon esne meg a fiatalok és idősbek szeme csak ugyanennyi időre, nem jobb lehetne-e a világ?

Miért gondoljuk, hogy minden felesleges szart muszáj eladni és megvenni?"

"
Miért a forgalom növelése, a bevétel növelése, a profit maximalizálása, az élettelen tárgyak halmozása és mindenek fölé emelése az egyetlen főcél?

"Miközben teljesen összeszarjuk vele az egész világot, szennyezzük a környezetünket és a saját elménket is ezzel a végtelenül temérdek, végül mindig a kukában landoló, haszontalan szeméttel.

Végezetül még egy gondolat a kötelező trolloknak megelőzésképp: igen, magam is hasonlóból élek. Felhívom a figyelmet ugyanakkor, hogy 21 év alatt sose tukmáltam azzal az árumat, hogy feltétlenül az enyémet vedd meg, mert csak ettől lehetsz boldog, ez a végzeted, ez a stílusod, ez a pasid vagy a csajod. Nagyon sok vevőt küldtem át pl. a Levi's-be vagy a Kleider Bauer-be, ha házszámot tévesztettek. Nem kell megköszönni, örömmel tettem.

Sose költöttem marketingre a büdzsém szakirodalom szerinti kötelező százalékát. Sose plakátoltam tele f*szságokkal a várost. És a megmaradt árut felajánlom a rászorultaknak. És világ életemben törekedtem arra, hogy minél kisebb legyen cégem ökológiai lábnyoma. És nem szemetelek az utcán (se). És mindig magyar munkaerőt alkalmaztam, magyar GDP-t növeltem és magyar adót fizettem. (Annyit amennyit - Tantum quantum). Mindezt anno ha nem is mindig tudatosan, de most már pontosan tudom, miért. Ezért."

Az Árkád válaszolt a divattervezőnek. A levelet, amely Herceg Zoltán posztolt, változtatás nélkül közöljük:

HOPPÁ!! Gyors válasz érkezett a csücsöri-kampány kritikámra az illetékes ÁRKÁD BuPe BeVá KöPo-ból. Mindenesetre érdekes okfejtés. Alább:

Kedves Herczeg Zoltán Úr,

Engedje meg, hogy az ÁRKÁD Budapest Bevásárlóközpont tavasztól futó közterületi kampányáról június 17-én közzétett bejegyzésére reflektáljunk a teljesség igénye nélkül.

Először is a kampányról szeretnénk néhány gondolatot megosztani: Tekintve, hogy az ÁRKÁD a kommunikációja során több mint 200 üzletet képvisel, és shopping center jellegéből fakadóan széles közönséget céloz meg, így ebből adódóan nem tudná megállni a helyét a bevásárlóközpontok versenyében reklám nélkül. Az ÁRKÁD Budapest Bevásárlóközpont kora tavasszal induló kampányával egy létező fogyasztói magatartást szándékoztunk humoros formában megjeleníteni: A mindennapjainkban vicces, sokszor szarkasztikus kifejezések formájában mind a társalgásban, mind a közösségi médiában az ismerősök közti posztokban igen gyakran nyilvánul meg az a kifejezési mód, amikor rosszkedvünket egyszerű kényeztetéssel próbáljuk derűs hangulatra változtatni vagy miközben érzelmi problémáink megoldásán munkálkodunk (legyen az szerelmi bánat, csalódottság), szükségünk van egy lélegzetvételnyi szabadságra, hogy saját magunk kényeztetésével erőt merítsünk a további teendőkhöz. Ennek megjelenési formája sokféle lehet, egy szelet csokitól kezdve egy jó mozin keresztül egy divatos ruhanemű megvásárlásáig bezárólag ezerféle önjutalmazó dolog létezik.

Az említett kampánnyal kapcsolatban az eddigi vásárlói visszacsatolások döntő többsége pozitív, amit a forgalom növekedés is alátámaszt, ugyanakkor természetesen észre- és figyelembe vesszük az építő jellegű véleményét. Szeretnénk hangsúlyosan leszögezni, hogy távol áll az ÁRKÁD Budapest Bevásárlóközpont szándékától és kommunikációs céljától, hogy túlzott vásárlásra buzdítson, vagy a divat szerepének túlmisztifikálására; és az élet fontosabb területeihez mérten - esetleg azok rovására - a divat piedesztálra emelésére biztasson, vagy bármilyen szélsőséges fogyasztói magatartást erősítsen. Ezekkel szemben az ÁRKÁD inkább arra törekszik, hogy ezekre a túlzó fogyasztói magatartásformákra utaló fricskával (szarkasztikus humorral) hívja fel a figyelmet széleskörű kínálatára, mind az árucikkekre, mind a szolgáltatásokra.

A Bevásárlóközpont elkötelezett az emberi alapértékek mellett, minden megnyilvánulásában példamutató magatartásra törekszik, így kommunikációjában is a társasági élményeken alapuló vásárlást és időtöltést helyezi előtérbe, amely fontos a családoknak és a baráti társaságoknak egyaránt.

Mindezeken túl egyetértünk azokkal a gondolataival, amelyek az emberi értékrendben a divat első helyre emelését és a túlzott fogyasztásra való ösztönzést károsnak titulálják, épp ezért az ön visszacsatolását mindenképp megfontoljuk.

Ahhoz, hogy a fent említett törekvéseink minél magasabb és kifogásolhatatlan szintűre emelkedjenek, és a kritikájában megfogalmazott előremutató irány garantáltan megvalósuljon, az ÁRKÁD Budapest Bevásárlóközpont vezetősége tisztelettel felkéri önt a kampány következő fázisában való tanácsadói közreműködésre. Természetesen ez ügyben közvetlenül is megkeressük, bízva együttműködésében.

Üdvözlettel:

Az ÁRKÁD Budapest Bevásárlóközpont kommunikációs csapata

.

.

.

Részemről vagy teljesen humortalan vagyok, pedig eddig azt hittem, van némi humorérzékem, vagy valahol mégis nagyon csúnyán elcsúszott a "szarkazmus" ebben a "vicces" kampányban. Mindenesetre méltányolom, hogy nem hagyták szó nélkül, köszönöm a reakciót és megtisztelő a felkérés. De hogy mit tudnék én tanácsolni egy nagy plázának, azon kívül, hogy tüstént zárjon be, nem is tudom hirtelen...

Ti mit gondoltok a bejegyzésről?

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SZEMPONT
A Rovatból
Magyar Péter: A fideszeseket Mr. Nobodynak, Senki úrnak hívják az Európai Parlamentben
A politikus szerint a Fidesz képviselői csak felveszik a pár száz milliós fizetést, és egyébként semmit nem csinálnak. Azt mondja, érdemes összehasonlítani, milyen emberek vannak pártja EP-listáján, és kik alkotják a Fideszét.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 18.


Link másolása

Magyar Péter szerint március 15-én és április 6-án már bebizonyította mozgalma, hogy vannak vidéki támogatói és nem csak egy „belpesti médiahekkről” van szó. Szerinte a vidéken élőket többek között őszinteséggel lehet megszólítani, nem pedig „lejönni dzsippel és megmondani, hogyan kellene élni”.

A politikustól megtudtuk, hogy 538 jelentkezőből választották ki másfél nap alatt azokat, akik az internetes szavazás után pártja EP-képviselőjelöltjei lehetnek majd.

„Van olyan, aki hat nyelven beszél. (...) Egyedül több nyelven beszél, mint a Fidesz-frakció húsz év alatt az Európai Parlamentben. Ami nem nehéz persze: százszor nulla az nulla, hiszen tudjuk, hogy a legtöbb semmilyen nyelven nem beszél.

Mr. Nobodynak, Senki úrnak hívják őket az Európai Parlamentben, akik felveszik a pár száz milliós fizetést évente és egyébként semmit nem csinálnak.”

Magyar szerint figyeltek a nők arányára, a jelentkezők életkora is fontos szempont volt, ahogy az is, hogy legyen víziójuk.

„Össze kell hasonlítani a Fidesz EP-listáját Deutsch Tamással az élen, meg a mi EP-listánkat. Szerintem ha nem is a pártokról beszélünk, akkor elég könnyű eldönteni, hogy az ember kire szavaz”

– tette hozzá Magyar Péter.

A teljes beszélgetést és a békési országjáróról készült beszámolót itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

SZEMPONT
A Rovatból
Magyar Péter: Eljön az ember közéjük és nem lejön egy dzsippel, és megmondja, hogyan kéne élni
Elkísértük Magyar Pétert vidékre, az országjárása első állomására. Egy résztvevő azt mondta, utoljára ilyen zizegés a rendszerváltás környékén volt Békés megyében.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 18.


Link másolása

„Olyan bebetonozott dolgok vannak az országban, amit egy úgymond friss erőnek kell valamilyen szinten megoldani” – mondta lapunknak Magyar Péter Békés megyei országjáró rendezvényének egyik résztvevője. A férfi szerint két éve az ellenzéki összefogás nem működött.

Két másik résztvevő ezt úgy fogalmazta meg, hogy „teljesen elkopott az ellenzék”. Szerintük „utoljára ilyen zizegés a rendszerváltáskor volt itt Békésben”.

„Én MZP-s vagyok, de mindenki szimpatikus, aki Orbánt le akarja váltani” – mondta a rendezvényre lányával érkező nő. A tinédzser lapunknak úgy fogalmazott: nagyon reménykedik abban, hogy Magyar változást tud hozni az országnak.

„Meggyőzött minket. Aki itt van, szerintem annak a nagy részét meggyőzte”

– jelentette ki a gyűlés végén egy férfi.

A politikus orzságjárásának első állomásáról készült beszámolónkat itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SZEMPONT
A Rovatból
Magyar Péter: Tegyenek börtönbe, akkor nem 50%-ot fogunk elérni, hanem 80-at, és akkor nem nekik lesz kétharmaduk, hanem nekünk háromnegyedünk
A TISZA Párt alelnöke bohócnak nevezte a Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetőjét, miután Lánczi Tamás azt írta egy posztban Magyarnak: börtönbüntetés jár annak, aki tiltott külföldi támogatást használ fel.

Link másolása

Megalakulása óta az első vizsgálatot indította meg a Szuverenitásvédelmi Hivatal, írja azt rtl.hu. A kormány kezdeményezésére februárban létrehozott intézmény a kormánypárti Magyar Nemzet egyik cikkére hivatkozik. Az állami hírügynökséggel azt közölték: a lap információi alapján felmerül a gyanú, hogy „ugyanaz a külföldi és magyar szereplőkből álló érdekkör” próbál beavatkozni a magyar választásokba, amelyik a 2022-es választás előtt Márki-Zay Péter mozgalmát támogatta.

A hivatal Magyar Péter nevét nem említette, de a Tisza Párt alelnöke tegnap Facebook-posztban reagált. Azt írta, a vizsgálat vele kapcsolatban indult. Azt javasolta Lánczi Tamásnak: kérdezze a Fideszt, „évente hány milliárd forintot költenek 2015 óta az amerikai kampányguruknál, a gyűlölet propaganda mestereinél”.

A Szuverenitásvédelmi Hivatal vezetője erre szintén a közösségi médiában reagált: felhívta Magyar Péter figyelmét arra, hogy „amennyiben egy jelölt vagy jelölő szervezet tiltott külföldi támogatást használ fel, az három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő”.

Magyar Péter ma a Békés megyei Mezőhegyesen kampányolt, innen üzent Lánczinak Tamásnak:

„Innen is üzenem neki, hogy irtó nagy bohóc. Kit akar börtönbe tenni, engem? Vagy a magyar népet? Mit gondol, hogy tényleg azt el fogják fogadni az emberek egy ordas kamu alapján, amit a propaganda állít, majd engem börtönbe rakjanak?

De tegyen börtönbe, szerintem annál jobb lesz, akkor nem 50%-ot fogunk elérni, hanem 80-at. És akkor nem nekik lesz kétharmaduk hanem nekünk háromnegyedünk.”

A Magyar Nemzet csütörtökön azt írta, hogy Magyar Péter mozgalma mögött a Bajnai Gordonhoz köthető DATADAT nevű cégcsoport állhat, erre az egyesület honlapjának adatvédelmi tájékoztatójában találtak nyomokat. A cégcsoport ügyvezetője szerint hazugság, ami a Magyar Nemzetben megjelent.

„Sosem találkoztam velük, sem Magyar Péterrel, sem a hozzá kötődő párttal, sem a hozzá kapcsolódó egyesülettel soha semmilyen viszonyt nem ápoltunk”

- mondta Szigetvári Viktor, aki szerint azért szerepeltek az adatvédelmi tájékoztatóban, mert a Magyar Péter által átvett egyesülettel volt kapcsolatuk régebben.

Szigetvári Viktor azt mondta, nem tartnak a vizsgálattól, és együttműködnek majd a Szuverenitásvédelmi Hivatallal, ha felkeresik őket.

A szervezettel kapcsolatban épp tegnap terjesztett be határozattervezetet az Európai Parlament öt frakciója. Eszerint a Szuverenitásvédelmi Hivatal felállítása és működése sérti a szabad és tisztességes választások elvét. Arra szólítanák fel az Európai Bizottságot, hogy vizsgálja felül a korábbi döntését és függessze fel a Magyarországnak adott támogatásokat, amíg az összes korábban támasztott feltételt nem teljesíti a kormány. A tervezetről jövő héten szavazhat az Európai Parlament.

Az RTL Híradójának riportját itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SZEMPONT
A Rovatból
Csernus: Egy búvalbaszott, pesszimista, rosszindulatú nép vagyunk
Ügyesek voltunk, mert megmaradtunk, magyarul beszélhetünk. De az ügyességből egy ponton megalkuvás lett.
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. április 18.


Link másolása

Csernus Imre az Index Konkrétan Rónai Egonnal című műsorának legutóbbi adásában lesújtó képet festett társadalmunk lelkiállapotáról. „Egy búvalbaszott, pesszimista, rosszindulatú nép vagyunk” – mondta a pszichiáter, akinek az elkövetkező hetekben jelenik meg legújabb könyve A magyar címmel.

A szakember úgy látja, hogy egy gyönyörű országban élünk, minden lehetőségünk meglenne arra, hogy jól érezzünk magunkat, de erre azért nem vagyunk képesek, mert érzelmileg nem vállalunk felelősséget, nem viselkedünk felnőttként. Ebből az önbecsapásból és gyávaságból fakad szerinte rengeteg egészségügyi problémája az embereknek.

Ebből a szempontból egy beteg nemzet vagyunk.

– mondta.

Közéleti állapotaink kapcsán elmondta, hogy azért vagyunk képtelenek a politikusainkon számonkérni az ígéreteiket, mert akkor egyúttal azzal is szembe kellene néznünk, hogy a saját ígéreteinek sem tartjuk be valójában.

Önmagunkkal viszont nem akarunk konfrontálódni.

A felelősségvállalás hiánya, a nem felnőtt viselkedés kialakít egy „öntudatlan populációt”, akikkel szemben viszont működik az „oszd meg és uralkodj” technikája.

Csernus arról is beszélt, hogy bár számtalan sportágban sikerült a történelem során a döntőig küzdeni magát a magyar csapatoknak, ám gyakran, váratlanul elbuktunk. Szerinte mindennek az az oka, hogy előre félünk a vereségtől, ez a félelem pedig megbénít minket.

A pszichiáter úgy látja, hogy akkor lehet belőlünk sikeres nemzet, ha bátrak leszünk, elkezdünk hinni magunkban, ha az érzelmeinkért is felelősséget vállalunk, de merünk beszélni a gyengeségeinkről, hiányosságainkról is. Mindez szerinte az ország jövője szempontjából kulcsfontosságú, mert ezeket a rossz mintákat adjuk tovább gyermekeinknek.

A teljes beszélgetést ITT tudod megnézni.


Link másolása
KÖVESS MINKET: